fajny projekcik
E36 M3 turbo STAGE II
-
mcgiver
- Turbo-Team
- Posty: 1413
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
pierwsze pasowanie było na 0,05 drugie na 0,08 ; czy wiadomo co było powodem zatarcia ? jak traktowałeś silnik i ile przejechałeś zanim szlag trafił tłoki?
fajny projekcik
fajny projekcik
-
Jaco plo
- User
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:30
- Imię: Jacek
- lokalizacja: Płock
- Lokalizacja: Płock
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
Nie moj temat ale jeśli można to zawsze lepiej wygrzać tłoki i sprawdzić jak "puchną" wiem że nie każdy ma dostęp do pieca tego typu - i ważne tłoki trzeba też studzić w piecu bo wilgoć z powietrza je załatwi. Ja osobiście sprawdzałem i w silniku który miałem czyli S52B32 pasowanie na nominale jest 0.25 w fabryce. Myslę że 0.08 to trochę za ciasno. nawet jak na tłoki o zwiększonej gęstości bo powiedzenie KUTE odnosi się tylko do cięzarówek gdzie tłok jest dwuczęściowy i górna część to prawdziwy metal żelazny a reszta to stop aluminium.
BMW E30 332i Alpina. KIA CLARUS FUUL AMERICANOS
-
Jaco plo
- User
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:30
- Imię: Jacek
- lokalizacja: Płock
- Lokalizacja: Płock
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
krismax pisze:Pokrywa była pomalowana zwykłym lakierem Motip`a. Po dobrym odtłuszczeniu nie powinna się łuszczyć. Piaskować nie radzę![]()
Co do spalania oleju to raczej do niego nie dochodzi. Raczej- bo olej wycieka mi przez założoną 2-gi raz uszczelkę Cometica. Po 1200km wykapało 0,5l. Gdy już będę pewny auta, uszczelka zostanie wymieniona na nową wraz ze śrubami ARP.
Co do filtra powietrza to może faktycznie jest za mały. Jednak większy nie wejdzie :/
A w której części silnika wykapuje olej jak w przedniej to być może nie dałeś szczeliwa pod uszczelkę- ale to juz po ptakach. Jestem bardzo ciekaw tego objawu. Jak możesz to na GG mi daj info masz moje. będe wdzięczny.
BMW E30 332i Alpina. KIA CLARUS FUUL AMERICANOS
-
mcgiver
- Turbo-Team
- Posty: 1413
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
Jaco plo pisze:Nie moj temat ale jeśli można to zawsze lepiej wygrzać tłoki i sprawdzić jak "puchną" wiem że nie każdy ma dostęp do pieca tego typu - i ważne tłoki trzeba też studzić w piecu bo wilgoć z powietrza je załatwi. Ja osobiście sprawdzałem i w silniku który miałem czyli S52B32 pasowanie na nominale jest 0.25 w fabryce. Myslę że 0.08 to trochę za ciasno. nawet jak na tłoki o zwiększonej gęstości bo powiedzenie KUTE odnosi się tylko do cięzarówek gdzie tłok jest dwuczęściowy i górna część to prawdziwy metal żelazny a reszta to stop aluminium.
w m50 pasowanie fabryczne jest 0,025 ,
a w s50 0,25 ?
mowa o pasowaniu w najszerszym miejscu , bo na denku o wiele luzniej ...
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
Jacek pisał o S52, czyli amerykańskiej wersji M3. Na pewno jest to literówka, bo w S50B30 czy S52B32 seryjne pasowanie może wynosić od 0.026mm do 0.058mm. Dopuszczalny przez TIS luz pomiędzy tłokiem a gładzią cylindra może maksymalnie wynosić 0.15mm.mcgiver pisze:Jaco plo pisze:Nie moj temat ale jeśli można to zawsze lepiej wygrzać tłoki i sprawdzić jak "puchną" wiem że nie każdy ma dostęp do pieca tego typu - i ważne tłoki trzeba też studzić w piecu bo wilgoć z powietrza je załatwi. Ja osobiście sprawdzałem i w silniku który miałem czyli S52B32 pasowanie na nominale jest 0.25 w fabryce. Myslę że 0.08 to trochę za ciasno. nawet jak na tłoki o zwiększonej gęstości bo powiedzenie KUTE odnosi się tylko do cięzarówek gdzie tłok jest dwuczęściowy i górna część to prawdziwy metal żelazny a reszta to stop aluminium.nie pomyliło Ci się ?
w m50 pasowanie fabryczne jest 0,025 ,
a w s50 0,25 ?
mowa o pasowaniu w najszerszym miejscu , bo na denku o wiele luzniej ...
Maleckis Motorsport
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
Jaco plo pisze:
A w której części silnika wykapuje olej jak w przedniej to być może nie dałeś szczeliwa pod uszczelkę- ale to juz po ptakach. Jestem bardzo ciekaw tego objawu. Jak możesz to na GG mi daj info masz moje. będe wdzięczny.
Olej wykapuje sobie gdzieś z tyłu i ścieka po skrzyni. W tej chwili mało mnie to obchodzi
Jeżeli silnik wytrzyma kolejny 1000km już nie delikatnej jazdy to naprawię usterkę niezależnie od jej rozmiarów. Uszczelkę i śruby założe nowe (i tu uśmiech do PMN;))nawet kolejną głowicę :twisted:
Warunkiem jest tylko bezawaryjny dół silnika.
Pozdrawiam
S50B30 M3turbo
-
mcgiver
- Turbo-Team
- Posty: 1413
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
hmm.. no tak może i literówka , ale w takim razie dlaszego 0,08 to za ciasnoMichał_Małecki pisze:Jacek pisał o S52, czyli amerykańskiej wersji M3. Na pewno jest to literówka, bo w S50B30 czy S52B32 seryjne pasowanie może wynosić od 0.026mm do 0.058mm. Dopuszczalny przez TIS luz pomiędzy tłokiem a gładzią cylindra może maksymalnie wynosić 0.15mm.mcgiver pisze:Jaco plo pisze:Nie moj temat ale jeśli można to zawsze lepiej wygrzać tłoki i sprawdzić jak "puchną" wiem że nie każdy ma dostęp do pieca tego typu - i ważne tłoki trzeba też studzić w piecu bo wilgoć z powietrza je załatwi. Ja osobiście sprawdzałem i w silniku który miałem czyli S52B32 pasowanie na nominale jest 0.25 w fabryce. Myslę że 0.08 to trochę za ciasno. nawet jak na tłoki o zwiększonej gęstości bo powiedzenie KUTE odnosi się tylko do cięzarówek gdzie tłok jest dwuczęściowy i górna część to prawdziwy metal żelazny a reszta to stop aluminium.nie pomyliło Ci się ?
w m50 pasowanie fabryczne jest 0,025 ,
a w s50 0,25 ?
mowa o pasowaniu w najszerszym miejscu , bo na denku o wiele luzniej ...
ja robiłem szlif ,( właściwie to rozwiert) pod seryjne tłoki z innego silnika .
radzono mi 0,05 , ale również i 0,1 .
zdałem sie na doswiadczenie gościa który mi obrabiał blok i zrobiłem na 0,07.
zobaczymy co z tego wyjdzie , bo projekt jest w trakcie.
-
PMN
- User
- Posty: 82
- Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
Ale Panowie... Z tłokami przychodzi praktycznie zawsze rozpiska. Te same tłoki pasuje się różnie w zależności od planowanego wykorzystania. Jak bardzo będzie doładowany/wysilony silnik, czy będzie jeździł z N2O... itd.
Mocne silniki do ćwiartki składa się na dwadzieścia setek i jest OK, bo działają w zasadzie tylko na pełnym obciążeniu, w jeździe ulicznej by się rozklekotały i rozpadły. To samo w drugą stronę. Pasowanie uliczne i katowanie z nitro może zakończyć się przycieraniem tłoków.
No i różni producenci miewają różne zalecenia odn. pasowania...
Mocne silniki do ćwiartki składa się na dwadzieścia setek i jest OK, bo działają w zasadzie tylko na pełnym obciążeniu, w jeździe ulicznej by się rozklekotały i rozpadły. To samo w drugą stronę. Pasowanie uliczne i katowanie z nitro może zakończyć się przycieraniem tłoków.
No i różni producenci miewają różne zalecenia odn. pasowania...
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
100-200km/h - 5.9s@1bar
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
W przypadku pierwszych kutych tłoków w M3 Krzysztofa pasowanie wynosiło 0.05mm. Przyczyną zatarcia moim zdaniem było pozwolenie sobie na zbyt dużo na kiepskim oleju do docierania. Teraz na luźniejszym pasowaniu na 0.08mm Krzysztof przejeździł już ponad 1 tys. kilometrów na oleju 15w50 300V competition i nie zanosi się na kolejną awarię układu. Ja w swoim M50 z wałem korbowym i tłokami od M52B28 będę mieć pasowanie 0.09mm - taki luz mam na każdym z cylindrów pomiędzy tłokiem M52 a gładzią cylindra mojego bloku M50.mcgiver pisze:hmm.. no tak może i literówka , ale w takim razie dlaszego 0,08 to za ciasnoMichał_Małecki pisze:Jacek pisał o S52, czyli amerykańskiej wersji M3. Na pewno jest to literówka, bo w S50B30 czy S52B32 seryjne pasowanie może wynosić od 0.026mm do 0.058mm. Dopuszczalny przez TIS luz pomiędzy tłokiem a gładzią cylindra może maksymalnie wynosić 0.15mm.mcgiver pisze:Jaco plo pisze:Nie moj temat ale jeśli można to zawsze lepiej wygrzać tłoki i sprawdzić jak "puchną" wiem że nie każdy ma dostęp do pieca tego typu - i ważne tłoki trzeba też studzić w piecu bo wilgoć z powietrza je załatwi. Ja osobiście sprawdzałem i w silniku który miałem czyli S52B32 pasowanie na nominale jest 0.25 w fabryce. Myslę że 0.08 to trochę za ciasno. nawet jak na tłoki o zwiększonej gęstości bo powiedzenie KUTE odnosi się tylko do cięzarówek gdzie tłok jest dwuczęściowy i górna część to prawdziwy metal żelazny a reszta to stop aluminium.nie pomyliło Ci się ?
w m50 pasowanie fabryczne jest 0,025 ,
a w s50 0,25 ?
mowa o pasowaniu w najszerszym miejscu , bo na denku o wiele luzniej ...?
ja robiłem szlif ,( właściwie to rozwiert) pod seryjne tłoki z innego silnika .
radzono mi 0,05 , ale również i 0,1 .
zdałem sie na doswiadczenie gościa który mi obrabiał blok i zrobiłem na 0,07.
zobaczymy co z tego wyjdzie , bo projekt jest w trakcie.
Maleckis Motorsport
-
Jaco plo
- User
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:30
- Imię: Jacek
- lokalizacja: Płock
- Lokalizacja: Płock
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
BMW E30 332i Alpina. KIA CLARUS FUUL AMERICANOS
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
Na docieranym silniku przejechałem 1200km. Stwierdziłem, że teraz przydałoby się trochę "skręcić" wtryskiwacze bo auto stojąc w korku paliło tyle co przy pałowaniu 8-)
Podczas tej operacji okazało się, ze niestety mieszanka od 4500obr. jest już uboga a tendencja jest zwyżkowa :| . Cóż poradzić wtryski mam 460ccm a ciśnienie na listwie 5bar.
Kupiłem wtryskiwacze Siemens 630ccm - teraz to już paliwa na bank nie zabraknie
Stare wtryskiwacze LUCAS 460ccm (na sprzedaż)

Nowe wtryski SIEMENS 630ccm

SIEMENS v/s LUCAS

...już wciśnięte w listwę

Auto z małymi oporami odpaliło i rówo pracuje
Niestety próba dodania gazu kończy się kaszelkiem.
Czekam za stroiciela: Maleckis help !!
Podczas tej operacji okazało się, ze niestety mieszanka od 4500obr. jest już uboga a tendencja jest zwyżkowa :| . Cóż poradzić wtryski mam 460ccm a ciśnienie na listwie 5bar.
Kupiłem wtryskiwacze Siemens 630ccm - teraz to już paliwa na bank nie zabraknie
Stare wtryskiwacze LUCAS 460ccm (na sprzedaż)

Nowe wtryski SIEMENS 630ccm

SIEMENS v/s LUCAS

...już wciśnięte w listwę

Auto z małymi oporami odpaliło i rówo pracuje
Niestety próba dodania gazu kończy się kaszelkiem.
Czekam za stroiciela: Maleckis help !!
S50B30 M3turbo
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
5 bar na listwie
sporo, może trochę za dużo, wtryski mogą nie rozpylać jak trzeba. Ile teraz ładujesz że już wtrysków brakło? Jesteś pewny że to nie pompa?
www.turboBMW.pl
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
Nie sprawdzałem ciśnienia paliwa podczas doładowania wiec może i pompa. Wyjdzie w praniu.
S50B30 M3turbo
-
fwmotorsport-daniel
- Nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 21:55
- Imię: daniel
- lokalizacja: polska
- Kontakt:
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
przed złożeniem silnika sprawdzaliście pasowanie na tłokach JE czy zaufaliście obrabiającemu ? ja wiem czy 5 barów to tak dużo ? jaka cena za wtryskiwacze?
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax
5bar na listwie ma seryjnie M3 S50B32, także ciśnienie u Krzysztofa nie jest masakryczne. To nie jest również tak, że zamykamy wtryskiwacze 460cc przy 0.9bar boostu. Chodzi o to, że maksujemy przepływomierz od 4 500 obr. silnika i na 5V wysyłanych do DME skład mieszanki jest niewystarczający ? AFR rośnie od 14.5 do okolic 16 wprost proporcjonalnie do wzrostu obrotów. Nie sprawdzaliśmy, co się dzieje powyżej 6 000 obr. silnika, bo nie było sensu i nie warto ryzykować, ale myślę, że AFR mógł się utrzymywać w takich ubogich wartościach albo iść jeszcze wyżej. Sam wiesz Adamie, że strojąc świnką jesteśmy ograniczeni przepływomierzem. Strojąc na standalone wtryskiwacze 460cc/min. spokojnie by starczyły. W naszym M3T na Megasquircie (gdzie mamy pełną kontrolę nad czasem otwarcia wtryskiwaczy) na 0.5bar na Siemensach Deka 630cc/min.@3.0bar mamy DC=66% przy AFR=10.5:1, a na DET2 przy wymaksowanej przepływce AFR na WOT na tej samej wartości ciśnienia doładowania siedział w okolicach 13:1. U Krismax?a będzie trzeba zająć się także odpowietrzeniem baku ? przy takich doładowaniach koniecznie trzeba to poprawić (u nas już przy 0.5bar były z nim problemy, a Piotrek Nowak przy 1.0bar jeździł bez korka wlewu paliwa, aby wyeliminować ten kłopot hehe).korona pisze:5 bar na listwiesporo, może trochę za dużo, wtryski mogą nie rozpylać jak trzeba. Ile teraz ładujesz że już wtrysków brakło? Jesteś pewny że to nie pompa?
Maleckis Motorsport