E36 GT35 M50 3.0 Mat Suszara - 1,6bar 740km 980nm
-
- Turbo-Team
- Posty: 219
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 01:43
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: Łomża
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
Też mi się to wydawało dziwne. Nie mniej jednak taki post na tym forum istnieje niezdementowany. Ktoś wie jakie zatem powinny być tolerancje pasowania?
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
nie pytałem o to ile jest rodzajów panewek tylko jakie są fabrycznie zalecane tolerancje
jeśli ktoś ma taką informację lub manual do m50 to będę zobowiązany
p.s tolerancje głównych znam

jeśli ktoś ma taką informację lub manual do m50 to będę zobowiązany
p.s tolerancje głównych znam
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
Jakiś fachowiec mi powiedział że minimum to 0,03mm a max to 0,05mm
S50B30 M3turbo
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
i jest juz czapka, 3 warstwowa , dosyc miekki material ktory dokladnie prasuje sie na tyle ile ma pod dociagnieciem - jak wyzej pisalem uszczelniac bedzie tylko kanaly wodne/olejowe, reszte na zdjeciach widac, pozdrawiam










- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
Kamil a korbowody jakie masz długie? Czy dobrze mi się wydaje że zostałeś przy proporcji długości korby do wysokości tłoka jak w silniku NV? Czemu nie zakłożyłeś dłuższych korbowodów i "niższych" tłoków??
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
elmoooo korby wysokosc orginalna m50/m52b28 , tloki odprezajace pod to, sa ciut ponizej blokuelmo0104 pisze:Kamil a korbowody jakie masz długie? Czy dobrze mi się wydaje że zostałeś przy proporcji długości korby do wysokości tłoka jak w silniku NV? Czemu nie zakłożyłeś dłuższych korbowodów i "niższych" tłoków??

- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
Ok Ok zapomniałem że ładujesz wał od 2.8
Teraz jest wszystko jasne już dla mnie. Pozdro i powodzenia!!

Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
ogolnie to dobrze myslales - przeciez zastosowojac tloki o wysokosci (proporcji) do NV 2,5 i dodawajac nizsze korby tak co by dalo razem 135mm+32mm (2,8 wal) tez by bylo ok - - takie rowniez potrafie zalatwic korby tak miedzy nami,elmo0104 pisze:Ok Ok zapomniałem że ładujesz wał od 2.8Teraz jest wszystko jasne już dla mnie. Pozdro i powodzenia!!
-
- User
- Posty: 194
- Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
- Imię: Pawel
- lokalizacja: Katowice
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
Tak sie zastanawiam po co rozwiercac dobry blok do tak duzych wartosci zeby uzyskac pojemnosc 3.0 ? Nie lepiej i taniej by bylo wlozyc wal z m54 + kupic kute tłoki pod m54b30 ?
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
Jak sam zauważyłeś jest to druga opcja ale pojemność uzyskana w ten sposób bierze się z większego wykorbienia. Ciągnie to za sobą inne rezultaty niż w przypadku rozwiercania. Chodzi o moment i moc. Poza tym elementy układu korbowo-tłokowego w przypadku mniejszego wykorbienia narażone są na mniejsze siły nań działające. Do driftu pewnie i by się bardziej opłacało zrobić tak jak mówisz czyli włożyć wał o większym wykorbieniu bo wtedy zyskujemy więcej momentu obrotowego. Kamilowi z tego co czytam zależy na max mocy!
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2




dol zlozony

procz pompy olejy (lancucha) gdyz cos luznawy jest ten z napinaczo-slizgiem (poczatek produkcji m50),

po lewej stary org vs nowy (nr widac na kartce), i te wlasnie sa chyba dluzsze niz te nowsze m50/m52.
Jak by ktos mial z m52 lancuch z pompy oleju to chetnie sie zaopiekuje takim / porownam przy okazji.
Przy okazji jeszcze tego tematu - ja potrafie te lancuchy zalozyc bez zdejmowania zebatki z pompy,
nakladam na pompe i na kolo zebate walu i pod kątem lekkim potrafie wlozyc tak pompe na swoje miejsce (3sruby).
A czy wy potraficie? bo jesli nie tzn ze napewno sa inne lancuchy.
a tak pozatym to ok.

-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
ok
1. stary lancuch i nowy z koncowka 915 to te same lancuchy tzn te same dlugosc
2. mozna ja zalozyc zle i dobrze stad naprezenie.
3. fabryka zakladala je inaczej aby slizgo napinacz mial co robic
4. problem rozwiazany.
Pojawil sie inny , tkz crankwalk tzn luz wzdlozny na wale gdyz wal juz swoje dostal, moze nie wszyscy to sprawdzaja no ale coz.
Ale zostawiam tak jak jest gdyz jest maly ok 0,5mm , przed zalozeniem osprzetu sluchac klikniecia delikatne prawie ze nieslyszalne ruszjac tyl przod wałem.
Ale po zalozeniu pompy chociazby ktora ma lancuch i mocowanie do bloku (oraz walu) w jakims stopniu to niweluje .
Klikniecie pochodzi oczywiscie od opierania sie walu o panewke oporowa ktora jest na wcisk w tolerancji odpowiedniej, tolerancja sie zmienia jak wał juz dostal po dupie.
przyjzyjcie sie, fotka z przesuwania wałem lewo prawo


Na fotkach tez wywazone turbo, kawalek spawu z migu wpadl w wirnik wydechowy najwidoczniej i widac to ale nie zagraza zyciu , lopatki cale, z zew tylko mala rysa ,dodatkowo wirnik wypolerowany ssacy wiec wywazenie juz bylo konieczne.


a tak pozatym to dol zamkniety.




pozdrowka
1. stary lancuch i nowy z koncowka 915 to te same lancuchy tzn te same dlugosc
2. mozna ja zalozyc zle i dobrze stad naprezenie.
3. fabryka zakladala je inaczej aby slizgo napinacz mial co robic
4. problem rozwiazany.
Pojawil sie inny , tkz crankwalk tzn luz wzdlozny na wale gdyz wal juz swoje dostal, moze nie wszyscy to sprawdzaja no ale coz.
Ale zostawiam tak jak jest gdyz jest maly ok 0,5mm , przed zalozeniem osprzetu sluchac klikniecia delikatne prawie ze nieslyszalne ruszjac tyl przod wałem.
Ale po zalozeniu pompy chociazby ktora ma lancuch i mocowanie do bloku (oraz walu) w jakims stopniu to niweluje .
Klikniecie pochodzi oczywiscie od opierania sie walu o panewke oporowa ktora jest na wcisk w tolerancji odpowiedniej, tolerancja sie zmienia jak wał juz dostal po dupie.
przyjzyjcie sie, fotka z przesuwania wałem lewo prawo


Na fotkach tez wywazone turbo, kawalek spawu z migu wpadl w wirnik wydechowy najwidoczniej i widac to ale nie zagraza zyciu , lopatki cale, z zew tylko mala rysa ,dodatkowo wirnik wypolerowany ssacy wiec wywazenie juz bylo konieczne.


a tak pozatym to dol zamkniety.




pozdrowka
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
Az sie boje ssacych ... a raczej moje palce.
powiekszone, wypolerowane - gora i dol , nowe uszczelniacze, dotarte zawory.
Wiecej nad wydechowymi sie nie mecze bo i tak beda czarne od sadzy.






powiekszone, wypolerowane - gora i dol , nowe uszczelniacze, dotarte zawory.
Wiecej nad wydechowymi sie nie mecze bo i tak beda czarne od sadzy.






-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
porno oring ./
Niebawem bede sprzedawac takie oringi, ktore poprostu kladziemy na plaszczyznie bloku, wymiary beda do kazdego bmw , rowniez na seryjny rozwiert 84, bedzie tez sprzedaz
kapletnych razem z uszczelka grubsza odprezajaca, wystarczy napisac jaka grubosc / odprezenie . pozdrawiam (niech ktos cos napisze to wstawie reszte fotek bo forum cos nie dziala)






Niebawem bede sprzedawac takie oringi, ktore poprostu kladziemy na plaszczyznie bloku, wymiary beda do kazdego bmw , rowniez na seryjny rozwiert 84, bedzie tez sprzedaz
kapletnych razem z uszczelka grubsza odprezajaca, wystarczy napisac jaka grubosc / odprezenie . pozdrawiam (niech ktos cos napisze to wstawie reszte fotek bo forum cos nie dziala)






- twety1989
- Turbo-Team
- Posty: 302
- Rejestracja: 29 mar 2011, o 20:09
- Imię: damian
- lokalizacja: Kujawy
Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2
projekt bardzo ciekawy czekam na finał tego 
