fajny projekcik

krismax pisze:Pokrywa była pomalowana zwykłym lakierem Motip`a. Po dobrym odtłuszczeniu nie powinna się łuszczyć. Piaskować nie radzę![]()
Co do spalania oleju to raczej do niego nie dochodzi. Raczej- bo olej wycieka mi przez założoną 2-gi raz uszczelkę Cometica. Po 1200km wykapało 0,5l. Gdy już będę pewny auta, uszczelka zostanie wymieniona na nową wraz ze śrubami ARP.
Co do filtra powietrza to może faktycznie jest za mały. Jednak większy nie wejdzie :/
Jaco plo pisze:Nie moj temat ale jeśli można to zawsze lepiej wygrzać tłoki i sprawdzić jak "puchną" wiem że nie każdy ma dostęp do pieca tego typu - i ważne tłoki trzeba też studzić w piecu bo wilgoć z powietrza je załatwi. Ja osobiście sprawdzałem i w silniku który miałem czyli S52B32 pasowanie na nominale jest 0.25 w fabryce. Myslę że 0.08 to trochę za ciasno. nawet jak na tłoki o zwiększonej gęstości bo powiedzenie KUTE odnosi się tylko do cięzarówek gdzie tłok jest dwuczęściowy i górna część to prawdziwy metal żelazny a reszta to stop aluminium.
Jacek pisał o S52, czyli amerykańskiej wersji M3. Na pewno jest to literówka, bo w S50B30 czy S52B32 seryjne pasowanie może wynosić od 0.026mm do 0.058mm. Dopuszczalny przez TIS luz pomiędzy tłokiem a gładzią cylindra może maksymalnie wynosić 0.15mm.mcgiver pisze:Jaco plo pisze:Nie moj temat ale jeśli można to zawsze lepiej wygrzać tłoki i sprawdzić jak "puchną" wiem że nie każdy ma dostęp do pieca tego typu - i ważne tłoki trzeba też studzić w piecu bo wilgoć z powietrza je załatwi. Ja osobiście sprawdzałem i w silniku który miałem czyli S52B32 pasowanie na nominale jest 0.25 w fabryce. Myslę że 0.08 to trochę za ciasno. nawet jak na tłoki o zwiększonej gęstości bo powiedzenie KUTE odnosi się tylko do cięzarówek gdzie tłok jest dwuczęściowy i górna część to prawdziwy metal żelazny a reszta to stop aluminium.nie pomyliło Ci się ?
w m50 pasowanie fabryczne jest 0,025 ,
a w s50 0,25 ?
mowa o pasowaniu w najszerszym miejscu , bo na denku o wiele luzniej ...
Jaco plo pisze:
A w której części silnika wykapuje olej jak w przedniej to być może nie dałeś szczeliwa pod uszczelkę- ale to juz po ptakach. Jestem bardzo ciekaw tego objawu. Jak możesz to na GG mi daj info masz moje. będe wdzięczny.
hmm.. no tak może i literówka , ale w takim razie dlaszego 0,08 to za ciasnoMichał_Małecki pisze:Jacek pisał o S52, czyli amerykańskiej wersji M3. Na pewno jest to literówka, bo w S50B30 czy S52B32 seryjne pasowanie może wynosić od 0.026mm do 0.058mm. Dopuszczalny przez TIS luz pomiędzy tłokiem a gładzią cylindra może maksymalnie wynosić 0.15mm.mcgiver pisze:Jaco plo pisze:Nie moj temat ale jeśli można to zawsze lepiej wygrzać tłoki i sprawdzić jak "puchną" wiem że nie każdy ma dostęp do pieca tego typu - i ważne tłoki trzeba też studzić w piecu bo wilgoć z powietrza je załatwi. Ja osobiście sprawdzałem i w silniku który miałem czyli S52B32 pasowanie na nominale jest 0.25 w fabryce. Myslę że 0.08 to trochę za ciasno. nawet jak na tłoki o zwiększonej gęstości bo powiedzenie KUTE odnosi się tylko do cięzarówek gdzie tłok jest dwuczęściowy i górna część to prawdziwy metal żelazny a reszta to stop aluminium.nie pomyliło Ci się ?
w m50 pasowanie fabryczne jest 0,025 ,
a w s50 0,25 ?
mowa o pasowaniu w najszerszym miejscu , bo na denku o wiele luzniej ...
W przypadku pierwszych kutych tłoków w M3 Krzysztofa pasowanie wynosiło 0.05mm. Przyczyną zatarcia moim zdaniem było pozwolenie sobie na zbyt dużo na kiepskim oleju do docierania. Teraz na luźniejszym pasowaniu na 0.08mm Krzysztof przejeździł już ponad 1 tys. kilometrów na oleju 15w50 300V competition i nie zanosi się na kolejną awarię układu. Ja w swoim M50 z wałem korbowym i tłokami od M52B28 będę mieć pasowanie 0.09mm - taki luz mam na każdym z cylindrów pomiędzy tłokiem M52 a gładzią cylindra mojego bloku M50.mcgiver pisze:hmm.. no tak może i literówka , ale w takim razie dlaszego 0,08 to za ciasnoMichał_Małecki pisze:Jacek pisał o S52, czyli amerykańskiej wersji M3. Na pewno jest to literówka, bo w S50B30 czy S52B32 seryjne pasowanie może wynosić od 0.026mm do 0.058mm. Dopuszczalny przez TIS luz pomiędzy tłokiem a gładzią cylindra może maksymalnie wynosić 0.15mm.mcgiver pisze:Jaco plo pisze:Nie moj temat ale jeśli można to zawsze lepiej wygrzać tłoki i sprawdzić jak "puchną" wiem że nie każdy ma dostęp do pieca tego typu - i ważne tłoki trzeba też studzić w piecu bo wilgoć z powietrza je załatwi. Ja osobiście sprawdzałem i w silniku który miałem czyli S52B32 pasowanie na nominale jest 0.25 w fabryce. Myslę że 0.08 to trochę za ciasno. nawet jak na tłoki o zwiększonej gęstości bo powiedzenie KUTE odnosi się tylko do cięzarówek gdzie tłok jest dwuczęściowy i górna część to prawdziwy metal żelazny a reszta to stop aluminium.nie pomyliło Ci się ?
w m50 pasowanie fabryczne jest 0,025 ,
a w s50 0,25 ?
mowa o pasowaniu w najszerszym miejscu , bo na denku o wiele luzniej ...?
ja robiłem szlif ,( właściwie to rozwiert) pod seryjne tłoki z innego silnika .
radzono mi 0,05 , ale również i 0,1 .
zdałem sie na doswiadczenie gościa który mi obrabiał blok i zrobiłem na 0,07.
zobaczymy co z tego wyjdzie , bo projekt jest w trakcie.
5bar na listwie ma seryjnie M3 S50B32, także ciśnienie u Krzysztofa nie jest masakryczne. To nie jest również tak, że zamykamy wtryskiwacze 460cc przy 0.9bar boostu. Chodzi o to, że maksujemy przepływomierz od 4 500 obr. silnika i na 5V wysyłanych do DME skład mieszanki jest niewystarczający ? AFR rośnie od 14.5 do okolic 16 wprost proporcjonalnie do wzrostu obrotów. Nie sprawdzaliśmy, co się dzieje powyżej 6 000 obr. silnika, bo nie było sensu i nie warto ryzykować, ale myślę, że AFR mógł się utrzymywać w takich ubogich wartościach albo iść jeszcze wyżej. Sam wiesz Adamie, że strojąc świnką jesteśmy ograniczeni przepływomierzem. Strojąc na standalone wtryskiwacze 460cc/min. spokojnie by starczyły. W naszym M3T na Megasquircie (gdzie mamy pełną kontrolę nad czasem otwarcia wtryskiwaczy) na 0.5bar na Siemensach Deka 630cc/min.@3.0bar mamy DC=66% przy AFR=10.5:1, a na DET2 przy wymaksowanej przepływce AFR na WOT na tej samej wartości ciśnienia doładowania siedział w okolicach 13:1. U Krismax?a będzie trzeba zająć się także odpowietrzeniem baku ? przy takich doładowaniach koniecznie trzeba to poprawić (u nas już przy 0.5bar były z nim problemy, a Piotrek Nowak przy 1.0bar jeździł bez korka wlewu paliwa, aby wyeliminować ten kłopot hehe).korona pisze:5 bar na listwiesporo, może trochę za dużo, wtryski mogą nie rozpylać jak trzeba. Ile teraz ładujesz że już wtrysków brakło? Jesteś pewny że to nie pompa?