E36 GT35 M50 3.0 Mat Suszara - 1,6bar 740km 980nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
pluto
Turbo-Team
Posty: 219
Rejestracja: 21 sty 2011, o 01:43
Imię: Łukasz
lokalizacja: Łomża

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: pluto »

Też mi się to wydawało dziwne. Nie mniej jednak taki post na tym forum istnieje niezdementowany. Ktoś wie jakie zatem powinny być tolerancje pasowania?
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: filip »

nie pytałem o to ile jest rodzajów panewek tylko jakie są fabrycznie zalecane tolerancje :smile2:

jeśli ktoś ma taką informację lub manual do m50 to będę zobowiązany

p.s tolerancje głównych znam
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: krismax »

Jakiś fachowiec mi powiedział że minimum to 0,03mm a max to 0,05mm
S50B30 M3turbo
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: k64 »

i jest juz czapka, 3 warstwowa , dosyc miekki material ktory dokladnie prasuje sie na tyle ile ma pod dociagnieciem - jak wyzej pisalem uszczelniac bedzie tylko kanaly wodne/olejowe, reszte na zdjeciach widac, pozdrawiam

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: elmo0104 »

Kamil a korbowody jakie masz długie? Czy dobrze mi się wydaje że zostałeś przy proporcji długości korby do wysokości tłoka jak w silniku NV? Czemu nie zakłożyłeś dłuższych korbowodów i "niższych" tłoków??
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: k64 »

elmo0104 pisze:Kamil a korbowody jakie masz długie? Czy dobrze mi się wydaje że zostałeś przy proporcji długości korby do wysokości tłoka jak w silniku NV? Czemu nie zakłożyłeś dłuższych korbowodów i "niższych" tłoków??
elmoooo korby wysokosc orginalna m50/m52b28 , tloki odprezajace pod to, sa ciut ponizej bloku :wink2:
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: elmo0104 »

Ok Ok zapomniałem że ładujesz wał od 2.8 :D Teraz jest wszystko jasne już dla mnie. Pozdro i powodzenia!!
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: k64 »

elmo0104 pisze:Ok Ok zapomniałem że ładujesz wał od 2.8 :D Teraz jest wszystko jasne już dla mnie. Pozdro i powodzenia!!
ogolnie to dobrze myslales - przeciez zastosowojac tloki o wysokosci (proporcji) do NV 2,5 i dodawajac nizsze korby tak co by dalo razem 135mm+32mm (2,8 wal) tez by bylo ok - - takie rowniez potrafie zalatwic korby tak miedzy nami,
Pablo01
User
Posty: 194
Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
Imię: Pawel
lokalizacja: Katowice

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: Pablo01 »

Tak sie zastanawiam po co rozwiercac dobry blok do tak duzych wartosci zeby uzyskac pojemnosc 3.0 ? Nie lepiej i taniej by bylo wlozyc wal z m54 + kupic kute tłoki pod m54b30 ?
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: elmo0104 »

Jak sam zauważyłeś jest to druga opcja ale pojemność uzyskana w ten sposób bierze się z większego wykorbienia. Ciągnie to za sobą inne rezultaty niż w przypadku rozwiercania. Chodzi o moment i moc. Poza tym elementy układu korbowo-tłokowego w przypadku mniejszego wykorbienia narażone są na mniejsze siły nań działające. Do driftu pewnie i by się bardziej opłacało zrobić tak jak mówisz czyli włożyć wał o większym wykorbieniu bo wtedy zyskujemy więcej momentu obrotowego. Kamilowi z tego co czytam zależy na max mocy!
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: k64 »

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

dol zlozony :dry:

procz pompy olejy (lancucha) gdyz cos luznawy jest ten z napinaczo-slizgiem (poczatek produkcji m50),
Obrazek

po lewej stary org vs nowy (nr widac na kartce), i te wlasnie sa chyba dluzsze niz te nowsze m50/m52.
Jak by ktos mial z m52 lancuch z pompy oleju to chetnie sie zaopiekuje takim / porownam przy okazji.
Przy okazji jeszcze tego tematu - ja potrafie te lancuchy zalozyc bez zdejmowania zebatki z pompy,
nakladam na pompe i na kolo zebate walu i pod kątem lekkim potrafie wlozyc tak pompe na swoje miejsce (3sruby).
A czy wy potraficie? bo jesli nie tzn ze napewno sa inne lancuchy.

a tak pozatym to ok. :cool2:
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: k64 »

ok

1. stary lancuch i nowy z koncowka 915 to te same lancuchy tzn te same dlugosc
2. mozna ja zalozyc zle i dobrze stad naprezenie.
3. fabryka zakladala je inaczej aby slizgo napinacz mial co robic
4. problem rozwiazany.


Pojawil sie inny , tkz crankwalk tzn luz wzdlozny na wale gdyz wal juz swoje dostal, moze nie wszyscy to sprawdzaja no ale coz.
Ale zostawiam tak jak jest gdyz jest maly ok 0,5mm , przed zalozeniem osprzetu sluchac klikniecia delikatne prawie ze nieslyszalne ruszjac tyl przod wałem.
Ale po zalozeniu pompy chociazby ktora ma lancuch i mocowanie do bloku (oraz walu) w jakims stopniu to niweluje .
Klikniecie pochodzi oczywiscie od opierania sie walu o panewke oporowa ktora jest na wcisk w tolerancji odpowiedniej, tolerancja sie zmienia jak wał juz dostal po dupie.

przyjzyjcie sie, fotka z przesuwania wałem lewo prawo

Obrazek
Obrazek


Na fotkach tez wywazone turbo, kawalek spawu z migu wpadl w wirnik wydechowy najwidoczniej i widac to ale nie zagraza zyciu , lopatki cale, z zew tylko mala rysa ,dodatkowo wirnik wypolerowany ssacy wiec wywazenie juz bylo konieczne.

Obrazek
Obrazek



a tak pozatym to dol zamkniety.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


pozdrowka
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: k64 »

Az sie boje ssacych ... a raczej moje palce.

powiekszone, wypolerowane - gora i dol , nowe uszczelniacze, dotarte zawory.
Wiecej nad wydechowymi sie nie mecze bo i tak beda czarne od sadzy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: k64 »

porno oring ./

Niebawem bede sprzedawac takie oringi, ktore poprostu kladziemy na plaszczyznie bloku, wymiary beda do kazdego bmw , rowniez na seryjny rozwiert 84, bedzie tez sprzedaz
kapletnych razem z uszczelka grubsza odprezajaca, wystarczy napisac jaka grubosc / odprezenie . pozdrawiam (niech ktos cos napisze to wstawie reszte fotek bo forum cos nie dziala)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
twety1989
Turbo-Team
Posty: 302
Rejestracja: 29 mar 2011, o 20:09
Imię: damian
lokalizacja: Kujawy

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: twety1989 »

projekt bardzo ciekawy czekam na finał tego :)
ODPOWIEDZ