ja zycze powodzenia i dalej 3mam kciuki.
E36 S50B30 Turbo
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 S50B30 Turbo
wiesz co mi moja dziewczyna powiedziala? ze masz odpuscic
moze faktycznie jakies fatum siedzi na twoim m3
ja zycze powodzenia i dalej 3mam kciuki.
ja zycze powodzenia i dalej 3mam kciuki.
-
Jigsaw
- Nowy na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 lut 2010, o 12:23
- Imię: Michał
- lokalizacja: ...Warsaw...
Re: E36 S50B30 Turbo
Jak tam jest jakiś postęp w projekcie? kiedy strojenie?
Możesz podać link do tematu na bimmerforums ?
Możesz podać link do tematu na bimmerforums ?
-
marcin_os
- User
- Posty: 35
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:57
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Warszawa
- Lokalizacja: Warszawa
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E36 S50B30 Turbo
gratuluję! ma ktoś video z przejazdu ?
-
PMN
- User
- Posty: 82
- Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 S50B30 Turbo
Mam nadzieję, że nie będzie problemu, jeśli przekleję opis z sr.pl :
Przygoda z P&M motorsport zakończona.
M3T zaczyna nowy rozdział jako auto Dunlop No Limit VTG.
Jakieś 10 dni temu samochód został przetransportowany do VTG. Tam zapadła decyzja o jego całkowitym rozebraniu.




Jeszcze tego samego dnia, wyleciał silnik. Głowica została oddana do obróbki i wymiany zaworów (przy okazji, koszt 1szt zaworu wydechowego do S50B30 w BMW to 511PLN... sic!).
Okazało się również, że głowica musi przejść generalny remont.
Po jej zdjęciu, stożki piramid rings były wyraźnie, acz delikatnie odciśnięte, natomiast materiałowa uszczelka odpowiedzialna za uszczelnienie wody i oleju, przylegała za słabo - nie była dociśnięta. Okazało się, że należy ją składać na klej, wtedy trzyma.
Poza silnikiem, mocne SPA otrzymało nadwozie samochodu, a szczególnie wnętrze.



Zmienione zostało mocowanie poprzednio założonych zegarów Defi i doszły jeszcze trzy wskaźniki.
Obecnie jest:
Obrotomierz,
Turbo,
Temp. wody,
Temp. oleju,
Ciśnienie oleju,
Ciśnienie paliwa,
EGT,
spięte centralką.
Mechanicznie, poza wymianą uszkodzonych, lub brakujących podzespołów setup auta się nie zmienił. Został natomiast złożony totalnie od nowa.

Przyszła pora na hamownię i strojenie.
Strojeniem zajął się GS,

a elektroniką GUL,

Teraz, wypadałoby podać szokujące parametry na poziomie 1250KM, potrzebnych by pojechać RWD 10s.
Otóż nie...
By tradycji stało się zadość, sprzęgło zaczęło się ślizgać LOL. GS poradził sobie z tym, tnąc zapłon totalnie na początku obrotów, tak by moment obr. wchodził płynniej.
Problemem było również niestabilne zachowanie wastegate'u. Prawdopodobnie może to być spowodowane jego wadliwym umieszczeniem w kolektorze - który zresztą szybko pękł.
Poniżej wynik na paliwie Pb98 z pobliskiej stacji BP.

Pierwsze testy drogowe (z kołami pomógł Krzyś ACR. Chłopaki z VTG zadbali o fajne nadkola) - 8-9maj Bemowo, Men's Day.
Na razie, bez stopniowania boostu, czy procedury startu.
Miałem nadzieję na:
a) przeciętne pod względem czasów, ale bezawaryjne przejazdy
B) rekordowy czas, z możliwym bum! na końcu
Wyszła hybryda:
rekordowy czas z bezawaryjnymi przejazdami
Zdjęcia by konax - b.dziękuję





i teamowo:

Drugiego dnia zawodów pojechałem swoje pierwsze 10s!
Konkretnie 10.9.
W finale klasy Drag RWD udało mi się uzyskać wynik 10.77ET !
Czyli, jeśli dobrze kojarzę, w RWD w PL muszę jeszcze dogonić Mortena i Dustera
Niesamowite jest to, że w czasie tych dwóch dni zawodów miałe w sumie chyba z 30-40 przejazdów! Wszystkie na poziomie niskich 11, wysokich 10s. Nic się nie urwało, nic nie ukręciło, zapaliło czy popsuło. Większość przejazdów z pasażerami...
DZIĘKUJĘ ekipie VTG, a w szczególności GSowi, GULowi, Dżindżowi, Małemu Krzysiowi, Sebkowi i Blaszce, dzięki którym udało się zrealizować (postawiony jakieś siedem lat temu) cel, stworzenia 10s M3T.
Więcej fajnych fot, filmów i rekordów już wkrótce
Przygoda z P&M motorsport zakończona.
M3T zaczyna nowy rozdział jako auto Dunlop No Limit VTG.
Jakieś 10 dni temu samochód został przetransportowany do VTG. Tam zapadła decyzja o jego całkowitym rozebraniu.




Jeszcze tego samego dnia, wyleciał silnik. Głowica została oddana do obróbki i wymiany zaworów (przy okazji, koszt 1szt zaworu wydechowego do S50B30 w BMW to 511PLN... sic!).
Okazało się również, że głowica musi przejść generalny remont.
Po jej zdjęciu, stożki piramid rings były wyraźnie, acz delikatnie odciśnięte, natomiast materiałowa uszczelka odpowiedzialna za uszczelnienie wody i oleju, przylegała za słabo - nie była dociśnięta. Okazało się, że należy ją składać na klej, wtedy trzyma.
Poza silnikiem, mocne SPA otrzymało nadwozie samochodu, a szczególnie wnętrze.



Zmienione zostało mocowanie poprzednio założonych zegarów Defi i doszły jeszcze trzy wskaźniki.
Obecnie jest:
Obrotomierz,
Turbo,
Temp. wody,
Temp. oleju,
Ciśnienie oleju,
Ciśnienie paliwa,
EGT,
spięte centralką.
Mechanicznie, poza wymianą uszkodzonych, lub brakujących podzespołów setup auta się nie zmienił. Został natomiast złożony totalnie od nowa.

Przyszła pora na hamownię i strojenie.
Strojeniem zajął się GS,

a elektroniką GUL,

Teraz, wypadałoby podać szokujące parametry na poziomie 1250KM, potrzebnych by pojechać RWD 10s.
Otóż nie...
By tradycji stało się zadość, sprzęgło zaczęło się ślizgać LOL. GS poradził sobie z tym, tnąc zapłon totalnie na początku obrotów, tak by moment obr. wchodził płynniej.
Problemem było również niestabilne zachowanie wastegate'u. Prawdopodobnie może to być spowodowane jego wadliwym umieszczeniem w kolektorze - który zresztą szybko pękł.
Poniżej wynik na paliwie Pb98 z pobliskiej stacji BP.

Pierwsze testy drogowe (z kołami pomógł Krzyś ACR. Chłopaki z VTG zadbali o fajne nadkola) - 8-9maj Bemowo, Men's Day.
Na razie, bez stopniowania boostu, czy procedury startu.
Miałem nadzieję na:
a) przeciętne pod względem czasów, ale bezawaryjne przejazdy
B) rekordowy czas, z możliwym bum! na końcu
Wyszła hybryda:
rekordowy czas z bezawaryjnymi przejazdami
Zdjęcia by konax - b.dziękuję





i teamowo:

Drugiego dnia zawodów pojechałem swoje pierwsze 10s!
W finale klasy Drag RWD udało mi się uzyskać wynik 10.77ET !
Czyli, jeśli dobrze kojarzę, w RWD w PL muszę jeszcze dogonić Mortena i Dustera
Niesamowite jest to, że w czasie tych dwóch dni zawodów miałe w sumie chyba z 30-40 przejazdów! Wszystkie na poziomie niskich 11, wysokich 10s. Nic się nie urwało, nic nie ukręciło, zapaliło czy popsuło. Większość przejazdów z pasażerami...
DZIĘKUJĘ ekipie VTG, a w szczególności GSowi, GULowi, Dżindżowi, Małemu Krzysiowi, Sebkowi i Blaszce, dzięki którym udało się zrealizować (postawiony jakieś siedem lat temu) cel, stworzenia 10s M3T.
Więcej fajnych fot, filmów i rekordów już wkrótce
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
100-200km/h - 5.9s@1bar
-
mcgiver
- Turbo-Team
- Posty: 1413
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: E36 S50B30 Turbo
ja jeszcze raz gratuluję jeżdżącego i bijacego rekordy samochodu
.
no i wytrwałosci po tylu fuckupach .
no i wytrwałosci po tylu fuckupach .
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: E36 S50B30 Turbo
Mega gratulacje
Teraz mam kogo gonić
W tej chwili wymieniam uszczelke Cometica na nową wraz ze śrubami. Poprzednia założona była 2-gi raz i to może było powodem jej wysrania...
Życzę Ci 9-tek. bo po tylu latach w pełni na nie zasłużyłeś
W tej chwili wymieniam uszczelke Cometica na nową wraz ze śrubami. Poprzednia założona była 2-gi raz i to może było powodem jej wysrania...
Życzę Ci 9-tek. bo po tylu latach w pełni na nie zasłużyłeś
S50B30 M3turbo
-
PMN
- User
- Posty: 82
- Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
- sierRKA
- Forumowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Grudziądz
Re: E36 S50B30 Turbo
ja bym oszalałPMN pisze:Dzięki!
Jestem przeszczęśliwy
"cel uświęca środki"....gratulacjeeee
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 S50B30 Turbo
Gratuluję jeżdżącego (wreszcie
) auta, oby jak najdłużej bez awarii bo przy takim wykorzystaniu auta emocje pewnie mogą ponieść mimo sygnałów że do mety może się nie dojechać.
Sprzęgło szybko się poddało; spiek + wzmocniony docisk, kto robił poszczególne elementy i ile miały niby wytrzymać?
Moc naprawdę spora jak na tak niskie doładowanie, prawie taka sama turbina u mnie w nowym setupie zagości.
PS zamiast przepłacać za zawory mieliście czekać na ten zestaw ode mnie, polecam się na przyszłość

Sprzęgło szybko się poddało; spiek + wzmocniony docisk, kto robił poszczególne elementy i ile miały niby wytrzymać?
Moc naprawdę spora jak na tak niskie doładowanie, prawie taka sama turbina u mnie w nowym setupie zagości.
PS zamiast przepłacać za zawory mieliście czekać na ten zestaw ode mnie, polecam się na przyszłość

www.turboBMW.pl
-
PMN
- User
- Posty: 82
- Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 S50B30 Turbo
@Korona,
Sprzeglo to niby ten sam hardcore zestaw,ktory wczesniej trzymal 900+Nm... Jednomasowe kolo, spiek od Radzika. Mam wrazenie,ze moze nie bylo dotarte -podczas jazd nie bylo juz problemow. Auto jest megabezpiecznie wystrojone. Najwyzsze EGT z wszystkich przejazdow to 800st! Naprawde, jezdzilem dotad,az sam juz mialem dosc. Auto bylo gotowe do dalszego upalania! Poziom oleju przed/po sie nie zmienil, a zrobilem mysle,ze przynajmniej 40 przejazdow na cwiartke pelnym ogniem. Raz tylko WG sie chyba przycial i zegary pokazaly peak boostu na 2,5b... Wytrzymalosc dyfra od Is'a tez jest zaskakujaca.
Dzieki za zawory! Sa wkladane do drugiej (zapasowej) glowicy. Teraz szukam tylko zapasowego bloku,bo mi sie skonczyly
Przed KoG ogarniemy jeszcze tylko elektronike (procedura startu, moze stopniowanie boostu jak sprzeglo pozwoli) i zobaczymy co bedzie na lepszej nawierzchni.
Korona, ogolnie, przy dobrym sprzegle, mozna wystroic by to turbo wstawalo b.wczesnie, a nie jest to nowa konstrukcja sprezarki...
Ze swojej strony ciesze sie dodatkowo,ze padl mit ogromnych mocy niezbednych do jezdzenia 10.xxs; Jezdzilem z wieksza moca niz obecnie i krecilem gorsze czasy. Diabel tkwi w szczegolach
Dziekuje wszystkim,ktorzy kibicowali temu projektowi. Razem z VTG bedziemy sie starac by dostarczac nowych emocji i lepszych czasow!
Pozdr,
Sprzeglo to niby ten sam hardcore zestaw,ktory wczesniej trzymal 900+Nm... Jednomasowe kolo, spiek od Radzika. Mam wrazenie,ze moze nie bylo dotarte -podczas jazd nie bylo juz problemow. Auto jest megabezpiecznie wystrojone. Najwyzsze EGT z wszystkich przejazdow to 800st! Naprawde, jezdzilem dotad,az sam juz mialem dosc. Auto bylo gotowe do dalszego upalania! Poziom oleju przed/po sie nie zmienil, a zrobilem mysle,ze przynajmniej 40 przejazdow na cwiartke pelnym ogniem. Raz tylko WG sie chyba przycial i zegary pokazaly peak boostu na 2,5b... Wytrzymalosc dyfra od Is'a tez jest zaskakujaca.
Dzieki za zawory! Sa wkladane do drugiej (zapasowej) glowicy. Teraz szukam tylko zapasowego bloku,bo mi sie skonczyly
Przed KoG ogarniemy jeszcze tylko elektronike (procedura startu, moze stopniowanie boostu jak sprzeglo pozwoli) i zobaczymy co bedzie na lepszej nawierzchni.
Korona, ogolnie, przy dobrym sprzegle, mozna wystroic by to turbo wstawalo b.wczesnie, a nie jest to nowa konstrukcja sprezarki...
Ze swojej strony ciesze sie dodatkowo,ze padl mit ogromnych mocy niezbednych do jezdzenia 10.xxs; Jezdzilem z wieksza moca niz obecnie i krecilem gorsze czasy. Diabel tkwi w szczegolach
Dziekuje wszystkim,ktorzy kibicowali temu projektowi. Razem z VTG bedziemy sie starac by dostarczac nowych emocji i lepszych czasow!
Pozdr,
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
100-200km/h - 5.9s@1bar
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 S50B30 Turbo
PMN pisze:Wytrzymalosc dyfra od Is'a tez jest zaskakujaca....
www.turboBMW.pl
-
piotres
- User
- Posty: 112
- Rejestracja: 9 lis 2009, o 12:52
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Okol. Warszawy
Re: E36 S50B30 Turbo
Mala glowa, seryjna poza zespawaniem ??korona pisze:PMN pisze:Wytrzymalosc dyfra od Is'a tez jest zaskakujaca....no teraz dowaliłeś , zapomniałem że tam jest zaspawany dyfer na małej głowie, myślałem że dawno jest wymieniony, faktycznie sporo wytrzymał. Niskie EGT to też dla mnie szok, porządny kolektor, spore turbo + oczywiście strojenie i widać efekty
bmw z3 2.8 roadster N/A
-
PMN
- User
- Posty: 82
- Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 S50B30 Turbo
Krismax - dawaj!
Może jutro uda mi się zrobić fotkę dyfra.
Może jutro uda mi się zrobić fotkę dyfra.
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
100-200km/h - 5.9s@1bar
- Bambus
- User
- Posty: 52
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 10:21
- Imię: Robert
- lokalizacja: Kutno
- Lokalizacja: Kutno
Re: E36 S50B30 Turbo
Chyba się właściciel nie obrazi
http://vimeo.com/11813205" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/11813205" onclick="window.open(this.href);return false;
e30 335i drift car
e36 takie zwykłe coupe m44
GG 5906624
e36 takie zwykłe coupe m44
GG 5906624