BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: Michał_Małecki »

Adam, jaki miałeś AFR na tym 1.5bar na wtryskach 360tkach? W M3 3.0 z Holseta HX40 na wtryskach 630 nie ma szans na boost rzędu 1.5bar.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: korona »

Michał_Małecki pisze:Adam, jaki miałeś AFR na tym 1.5bar na wtryskach 360tkach? W M3 3.0 z Holseta HX40 na wtryskach 630 nie ma szans na boost rzędu 1.5bar.
No właśnie o to chodzi że w tym peaku AFR leciał na łeb, na szyję, i było już 13:1 przy 5300obr/min, trzeba było szybko odpuścić gaz - na tych wtryskach i tym ciśnieniu paliwa wyjdzie bezpiecznie ok 0,9-1bar ale zobaczymy jak Sebastian pobawi sie z WG i paroma opaskami na dolocie.
DOHC pisze: Korona spróbuj założyć do ecumastera jakiś n75 to boost pojawi się jeszcze wczesniej . Ewentualnie mbc chociaż jak macie ecumastera to szkoda nie wykożystać mapy injection
Boost nie pojawi się wcześniej - bo i dlaczego miałby? Nie wkręci się też szybciej np. na 1 bar - WG jest i tak cały czas zamknięty aż do 1,25 bar, bo do tyle udało się go na koniec rozkręcić. Póki co nie przewiduję montażu dodatkowego diwajsu i jest to zamierzone.
www.turboBMW.pl
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: DOHC »

korona pisze:
DOHC pisze: Korona spróbuj założyć do ecumastera jakiś n75 to boost pojawi się jeszcze wczesniej . Ewentualnie mbc chociaż jak macie ecumastera to szkoda nie wykożystać mapy injection
Boost nie pojawi się wcześniej - bo i dlaczego miałby? Nie wkręci się też szybciej np. na 1 bar - WG jest i tak cały czas zamknięty aż do 1,25 bar, bo do tyle udało się go na koniec rozkręcić. Póki co nie przewiduję montażu dodatkowego diwajsu i jest to zamierzone.
Jak to sprawdziłeś ? kompresorem ? przy takim ciśnieniu otwiera się wg ? a bierzesz pod uwage cisnienie spalin działające na WG + ciśnienie działające na membrane i WG uchyli się wcześniej . Zróbcie prosty test , wiesz jak pojawia się doładowanie np na 3 biegu , zrzuć wężyk z wg i zatkaj i przeleć się jeszcze raz na 3 biegu , wiadomo że turbina przeładuje więc trzeba to robić ze świadomością i odpuścić ale po takim teście będziesz wiedział co sie dzieje naprawde z wg w trakcie jazdy

pozdrawiam i kibicuje
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: korona »

Wiem że chcesz pomóc, ale poczytaj uważnie moje posty, WG z tą sprężyną nie da się na aucie ustawić poniżej 1,25bar i obojętnie co byś nie zrobił i tak jest cały czas zamknięty - boost nie pojawi się szybciej.
www.turboBMW.pl
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: DOHC »

no tak ale jak turbo ładuje już powiedzmy 0.8 bara , do tego dochodzi ciśnienie spalin to wg może się już minimalnie uchylać i osiągnięcie tego 1.25 bara potrwa dłużej , nie będzie to różnica kilku tysięcy obrotów raczej kilkuset ale IMO warto powalczyć .

pozdrawiam
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: k64 »

DOHC pisze:no tak ale jak turbo ładuje już powiedzmy 0.8 bara , do tego dochodzi ciśnienie spalin to wg może się już minimalnie uchylać i osiągnięcie tego 1.25 bara potrwa dłużej , nie będzie to różnica kilku tysięcy obrotów raczej kilkuset ale IMO warto powalczyć .

pozdrawiam
w tak duzym WG w moim m50 nic to nie daje, zaden mbc ,i zaworek - a mam EBC (boost controler) , sprezyna (a wlasciwie 2) jest tak twarda i zarazem fajna ze otwiera calkowicie sie powiedzmy przy 0,9 i tak zostaje. Bez podcisnienia/nadcisnienia wg otwiara sie przy 2 barach albo i wiecej nie wiem lepiej nie sprawdzac (same spaliny nie podniosa tloczka z wg) ,
a boost tak nagle turbina wytwarza ze to mrogniecie oka. Co innego wedlog mnie male turbiny z gruszka w sobie i zaworem wg - tam pomoglo mbc duzo (przynajmniej u mnie w ihi vf43). Druga sprawa to scrimerpipe - powiedzmy dochodzi 0,9 bara i robie sie nagle tak glosno ze wg nie otwiera sie predzej bo to poprostu slychac i widac na zegarach. Nic NIC NIC i nagle DUP 0,9.

Zauwaz tez duzo ludzie pisza o super wow kulkowym mbc :

cytat prosto ze strony properfekt:

"Ustawiamy na nim zadane ciśnienie (np. 0.5bar) i dopóki w układzie (na wejściu) się ono nie pojawi dopóty zawór pozostaje całkowicie zamknięty.
W chwili przekroczenia krytycznej (nastawionej) wartości zawór otwiera się całkowicie.
Rezultat to błyskawicznie narastający boost, auto jest bardzo szybkie, gdyż mamy pełne doładowanie już od początku "

nie przesadzaja troche? :cool2:

tez sie sprezyna unosi do gory bo to sprezyna i kulka musi sie lekko unosic predzej chocby kawaleczek i wg dostaje uchylenie .


nie zasmiecajac watku:

a moze by tak na listwie podniesc cisnienie? pisALES kiedys adam ze miales na wolnych ustawione cisnienie manualnie 5 bar na listwie? jak auto chodzilo? Wowczasz na 450+ powinno starczyc wtryskow moze ;)
guzbmw30
Turbo-Team
Posty: 114
Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
Imię: sebastian
lokalizacja: SZO

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: guzbmw30 »

WG opanowane! :heh:

dziś rozpracowałem problem z wg, po pierwsze zle był podłączony wężyk :frusty:
no i dałem miękkszą sprężynę w sumie to dwie tą najmiększą i tą średnią i wg otwiera się przy 0,6 bara
poreguluje jeszcze na śrubie i zobacze czy coś się podniesie by było te 0,8 narazie do puki wtrysków niemam :tongue:
guzbmw30
Turbo-Team
Posty: 114
Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
Imię: sebastian
lokalizacja: SZO

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: guzbmw30 »

max325 pisze:jezeli traci trakcje na 5 biegu to jaki ma dyfer???? wszyscy mowicie ze ma mega przyrost mocy[nie neguje] ale jesli ma wysokie przelozenie w dyferku to latwiej uzyskac taki efekt. Tak czy siak to i tak gratuluje auta.
Pozdro

dyfer jest pospawany i ma przełożenie 3,45
guzbmw30
Turbo-Team
Posty: 114
Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
Imię: sebastian
lokalizacja: SZO

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: guzbmw30 »

no i pociołem maske bo trochu pod nią ciepo

Obrazek

Obrazek


Obrazek

a tu pare fotek, body kit

Obrazek

Obrazek

cdn.
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: noname »

Kod: Zaznacz cały

Gdybanie na temat wstawania Holseta HX40 czas zakończyć, wczoraj wyskoczyliśmy na autostradę wystroić auto. 5 bieg, zaledwie 2200 obr/min i doładowanie przekracza "0" i idzie w nadciśnienie, przy 3200 obr/min jest 0,5bar, przy 4000 ogr/min 1 bar na zegarze, przy 4500obr/min 1,5 bar :devill2: Źle? Idzie pięknie
U mnie na wtryskach 410cc ( a faktycznie mialy 360 - 380cc ) brakowalo ich juz przy doladowaniu 0.8bara :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Kod: Zaznacz cały


a moze by tak na listwie podniesc cisnienie? pisALES kiedys adam ze miales na wolnych ustawione cisnienie manualnie 5 bar na listwie? jak auto chodzilo? 
U mnie bylo ustawione na 4.5 na wolnych i wszystko bylo ok :)
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: korona »

noname pisze: U mnie na wtryskach 410cc ( a faktycznie mialy 360 - 380cc ) brakowalo ich juz przy doladowaniu 0.8bara

.......

U mnie bylo ustawione na 4.5 na wolnych i wszystko bylo ok :)
Arek skończ już głupoty pisać, u mnie śmigało 1,3-1,5bar a u ciebie nagle nie? Jak nie daliście rady przy strojeniu z tymi wtryskami trzeba było zmienić na większe - i po problemie. A winna pewnie jest po prostu pompa paliwa lub przepustowość układu (rurki, filtry) ! Załóż elektroniczny czujnik ciśnienia paliwa na listwę i zloguj np. ecumasterem co tam się dzieje.

Nie róbmy off-topic w tym temacie.

Co do podniesienia ciśnienia - ja miałem prawie 5 bar i było OK, ale wtryski były nowego typu z 4 dyszami rozpylającymi, sprawdzałem jak rozpylają "na stole" i wszystko było w porządku. W tym aucie wtryski sa innego typu, z jedną dyszą i tu podobno przy znacznym podniesieniu ciśnienia paliwo zaczyna dosłownie lać bardziej w jedną stronę - czym to grozi wiadomo. Gdzieś miałem nawet zdjęcia krzywo lejących wtrysków, ale sam tego nie sprawdzałem.
www.turboBMW.pl
guzbmw30
Turbo-Team
Posty: 114
Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
Imię: sebastian
lokalizacja: SZO

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: guzbmw30 »

w sobote wyskoczyliśmy do wyrazowa troche polatac bokami :heh:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

przy okazi sprawdziłem auto, musze jeszcze dopracowac układ dolotoy reszta jest ok :heh:

Obrazek

Obrazek

v-ki gubiły wode

Obrazek

Obrazek

Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: k64 »

latasz dobrze, super, powodzenia zycze dalej :heh: nie chciales mniejszej turbiny? ta tak bardziej na inne cele, mniejsza by wczesniej wstawala? choc pewnie dajesz rade
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: korona »

Na ile ograniczyłeś boost? Daj znać jak wszystko już będzie na tip-top zrobione.
www.turboBMW.pl
guzbmw30
Turbo-Team
Posty: 114
Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
Imię: sebastian
lokalizacja: SZO

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: guzbmw30 »

. pisze:latasz dobrze, super, powodzenia zycze dalej :heh: nie chciales mniejszej turbiny? ta tak bardziej na inne cele, mniejsza by wczesniej wstawala? choc pewnie dajesz rade

dopiero sie ucze :blink2:
niewjem jaką droge wybrac, bo na nasze drogi to niebardzo, za dużo aut do koła no i dziur! :dry:
a na cwiartke nie było jeszcze okazi sie przejechac, tak że czas pokaże!
co do hx40 to nie jest zle daje rade latac bokiem :heh:
ODPOWIEDZ