Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 445KM 503NM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: Michał_Małecki »

Mój 1JZ-etowy team nie próżnuje i ciśnie bez przerwy. Dzisiaj włożyliśmy silnik ze skrzynią biegów do karoserii. Przerobiliśmy jeszcze mocowanie skrzyni biegów oraz położenie gumy od mocowania skrzyni, aby ustawić lewarek w optymalnej pozycji. Wysprzęglik od Supry MK3 wkręcony w seryjny przewód od wysprzęglika BMW. Zrobiliśmy także cały układ paliwowy z zewnętrznym aluminiowym zbiornikiem, swirl pot?em i pompami (wszystkie mocowania, pełna elektryka, każda pompa na swoim przekaźniku). Zabraliśmy się też za przerobienie podwójnego serwa od Opla Omegi B, ale doszliśmy do wniosku, że na dziś już starczy i czas odpocząć. Przez weekend ja sam poświęciłem 26 godzin. Doliczyć do tego roboczogodziny taty i mojego kolegi, to wyjdzie całkiem ładna sumka. Przejdźmy jednak do zdjęć:

Pozycja lewarka na luzie

Obrazek

Obrazek

Mocowanie skrzyni biegów

Obrazek

Spy photos układu paliwowego

Obrazek

Obrazek

Prezentujący swoje wdzięki Bosch 044

Obrazek

Swirl pot

Obrazek
korona pisze:Michał jak japońce rozwiązały łączenie skrzyni z wałem napędowym? Daj jakieś zdjęcie lepsze, nie ma tam klasycznego łącznika gumowego jak każdym tylnonapędowym aucie europejskim?
Na całe szczęście nie ma żadnego gumowego łącznika. Wał ze skrzynią łączny się na wieloklin, a z dyferencjałem tak jak w przypadku BMW na flanszę. W moim customowym wale napędowym także nie będzie gumowego łącznika.

Stay tuned,

Michał.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
bartpa
Turbo-Team
Posty: 91
Rejestracja: 22 gru 2009, o 20:41
Imię: bartek
lokalizacja: małopolska

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: bartpa »

Jedna to 044 a pozostale ?
JAk bys kiedys zmienial przewody to w http://www.tubes.com.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; znajdziesz bardziej kolorowe :heh:
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: Michał_Małecki »

bartpa pisze:Jedna to 044 a pozostale ?
JAk bys kiedys zmienial przewody to w http://www.tubes.com.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; znajdziesz bardziej kolorowe :heh:
Układ składa się z 2 pomp. Na dole - obok zbiornika - znajduje się filtr paliwa. Pompa zasilająca swirl pot to zewnętrzna Bosch'ówka z jakiegoś Forda Sierry, numeru nie pamiętam. Kupiłem nówkę za 120zł. Przewodów raczej nie będę zmieniał, ale dzięki :wink2: .
Maleckis Motorsport
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: Blacha »

Wielki postęp, bardzo mi się podoba podejście do tematu także pod względem estetyki. Elementy od Kuby w końcu zostały zamontowane, jak już auto ruszy koniecznie napisz jak się to sprawuje. Jest szansa że to będzie najładniej wykonany driftowóz w polsce :pasuje:
MIchał a jak w naszm kraju przepisy driftingowe mówią o układzie paliwowym w kabinie? Nie moge tego nigdzie znaleść ale na zdjęciach widze że tylną ściankę masz już wyciętą i troche mnie to zastanawia.
Awatar użytkownika
Bambus
User
Posty: 52
Rejestracja: 4 lis 2009, o 10:21
Imię: Robert
lokalizacja: Kutno
Lokalizacja: Kutno

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: Bambus »

Blacha pisze: MIchał a jak w naszm kraju przepisy driftingowe mówią o układzie paliwowym w kabinie? Nie moge tego nigdzie znaleść ale na zdjęciach widze że tylną ściankę masz już wyciętą i troche mnie to zastanawia.
W coupe nie ma tylnej ścianki. Jest tylko półka, a pod nią siedzenia, które się kładą jak je masz :wink2:
Nie powinno być problemu z taki montazem układu paliwowego bo przeciez większosc aut jest grubo odchudzonych i ma to rozwiązane w ten sam sposób.

Projekt kot :heh: Czekam na wrazenia po pierwszych jazdach :heh:
e30 335i drift car
e36 takie zwykłe coupe m44
GG 5906624
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: Michał_Małecki »

Moje zimowe ferie po dwóch dniach się skończyły i dzisiaj musiałem wrócić na uczelnię. Nie oznacza to jednak przerw w pracy.

Rano dokończyłem wiązkę silnikową i wlutowałem Ecumastera. Gdy siedziałem na uczelni, to kolegę poprosiłem o jej zamontowanie. Jak wróciłem, to zastałem ją w takim stanie haha!

Obrazek

Obrazek

Obowiązkowe dzieło Kuby Kojdera

Obrazek

Komputery w seryjnym schowku

Obrazek
Blacha pisze:Wielki postęp, bardzo mi się podoba podejście do tematu także pod względem estetyki. Elementy od Kuby w końcu zostały zamontowane, jak już auto ruszy koniecznie napisz jak się to sprawuje. Jest szansa że to będzie najładniej wykonany driftowóz w polsce :pasuje:
Nie przesadzaj Karolu :wink2: . On na pewno nie będzie najładniejszy, ale mam nadzieję, że będzie robił większy armagedon niż się tego po nim spodziewam.
Blacha pisze:MIchał a jak w naszm kraju przepisy driftingowe mówią o układzie paliwowym w kabinie? Nie moge tego nigdzie znaleść ale na zdjęciach widze że tylną ściankę masz już wyciętą i troche mnie to zastanawia.
Na SSS-ie trzeba mieć oddzielone komory, jeżeli zbiornik znajduje się w bagażniku. Nic nie wycinałem u siebie z tylniej belki, w E36 coupe taka wnęka po prostu tam jest. Ułożyłem swirl pot tak, abym mógł ten otwór zamknąc blachą - przymocuje ją na blachowkręty, jak już wszystko mechanicznie i elektronicznie będzie dopięte na ostatni guzik.
Bambus pisze:Projekt kot :heh: Czekam na wrazenia po pierwszych jazdach :heh:
Dzięki! Wrażeniami na pewno się podzielę. Ostatnio każdego wieczoru na dobranoc oglądam filmiki na youtube z 1JZ-etami :tongue: .

Stay tuned,

Michał.
Maleckis Motorsport
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: Blacha »

No tak myślałem że z tym paliwem w kabinie to nie tak do końca że nie ma żadnej zapory ogniowej.
Co do braku takowej to powiem szczerze że nie wiemdziałem że jej nie ma w coupe, ja całe życie albo e30 albo inny wynalazek ala compact jak teraz ale skoro jest wymóg to możesz zastosować rozwiązanie jakie ma u sibie np. PMN w ścigawce a pytałem ludzi co się znają i w drifcie to też zda egzamin:
Obrazek
alu blacha jest tania, łatwa do uformowania i lekka a wiadomo że teraz wszyscy na diecie :śmiech:

Pozdro i powodzenia :cool2:
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: Michał_Małecki »

Poświęcam teraz więcej czasu na samochód klienta, ale z moim świstakiem powoli zbliżamy się do końca prac. W ciągu ostatnich dni zmodyfikowaliśmy podwójne serwo od Omegi B, aby można było je założyć. Ponadto złożyliśmy cały układ hamulcowy i go odpowietrzyliśmy wraz z wysprzęglikiem od Supry. Docięliśmy także większość przewodów gumowych i poprowadziliśmy je rozsądniej niż to zrobiłem przed pierwszym odpaleniem w grudniu. Otrzymałem też już wał napędowy z obróbki.

Wał napędowy ? dopuszczalne niewyważenie resztkowe wałów napędowych według jakiejś normy niemieckiej ISO-coś tam to 7,6g, ten ma 0,77g.

Obrazek

Zamontowany na aucie

Obrazek

Obrazek

Podwójne serwo

Obrazek

Nowe miejsce zbiorniczka płynu do wspomagania ? jeszcze bez mocowania

Obrazek

Widok pod maską na obecną chwilę

Obrazek

Na przyszły tydzień umówiłem się z kolegą, że zrobimy układy dolotowy i wydechowy.

Blacha pisze:No tak myślałem że z tym paliwem w kabinie to nie tak do końca że nie ma żadnej zapory ogniowej.
Co do braku takowej to powiem szczerze że nie wiemdziałem że jej nie ma w coupe, ja całe życie albo e30 albo inny wynalazek ala compact jak teraz ale skoro jest wymóg to możesz zastosować rozwiązanie jakie ma u sibie np. PMN w ścigawce a pytałem ludzi co się znają i w drifcie to też zda egzamin:

alu blacha jest tania, łatwa do uformowania i lekka a wiadomo że teraz wszyscy na diecie :śmiech:

Pozdro i powodzenia :cool2:
Mniej więcej właśnie coś takiego planowałem.

Stay tuned,

Michał.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: Michał_Małecki »

Dawno nie było aktualizacji w projekcie, bo w sumie przez większość tego czasu niewiele się działo z moim świstakiem. Przeważnie był przepychany z jednego miejsca na drugie, aby zrobić wolną przestrzeń dla samochodów klientów. Jednak gdy ostatnio się dowiedziałem o możliwości pokatowania na torze w tą niedzielę, to od razu dokonałem pospolitego ruszenia, zebrałem zespół i zabraliśmy się do roboty. Od wtorku niemal 20 godzin na dobę pracowaliśmy nad moim autem. Dzisiaj odbyły się pierwsze poważne przejażdżki, wyszło trochę lip, ale większość mechanicznych niedociągnięć usunęliśmy. Jutro z tatą jadę świstaka wystroić, bo skurczybyk na wolnym wydechu ładuje minimum 1.0bar i co po chwilę łapie boost cut?y. To na tyle, lecę spać i od rana znów ciśniemy! Poniżej trochę spy data. Jak go dziś katowałem, to wysiadałem z auta z trzęsącymi się nogami! Wyszedł meeeega dzikus!

http://www.youtube.com/watch?v=E4oC0w-zZMM" onclick="window.open(this.href);return false;
Maleckis Motorsport
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: Blacha »

Doczekał etapu strojenia i to mi się podoba, coraz bliżej walki o punkty :ok:
Poskładany wygląda bojowo, jakieś plany co do wyglądu zewnętrznego?

ps. Mam takie same fele jak ty z tyłu do swojego compacta, u mnie to R.O.D.-y 18/8 cala ty jakie masz?
ps 2. z niecierpliwością czekam pierwszego on borda latania po torze.

Pozdro i powodzenia
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - odpal

Post autor: Michał_Małecki »

Jeszcze 3 zdjęcia na "dobranoc":

Tempo prac było niezłe, atmosfera w zespole mega dobra, więc i dziwne napisy zaczęły pojawiać się na karoserii :wink2:

Obrazek

Spojrzenie pod maskę

Obrazek

Obrazek
Blacha pisze:Doczekał etapu strojenia i to mi się podoba, coraz bliżej walki o punkty :ok:
Poskładany wygląda bojowo, jakieś plany co do wyglądu zewnętrznego?

ps. Mam takie same fele jak ty z tyłu do swojego compacta, u mnie to R.O.D.-y 18/8 cala ty jakie masz?
ps 2. z niecierpliwością czekam pierwszego on borda latania po torze.

Pozdro i powodzenia
Wygląd zewnętrzny? Hmmm... na razie nie myślałem o tym zbytnio. Chcę najpierw pokatować ostro, a dopiero potem się głowić czymkolwiek innym. Mam mega chcice na tor !

Co do kół to które masz na myśli? Przednie? Tylnie? Przednie to BBS'y 17" szerokość 8", tylnie to w sumie nie wiem co to, szerokość 7,5".

Również pozdrawiam!
Maleckis Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - 1.chł

Post autor: k64 »

poznanskie padlo :śmiech:

i nie masz scrimmer pipe :tongue: :tongue: :tongue:
i wogole , bys zapodal filmik jak ci to bucha ogniem z tylu przynajmniej :tongue:

ciekawe czy przyjmoje tak jak moj 1,6 bara na plecy :śmiech:

nie wierze ci ze na 4 nie masz trakcji :tongue:


p.s. dajesz nie przestajesz , powodzenia :heh: masz pare dni jeszcze to kupa czasu :clap:
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - 1.chł

Post autor: Michał_Małecki »

Okej, pierwsza wizyta na torze za mną. Niestety można ją jak najbardziej zaliczyć do tych nieudanych. Miałem totalny nieogar, w ogóle nie wiedziałem, jak tym samochodem latać bokiem. Byłem tak mocno przyzwyczajony do swojego 2.8l kompresor, że zacząłem próbować latać tak samo i tym, co za każdym razem kończyło się spinem. Nie mogłem znaleźć jakiegoś takiego punktu, w którym leciałbym ładnie bokiem i chwilę później nie spinował. Poprzednio praktycznie non stop miałem wklepane, a teraz już się tak nie da. Jak wklepie na 1JZ-ecie, to od razu spin. Muszę mnóstwo czasu poświęcić na treningi. W dodatku kierownica wreszcie zaczęła porządnie odbijać, co jeszcze bardziej spotęgowało mój nieogar. Silnik raz zgubił trochę cieczy chłodzącej, bo obejma była luźna, ale to nic. Po niecałej godzinie chłost pękł przewód od wspomagania i skończyła się jazda.

Poniżej 1 filmik ? widać na nim jak rwana i nerwowa jest moja jazda, wrzucam raczej pod kątem posłuchania wydechu niż oglądania jazdy :

http://www.youtube.com/watch?v=_xYRwUGn56U" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Składam gruza do kupy i w sobotę kolejna próba.

Stay tuned!

Michał
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - 1.chł

Post autor: Michał_Małecki »

Mam dla Was ciekawostkę, która nas mocno rozbawiła. Od czasu kiedy świstak jest już jezdny, to katujemy i męczymy go codziennie, aby wszystkie bolączki wieku dziecięcego ujawniły się zanim znów pojawimy się na torze. Ostatnio nawet 2 razy udało nam się bezawaryjnie wrócić do domu! Nie o tym jednak chciałem pisać. Wczoraj leciałem zakręt bokiem, ładnie dwójka dokręcona, odcinka, wychodząc z zakrętu wbiłem trójkę, wklepałem w podłogę i nagle kierownica zaczęła tak bić, że mi ją z ręki wyrwało. Łokieć boli mnie do teraz. Od razu pomyślałem, że sworzeń albo drążka kierowniczego albo wahacza przedniego sypnął. Szybkie oględziny i znaleźliśmy winowajcę. Na oponie pojawił się mega gargulec! haha!

Obrazek
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - 1.chł

Post autor: krismax »

Z takim glutem będziesz musiał znacznie zwolnić :śmiech:
S50B30 M3turbo
ODPOWIEDZ