Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 445KM 503NM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: DOHC »

a kolektory wydechowe są takie same ? Nie widziałem takiego z jza czy dorobiłeś jakąś przejściówkę pod holseta do orginalnego kolektora ? wykorzystujesz oryginalny WG ? (nie wydaje mi się bo chyba byś nie dał rady takiego małego boostu utrzymać ) . Ja chce zamontować hx35 do 2.3 4 cyl i tematem pobudzania go jak najwcześniej do życia sie żywo interesuje . Do EBC dorzuciłbym jeszcze kolektor na twinscrollu , osobne na każdy scroll , regulowane kółka . O korektach w mapach zapłonu/paliwa nie wspominam nawet bo to Ty wystroiłeś dziesiątki fur :)

Pozdrawiam i myślę że ten holset zrobi ze swistaka dzikusa jeszcze większego niż była .
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: k64 »

te wasze zaworki to cos jak elektrozawor z vaga n75? , wiesz, mozesz przeciez tak dobrac sprezyne do wg ze otworzy ci go bardzo krotko przed tym boostem ktory ma byc osiagniety ..
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

DOHC pisze:a kolektory wydechowe są takie same ? Nie widziałem takiego z jza czy dorobiłeś jakąś przejściówkę pod holseta do orginalnego kolektora ? wykorzystujesz oryginalny WG ? (nie wydaje mi się bo chyba byś nie dał rady takiego małego boostu utrzymać ) . Ja chce zamontować hx35 do 2.3 4 cyl i tematem pobudzania go jak najwcześniej do życia sie żywo interesuje . Do EBC dorzuciłbym jeszcze kolektor na twinscrollu , osobne na każdy scroll , regulowane kółka .
W tych 2 1JZ'etach, które podałem jako przykłady, były takie same kolektory - chińskie rurowe na twinscrollu. U siebie wykorzystałem seryjne kolektory wydechowe i do nich dorobiliśmy przejście na flansze twinscroll Holseta oraz wyjście na zewnętrzny wastegate. Muszla wydechowa jest z wersji z wewn. zaworem, ale został zaspawany. Po WG uśmiechnąłem się do Mrówczana.
DOHC pisze:O korektach w mapach zapłonu/paliwa nie wspominam nawet bo to Ty wystroiłeś dziesiątki fur :)

Pozdrawiam i myślę że ten holset zrobi ze swistaka dzikusa jeszcze większego niż była .
Ostatnio niemal codziennie dni spędzam właśnie strojąc wszystko co się da :heh:

Obrazek
. pisze:te wasze zaworki to cos jak elektrozawor z vaga n75? , wiesz, mozesz przeciez tak dobrac sprezyne do wg ze otworzy ci go bardzo krotko przed tym boostem ktory ma byc osiagniety ..
Ten zaworek MAC to właśnie takie coś jak N75 tylko, że działa lepiej/pewniej. Po co męczyć się z doborem sprężyny skoro właśnie to mogę osiągnąc klikając w mapy Ecumastera sterując zaworkiem?

Pozdrawiam,

Michał.
Maleckis Motorsport
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: DOHC »

Michał_Małecki pisze:
DOHC pisze:O korektach w mapach zapłonu/paliwa nie wspominam nawet bo to Ty wystroiłeś dziesiątki fur :)

Pozdrawiam i myślę że ten holset zrobi ze swistaka dzikusa jeszcze większego niż była .
Ostatnio niemal codziennie dni spędzam właśnie strojąc wszystko co się da :heh:

Obrazek



Pozdrawiam,

Michał.
nawet nie wiesz jak Ci zazdroszcze :)


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Szpera »

Co ty na to, co do wcześniejszego wstawania turbo na którym ci zależy? Temat chyba był już poruszany, ale takiego rozwiązania nie widziałem . Łagodne kierowanie spalin z wykorzystaniem twin scrolla.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jeśli ktoś będzie chętny mam więcej szczegułowych fotek z budowy tego "Quick spoola" :wink2:
Głodna nie jest sobą,Doładuj Ją!sprzedam turbogt35
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: k64 »

Szpera pisze:Co ty na to, co do wcześniejszego wstawania turbo na którym ci zależy? Temat chyba był już poruszany, ale takiego rozwiązania nie widziałem . Łagodne kierowanie spalin z wykorzystaniem twin scrolla.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jeśli ktoś będzie chętny mam więcej szczegułowych fotek z budowy tego "Quick spoola" :wink2:
uwazam ze moze to by pomoglo michalowi bo pisal ze ma org , a to chyba bez twinscroola kolektor?

taki bajer wykozystuje sie przy kolektorze ktory nie ma zachowanego cyklu twin-scrola ( tj odpowiednia kolejnosc cylindrow do odpowiedniej przegrody twinscrool. - (moj typ kolektora 3cyl i 3cyl), glownie mozna by sie skusic wlasnie na taki spool-tools przy kolektorze rownoleglosciowym jaki mial krismax w m3 od mtg czy tata michala (tez mtg).
W przypadku gdy kolektor jest idealnie rozwiazany dla twinscroola NIC go nie pobije ale nie musicie sie ze mna zgodzic , wkoncu dopiero 2 zrobilem :śmiech: (jesli chodzi o wstawanie turbiny), zadne dmuchanie na poczatku w lewa strone lopatek turbiny itd
spaliny musza zostac "wyplukane" rowniez przez prawa strone spalin , tak jest zbudowana muszla twinscroola aby to jednak wczesniej wstawalo.
Szkoda tylko ze zaden nie zrobil testu w necie prawidlowo (ja nie znalazlem)
kolektor TWINSCROOL z zachowaniem cyklu VS kolektor rownoleglosciowy z przegroda ktora pokazales.
obiecuje sobie ze zrobie porownanie zanim sprzedam moj kolektor ...

Temat byl poruszany ale chyba nie na tym forum.


Michal: tak chcialem zapytacz cy to to samo co n75 ktorego mialem u siebie chwilowo - ale mam przeciez boost controler.
mam rozumiec nie zawiesza sie powyzej 1,5 bara? :heh:
i pisz lepiej kiedy beda jakies fotki z zawodow (koniecznie w japonkach)
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: DOHC »

myślałem o czymś takim :)
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

Na razie nie panikujmy. Nie sądze, że będę musiał robić przepustnicę w wydechu, aby turbosprężarka szybciej ładowała. Zresztą ja u siebie mam twin-scrolla, więc takie rozwiązanie na wejściu już odpada. Firing order w 1JZ'ecie jest taki sam jak w BMW, więc pod jedno wejście do turbosprężarki podłączyliśmy z Marcinem pierwsze trzy cylindry, pod drugie kolejną trójkę. Z obu wejść jest wyjście na wastegate. Na razie nie miałem czasu zająć się swoim autem, więc tak naprawdę moja jedyna przejażdżka świstakiem odbyła się pare minut po pierwszym odpaleniu i jeszcze wtedy nawet bez MBC - czyli (tak jak jest to na samej sprężynie w zaworze) boost narastał sobie spokojnie, a nie gwałtownie jak to zawsze ma miejsce przy użyciu MBC. Osobiście nie stosowałbym takich przepustnic w wydechu. Lepiej dobrać mniejsze turbo niż kotłować spaliny w kolektorze wydechowym. W 2 1JZ'etach moich znajomych na Holsetach HX35 z muszlami wydechowymi 16cm2 0.5bar boostu jest od 3800, 1.0bar od 4400, 1.5bar od 4800 w tym mocniejszym. W tym słabszym 0.5bar od 3500, 1.0bar od 4000, a 1.5bar od 4200. Liczę, że na muszli wydechowej 12cm2 będę łapał 1.0bar boostu od max 3500. Wydaje mi się po za tym, że na więcej mi nie starczy wtryskiwaczy. Zimą na pewno przejdę na customową listwę paliwową i założę "nasze" wtryski top-feed.
. pisze:Michal: tak chcialem zapytacz cy to to samo co n75 ktorego mialem u siebie chwilowo - ale mam przeciez boost controler.
mam rozumiec nie zawiesza sie powyzej 1,5 bara? :heh:
i pisz lepiej kiedy beda jakies fotki z zawodow (koniecznie w japonkach)
Nawet nie wiedziałem, że miałeś u siebie elektrozaworek N75. Ty masz boost controller jakis zewnętrzny czy po prostu masz na myśli MBC? Zaworek, o którym wspominałem, to po prostu takie coś jak N75, z tą różnicą, że działa konkretnie i spokojnie możesz go używać przy większych doładowaniach. Wsadziliśmy go również do M3 Turbo Marcina_Os'a - tam też robi robotę. Z zawodów zdjęć w tym roku raczej już nie będzie. Teraz zbliżają się zawody we Wrocławiu, ale niestety nie będę mógł na nich być. Odbywają się w piątek/sobotę, a ja w piątek mam egzamin, który mnie ominął jak leżałem w szpitalu. Zawody w Poznaniu odwołali i przenieśli jest do Białej Podlaskiej, więc też odpada. Reszta jest taki kawał ode mnie, że prawdę mówiąc szkoda mi kasy na transport świstaka, aby pokacić sobie 2 dni. Nie mówię nie, ale zobaczymy :wink2: . Będę powoli w wolnych chwilach dopracowywał świstaka. Muszę ogarnąć jakąś mega dużą chłodnicę wody (wie ktoś może czy chłodnica z serii 7 zmieści się pomiędzy podłużnice E36?) oraz założyć chłodnicę oleju.

Pozdrawiam,

Michał.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
pro-car
Turbo-Team
Posty: 40
Rejestracja: 1 sty 2010, o 19:29
Imię: Sławek
lokalizacja: Wronki

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: pro-car »

chłodnica od e34 nie wejdzie między podłużnice e36
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

pro-car pisze:chłodnica od e34 nie wejdzie między podłużnice e36
Dużo brakuje? Zawsze można zrobić armagedon młotkami...
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
pro-car
Turbo-Team
Posty: 40
Rejestracja: 1 sty 2010, o 19:29
Imię: Sławek
lokalizacja: Wronki

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: pro-car »

już nie pamiętam dokładnie ile, ale jutro mogę zmierzyć
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

Proszę zrób to dla mnie. Mówisz o tej chłodnicy co ma rdzeń o szerokości 650mm?
Maleckis Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: k64 »

ja ci chyba nawet pisalem o tym n75 jakis czas temu ze tak dziala super w mapie ...

a ja mam to cos, byl swego czasu do sprzedania

Obrazek
Obrazek

jak widzisz elektrozawor , tak samo moge go podlaczyc pod deta ... ale lepiej miec pokretlo i pare innych opcji :heh:
Awatar użytkownika
pro-car
Turbo-Team
Posty: 40
Rejestracja: 1 sty 2010, o 19:29
Imię: Sławek
lokalizacja: Wronki

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: pro-car »

chodzi o chłodnice z e34 m50b25 z klimą
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

. pisze:ja ci chyba nawet pisalem o tym n75 jakis czas temu ze tak dziala super w mapie ...

a ja mam to cos, byl swego czasu do sprzedania

jak widzisz elektrozawor , tak samo moge go podlaczyc pod deta ... ale lepiej miec pokretlo i pare innych opcji :heh:
To jest właśnie zaworek MAC, co AEM daje do swoich standalone'ów. To ten, o którym ciągle pisze :ok: .
pro-car pisze:chodzi o chłodnice z e34 m50b25 z klimą
Okej. Jakbyś był na tyle uprzejmy, to zmierz mi proszę ile brakuje.

Pozdr.
Maleckis Motorsport
ODPOWIEDZ