BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
Adam, jaki miałeś AFR na tym 1.5bar na wtryskach 360tkach? W M3 3.0 z Holseta HX40 na wtryskach 630 nie ma szans na boost rzędu 1.5bar.
Maleckis Motorsport
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
No właśnie o to chodzi że w tym peaku AFR leciał na łeb, na szyję, i było już 13:1 przy 5300obr/min, trzeba było szybko odpuścić gaz - na tych wtryskach i tym ciśnieniu paliwa wyjdzie bezpiecznie ok 0,9-1bar ale zobaczymy jak Sebastian pobawi sie z WG i paroma opaskami na dolocie.Michał_Małecki pisze:Adam, jaki miałeś AFR na tym 1.5bar na wtryskach 360tkach? W M3 3.0 z Holseta HX40 na wtryskach 630 nie ma szans na boost rzędu 1.5bar.
Boost nie pojawi się wcześniej - bo i dlaczego miałby? Nie wkręci się też szybciej np. na 1 bar - WG jest i tak cały czas zamknięty aż do 1,25 bar, bo do tyle udało się go na koniec rozkręcić. Póki co nie przewiduję montażu dodatkowego diwajsu i jest to zamierzone.DOHC pisze: Korona spróbuj założyć do ecumastera jakiś n75 to boost pojawi się jeszcze wczesniej . Ewentualnie mbc chociaż jak macie ecumastera to szkoda nie wykożystać mapy injection
www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
Jak to sprawdziłeś ? kompresorem ? przy takim ciśnieniu otwiera się wg ? a bierzesz pod uwage cisnienie spalin działające na WG + ciśnienie działające na membrane i WG uchyli się wcześniej . Zróbcie prosty test , wiesz jak pojawia się doładowanie np na 3 biegu , zrzuć wężyk z wg i zatkaj i przeleć się jeszcze raz na 3 biegu , wiadomo że turbina przeładuje więc trzeba to robić ze świadomością i odpuścić ale po takim teście będziesz wiedział co sie dzieje naprawde z wg w trakcie jazdykorona pisze:Boost nie pojawi się wcześniej - bo i dlaczego miałby? Nie wkręci się też szybciej np. na 1 bar - WG jest i tak cały czas zamknięty aż do 1,25 bar, bo do tyle udało się go na koniec rozkręcić. Póki co nie przewiduję montażu dodatkowego diwajsu i jest to zamierzone.DOHC pisze: Korona spróbuj założyć do ecumastera jakiś n75 to boost pojawi się jeszcze wczesniej . Ewentualnie mbc chociaż jak macie ecumastera to szkoda nie wykożystać mapy injection
pozdrawiam i kibicuje
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
Wiem że chcesz pomóc, ale poczytaj uważnie moje posty, WG z tą sprężyną nie da się na aucie ustawić poniżej 1,25bar i obojętnie co byś nie zrobił i tak jest cały czas zamknięty - boost nie pojawi się szybciej.
www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
no tak ale jak turbo ładuje już powiedzmy 0.8 bara , do tego dochodzi ciśnienie spalin to wg może się już minimalnie uchylać i osiągnięcie tego 1.25 bara potrwa dłużej , nie będzie to różnica kilku tysięcy obrotów raczej kilkuset ale IMO warto powalczyć .
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
w tak duzym WG w moim m50 nic to nie daje, zaden mbc ,i zaworek - a mam EBC (boost controler) , sprezyna (a wlasciwie 2) jest tak twarda i zarazem fajna ze otwiera calkowicie sie powiedzmy przy 0,9 i tak zostaje. Bez podcisnienia/nadcisnienia wg otwiara sie przy 2 barach albo i wiecej nie wiem lepiej nie sprawdzac (same spaliny nie podniosa tloczka z wg) ,DOHC pisze:no tak ale jak turbo ładuje już powiedzmy 0.8 bara , do tego dochodzi ciśnienie spalin to wg może się już minimalnie uchylać i osiągnięcie tego 1.25 bara potrwa dłużej , nie będzie to różnica kilku tysięcy obrotów raczej kilkuset ale IMO warto powalczyć .
pozdrawiam
a boost tak nagle turbina wytwarza ze to mrogniecie oka. Co innego wedlog mnie male turbiny z gruszka w sobie i zaworem wg - tam pomoglo mbc duzo (przynajmniej u mnie w ihi vf43). Druga sprawa to scrimerpipe - powiedzmy dochodzi 0,9 bara i robie sie nagle tak glosno ze wg nie otwiera sie predzej bo to poprostu slychac i widac na zegarach. Nic NIC NIC i nagle DUP 0,9.
Zauwaz tez duzo ludzie pisza o super wow kulkowym mbc :
cytat prosto ze strony properfekt:
"Ustawiamy na nim zadane ciśnienie (np. 0.5bar) i dopóki w układzie (na wejściu) się ono nie pojawi dopóty zawór pozostaje całkowicie zamknięty.
W chwili przekroczenia krytycznej (nastawionej) wartości zawór otwiera się całkowicie.
Rezultat to błyskawicznie narastający boost, auto jest bardzo szybkie, gdyż mamy pełne doładowanie już od początku "
nie przesadzaja troche?

tez sie sprezyna unosi do gory bo to sprezyna i kulka musi sie lekko unosic predzej chocby kawaleczek i wg dostaje uchylenie .
nie zasmiecajac watku:
a moze by tak na listwie podniesc cisnienie? pisALES kiedys adam ze miales na wolnych ustawione cisnienie manualnie 5 bar na listwie? jak auto chodzilo? Wowczasz na 450+ powinno starczyc wtryskow moze

-
- Turbo-Team
- Posty: 114
- Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
- Imię: sebastian
- lokalizacja: SZO
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
WG opanowane!
dziś rozpracowałem problem z wg, po pierwsze zle był podłączony wężyk
no i dałem miękkszą sprężynę w sumie to dwie tą najmiększą i tą średnią i wg otwiera się przy 0,6 bara
poreguluje jeszcze na śrubie i zobacze czy coś się podniesie by było te 0,8 narazie do puki wtrysków niemam

dziś rozpracowałem problem z wg, po pierwsze zle był podłączony wężyk

no i dałem miękkszą sprężynę w sumie to dwie tą najmiększą i tą średnią i wg otwiera się przy 0,6 bara
poreguluje jeszcze na śrubie i zobacze czy coś się podniesie by było te 0,8 narazie do puki wtrysków niemam

-
- Turbo-Team
- Posty: 114
- Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
- Imię: sebastian
- lokalizacja: SZO
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
max325 pisze:jezeli traci trakcje na 5 biegu to jaki ma dyfer???? wszyscy mowicie ze ma mega przyrost mocy[nie neguje] ale jesli ma wysokie przelozenie w dyferku to latwiej uzyskac taki efekt. Tak czy siak to i tak gratuluje auta.
Pozdro
dyfer jest pospawany i ma przełożenie 3,45
-
- Turbo-Team
- Posty: 114
- Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
- Imię: sebastian
- lokalizacja: SZO
-
- Forumowicz
- Posty: 217
- Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
- Imię: arek
- lokalizacja: Jaworzno
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
Kod: Zaznacz cały
Gdybanie na temat wstawania Holseta HX40 czas zakończyć, wczoraj wyskoczyliśmy na autostradę wystroić auto. 5 bieg, zaledwie 2200 obr/min i doładowanie przekracza "0" i idzie w nadciśnienie, przy 3200 obr/min jest 0,5bar, przy 4000 ogr/min 1 bar na zegarze, przy 4500obr/min 1,5 bar :devill2: Źle? Idzie pięknie







Kod: Zaznacz cały
a moze by tak na listwie podniesc cisnienie? pisALES kiedys adam ze miales na wolnych ustawione cisnienie manualnie 5 bar na listwie? jak auto chodzilo?

- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
Arek skończ już głupoty pisać, u mnie śmigało 1,3-1,5bar a u ciebie nagle nie? Jak nie daliście rady przy strojeniu z tymi wtryskami trzeba było zmienić na większe - i po problemie. A winna pewnie jest po prostu pompa paliwa lub przepustowość układu (rurki, filtry) ! Załóż elektroniczny czujnik ciśnienia paliwa na listwę i zloguj np. ecumasterem co tam się dzieje.noname pisze: U mnie na wtryskach 410cc ( a faktycznie mialy 360 - 380cc ) brakowalo ich juz przy doladowaniu 0.8bara
.......
U mnie bylo ustawione na 4.5 na wolnych i wszystko bylo ok![]()
Nie róbmy off-topic w tym temacie.
Co do podniesienia ciśnienia - ja miałem prawie 5 bar i było OK, ale wtryski były nowego typu z 4 dyszami rozpylającymi, sprawdzałem jak rozpylają "na stole" i wszystko było w porządku. W tym aucie wtryski sa innego typu, z jedną dyszą i tu podobno przy znacznym podniesieniu ciśnienia paliwo zaczyna dosłownie lać bardziej w jedną stronę - czym to grozi wiadomo. Gdzieś miałem nawet zdjęcia krzywo lejących wtrysków, ale sam tego nie sprawdzałem.
www.turboBMW.pl
-
- Turbo-Team
- Posty: 114
- Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
- Imię: sebastian
- lokalizacja: SZO
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
latasz dobrze, super, powodzenia zycze dalej
nie chciales mniejszej turbiny? ta tak bardziej na inne cele, mniejsza by wczesniej wstawala? choc pewnie dajesz rade

- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
Na ile ograniczyłeś boost? Daj znać jak wszystko już będzie na tip-top zrobione.
www.turboBMW.pl
-
- Turbo-Team
- Posty: 114
- Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
- Imię: sebastian
- lokalizacja: SZO
Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0
. pisze:latasz dobrze, super, powodzenia zycze dalejnie chciales mniejszej turbiny? ta tak bardziej na inne cele, mniejsza by wczesniej wstawala? choc pewnie dajesz rade
dopiero sie ucze

niewjem jaką droge wybrac, bo na nasze drogi to niebardzo, za dużo aut do koła no i dziur!

a na cwiartke nie było jeszcze okazi sie przejechac, tak że czas pokaże!
co do hx40 to nie jest zle daje rade latac bokiem
