e46 330d turbo kopciuch

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: k64 »

leo pisze:Ja nie wyciągam teorii z pobudzaniem i ty jako master cheef tuningu powinienes o tym doskonale wiedziec ze zarowno silnik benzynowy jak i diesla ma swoje parametry pracy ktorymi to mozesz zmusic turbo do wczesniejszego wstania lub też nie... i nie mowie tu o sztucznym pobudzaniu przez strzał nitro. Ja doskonale wiem co można zrobić aby w kopciuchu ruszyć wirnikiem wcześniej ale nie wiem czy jest sens tutaj to pisać skoro Ty wiesz swoje i mimo że mam w tym doświadczenie nie zaczytane to i tak będziesz się upierał przy swojej racji;)

Idąc twoim tropem powiedz mi w takim razie po co wkłada się kute wirniki cnc, jak chodźby turbiny z serii gtx powiedzmy seryjne audi 313km w serii (nie pamietam modelu i oznaczenia silnika w jakim to siedziało)? Żeby sobie było? Kuty wirnik to nie tylko waga ale i kilka innych bardzo ważnych aspektów dzięki którym zyskuje się wiele..... nie mowie tu o chinskich wirnikach bo tego tematu nie bede tutaj poruszał....

Śmiać mi się chce trochę z twojej teorii większego wirnika i wytoczonej muszli jako niby sprawcy większego laga.... nawet nie wiem jak to skomentować bo turbo które mam miało kilka przeróbek i upgrade`ów do każdej przeróbki mam zebrane logi co 0,5 sekundy od 1000 do 4500 obr i widac czarno na białym jak sie turbo zachowuje i jaka operacja dała korzyści bądź też straty. Może dlatego że opierasz się tylko o cieżkie i toporne wirniki z chin? Nie wiem spekuluje nie tylko waga wirnika ma znaczenie ale też jego kształ, ilość łopat, zawinięcie ich... kolejna rzecz to nie zpaominaj że te turbiny maja takie magiczne coś co nazywa się zmienną geometrią i sama ona może wiele zmienić w rozpedzeniu dmuchawy....

Reasumując upieram się przy swoim jesli masz solidne argumenty aby mi pokazać że się mylę zapraszam do dyskusji... może faktycznie nie mam racji, ale nikt siealfą i omegą przecież nie urodził :piwo:

ps. mam 10 łopat
ps.2 czekam na foty
Pisales o wadze a zmieniasz tok rozmowy o ksztaltach. Zaraz dostaniesz foto. udalo ci sie cos zrobic , super ale nie odkryles nowosci a twoje zdanie o pobudzaniu turbiny to juz calkiem .... zaden ci nie pisze ze jest zle, poprostu twoja praktyka nie pokrywa z pisaniem na klawiaturze.. Kute wirniki cnc np gtxa to przedewszystkim inne lopatki i ksztalty i to jest cala istota ale tego tematu nie poruszalem. To ze teraz.z pupy pierdzisz do mnie tzn ze boli cie tylko moje odmienne zdanie wiec bez cytatow mistrzu itd ok? :) starasz sie widac to, ladnie ci wyszlo! I napewno nie spocniesz i dojdziesz do max najleszego pkt ale uspokoj sie. Nie takie moce w dieslach i mapy robia, luznawno bez spiny.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: leo »

Kamilu ja tam sie nie spinam po prostu moje pisanie na klawiaturze pokrywa się mocno z tym co zrobiłem więc dalej nei rozumiem o co chodzi? Próbujesz coś napisać nie podając żadnych argumentów.

No pisze o wadze bo produkcja odlewanych wirników ma to do siebie że wirniki mają krótsze lopatki (nie pozwala na to technologia produkcji z uwagi na to że jak są zbyt długie to zaczynają sie kruszyć) od wirników billet a przy tym ważą więcej żeby nie było proszę bardzo tutach przykład koła kompresji bodajże do turbiny z saaba (tego ostatniego nie jestem pewien) ale sedno sprawy zachowuje:

Obrazek

widać wyraźnie że przy tych samym rozmiarach koła kompresji mamy dłuższe lopaty i mniejszą wagę....

To samo z wirnikiem na wydechu, zmieniając jego kształt mocno wpływamy na wydajność góry bądź dołu, podtaczając wirnik w narozniku po obwodzie polepszymy dośc znacznie górę ale pogorszymy w dół, ale to są już konkretne zabiegi które dokładniej wytłumaczył by pewnie ktoś kto robi takie turbiny

Czy ja gdzieś napisałem że odkryłem nowość? W żadnym wypadku, zrobiłem to co wielu i się z tego bardzo cieszę;)

Co do pobudzania turbiny skoro "moje pobudzanie turbiny to już całkiem" to teraz słucham twojego zdania na temat:
-zmiana wysterowania wstępnego N75
-zmiana kąta wtrysku przy niskich obrotach
-zmiana dawki paliwa
-(jeśli w aucie jest) domknięcie zaworu od egr
Jeśli dalej uważasz że odpowiednia manipulacja wyżej wymienionymi parametrami nie przyniesie żadnych efektów w postaci lepszego wstawania turbiny to ja nie widzę sensu żeby dalej dyskutować na ten temat bo się po prostu nie znasz ;)

To że teraz z pupy pierdze do ciebie to wynik tego że próbujesz na siłe podwazyc moje zdanie bez zadych argumentów stąd moje lekka irytacja całym tematem...

Co do wirników z gtxa to całą technologia opiera się właśnie o możliwość frezowania kutego aluminium i stwożenia wirnika o tych samych wymiarach znacznie wydajniejszego i lżejszego. Innymi słowy gdyby odlać w formie woskowej wirik o tych samym długościach i ilości lopat co billet to najnormalniej w swiecie by się rozleciał z powodu niejednorodnego materiału i kruchości odlewu, dlatego wirniki kute i frezowane na cnc sa lepsze pod wzgledem wydajnosci i wagi choc maja te same wielkości inducera i exducera

tutaj widać pięknie jak niejednornodny materiał jest na odlewanym kółku

Obrazek

Bardzo dobrze że chce się komuś robić coś więcej bo dzieki temu są też ludzie którzy będą dalej przecierać szlaki a nie stać w miejscu i kopiować to co inni zrobili. Fajnie że są utarte schematy jak np m50 turbo na przekładce ale wielu próbuje coś dalej drążyć i wyciskac wiecej lepiej szybciej.... o to w tym wszystkim moim skromnym zdaniem chodzi ;)
BMWexpert Motorsport
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: farmer91 »

313 km w Audi to pewnie chodzi Ci Adam o 3.0 Tdi biturbo? Tam są kute wirniki w serii?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: Miś »

leo pisze:Co do pobudzania turbiny skoro "moje pobudzanie turbiny to już całkiem" to teraz słucham twojego zdania na temat:
-zmiana wysterowania wstępnego N75
-zmiana kąta wtrysku przy niskich obrotach
-zmiana dawki paliwa
-(jeśli w aucie jest) domknięcie zaworu od egr
Dodam coś od siebie. Masz rację, dokładnie te rzeczy przyczyniają się do możliwości lepszego pobudzenia turbo w dieslu, natomiast to odrobinę maskuje późniejsze wstawanie hybryd i nie zaprzeczysz. Gdyby na seryjnej turbosprężarce domknąć EGR, opóźnić SOI przy wstawaniu (wyższe EGT i ciśnienie w kolektorze), dołożyć paliwa oraz zamknąć N75 to wstanie zdecydowanie lepiej od serii, na tyle, że zakładając hybrydę i strojąc nawet 2 tygodnie nie dojdziemy do takich efektów, w najlepszym przypadku będzie wstawać jak na seryjnym sofcie oraz seryjnym turbo.
To, że z Twojej hybrydy dotkniesz 350KM, a nadal jest w stanie wstać przy 2krpm, a nawet wcześniej i tak jest godne podziwu, szczerze gratuluję, oznacza to dobrą hybrydę, dobrze ustawioną geometrię oraz dobre strojenie. :)
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: leo »

Mis nic dodac nic ujac, warto jeszcze dodac ze nie wklada sie hybryd po to zeby dmuchac tyle co mozemy uzyskac z seryjnej ;) wiec jesli sa zabiegi ktore pozwola nam sie na duzej suszarce zblizyc do mozliwosci wstania jak seryjnej to chyba nie jest zle ;)

Najwieksza walka wlasnie jeszcze jes ze zmienna ale juz jestesmy na finiszu zeby bylk git.

Ps. Nie wyobrazam sobie np postawienia boostu w seryjnej turbinie np 300obr wczesniej, dwums by sie na bank z blokad zerwal :)

313km chyba nie bylo ma biturbo ale moge sie mylic
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: Miś »

313KM w 3.0TDI to właśnie biturbo, na singlu są starsze 230KM,245KM.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: k64 »

oh Leo ,

nie wiem po co to pisze skoro ty to wiesz a tylko zdajesz mi jakies pytania o programach w dieslach ale co mi tam, tylko m50 turbo widzialem na oczy i jestem caly czas na etapie 2011r.
Co do pobudzania turbiny skoro "moje pobudzanie turbiny to już całkiem" to teraz słucham twojego zdania na temat:
-zmiana wysterowania wstępnego N75
-zmiana kąta wtrysku przy niskich obrotach
-zmiana dawki paliwa
-(jeśli w aucie jest) domknięcie zaworu od egr
Jeśli dalej uważasz że odpowiednia manipulacja wyżej wymienionymi parametrami nie przyniesie żadnych efektów w postaci lepszego wstawania turbiny to ja nie widzę sensu żeby dalej dyskutować na ten temat bo się po prostu nie znasz

To że teraz z pupy pierdze do ciebie to wynik tego że próbujesz na siłe podwazyc moje zdanie bez zadych argumentów stąd moje lekka irytacja całym tematem...

- miedzy innymi zmiana kąta wtrysku przy niskich obrotach i zmiana dawki paliwa wiąże sie nie z niczym innym jak tym ze silnik wygeruje wiecej spalin lub mniej, bedzie w istocie sprawy jesli wszystko jest zachwane ciut wiecej koksu, turbo wstanie szybciej , dolejsz z dolu wiecej paliwa i bedzie zbyt agresywnie z dolu i tak jak napisales wczesniej twoje napedy poleca na smietnik, stąd stosując oem male turbiny (twoja ver bez ruszania generuje 300+ i sa wykres w kraju) zeby nie bylo mega nM od dolu tuner wlasnie bawi sie zaworkiem N75 ktory jak wiadomo steruje pracą gruszki - zmiennej geometri ta natomiast dziala na podcisnienie a jak wiadomo twoj klekot nie posiada przepustnicy i silnik wkręca sie na obroty tylko i wylacznie w pierwszej opcji poprzez dawkowanie paliwem.

-Układ recyrkulacji spalin - , jak kazdy tutaj siedzacy wie do czego ten zawor sluzy - nie bede pisac o obnizaniu temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki paliwowo-powietrznej po inne bzdety ktore w tuningu nam kolidują troche sprawe, Najczesciej zostaje na stałe zamknięty aby spaliny nie dochodziły do komory spalania, i przy pelnym bucie tak wlasnie jest ( chyba ze jest cos nie tak z nim) I po to tuner układem określaja jego stopień otwarcia aby poprawić nic innego jak moc.

i teraz meritum sprawy o ktorej pisalem :

to teraz moje foto, nie z sieci tylko real, otóż jest conajmniej kilka firm które produkują wirniki , każde z nich w różnych cenach i wagach,
te które pokazałeś to koło 11 łopatkowe ;) ty masz 10 cio jak napisales. A ja ci wkleje takie coś z europejskiej firmy bardzo znanej, zeby nie bylo- moje zdjęcie nie z sieci
- a tutaj masz wage i porównanie między innymi :

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

a tutaj masz Obrazek 11 łopatkowe prosto od gtx`a które waży tak samo jak OEM GT35 !

Dosiego roku :dry:
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: leo »

. pisze:z tym pobudzeniem turbiny to już wogóle dziwną teorie wyciągasz.
. pisze: twoje zdanie o pobudzaniu turbiny to juz calkiem
Nagle olśnienie i już wszystko wiesz jak można postawić kilka rpm wcześniej turbo i moje teorie są na miejscu?

Kamil nie żebym się przyxxxxxxxał ale mam wrażenie że albo próbujesz zrobić ze mnie idiotę albo z całego forum.... Wybacz ale dla mnie dyskusja totalnie nie na poziomie :rozczarowany:

2 dni wcześnie uważasz że glupoty pisze po czym co znajdujesz w sieci info że chyba jednak coś w tym jest i przeklepujesz tekst z innego forum? Takie mam wrażenie czytając ten temat...

Jak bym chciał być wścipski i czepliwy to bym Ci powiedział że masz wagę spierxxxxną bo 2 wirniki ważą 62g po czym jeden wazy 34 a drugi 30 ?

Patrząc na wirniki które wrzuciłeś nie widzę totalnie sensu robić kuty bo to ten sam wirnik :blink2: .... widzisz różnicę między tym co wrzuciłem wyżej a tym co pokazałeś czy nie? Jeśli nie to dyskusja dalej nie ma kompletnie sensu :dry:

Udanej zabawy sylwestrowej :piwo:
ps. wiesz skąd bierze się mniejsza waga kutego wirnika względem lanego? U Ciebie niestety tego nie uświadczysz, bo widać to na zdjeciach ktore wrzuciłeś...


Moderacja niecenzuranych słów - Karolo
BMWexpert Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: k64 »

szczesliwego nowego :cool2:

pozdro .
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: leo »

Tak jeszcze z ciekawości ;)

https://web.facebook.com/perunturbo/pos ... 0465386613" onclick="window.open(this.href);return false;


Zdjęcia zapożyczone od znanej wszystkim firmy Perun Turbo która robi bardzo duże ilości hybryd, porównanie taki samych kół

Obrazek

Obrazek
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: leo »

z ciekawostek zdechło nowe oem sprzęgło :clap:
BMWexpert Motorsport
chemik211
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 16 wrz 2015, o 08:23
Imię: Jarek
lokalizacja: Kraków

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: chemik211 »

No u peruna będę robił gt2556 na 63 kole kompresji zobaczymy co z tego wyjdzie
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: Miś »

Wrzucasz z E60 obite kewlarem?
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: Karolo »

Robimy dwutarcz na 1200 Nm momentu. Szczegóły niebawem.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
przemek4net
Nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 10 wrz 2013, o 14:48
Imię: Przemek
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330d turbo kopciuch

Post autor: przemek4net »

Witam,
nerwowy watek - dodam swoje 3 grosze bo to ja robiłem czipa na ten samochód.
Zacznę od wirnika ale na przykładzie nie Leo (bo tego wirnika nie widziałem) ale swoim (e60 lci 530xd 235ps man /turbina inna niż e46 - sterowanie nie grucha ale "silniczkiem") i takiego kolegi (e60 218ps /turbina podobna do tej z e46/, manual - w tym aucie tylko podbijałem czipa pod większą hybrydę wyszło 372ps/800 momentu z katalizatorem)... mamy wirniki "około 70" i większy wirnik wydechowy (turbinę ogarniał mi ten kolega i prosił wyraźnie bym więcej nie gadał co to za wirniki dokładnie)
Wirnik ssący "70tka" JEST LZEJSZY!!! niż seryjny z gt2260 - z wydechowym cudów juz nie ma (większy -> cięższy)
Mimo wszystko do około 1500-1700 nakręca sie gorzej niż seryjna turbina (później wstaje ostro tak ze aż drżenia są przez 200-500 obrotów).
Jezeli chodzi o e60 to oba auta maja zaślepione EGRy i próbowałem naprawdę z najróżniejszymi ustawieniami VNT (do około 1500 ustawienie VNT idzie z mapy później idzie w closed loop) ale nie ma cudów..w przypadku e46 to nie problem bo tam drżenia większym problemem są

Tak historycznie
Początkowo chciałem u siebie zachować EGR i korzystać normalnie z MAF ale przepływka z BMW 530D to kicha (limit do około 720kg/h czyli max ok. 1000mg przy 4tys)... przeszedłem na szacowanie przepływu po MAP... nie wiem czy to ograniczenie diagnozy czy wewn. tego sterownika edc16 ale max przepływ tak wyliczony u mnie to 1600mg/suw... a przy maderfalala ładowaniu to nie jest koniec!
Także max dawki paliwa jakie przez diagnozę zobaczyć można to 100mg (a łatwo policzyć sobie z 1600mg powietrza można, ze "miejsca" jest na więcej paliwa) /duration oczywiscie "rozszerzone" odpowiednio/
Kicha, ze u Leo nie ma sondy lambda - bo to przynajmniej daje jakiś obraz AFRa...a jeżeli chodzi o dawki i przepływ ... jest się poza zakresem przewidzianym przez producenta sterownika

Sprzęgło: teoretycznie prosta sprawa: ograniczyć z dołu by go nie uwalić... ale... drzenie kierownicy uzależnia
Fajna sprawa, ze z "szybkiego diesla" można zrobić naprawdę drogowy przecinak - czipowałem kilka aut diesli wcześniej tak hobbystycznie (vw) ale to były serie i całość ograniczała sie do czip -> logi przy bucie vagcomem -> ewentualna korekta i wsio ... przy takich grzebaniach to naprawdę inny wymiar bo nie ma punktu odniesienia i ciężko wyczuć czy juz przegiąłem czy jeszcze nie.
Leo to nie "prywatna osoba" co sama w aucie grzebać nie umie wiec za wszystko płaci ale wręcz przeciwnie ma warsztat, doświadczenie, kontakty i parcie na "przecinaka", nie przeraża go wizja uwalenia "czegoś" - milo sie współpracuje :)
... czekam z niecierpliwością na lepsze sprzęgło by sprawdzić co wtedy nas ograniczy...
Będą jaja na koniec jak okaże sie ze traktor kombi z hakiem będzie lepiej przyspieszał niż turbodoładowana wycmokana na wszystkie strony jego czerwona strzała :clap:
Pozdrawiam,
Przemek
ODPOWIEDZ