http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t=44" onclick="window.open(this.href);return false;
tutaj postaram podsumować i opisać dalsze moje zmagania z silnikiem który: 1. zostaje zakuty 2. zwiekszam pojemnosc 0,5L 3. dokładam kompresor
A więc stage 2.
CEL: max ! -> 1/4 ...
MODEL:
BMW E36 sedan (bazowo 318i) 93r
opcje wyposazenia: standard, najbardziej uboga ver (procz szyberdachu) jaka istnieje.
MODYFIKACJE:
bazą jest silnik ze stage 1 - Silnik stage 2:
MOC:
Przed zmianami: 394KM 504nm (przy stage 1 - 0,9 bara)
Po zmianach: (w trakcie)
-blok m50b25 (żeliwny) 92 rok
-wał kuty - Skok tłoka: 84.00
-rozwiert cylindra aż do 86,50 ! (pierwszy taki stroker)
-Pojemność skokowa w ten sposób zwiększona do: 2961,78cm3
-blok splanowany o odpowiednia wartosc.
-Kute tłoki odprężające WOOSNER (NIEMCY) wytrzymałość ~300koni / tłok. jak ktoś chętny PW
-pasowanie tłoków: 10setek , pokryte teflonem,
-Pojemność komory spalania po zmianach: 65,82cm3
-Kute korbowody (Litwa) do 1000koni gwarancja tak jak wyżej, bdb cena + sruby arp
-uszczelka pod glowica - na zamówienie bez zakucia,specjalny materiał)
-Stopień sprężania po modyfikacjach: 8,5:1 ~
-Głowica splanowana o odpowiednia wartość.
-Powiększone kanały wydechowe ,wypolerowane i jeszcze pare bajerów.
-Zawory dotarte na nowo .
-Za uszczelnienie bloku /cylindrów : PIRAMIDKI własnego pomyslu nie wtłoczone w tuleje cylindra.
-śruby do glowicy zwykłe, całośc przed skręceniem siknięta loctice dodatkowo, elring.
-panewki główne: M57 (mahle) od diesla
-panewki korbowodów: Glycko
-śruby korbowodów: ARP
-wymieniony rozrzad kpl nowy, ślizgi, pozbycie się napinacza pompy oleju,
-wszystkie nowe uszczelki,śruby,
-spływ oleju w obudowie rozrządu (tak jak w stage 1) tylko że nieco wyżej (eaton wchodzi)
Turbina:
Wydajniejsza Replika GT35 (garretta) ar 1,0 ~ potencjał do 650KM (2bary) .
Jest to troche taka hybryda pomiędzy garrettem GT3788R a garrettem GT4088.
Chłodzona wodą i smarowana olejem.
lozyska: jorurnal b. - 360 .
strona zimna: AR/70
ssanie: 102mm !
strona goraca: AR/ 1.0~ TWIN SCROOL
wymiary wirników:
przód (ssanie): 67mm (polerka)/83mm (garrett gt3582r ma: 61/82.00) (holset hx35 ma: 58/70) - jak ktoś zainteresowany to 1300zł nówka ! - za dopłatą polerka wirników z wyważeniem
tyl (wirnik spalin): 61,4 mm
dodatkowo do całego systemu instalacji Turbo wpinam w układ KOMPRESSOR EATON M62 na sprzęgle
który będzie pobudzać turbine do działania oraz będzie ewentualnie odpowiedzialny za turbodziure przy zmianach biegu.
Możliwe że dojdzie nowa turbina w późniejszej fazie. Kompresor będzie automatycznie wyłączany aby nie obciążać silnika, będzie działać
dopóki nie pojawi się cisnienie wyższe i wywołane przez turbine .
Układ dolotowy:
- cały dolot z rur aluminiowych 63mm
- złączki silikonowe samco, reszta na sztywno spawana (alu i nierdzewka)
- intercooler z rdzeniem 61cm x 30cm z wyjściami 3cale (redukcja)
- przepływonierz odłączony z układu (konwersja na map sensor)
- odma odłączona z układu - wypuszczona w atmosfere
- usunięty filtr węglowy
- usunięty wąż z odprężeniem baku paliwa
- Blow Off x 2 -> z regulacja , 2 sprezynowy, ala HKS , + properfekt typ 2.
- 2x bypass zawór (przepustnica m50) z gruszką z turbiny.
- kolektor ssący z nierdzewki własnego wykonania.
Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy z nierdzewki,topmaunt, twinscrool z zachowaniem cyklu aż do zaworu WG (z przegrodą) - fotki kolektora w stage1.
- zawór WG 60mm + scrimmer pipe w błotnik
- przelot : 3cale ..
- tłumik końcowy : BRAK
- tłumik srodkowy: BRAK
Układ wtryskowy - paliwa :
- wtryski 460cc LUCAS wysokoomowe (tymczasowe)
- regulator cisnienia paliwa z regulacja przeniesiony do przodu (seryjny wywalony, wyjscie zaspawane ) FMU 1:1 !
- zmieniowe wszystkie węże paliwowe
- usuniety przewod odprezający bak paliwa
Elektronika, zegary
- ECUMASTER DET II
- brak sondy lambda , sonda szerkopasmowa innovate.
- dodatkowe wskazniki : boost, egt, cisnienie paliwa - auto gauge + afr innovate
Układ chłodzenia:
- seria z 1,8i nowa chlodnica
- visco orginalne z 1,8i
Układ napędowy:
- sprzęgło na bazie m57 (zamach,docisk) tarcza m52b28 .
- skrzynia z 1,8i ,
- dyfer 1,8i przełożenie 3:45 (krótkie biegi) oraz aktualny dyfer na małej głowie z diesla (mega długie przełożenie) ,
- 100% szpera
Zawieszenie i układ jezdny
- gwint przód, amortyzatory utwardzane + gumy, sprężyny sportowe.
- opony przód 225 x 40 x 17,
- opony tył: 245 x 40 x 17 na codzien, na 1/4 sliki AVON 10,5cala 15stki - mieszanka miekka.
Układ hamulcowy:
seria z 1,8 ! koniecznie do zmiany ...
BODY KIT
- przód seryjny zderzak z e36 po lifcie,wywalona kratka
- tyl zderzak seryjny + dokladka `m
- lampy przód tył nowe
- cała buda na gładko (bez listw),pomalowany akrylem + mat pasta (mat efekt)
aktualne zdjęcia ze składania silnika /







