Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 445KM 503NM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

Dzisiaj budząc się rano, pierwszy raz od dawien dawna nie miałem pod domem żadnego samochodu klienta. Dziwnie się z tym czułem, ale wiedząc, że mam kupę roboty przy moim świstaku szybko zabrałem się do pracy. Kiedy montowałem na szybko Holseta z moim dobrym kolegą Marcinem wszystko zrobiliśmy "tymczasowo". "Tymczasowo" przeciągnęło się na prawie 3 tygodnie. Przez te 3 tygodnie wieczorami chłostałem sobie 1JZ'eta na 0.5bar, ale na takim doładowaniu 1JZ jest tak słaby, że momentami przypominały mi się moje męczarnie na wolnossącym M50 2.5.

Obrazek

Nie biorąc pod uwagę kilku drobnostek, główną misją było uszczelnienie układu wydechowego przed finalnym strojeniem. Przez te 3 tygodnie spaliny zaczęły pierdzieć chyba z każdego możliwego łączenia. Niestety miałem tylko uszczelkę T3 pod turbo, więc reszta musiała pójść na pastę. Przejeździłem pół Poznania szukając płatów termicznych do wycięcia uszczelek, ale nic sensownego nie znalazłem. Ma ktoś jakiś pomysł skąd taki płat, który wytrzyma temperaturę przy downpipe, wyczasnąć?

Przy montażu Holseta wykorzystaliśmy seryjne kolektory wydechowe pod biturbo

Obrazek

Dorobiliśmy przejściówkę pod twin scrolla - po 3 cylindry na każdy wlot

Obrazek

Znalazło się również miejsce dla wastegate 50mm, wypuszczony oczywiście w atmosferę

Obrazek

Obrazek

Jedyną śrubą, którą w całym układzie trudno jest skręcić, to śruba widoczna na zdjęciu od strony silnika. Jeżeli turbosprężarka jest cała złożona, to nie da się jej żadnym kluczem ruszyć.

Obrazek

Wirnik wydechowy

Obrazek

Niechlubna śruba

Obrazek

Turbina z powrotem na swoim miejscu

Obrazek

Stan na obecną chwilę

Obrazek

Stay tuned,

Michał.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Wąski »

Michał moim zdaniem ta nakrętka popłynie , nagrzejesz kolektor później ochłodzi się znowu rozgrzeje i już nie będzie trzymać przerabiałem ten temat u siebie ciągle mi puszczały jak nie śruby to nakrętki aż do momentu kiedy założyłem szpilki i nakrętki żaroodporne (nakrętki jeszcze zagniatane na końcach)
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

Wąski pisze:Michał moim zdaniem ta nakrętka popłynie , nagrzejesz kolektor później ochłodzi się znowu rozgrzeje i już nie będzie trzymać przerabiałem ten temat u siebie ciągle mi puszczały jak nie śruby to nakrętki aż do momentu kiedy założyłem szpilki i nakrętki żaroodporne (nakrętki jeszcze zagniatane na końcach)
Ja właśnie nigdy nie miałem z nimi problemu. Ta gumka się tak fajnie topi, że zalepia całą szpilkę.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Wąski »

Ja nie dawałem nic takiego żeby się topiło bo od czasu moich dwóch pożarów już unikam takich problemów , a Tu masz filmik co się działo po małym lataniu jak wydmuchało uszczelkę bo śruby puściły !

http://www.youtube.com/watch?v=azP59nURd6U&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

Wąski pisze:Ja nie dawałem nic takiego żeby się topiło bo od czasu moich dwóch pożarów już unikam takich problemów , a Tu masz filmik co się działo po małym lataniu jak wydmuchało uszczelkę bo śruby puściły !

http://www.youtube.com/watch?v=azP59nURd6U&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Hooollyyy mooollyyy! Robi wrażenie :rolleyes2: !
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Wąski »

Raczej nikomu nie życzę takich wrażeń :heh: więc naprawdę polecam zmienić tą śrubę :) :heh:
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

Montowałem je już kilkanaście razy w kilkunastu autach - nie miałem nigdy takiego armagedonu ognistego :blink2: .
Maleckis Motorsport
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo

Post autor: Blacha »

Michał_Małecki pisze: Na pomoc hydrołapce przybiegły tylnie hamulce od E46 320mm

Obrazek
Troche odgrzeje.
Czy ten zestaw z e46 3,0D podchodzi na tylną oś bez przerabiania? I czy inny zestaw podejdzie z e46 na tylną oś e36?
Chodzi mi o to że chce zrobić większe hamulce w swojej e36 ale średnica tarczy 320mm tak jak u cebie dyskwalifikuje chyba wszystkie felgi poniżej 17cali a ja chciałbym polacać na 16 z tyłu :rolleyes2:
Czy zestw 294mm z e46 2,5 podejdzie P&P?

Z góry dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo

Post autor: Michał_Małecki »

Blacha pisze:Troche odgrzeje.
Czy ten zestaw z e46 3,0D podchodzi na tylną oś bez przerabiania? I czy inny zestaw podejdzie z e46 na tylną oś e36?
Chodzi mi o to że chce zrobić większe hamulce w swojej e36 ale średnica tarczy 320mm tak jak u cebie dyskwalifikuje chyba wszystkie felgi poniżej 17cali a ja chciałbym polacać na 16 z tyłu :rolleyes2:
Czy zestw 294mm z e46 2,5 podejdzie P&P?

Z góry dzięki za pomoc
Tylnie hamulce od E46 3.0d pasują plug&play - zero modzenia. Jedyny minus to brak możliwości użycia hamulca ręcznego na linkę. Mi akurat nie był potrzebny. Zestaw 320mm jest mega zajebisty, łapka przy 140kmph bez zająknięcia na 17tkach 255mm podawała. O 16" koła się nie martw, też na takich jeżdżę :ok: .
Maleckis Motorsport
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo

Post autor: Blacha »

Michał_Małecki pisze:
Blacha pisze:Troche odgrzeje.
Czy ten zestaw z e46 3,0D podchodzi na tylną oś bez przerabiania? I czy inny zestaw podejdzie z e46 na tylną oś e36?
Chodzi mi o to że chce zrobić większe hamulce w swojej e36 ale średnica tarczy 320mm tak jak u cebie dyskwalifikuje chyba wszystkie felgi poniżej 17cali a ja chciałbym polacać na 16 z tyłu :rolleyes2:
Czy zestw 294mm z e46 2,5 podejdzie P&P?

Z góry dzięki za pomoc
Tylnie hamulce od E46 3.0d pasują plug&play - zero modzenia. Jedyny minus to brak możliwości użycia hamulca ręcznego na linkę. Mi akurat nie był potrzebny. Zestaw 320mm jest mega zajebisty, łapka przy 140kmph bez zająknięcia na 17tkach 255mm podawała. O 16" koła się nie martw, też na takich jeżdżę :ok: .
Na 320mm z tyłu zapodam 16" felge :eee:
Zasugerowałem się zestawem przednich hamulców z E46 3,0 D gdzie jest 325mm i mniej jak 17" nie wejdzie.
W takim razie ide po bandzie i szukam 320mm do coupe.

Pozdro i dzięki Michał
wojtek
User
Posty: 37
Rejestracja: 7 lis 2010, o 12:51
Imię: Wojtek
lokalizacja: Krosno

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: wojtek »

zalezy tez chyba jakie felga bedzie miala et
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Blacha »

wojtek pisze:zalezy tez chyba jakie felga bedzie miala et
Do driftu różne a poza tym dystans 40mm minimalnie :heh:
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

Blacha pisze:
wojtek pisze:zalezy tez chyba jakie felga bedzie miala et
Do driftu różne a poza tym dystans 40mm minimalnie :heh:
Jak do driftu to mega polecam. Ja mam 16" felgi stalowe z E46 oraz aluminiowe z serii 7. Chodzi o ten projekt z 1UZ'etem?
Maleckis Motorsport
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Blacha »

Michał_Małecki pisze:
Blacha pisze:
wojtek pisze:zalezy tez chyba jakie felga bedzie miala et
Do driftu różne a poza tym dystans 40mm minimalnie :heh:
Jak do driftu to mega polecam. Ja mam 16" felgi stalowe z E46 oraz aluminiowe z serii 7. Chodzi o ten projekt z 1UZ'etem?
Dokładnie, nareszcie udało mi się trafić przyzwoite nadwozie e36 w coupe z niby uszkodzinym silnikiem choć mi to nie przeszkadza, Kuba Coel jechał do Karpacza to miał moją wioske po drodze więc mam już taki biornik ja ty i pospawane zwrotnice + sporo dywajsów w pokoju które zbieram od dłuższego czasu. Jak by nie było na wiosne planuje poskładać wszystko do kupy i wtedy zobaczymy co z tego wyjdzie, może nawet się do ciebie uśmiechne na strojenie UZ-ta bez większośi podciśnień i EGR-a :wink2:

ps. Szkoda że nie było cie w Karpaczu, nawet jako widz bawił byś się świetnie bo konkurencja się pięknie wysypywała :śmiech:
ps2. skoro już walimy off topa w twoim temacie to jakie hamulce zapodać na przód żeby mi jeszcze okazjonalnie 16" wszedły, tak jak napisałem wcześniej 325 to tylko 17" a coś cal mniejszego? Z góry dzięki :piwo:
Pozdro
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Grzesi(E30)k »

Najszybciej w E36 z przodu zrobić hebel po 16" to chyba zestaw z poliftowych E46. Potrzebna tylko tarcza 300x22 i jarzmo zacisku (zaciski w E46 i E36 są te same)
-chałturnik-
ODPOWIEDZ