Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: k64 »

leo pisze:miałeś już kiedyś platynowe świeczki w turbodoładowanym silniku?

Ja kupiłem kpl i umarły bardzo szybko od wysokiej temperatury, zalecane są do instalacji gazowych gdzie teoretycznie panuje wyższa temp ale chyba nie aż tak. Moje umarły chyba po 200-300km i dawały objaw jak by na chwile w podciśnienu przy wciskaniu gazu uciekała iskra....
ja mam denso iridum ik 22 , wszystko git ;) chociaz na e85 troche zimniej :ph34r:
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: hz10 »

adam , grubo sie mylisz z twoją metodologią pomiaru, żebyś nie zabił silnika załóż lepiej pompy(e) do tego przystosowaną .
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: korona »

hz10 pisze:adam , grubo sie mylisz z twoją metodologią pomiaru, żebyś nie zabił silnika załóż lepiej pompy(e) do tego przystosowaną .
Niestety masz rację, byłem w błędzie. Pogłębiłem trochę temat. Przepływ maxymalny podawany przez producentów dotyczy sytuacji gdy pompa ma wolny wylot tzn nie jest wogóle przyblokowana regulatorem ciśnienia. A że jest to silnik elektryczny to ma wtedy okreslone, bardzo wysokie obroty które ten przepływ zapewniają. Natomiast najwyższe ciśnienie (moje zmierzone 5,4bar) pompa generuje gdy wylot jest całkowicie zablokowany - co wiąże się z brakiem przepływu. Czym wyższe ciśnienie pompa generuje tym silnik elektryczny wolniej się kręci i to jest banalny powód spadku przepływu. Nawiasem mówiąc może dlatego silnik pompy Bosch 044 jest taki potężny - właśnie aby mieć większą moc do zapewnienia przepływu przy wysokich ciśnieniach...


Tak czy inaczej - poniżej wykres zależności ciśnienie/przepływ pompy paliwa o bliżej nieznanych parametrach (przykład, na czerwono moje dopiski)

Obrazek

A tu wykres obrazujący zapotrzebowanie silnika na paliwo w zależności od mocy (dla ułatwienia na czerwono moje dopiski

Obrazek

Wnioski:
- obniżam ciśnienie na listwie do 3,0bar wymieniając regulator
- dziś trzeba zrobić pomiar ile rzeczywiście paliwa pompy podają przy 3,0bar - bańka 5l i minuta pracy pomp rozwieje wątpliwości, przynajmniej częściowo bo trzeba by zmierzyć przy max ciśnieniu pracy tzn max nadciśnienie w kolektorze + ciśnienie na listwie (przy regulatorze 3,0bar w tym aucie trzeba by zrobić pomiar przy 4,5bar)
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: k64 »

banki bankami dochodzi jeszcze to ze wtryski ciagna i pompa z tym musi sobie radzic' test do banki to test do pomiaru roznic miedzy pompami ' ja od pewnego czasu mam wskaznik c paliwa w kabinie i jest niezastapiony
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: DOHC »

idealnie by było włożyć 6 wtrysków do wanny , wysterować je detem na 80% DC ustawić żądane maks ciśnienie paliwa (czyli 3 + 2 = 5 bar zakładam że chcesz pakować ze 2 bary) i patrzyć czy będzie spadać ciśnienie. Jak w trakcie testu nie spadnie to i w aucie będzie OK.

pozdrawiam
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: k64 »

DOHC pisze:idealnie by było włożyć 6 wtrysków do wanny , wysterować je detem na 80% DC ustawić żądane maks ciśnienie paliwa (czyli 3 + 2 = 5 bar zakładam że chcesz pakować ze 2 bary) i patrzyć czy będzie spadać ciśnienie. Jak w trakcie testu nie spadnie to i w aucie będzie OK.

pozdrawiam
no to by bylo najlepsze sprawdzenie czy pompa udoli wtryska:)
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: korona »

. pisze:banki bankami dochodzi jeszcze to ze wtryski ciagna i pompa z tym musi sobie radzic' test do banki to test do pomiaru roznic miedzy pompami ' ja od pewnego czasu mam wskaznik c paliwa w kabinie i jest niezastapiony
Jeśli pompa poda powiedzmy 5l/min a wtryskiwacze wg obliczeń nie mogą wziąć więcej niż np. 4,3l/min to ciśnienie na listwie nie może spaść; zacznie spadać dopiero jak zapotrzebowanie choćby minimalnie przekroczy wydajność pompy. Zatem podpinanie wtryskiwaczy nie ma sensu, chyba że się balansuje na granicy.
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: k64 »

korona pisze:
. pisze:banki bankami dochodzi jeszcze to ze wtryski ciagna i pompa z tym musi sobie radzic' test do banki to test do pomiaru roznic miedzy pompami ' ja od pewnego czasu mam wskaznik c paliwa w kabinie i jest niezastapiony
Jeśli pompa poda powiedzmy 5l/min a wtryskiwacze wg obliczeń nie mogą wziąć więcej niż np. 4,3l/min to ciśnienie na listwie nie może spaść; zacznie spadać dopiero jak zapotrzebowanie choćby minimalnie przekroczy wydajność pompy. Zatem podpinanie wtryskiwaczy nie ma sensu, chyba że się balansuje na granicy.
logiczne przeciez. u ciebie pompy na granicy beda pewnie. nie ma co kabinowac wszystko w mapie jest fidoczne jak wchodzic bedziesz na czerwone pola'

p.s. ja bym potrzebowal kosz z e36 tam gdzie pompa' nie masz czasem? planuje 2 pompy bez cisnienia do zbiprniczka zapodac i duze 044 x 2 laczone ze soba ktore na listwe podadza' z tym ze jedna z nich wlaczona przy wot.(jedna walbro jest glosna a 044 to juz jak w fabryce a co dopiero 4.
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: DOHC »

korona pisze:
. pisze:banki bankami dochodzi jeszcze to ze wtryski ciagna i pompa z tym musi sobie radzic' test do banki to test do pomiaru roznic miedzy pompami ' ja od pewnego czasu mam wskaznik c paliwa w kabinie i jest niezastapiony
Jeśli pompa poda powiedzmy 5l/min a wtryskiwacze wg obliczeń nie mogą wziąć więcej niż np. 4,3l/min to ciśnienie na listwie nie może spaść; zacznie spadać dopiero jak zapotrzebowanie choćby minimalnie przekroczy wydajność pompy. Zatem podpinanie wtryskiwaczy nie ma sensu, chyba że się balansuje na granicy.
jak już będziesz robił test do bańki to ustaw ciśnienie na 4,5 jak masz jakiś regulator regulowany i wtedy zobacz czy przepompują te 5 litrów ewentualnie weź ten od emki bo pewnie masz.

Pozdrawiam
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: hz10 »

adam nie rób takiego układu na styk , tak można w wolnossaku nie turbo. weź pod uwage że turbo może przeładować bo sie zatnie wg lub spadnie wężyk cokolwiek. ja bym zrobił z co najmniej 40% naddatkiem zarówno pompe jak i wtryski żeby w razie "w" było z czego polać. są tanie chińskie maxgeaery które są odpowiednikiem boscha 040 mają przy 5 barach 195l/h zmierzone przeze mnie, sporo ich wsadziłem i narazie działają bezawaryjnie a kosztują coś koło 170 pln. u ciebie dwie takie i paliwa na pewno nie zabraknie.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: korona »

hz10 pisze:adam nie rób takiego układu na styk , tak można w wolnossaku nie turbo. weź pod uwage że turbo może przeładować bo sie zatnie wg lub spadnie wężyk cokolwiek. ja bym zrobił z co najmniej 40% naddatkiem zarówno pompe jak i wtryski żeby w razie "w" było z czego polać. są tanie chińskie maxgeaery które są odpowiednikiem boscha 040 mają przy 5 barach 195l/h zmierzone przeze mnie, sporo ich wsadziłem i narazie działają bezawaryjnie a kosztują coś koło 170 pln. u ciebie dwie takie i paliwa na pewno nie zabraknie.
Prawie zgadłeś, zdecydowałem że trzeba jednak załadować Boscha 040 + druga seryjna VDO, pewnie z początkiem tygodnia już będzie siedziała. Jedna 040 ma wydajność 500-600KM. Przy dwóch pompach 040 może się okazać że braknie przepływu na listwie tzn np nie zejdziesz z ciśnieniem poniżej 4-5 bar bo nadmiar nie zdąży uciekać... I wtedy albo wymiana listwy i/lub regulatora, albo układ jak Kamil wyżej wspominał.
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: k64 »

korona pisze:
hz10 pisze:adam nie rób takiego układu na styk , tak można w wolnossaku nie turbo. weź pod uwage że turbo może przeładować bo sie zatnie wg lub spadnie wężyk cokolwiek. ja bym zrobił z co najmniej 40% naddatkiem zarówno pompe jak i wtryski żeby w razie "w" było z czego polać. są tanie chińskie maxgeaery które są odpowiednikiem boscha 040 mają przy 5 barach 195l/h zmierzone przeze mnie, sporo ich wsadziłem i narazie działają bezawaryjnie a kosztują coś koło 170 pln. u ciebie dwie takie i paliwa na pewno nie zabraknie.
Prawie zgadłeś, zdecydowałem że trzeba jednak załadować Boscha 040 + druga seryjna VDO, pewnie z początkiem tygodnia już będzie siedziała. Jedna 040 ma wydajność 500-600KM. Przy dwóch pompach 040 może się okazać że braknie przepływu na listwie tzn np nie zejdziesz z ciśnieniem poniżej 4-5 bar bo nadmiar nie zdąży uciekać... I wtedy albo wymiana listwy i/lub regulatora, albo układ jak Kamil wyżej wspominał.
no rob od razu na bogato 'choc jak wezyk z wg spadnie to dupnie 3bary i tak jak i mnie jak mapa nie bedzie az do gory podlana to ciach i po uszczelnieniu z piramidek' jak cos posiadam zew 044 nie bosh w ofercie ,o wydajnosci zblizonej. sprawdzone nawet przy e85
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: noname »

Mam nowe Bosche jak cos :)

Edit:
Oferty kierujemy wyłącznie na PW bądź do działu Giełda. Za następne wpisy tego typu będą ostrzeżenia.

Karolo
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: korona »

Ostatnie prace blacharskie z tyłu auta, już jakiś czas temu całkowicie usunięta została wnęka koła i akumulatora. Jest nowa podstawa aku, płyta aluminiowa zasłania sporą dziurę która jednocześnie służyć może jako wziernik np do szybkiej wymiany mostu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Miejsca co nie miara. Widać też jak prosty jest układ wydechowy. Wczoraj był u mnie znajomy i nie mógł uwierzyć że auto na przelocie jest takie ciche

Obrazek

Po założeniu wykładzin wygląda jak oryginał, nagroda niewątpliwie się należy !

Obrazek

Halogeny niestety się nie zmieściły - z jednej strony haczy kolano 76mm, z drugiej będzie filtr powietrza, dziura po lampie będzie więc wlotem, jak znalazł.

Obrazek

Dotarł kocyk na turbo, ale wymaga przeróbek. Opony tylne chyba wiedziały że czeka je marny los i specjalnie się przedziurawiły, zatem błyskawicznie trzeba było zakładać nowe, świeże i miękkie 255; jak braknie dociąży się mocno tył lub założy do strojenia jakieś slicki 17".

Ogólnie trzeba przyznać że tak długi postój bardzo negatywnie odbił się na nadwoziu, co jeszcze ostatnie gradobicie uwidoczniło... Auto powoli nadaje się do lakierowania, wiele plastików do wymiany, korozja na elementach zawieszenia. Jeszcze na dobitkę linka maski poszła sie... Nic tylko przerobić na rat-style
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Post autor: krismax »

Na linki maski, to ja już mam rabat u Smorawińskiego :P
ODPOWIEDZ