No to jedziemy z kolejnym BMW E36 325 Turbo spod naszej ręki. Właścicielem jest Artur z Bielawy. Tak jak w przypadku białej E36 na tor, także tutaj mamy doczynienia z silnikiem M50B25 w wersji z Vanosem. Silnik odprężony przekładką pod głowicą. Na żeliwnym kolektorze wydechowym Treadstone zawieszona została turbosprężarka Holset HX35 z muszlą wydechową 10cm3. W planach mamy podobne ciśnienie doładowania, co w białej 325i, także będzie ciekawe porównanie HX35 vs. GT3076R na przykładzie 2.5-litrowego silnika. Raz już takie porównanie zrobiliśmy na bazie japońskiego silnika, teraz będzie można to potwierdzić u Niemca

Specyfikacja:
- Silnik
- seryjne M50B25 Vanos
- 2 uszczelki pod głowicą
- przekładka z kwasówki 0.8mm Forti
- splanowana głowica
- świece NGK BKR7E
- większa chłodnica wody od 325TDS
- zewnętrzny zbiorniczek wyrównawczy E38
Układ dolotowy: - filtr stożkowy 80mm
- seryjny przepływomierz 80mm
- dolot 76mm od MAF do turbo
- dolot 51mm od turbo do IC
- intercooler 450x300x76mm
- dolot 76mm od IC do TB
- łączniki sylikonowe FMIC.PL
- zawór upustowy BOV HKS SSQV
Układ wydechowy: - żeliwny kolektor wydechowy T3 Treadstone
- turbosprężarka Holset HX35 a/r 10cm3
- 50mm wastegate FMIC.PL
- przelotowy układ wydechowy 76mm
- 2 przelotowe tłumiki 76mm MTG
Układ paliwowy: - pompa paliwa Walbro 255lph
- seryjny regulator ciśnienia paliwa
- wtryskiwacze Lucas 440cc/min.
Układ napędowy: - odelżone jednomasowe koło zamachowe M50B20
- nowa tarcza sprzęgłowa 240mm
- docisk sprzęgła 3.0d 540NM
Elektronika: - Ecumaster DET3 z wbudowanym map sensorem
- strojenie Michał Małecki
- wskaźniki Auto Gauge: temp. oleju i wody, EGT, boost

Początek rozbiórki

Powoli zdejmujemy głowicę

Już widać tłoki

Wzięliśmy się także za demontaż miski olejowej, aby wspawać spływ

Miska out

Sprzęgło

Zamach na aucie

Spływ

Głowica wróciła z obróbki

Wyczyszczony blok

Góra złożona

Kiedy ja lutowałem Ecumastera?

? to Marcin zawiesił intercooler

W tle chłodnica wody od 325TDS

Holset

Wisząc na dole

Trzeba przyznać, że z HX35tką na dole jest ciaśniej niż z GT30

Tradycyjnie łapa silnika do przerobienia

Dolot od IC do TB



Wypolerowana rura dolotowa, doszedł BOV


Chłodnica wody z 325TDS, zewnętrzny zbiorniczek od E38, czujnik temperatury wody AutoGauge

IC za nerkami

Pod maską ze stożkiem

Stożek 80mm

BOV, MBC

HX35 od spodu

Oczywiście rock?n?roll?a z wastegate

Wydech na gotowo

Tłumik końcowy

Stan na obecną chwilę, niecały tydzień po otrzymaniu samochodu

Dzisiaj około godziny 19 silnik został odpalony. Brakuje nam dużych obejm do dolotu, ale tak to auto jest gotowe na strojenie. Nie ma z tym jednak olbrzymiego pośpiechu, bo niestety poznańska pogoda raczej nie pasuje pod strojenie jakiegokolwiek turbo-projektu

http://www.youtube.com/watch?v=RUgffqD7siY" onclick="window.open(this.href);return false;
Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia składamy życzenia zdrowia, szczęścia i powodzenia z projektami!
Małecki Michał & Wittchen Marcin.