E36 M3 turbo STAGE II

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: mcgiver »

pierwsze pasowanie było na 0,05 drugie na 0,08 ; czy wiadomo co było powodem zatarcia ? jak traktowałeś silnik i ile przejechałeś zanim szlag trafił tłoki?
fajny projekcik ;)
Jaco plo
User
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:30
Imię: Jacek
lokalizacja: Płock
Lokalizacja: Płock

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: Jaco plo »

Nie moj temat ale jeśli można to zawsze lepiej wygrzać tłoki i sprawdzić jak "puchną" wiem że nie każdy ma dostęp do pieca tego typu - i ważne tłoki trzeba też studzić w piecu bo wilgoć z powietrza je załatwi. Ja osobiście sprawdzałem i w silniku który miałem czyli S52B32 pasowanie na nominale jest 0.25 w fabryce. Myslę że 0.08 to trochę za ciasno. nawet jak na tłoki o zwiększonej gęstości bo powiedzenie KUTE odnosi się tylko do cięzarówek gdzie tłok jest dwuczęściowy i górna część to prawdziwy metal żelazny a reszta to stop aluminium.
BMW E30 332i Alpina. KIA CLARUS FUUL AMERICANOS
Jaco plo
User
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:30
Imię: Jacek
lokalizacja: Płock
Lokalizacja: Płock

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: Jaco plo »

krismax pisze:Pokrywa była pomalowana zwykłym lakierem Motip`a. Po dobrym odtłuszczeniu nie powinna się łuszczyć. Piaskować nie radzę :!:
Co do spalania oleju to raczej do niego nie dochodzi. Raczej- bo olej wycieka mi przez założoną 2-gi raz uszczelkę Cometica. Po 1200km wykapało 0,5l. Gdy już będę pewny auta, uszczelka zostanie wymieniona na nową wraz ze śrubami ARP.
Co do filtra powietrza to może faktycznie jest za mały. Jednak większy nie wejdzie :/

A w której części silnika wykapuje olej jak w przedniej to być może nie dałeś szczeliwa pod uszczelkę- ale to juz po ptakach. Jestem bardzo ciekaw tego objawu. Jak możesz to na GG mi daj info masz moje. będe wdzięczny.
BMW E30 332i Alpina. KIA CLARUS FUUL AMERICANOS
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: mcgiver »

Jaco plo pisze:Nie moj temat ale jeśli można to zawsze lepiej wygrzać tłoki i sprawdzić jak "puchną" wiem że nie każdy ma dostęp do pieca tego typu - i ważne tłoki trzeba też studzić w piecu bo wilgoć z powietrza je załatwi. Ja osobiście sprawdzałem i w silniku który miałem czyli S52B32 pasowanie na nominale jest 0.25 w fabryce. Myslę że 0.08 to trochę za ciasno. nawet jak na tłoki o zwiększonej gęstości bo powiedzenie KUTE odnosi się tylko do cięzarówek gdzie tłok jest dwuczęściowy i górna część to prawdziwy metal żelazny a reszta to stop aluminium.
:shock: nie pomyliło Ci się ?
w m50 pasowanie fabryczne jest 0,025 ,
a w s50 0,25 ?
mowa o pasowaniu w najszerszym miejscu , bo na denku o wiele luzniej ...
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: Michał_Małecki »

mcgiver pisze:
Jaco plo pisze:Nie moj temat ale jeśli można to zawsze lepiej wygrzać tłoki i sprawdzić jak "puchną" wiem że nie każdy ma dostęp do pieca tego typu - i ważne tłoki trzeba też studzić w piecu bo wilgoć z powietrza je załatwi. Ja osobiście sprawdzałem i w silniku który miałem czyli S52B32 pasowanie na nominale jest 0.25 w fabryce. Myslę że 0.08 to trochę za ciasno. nawet jak na tłoki o zwiększonej gęstości bo powiedzenie KUTE odnosi się tylko do cięzarówek gdzie tłok jest dwuczęściowy i górna część to prawdziwy metal żelazny a reszta to stop aluminium.
:shock: nie pomyliło Ci się ?
w m50 pasowanie fabryczne jest 0,025 ,
a w s50 0,25 ?
mowa o pasowaniu w najszerszym miejscu , bo na denku o wiele luzniej ...
Jacek pisał o S52, czyli amerykańskiej wersji M3. Na pewno jest to literówka, bo w S50B30 czy S52B32 seryjne pasowanie może wynosić od 0.026mm do 0.058mm. Dopuszczalny przez TIS luz pomiędzy tłokiem a gładzią cylindra może maksymalnie wynosić 0.15mm.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: krismax »

Jaco plo pisze:
A w której części silnika wykapuje olej jak w przedniej to być może nie dałeś szczeliwa pod uszczelkę- ale to juz po ptakach. Jestem bardzo ciekaw tego objawu. Jak możesz to na GG mi daj info masz moje. będe wdzięczny.

Olej wykapuje sobie gdzieś z tyłu i ścieka po skrzyni. W tej chwili mało mnie to obchodzi :geek:
Jeżeli silnik wytrzyma kolejny 1000km już nie delikatnej jazdy to naprawię usterkę niezależnie od jej rozmiarów. Uszczelkę i śruby założe nowe (i tu uśmiech do PMN;))nawet kolejną głowicę :twisted:
Warunkiem jest tylko bezawaryjny dół silnika.
Pozdrawiam
S50B30 M3turbo
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: mcgiver »

Michał_Małecki pisze:
mcgiver pisze:
Jaco plo pisze:Nie moj temat ale jeśli można to zawsze lepiej wygrzać tłoki i sprawdzić jak "puchną" wiem że nie każdy ma dostęp do pieca tego typu - i ważne tłoki trzeba też studzić w piecu bo wilgoć z powietrza je załatwi. Ja osobiście sprawdzałem i w silniku który miałem czyli S52B32 pasowanie na nominale jest 0.25 w fabryce. Myslę że 0.08 to trochę za ciasno. nawet jak na tłoki o zwiększonej gęstości bo powiedzenie KUTE odnosi się tylko do cięzarówek gdzie tłok jest dwuczęściowy i górna część to prawdziwy metal żelazny a reszta to stop aluminium.
:shock: nie pomyliło Ci się ?
w m50 pasowanie fabryczne jest 0,025 ,
a w s50 0,25 ?
mowa o pasowaniu w najszerszym miejscu , bo na denku o wiele luzniej ...
Jacek pisał o S52, czyli amerykańskiej wersji M3. Na pewno jest to literówka, bo w S50B30 czy S52B32 seryjne pasowanie może wynosić od 0.026mm do 0.058mm. Dopuszczalny przez TIS luz pomiędzy tłokiem a gładzią cylindra może maksymalnie wynosić 0.15mm.
hmm.. no tak może i literówka , ale w takim razie dlaszego 0,08 to za ciasno :shock: ?
ja robiłem szlif ,( właściwie to rozwiert) pod seryjne tłoki z innego silnika .
radzono mi 0,05 , ale również i 0,1 .
zdałem sie na doswiadczenie gościa który mi obrabiał blok i zrobiłem na 0,07.
zobaczymy co z tego wyjdzie , bo projekt jest w trakcie.
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: PMN »

Ale Panowie... Z tłokami przychodzi praktycznie zawsze rozpiska. Te same tłoki pasuje się różnie w zależności od planowanego wykorzystania. Jak bardzo będzie doładowany/wysilony silnik, czy będzie jeździł z N2O... itd.
Mocne silniki do ćwiartki składa się na dwadzieścia setek i jest OK, bo działają w zasadzie tylko na pełnym obciążeniu, w jeździe ulicznej by się rozklekotały i rozpadły. To samo w drugą stronę. Pasowanie uliczne i katowanie z nitro może zakończyć się przycieraniem tłoków.
No i różni producenci miewają różne zalecenia odn. pasowania...
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: Michał_Małecki »

mcgiver pisze:
Michał_Małecki pisze:
mcgiver pisze:
Jaco plo pisze:Nie moj temat ale jeśli można to zawsze lepiej wygrzać tłoki i sprawdzić jak "puchną" wiem że nie każdy ma dostęp do pieca tego typu - i ważne tłoki trzeba też studzić w piecu bo wilgoć z powietrza je załatwi. Ja osobiście sprawdzałem i w silniku który miałem czyli S52B32 pasowanie na nominale jest 0.25 w fabryce. Myslę że 0.08 to trochę za ciasno. nawet jak na tłoki o zwiększonej gęstości bo powiedzenie KUTE odnosi się tylko do cięzarówek gdzie tłok jest dwuczęściowy i górna część to prawdziwy metal żelazny a reszta to stop aluminium.
:shock: nie pomyliło Ci się ?
w m50 pasowanie fabryczne jest 0,025 ,
a w s50 0,25 ?
mowa o pasowaniu w najszerszym miejscu , bo na denku o wiele luzniej ...
Jacek pisał o S52, czyli amerykańskiej wersji M3. Na pewno jest to literówka, bo w S50B30 czy S52B32 seryjne pasowanie może wynosić od 0.026mm do 0.058mm. Dopuszczalny przez TIS luz pomiędzy tłokiem a gładzią cylindra może maksymalnie wynosić 0.15mm.
hmm.. no tak może i literówka , ale w takim razie dlaszego 0,08 to za ciasno :shock: ?
ja robiłem szlif ,( właściwie to rozwiert) pod seryjne tłoki z innego silnika .
radzono mi 0,05 , ale również i 0,1 .
zdałem sie na doswiadczenie gościa który mi obrabiał blok i zrobiłem na 0,07.
zobaczymy co z tego wyjdzie , bo projekt jest w trakcie.
W przypadku pierwszych kutych tłoków w M3 Krzysztofa pasowanie wynosiło 0.05mm. Przyczyną zatarcia moim zdaniem było pozwolenie sobie na zbyt dużo na kiepskim oleju do docierania. Teraz na luźniejszym pasowaniu na 0.08mm Krzysztof przejeździł już ponad 1 tys. kilometrów na oleju 15w50 300V competition i nie zanosi się na kolejną awarię układu. Ja w swoim M50 z wałem korbowym i tłokami od M52B28 będę mieć pasowanie 0.09mm - taki luz mam na każdym z cylindrów pomiędzy tłokiem M52 a gładzią cylindra mojego bloku M50.
Maleckis Motorsport
Jaco plo
User
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:30
Imię: Jacek
lokalizacja: Płock
Lokalizacja: Płock

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: Jaco plo »

Obrazek tak zjadłem jedno zero przepraszam. ale nic wklejam dane z tis jak Michał napisał.
BMW E30 332i Alpina. KIA CLARUS FUUL AMERICANOS
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: krismax »

Na docieranym silniku przejechałem 1200km. Stwierdziłem, że teraz przydałoby się trochę "skręcić" wtryskiwacze bo auto stojąc w korku paliło tyle co przy pałowaniu 8-)
Podczas tej operacji okazało się, ze niestety mieszanka od 4500obr. jest już uboga a tendencja jest zwyżkowa :| . Cóż poradzić wtryski mam 460ccm a ciśnienie na listwie 5bar.
Kupiłem wtryskiwacze Siemens 630ccm - teraz to już paliwa na bank nie zabraknie ;)


Stare wtryskiwacze LUCAS 460ccm (na sprzedaż)
Obrazek

Nowe wtryski SIEMENS 630ccm

Obrazek

SIEMENS v/s LUCAS

Obrazek

...już wciśnięte w listwę

Obrazek

Auto z małymi oporami odpaliło i rówo pracuje :o
Niestety próba dodania gazu kończy się kaszelkiem.
Czekam za stroiciela: Maleckis help !!
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: korona »

5 bar na listwie :o sporo, może trochę za dużo, wtryski mogą nie rozpylać jak trzeba. Ile teraz ładujesz że już wtrysków brakło? Jesteś pewny że to nie pompa?
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: krismax »

Nie sprawdzałem ciśnienia paliwa podczas doładowania wiec może i pompa. Wyjdzie w praniu.
S50B30 M3turbo
fwmotorsport-daniel
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 3 lis 2009, o 21:55
Imię: daniel
lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: fwmotorsport-daniel »

przed złożeniem silnika sprawdzaliście pasowanie na tłokach JE czy zaufaliście obrabiającemu ? ja wiem czy 5 barów to tak dużo ? jaka cena za wtryskiwacze?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E36 M3 turbo STAGE II by krismax

Post autor: Michał_Małecki »

korona pisze:5 bar na listwie :o sporo, może trochę za dużo, wtryski mogą nie rozpylać jak trzeba. Ile teraz ładujesz że już wtrysków brakło? Jesteś pewny że to nie pompa?
5bar na listwie ma seryjnie M3 S50B32, także ciśnienie u Krzysztofa nie jest masakryczne. To nie jest również tak, że zamykamy wtryskiwacze 460cc przy 0.9bar boostu. Chodzi o to, że maksujemy przepływomierz od 4 500 obr. silnika i na 5V wysyłanych do DME skład mieszanki jest niewystarczający ? AFR rośnie od 14.5 do okolic 16 wprost proporcjonalnie do wzrostu obrotów. Nie sprawdzaliśmy, co się dzieje powyżej 6 000 obr. silnika, bo nie było sensu i nie warto ryzykować, ale myślę, że AFR mógł się utrzymywać w takich ubogich wartościach albo iść jeszcze wyżej. Sam wiesz Adamie, że strojąc świnką jesteśmy ograniczeni przepływomierzem. Strojąc na standalone wtryskiwacze 460cc/min. spokojnie by starczyły. W naszym M3T na Megasquircie (gdzie mamy pełną kontrolę nad czasem otwarcia wtryskiwaczy) na 0.5bar na Siemensach Deka 630cc/min.@3.0bar mamy DC=66% przy AFR=10.5:1, a na DET2 przy wymaksowanej przepływce AFR na WOT na tej samej wartości ciśnienia doładowania siedział w okolicach 13:1. U Krismax?a będzie trzeba zająć się także odpowietrzeniem baku ? przy takich doładowaniach koniecznie trzeba to poprawić (u nas już przy 0.5bar były z nim problemy, a Piotrek Nowak przy 1.0bar jeździł bez korka wlewu paliwa, aby wyeliminować ten kłopot hehe).
Maleckis Motorsport
ODPOWIEDZ