E36 drift missile m50Tub25 + GT3530 by DK

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

E36 drift missile m50Tub25 + GT3530 by DK

Post autor: ProxRox »

Od ponad 1.5 roku obserwuję wiele tematów na forum. Chciałbym przedstawić swojego gruza, który jest ze mną od początku driftingowej przygody i nie ma lekko. Trzy lata temu potrafiłem tylko zmienić koło w samochodzie.

Tak wyglądał w dniu kupna pod maską było m52b25.
Obrazek

W ciągu następnego roku, zrobiłem pierwszą wersje skrętu, hydro, kubełek, 2 komplety pasów 4pkt OMP (3"+2"). Między czasie wleciało m50b25 (non vanos) i był mocno upalany jako N/A.

Równo rok temu kiedy samochód już był totalnym gruzem postanowiłem wrzucić turbo z pomocą przyjaciela (KluczykGarage). Parę fotek z instalacji doładowania. Silnik miał być nieotwierany. Planowanie doładowanie 0.6 bara.

GT3530 wiszące już na kolektorze.
Obrazek

Spływ oleju w obudowę rozrządu.
Obrazek

Kolektor wydechowy.
http://68.media.tumblr.com/f7649a72f3bb ... o3_540.jpg

Screamer, w końcu drift car ;)
Obrazek

Piękny DP, niestety po tygodniu trzeba było go składać prawie od nowa, ponieważ zachaczyłem o próg przy wjeździe na kanal i cały DP się wygiął o kolektory wydechowy :frusty:
Obrazek

Przed wyjazdem na pierwsze strojenie.
Obrazek
Obrazek

Niestety po wystrojeniu na 0.4b, następnego dnia uszczelka pod głowicą powiedziała, że wysiada :( Na 3 dni przed planowanym upalaniem z znajomymi na pikniku motoryzacyjnym.
Niestety to moja wina, ponieważ kompresja na piątym garze przed instalacją była ewidentnie za niska. Jak się okazało, że przegrzanie silnika i papierowa uszczelka to słabe rozwiązanie (silnik został przegrzany jeszcze przed turbo).

Na szczęście tego samego dnia przez przypadek poznaliśmy gościa, który chciał żeby mu wrzucić 2jz-gte do e36 i wystroić na emu. Jak się okazało w komorze e36 znalazł się nieskończony projekt m50TUb25 turbo! Udało się kupić odprężony słupek po remoncie z kolektorem wydechowym (chińskim), GT3582, ori wtryskami boscha 440cc w cenie 1000pln :clap:
Turbina, kolektor zostały od razu sprzedane.

Następnego dnia e36 miała operacje transplantacji.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Sprzedam e60 z drugiego planu :wink2:
Obrazek

Silnik został wystrojony na 1.1 bar żyje do tej pory. był srogo upalany przez cały sezon.

Tutaj filmik chyba z najbardziej szalonym przejazdem w sezonie:
https://www.youtube.com/watch?v=ys5xS8eUwWY" onclick="window.open(this.href);return false;

Stage 2

Model: BMW e36 1996r compact long

Silnik: m50TUb25, odprężone kanapką, po remoncie. Głowica po portingu.

Układ dolotowy: Chiński grzybek, dolot z aluminium, BOV zamiennik greddy :wink2:

Układ wydechowy: Kolektor wydechowy 6 -> 2 -> 1, zewnętrzny WG 38mm z screamer pipe, DP reszta układu wydechowego z kwasówki 2.5", tłumik końcowy custom wyjście 2 x 2.5"

Układ paliwowy: Seryjna listwa paliwa, wtryskiwacze bosch 440cc, zamiennik pompy paliwa EPMAN :wink2:

Elektronika: EMU Ecumaster, seryjna wiązka przerobiona pod EMU, doładowanie sterowane przy pomocy zaworu MAC, zegary Doładowania, temperatury oleju oraz EGT replika Greddy.

Układ napędowy: Sprzęgło jednomas m50 obrobiony przez Otoczaka, tarcza 240mm kewlar, docisk m57, skrzynia biegó ZF z e46 2.8, wał napędowy 2.5 TDS, dyfer duża głowa przełożenie 3.67 z e34, połosie e36 2.8

Układ chłodzenia: Odłączona nagrzewnica, chłodnica z e36 2.5 klimatyzacja, wentylator SPAL, adapter chłodnicy oleju, chłodnica oleju.

Zawieszenie: Chiński gwint z pełną regulacją 8kg przód 12kg tył, Wahacze oraz zwrotnice od COEL'a, wszystkie gumy wymienione na pouliretan, drążki kierownicze e92, końcówki drążków z e46, tylne dolne wahacze regulowane, stabilizatory e36 2.8

Układ hamulcowy: e36 2.8. Hydrauliczny ręczny SAS na osobnym układzie

Bodykit: seria narazie

Wnętrze: dwa kubełki Mirco XL, kierownica fake nardi (nie polecam), naba oraz QR D1Spec (zamiennik :wink2:), pasy bezpieczeństwa 4pkt OMP 3"+2"

W tym momencie zaczynam Stage 3 Głównie odbudowa karoserii oraz porządna gleba - fura zmienia przeznaczenie głównie na street.
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E36 drift missile m50Tub25 + GT3530 by DK

Post autor: Pan. B »

Ładnie podaje :)
kat23
Turbo-Team
Posty: 239
Rejestracja: 17 cze 2012, o 15:30
Imię: Darek
lokalizacja: Rydy

Re: E36 drift missile m50Tub25 + GT3530 by DK

Post autor: kat23 »

Jaką mocą dysponuje ten silnik ?
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: E36 drift missile m50Tub25 + GT3530 by DK

Post autor: ProxRox »

Pan. B pisze:Ładnie podaje :)
Dzięki, mam nadzieje, że w przyszłym sezonie, będzie jeszcze lepiej. Główną zmianą będzie sprzęgło 2 tarczowe na przyszły sezon, aktualne się nie sprawdza.
kat23 pisze:Jaką mocą dysponuje ten silnik ?
NIe mam pojęcia, chociaż mam nadzieje, że gdzieś w okolicy 400hp/500nm jest. Po prostu cyfry w tym projekcie nie są na pierwszym miejscu.

PS: Może ktoś podzieli się poradą, jaką strategie przyjąć przy szyciu nowej wiązki silnika (chcę zamówić nowe kostki z ASO i zrobić porządek) - cel minimum przewodów i łatwość w utrzymaniu, nigdy jeszcze nie poprawiałem wiązki elektryczne (po za kontaktem z elektroniką - typu AVR).
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: E36 drift missile m50Tub25 + GT3530 by DK

Post autor: DawidLwa »

Ja wyciąłem 15 kg kabli i zostały mi tylko 4 bezpieczniki luzem bez skrzynki popatrz u mnie w temacie moze cos widać.Ale Ty chyba takiego hardkoru nie potrzebujesz
ODPOWIEDZ