E36 GT35 M50 3.0 Mat Suszara - 1,6bar 740km 980nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

E36 GT35 M50 3.0 Mat Suszara - 1,6bar 740km 980nm

Post autor: k64 »

Witam, stary mój setup (tzn STAGE 1 - 394KM 504nM 0,9 bara) ciągle dostępny jest pod adresem:
http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t=44" onclick="window.open(this.href);return false;

tutaj postaram podsumować i opisać dalsze moje zmagania z silnikiem który: 1. zostaje zakuty 2. zwiekszam pojemnosc 0,5L 3. dokładam kompresor
A więc stage 2.

CEL: max ! -> 1/4 ...

MODEL:
BMW E36 sedan (bazowo 318i) 93r


opcje wyposazenia: standard, najbardziej uboga ver (procz szyberdachu) jaka istnieje.

MODYFIKACJE:

bazą jest silnik ze stage 1 - Silnik stage 2:

MOC:
Przed zmianami: 394KM 504nm (przy stage 1 - 0,9 bara)
Po zmianach: (w trakcie)

-blok m50b25 (żeliwny) 92 rok
-wał kuty - Skok tłoka: 84.00
-rozwiert cylindra aż do 86,50 ! (pierwszy taki stroker)
-Pojemność skokowa w ten sposób zwiększona do: 2961,78cm3
-blok splanowany o odpowiednia wartosc.
-Kute tłoki odprężające WOOSNER (NIEMCY) wytrzymałość ~300koni / tłok. jak ktoś chętny PW
-pasowanie tłoków: 10setek , pokryte teflonem,
-Pojemność komory spalania po zmianach: 65,82cm3
-Kute korbowody (Litwa) do 1000koni gwarancja tak jak wyżej, bdb cena + sruby arp
-uszczelka pod glowica - na zamówienie bez zakucia,specjalny materiał)
-Stopień sprężania po modyfikacjach: 8,5:1 ~
-Głowica splanowana o odpowiednia wartość.
-Powiększone kanały wydechowe ,wypolerowane i jeszcze pare bajerów.
-Zawory dotarte na nowo .
-Za uszczelnienie bloku /cylindrów : PIRAMIDKI własnego pomyslu nie wtłoczone w tuleje cylindra.
-śruby do glowicy zwykłe, całośc przed skręceniem siknięta loctice dodatkowo, elring.
-panewki główne: M57 (mahle) od diesla
-panewki korbowodów: Glycko
-śruby korbowodów: ARP
-wymieniony rozrzad kpl nowy, ślizgi, pozbycie się napinacza pompy oleju,
-wszystkie nowe uszczelki,śruby,
-spływ oleju w obudowie rozrządu (tak jak w stage 1) tylko że nieco wyżej (eaton wchodzi)

Turbina:
Wydajniejsza Replika GT35 (garretta) ar 1,0 ~ potencjał do 650KM (2bary) .
Jest to troche taka hybryda pomiędzy garrettem GT3788R a garrettem GT4088.
Chłodzona wodą i smarowana olejem.
lozyska: jorurnal b. - 360 .
strona zimna: AR/70
ssanie: 102mm !
strona goraca: AR/ 1.0~ TWIN SCROOL
wymiary wirników:
przód (ssanie): 67mm (polerka)/83mm (garrett gt3582r ma: 61/82.00) (holset hx35 ma: 58/70) - jak ktoś zainteresowany to 1300zł nówka ! - za dopłatą polerka wirników z wyważeniem
tyl (wirnik spalin): 61,4 mm

dodatkowo do całego systemu instalacji Turbo wpinam w układ KOMPRESSOR EATON M62 na sprzęgle
który będzie pobudzać turbine do działania oraz będzie ewentualnie odpowiedzialny za turbodziure przy zmianach biegu.
Możliwe że dojdzie nowa turbina w późniejszej fazie. Kompresor będzie automatycznie wyłączany aby nie obciążać silnika, będzie działać
dopóki nie pojawi się cisnienie wyższe i wywołane przez turbine .


Układ dolotowy:
- cały dolot z rur aluminiowych 63mm
- złączki silikonowe samco, reszta na sztywno spawana (alu i nierdzewka)
- intercooler z rdzeniem 61cm x 30cm z wyjściami 3cale (redukcja)
- przepływonierz odłączony z układu (konwersja na map sensor)
- odma odłączona z układu - wypuszczona w atmosfere
- usunięty filtr węglowy
- usunięty wąż z odprężeniem baku paliwa
- Blow Off x 2 -> z regulacja , 2 sprezynowy, ala HKS , + properfekt typ 2.
- 2x bypass zawór (przepustnica m50) z gruszką z turbiny.
- kolektor ssący z nierdzewki własnego wykonania.

Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy z nierdzewki,topmaunt, twinscrool z zachowaniem cyklu aż do zaworu WG (z przegrodą) - fotki kolektora w stage1.
- zawór WG 60mm + scrimmer pipe w błotnik
- przelot : 3cale ..
- tłumik końcowy : BRAK
- tłumik srodkowy: BRAK

Układ wtryskowy - paliwa :
- wtryski 460cc LUCAS wysokoomowe (tymczasowe)
- regulator cisnienia paliwa z regulacja przeniesiony do przodu (seryjny wywalony, wyjscie zaspawane ) FMU 1:1 !
- zmieniowe wszystkie węże paliwowe
- usuniety przewod odprezający bak paliwa

Elektronika, zegary
- ECUMASTER DET II
- brak sondy lambda , sonda szerkopasmowa innovate.
- dodatkowe wskazniki : boost, egt, cisnienie paliwa - auto gauge + afr innovate


Układ chłodzenia:
- seria z 1,8i nowa chlodnica
- visco orginalne z 1,8i

Układ napędowy:
- sprzęgło na bazie m57 (zamach,docisk) tarcza m52b28 .
- skrzynia z 1,8i ,
- dyfer 1,8i przełożenie 3:45 (krótkie biegi) oraz aktualny dyfer na małej głowie z diesla (mega długie przełożenie) ,
- 100% szpera


Zawieszenie i układ jezdny
- gwint przód, amortyzatory utwardzane + gumy, sprężyny sportowe.
- opony przód 225 x 40 x 17,
- opony tył: 245 x 40 x 17 na codzien, na 1/4 sliki AVON 10,5cala 15stki - mieszanka miekka.

Układ hamulcowy:
seria z 1,8 ! koniecznie do zmiany ...

BODY KIT
- przód seryjny zderzak z e36 po lifcie,wywalona kratka
- tyl zderzak seryjny + dokladka `m
- lampy przód tył nowe
- cała buda na gładko (bez listw),pomalowany akrylem + mat pasta (mat efekt)

aktualne zdjęcia ze składania silnika /

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
daniel325
User
Posty: 108
Rejestracja: 16 lut 2011, o 15:04
Imię: Daniel
lokalizacja: podlasie

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara : (in progress) / stag

Post autor: daniel325 »

W jakie moce celujesz w nowym projekcie??Te FMU 1:1 to zwykły regulator ciśnienia paliwa??Bo jak dasz na wejściu podciśnienia nadciśnienie 1 bar to ciśnienie paliwa podniesie się o 1 bar tak??powodzenia przy nowych modach!!
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara : (in progress) / stag

Post autor: k64 »

daniel325 pisze:W jakie moce celujesz w nowym projekcie??Te FMU 1:1 to zwykły regulator ciśnienia paliwa??Bo jak dasz na wejściu podciśnienia nadciśnienie 1 bar to ciśnienie paliwa podniesie się o 1 bar tak??powodzenia przy nowych modach!!
moce max (okryjmy to narazie tajemnicą) , FMU nie jest zwykłym regulatorem przynajmniej w moim przypadku -jest to pozostałość po stage 1 ! zdał egzamin, regulowany .
CO do działania to dokładnie - 1 bar dmuchnie turbo - na regulatorze będzie 1 bar więcej, przy vacum na wolnych 0,5 -> jest o 0,5 mniej .

podziękowania za części od wąskiego ! interesy z nim robić to przyjemność, dobre ceny, szyba reakcja, załatwił również części z serwisu bmw.
poniżej świąteczny pokój :heh:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara : (in progress) / stag

Post autor: k64 »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara : (in progress) / stag

Post autor: tdserek »

Siemka jak cos mam wtryski 630 siemens deka na sprzedaz:D jak cos to pisz:D no i czekam na info z przebiegu prac czemu nie chcesz odrazu zainwestowac w sruby arp?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara : (in progress) / stag

Post autor: k64 »

tdserek pisze:Siemka jak cos mam wtryski 630 siemens deka na sprzedaz:D jak cos to pisz:D no i czekam na info z przebiegu prac czemu nie chcesz odrazu zainwestowac w sruby arp?
wtryski 630 w moim przypadku beda za małe. Uważam ze arp są zbędne.
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara : (in progress) / stag

Post autor: forti »

. pisze:
tdserek pisze:Siemka jak cos mam wtryski 630 siemens deka na sprzedaz:D jak cos to pisz:D no i czekam na info z przebiegu prac czemu nie chcesz odrazu zainwestowac w sruby arp?
wtryski 630 w moim przypadku beda za małe. Uważam ze arp są zbędne.
Dokrecalem ostatnio tymi elringami swoja glowice i wyszlo prawie 145Nm na kluczu :D
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara : (in progress) / stag

Post autor: krismax »

. pisze:
tdserek pisze:Siemka jak cos mam wtryski 630 siemens deka na sprzedaz:D jak cos to pisz:D no i czekam na info z przebiegu prac czemu nie chcesz odrazu zainwestowac w sruby arp?
wtryski 630 w moim przypadku beda za małe. Uważam ze arp są zbędne.

jakie te wtryskiwacze planujesz ?
S50B30 M3turbo
Królu
User
Posty: 51
Rejestracja: 27 sty 2011, o 16:18
Imię: Łukasz
lokalizacja: Łódź

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara : (in progress) / stag

Post autor: Królu »

. pisze:
-panewki główne: M57 (mahle)od diesla
Czy pasują one p&p??
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara : (in progress) / stag

Post autor: k64 »

Królu pisze:
. pisze:
-panewki główne: M57 (mahle)od diesla
Czy pasują one p&p??
tak




małe blink blink łącznie z polerką wirników turbiny - teraz kolej na wyważenie...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
tommo21
Forumowicz
Posty: 319
Rejestracja: 5 lut 2010, o 03:06
Imię: Tomek
lokalizacja: WWY
Kontakt:

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: tommo21 »

Widzę że drucianka na wiertarkę i jazda. Miska i tak za śniedzieje, można by ja pomalować bo aluminium od soli jeszcze lepiej koroduje niż stal od wody. Wiadomo że auto raczej do dragu a nie na publiczne drogi ale po czyszczeniu alu szczotką wżery robią się bardzo szybko. Przez 5 lat potrafią grubą obudowę skrzyni nawet przegryźć.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: korona »

. pisze: -rozwiert cylindra aż do 86,50 ! (pierwszy taki stroker)
-Pojemność skokowa w ten sposób zwiększona do: 2961,78cm3
Taa, chciał byś :heh: przyznaj się od kogo zgapiłeś wszystko. :hammer: :heh:

Masz już te korbowody?
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: k64 »

korona pisze:
. pisze: -rozwiert cylindra aż do 86,50 ! (pierwszy taki stroker)
-Pojemność skokowa w ten sposób zwiększona do: 2961,78cm3
Taa, chciał byś :heh: przyznaj się od kogo zgapiłeś wszystko. :hammer: :heh:

Masz już te korbowody?
hej hej hola hola cicho tam ty zrobiles na 86 :tongue:
Lepiej sie zajmij składaniem swojego kloca, masz już reszte gratów?

korby juz prawie są (prawie bo dopiero jadą ze wschodniej europy) za pared dni bedą.

ale za to mam cos innego ,cos czego jeszcze nie było :ph34r: cos co sniło mi się nocami - wymiary to dużo godzin przemyśleń.
i tego na bank zaden nie zrobił na świecie w taki sposób a szukałem wiele - sam nie wiem czy mi to do końca wypali :devill2:
zreszta nawet w standardowy sposób ( w polsce to żaden samemu tego nie robił chyba tylko kupował gotowe - prócz adama z tego co wiem wkłada teraz do m3?) .

Zdecydowałem po długich przemyśleniach - żeby było dobrze przy 3 barach :śmiech: że odstąpie od oringowania bo nie zda egzaminu (przynajmniej u mnie) - bedą podobnie jak u PMN`a i Adama PIRAMIDKI ale o całkiem innych wymiarach bo nawet nie miałem takich :rozczarowany: i umiejscowieniu uwaga: nie w tuleji cylindra .

Przy rozwiercie tak dużym jak u mnie jest już chyba koniecznością zastosowania piramidki lub czegoś sensownego co jakoś zapewni brak przedmuchów pomiędzy cylindrami.
DOszła mi uszczelka pod głowicą i co oczywiście przewidziałem skromnie sobie pochlebiając hehe - między cylindrami jest materiału uwaga: 0,39mm ~ bankowo wydmucha nawet przy oringowaniu,
Wogóle nie każde cylindry od siebie mają równe wartości (dlaczego tak jest? tak nie dokładnie zrobili w munchen? :heh: ) oczywiscie roznice siegajace 2mm~ + -
edit: sprostowanie na nastepnej stronie - chodziło o róźnice 0,18~ mm

Jak tylko dojdą korby zaczyna się najlepsza zabawa składania jedni składali przy grillu, ja chyba w pokoju sobie rozpale elektrycznego :śmiech:

jakieś tam spy foto małe wyraźne, dojdzie reszta układanki to zrobie lepsze foto.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


brakuje mi h-beam i w sumie moge składać.
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: hz10 »

jaka grubość ścianki cylindra?
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: korona »

. pisze: Wogóle nie każde cylindry od siebie mają równe wartości (dlaczego tak jest? tak nie dokładnie zrobili w munchen? :heh: ) oczywiscie roznice siegajace 2mm~ + -
Jeżeli są jakieś odchyłki od planowych 91mm to mogły powstać tylko w czasie szlifu, fabrycznie otwory wykańcza robot i nie mam mowy o jakimkolwiek widocznym przesunięciu. Sprawa druga, to że jeśli faktycznie masz aż takie różnice między osiami cylindrów, to może być problem, bo odchylone od piony korbowody i tłoki spowodują szybkie zużycie panewek, o ile tylko na tym się skończy.
www.turboBMW.pl
ODPOWIEDZ