E36 S50B30 Turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: k64 »

wiesz co mi moja dziewczyna powiedziala? ze masz odpuscic :cool2: moze faktycznie jakies fatum siedzi na twoim m3 :shock:


ja zycze powodzenia i dalej 3mam kciuki.
Jigsaw
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 11 lut 2010, o 12:23
Imię: Michał
lokalizacja: ...Warsaw...

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: Jigsaw »

Jak tam jest jakiś postęp w projekcie? kiedy strojenie? :heh:

Możesz podać link do tematu na bimmerforums ?
marcin_os
User
Posty: 35
Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:57
Imię: Marcin
lokalizacja: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: marcin_os »

Dziś na Bemowie

ET 10.939
ETiRT 11.314
M3 3.0T 425KM/572Nm
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: g-rad »

gratuluję! ma ktoś video z przejazdu ?
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

Mam nadzieję, że nie będzie problemu, jeśli przekleję opis z sr.pl :

Przygoda z P&M motorsport zakończona.




M3T zaczyna nowy rozdział jako auto Dunlop No Limit VTG.

Jakieś 10 dni temu samochód został przetransportowany do VTG. Tam zapadła decyzja o jego całkowitym rozebraniu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeszcze tego samego dnia, wyleciał silnik. Głowica została oddana do obróbki i wymiany zaworów (przy okazji, koszt 1szt zaworu wydechowego do S50B30 w BMW to 511PLN... sic!).
Okazało się również, że głowica musi przejść generalny remont.
Po jej zdjęciu, stożki piramid rings były wyraźnie, acz delikatnie odciśnięte, natomiast materiałowa uszczelka odpowiedzialna za uszczelnienie wody i oleju, przylegała za słabo - nie była dociśnięta. Okazało się, że należy ją składać na klej, wtedy trzyma.
Poza silnikiem, mocne SPA otrzymało nadwozie samochodu, a szczególnie wnętrze.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zmienione zostało mocowanie poprzednio założonych zegarów Defi i doszły jeszcze trzy wskaźniki.
Obecnie jest:

Obrotomierz,
Turbo,
Temp. wody,
Temp. oleju,
Ciśnienie oleju,
Ciśnienie paliwa,
EGT,

spięte centralką.

Mechanicznie, poza wymianą uszkodzonych, lub brakujących podzespołów setup auta się nie zmienił. Został natomiast złożony totalnie od nowa.
Obrazek

Przyszła pora na hamownię i strojenie.
Strojeniem zajął się GS,
Obrazek

a elektroniką GUL,
Obrazek

Teraz, wypadałoby podać szokujące parametry na poziomie 1250KM, potrzebnych by pojechać RWD 10s.
Otóż nie...
By tradycji stało się zadość, sprzęgło zaczęło się ślizgać LOL. GS poradził sobie z tym, tnąc zapłon totalnie na początku obrotów, tak by moment obr. wchodził płynniej.
Problemem było również niestabilne zachowanie wastegate'u. Prawdopodobnie może to być spowodowane jego wadliwym umieszczeniem w kolektorze - który zresztą szybko pękł.
Poniżej wynik na paliwie Pb98 z pobliskiej stacji BP.
Obrazek


Pierwsze testy drogowe (z kołami pomógł Krzyś ACR. Chłopaki z VTG zadbali o fajne nadkola) - 8-9maj Bemowo, Men's Day.
Na razie, bez stopniowania boostu, czy procedury startu.
Miałem nadzieję na:
a) przeciętne pod względem czasów, ale bezawaryjne przejazdy
B) rekordowy czas, z możliwym bum! na końcu
Wyszła hybryda:
rekordowy czas z bezawaryjnymi przejazdami :)

Zdjęcia by konax - b.dziękuję :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

i teamowo:
Obrazek

Drugiego dnia zawodów pojechałem swoje pierwsze 10s! :D Konkretnie 10.9.

W finale klasy Drag RWD udało mi się uzyskać wynik 10.77ET !
Czyli, jeśli dobrze kojarzę, w RWD w PL muszę jeszcze dogonić Mortena i Dustera :)

Niesamowite jest to, że w czasie tych dwóch dni zawodów miałe w sumie chyba z 30-40 przejazdów! Wszystkie na poziomie niskich 11, wysokich 10s. Nic się nie urwało, nic nie ukręciło, zapaliło czy popsuło. Większość przejazdów z pasażerami...

DZIĘKUJĘ ekipie VTG, a w szczególności GSowi, GULowi, Dżindżowi, Małemu Krzysiowi, Sebkowi i Blaszce, dzięki którym udało się zrealizować (postawiony jakieś siedem lat temu) cel, stworzenia 10s M3T.


Więcej fajnych fot, filmów i rekordów już wkrótce :)
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: mcgiver »

ja jeszcze raz gratuluję jeżdżącego i bijacego rekordy samochodu :ok: .
no i wytrwałosci po tylu fuckupach .
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: krismax »

Mega gratulacje :clap: Teraz mam kogo gonić :śmiech:
W tej chwili wymieniam uszczelke Cometica na nową wraz ze śrubami. Poprzednia założona była 2-gi raz i to może było powodem jej wysrania...
Życzę Ci 9-tek. bo po tylu latach w pełni na nie zasłużyłeś :heh:
S50B30 M3turbo
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

Dzięki!

Jestem przeszczęśliwy :)
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: sierRKA »

PMN pisze:Dzięki!

Jestem przeszczęśliwy :)
ja bym oszalał :eee:
"cel uświęca środki"....gratulacjeeee :ok:
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: korona »

Gratuluję jeżdżącego (wreszcie :ph34r: ) auta, oby jak najdłużej bez awarii bo przy takim wykorzystaniu auta emocje pewnie mogą ponieść mimo sygnałów że do mety może się nie dojechać.
Sprzęgło szybko się poddało; spiek + wzmocniony docisk, kto robił poszczególne elementy i ile miały niby wytrzymać?
Moc naprawdę spora jak na tak niskie doładowanie, prawie taka sama turbina u mnie w nowym setupie zagości.

PS zamiast przepłacać za zawory mieliście czekać na ten zestaw ode mnie, polecam się na przyszłość :ok:
Obrazek
www.turboBMW.pl
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

@Korona,
Sprzeglo to niby ten sam hardcore zestaw,ktory wczesniej trzymal 900+Nm... Jednomasowe kolo, spiek od Radzika. Mam wrazenie,ze moze nie bylo dotarte -podczas jazd nie bylo juz problemow. Auto jest megabezpiecznie wystrojone. Najwyzsze EGT z wszystkich przejazdow to 800st! Naprawde, jezdzilem dotad,az sam juz mialem dosc. Auto bylo gotowe do dalszego upalania! Poziom oleju przed/po sie nie zmienil, a zrobilem mysle,ze przynajmniej 40 przejazdow na cwiartke pelnym ogniem. Raz tylko WG sie chyba przycial i zegary pokazaly peak boostu na 2,5b... Wytrzymalosc dyfra od Is'a tez jest zaskakujaca.
Dzieki za zawory! Sa wkladane do drugiej (zapasowej) glowicy. Teraz szukam tylko zapasowego bloku,bo mi sie skonczyly :D
Przed KoG ogarniemy jeszcze tylko elektronike (procedura startu, moze stopniowanie boostu jak sprzeglo pozwoli) i zobaczymy co bedzie na lepszej nawierzchni.
Korona, ogolnie, przy dobrym sprzegle, mozna wystroic by to turbo wstawalo b.wczesnie, a nie jest to nowa konstrukcja sprezarki...
Ze swojej strony ciesze sie dodatkowo,ze padl mit ogromnych mocy niezbednych do jezdzenia 10.xxs; Jezdzilem z wieksza moca niz obecnie i krecilem gorsze czasy. Diabel tkwi w szczegolach :)

Dziekuje wszystkim,ktorzy kibicowali temu projektowi. Razem z VTG bedziemy sie starac by dostarczac nowych emocji i lepszych czasow! :)

Pozdr,
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: korona »

PMN pisze:Wytrzymalosc dyfra od Is'a tez jest zaskakujaca....
:śmiech: no teraz dowaliłeś , zapomniałem że tam jest zaspawany dyfer na małej głowie, myślałem że dawno jest wymieniony, faktycznie sporo wytrzymał. Niskie EGT to też dla mnie szok, porządny kolektor, spore turbo + oczywiście strojenie i widać efekty
www.turboBMW.pl
piotres
User
Posty: 112
Rejestracja: 9 lis 2009, o 12:52
Imię: Piotrek
lokalizacja: Okol. Warszawy

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: piotres »

korona pisze:
PMN pisze:Wytrzymalosc dyfra od Is'a tez jest zaskakujaca....
:śmiech: no teraz dowaliłeś , zapomniałem że tam jest zaspawany dyfer na małej głowie, myślałem że dawno jest wymieniony, faktycznie sporo wytrzymał. Niskie EGT to też dla mnie szok, porządny kolektor, spore turbo + oczywiście strojenie i widać efekty
Mala glowa, seryjna poza zespawaniem ?? :blink2: :blink2:
bmw z3 2.8 roadster N/A
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

Krismax - dawaj! :)

Może jutro uda mi się zrobić fotkę dyfra.
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
Awatar użytkownika
Bambus
User
Posty: 52
Rejestracja: 4 lis 2009, o 10:21
Imię: Robert
lokalizacja: Kutno
Lokalizacja: Kutno

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: Bambus »

Chyba się właściciel nie obrazi :wink2:

http://vimeo.com/11813205" onclick="window.open(this.href);return false;
e30 335i drift car
e36 takie zwykłe coupe m44
GG 5906624
ODPOWIEDZ