ale zeby nie bylo ot: silnik s50 mozna na dme z m50 odpalic? ne wiedzialem
Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
no nie zartuj sobie ze chcesz sprzedac silnik i robic v8 bi turbo bo moj nowy temat cie zainspirowal
ale zeby nie bylo ot: silnik s50 mozna na dme z m50 odpalic? ne wiedzialem
ale zeby nie bylo ot: silnik s50 mozna na dme z m50 odpalic? ne wiedzialem
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Mój silnik który składam nie jest do sprzedania - oferuję inny. A na DME M50 odpalisz każdą 6-cyl - kwestia kilku czujników i już.. pisze:no nie zartuj sobie ze chcesz sprzedac silnik i robic v8 bi turbo bo moj nowy temat cie zainspirowal![]()
![]()
ale zeby nie bylo ot: silnik s50 mozna na dme z m50 odpalic? ne wiedzialem
www.turboBMW.pl
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
UPDATE
Zająłem się układem smarowania. Popularnym i sprawdzonym modem jest swap miski olejowej z S50B32 z podwójnym smokiem. W czym zatem lepsza jest ta miska? Poniżej zdjęcie porównawcze misek S50 3.0 oraz 3.2

Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem obieg oleju w 3.2. Na żółto smok oleju z pompą, na niebiesko powrót zużytego oleju do miski. Jak widać miska jest tak skonstruowana że cały zużyty olej kierowany jest do przodu miski, a tam dodatkowa sekcja pompy tłoczy go do prawie całkowicie przykrytego zbiornika oleju z tyłu

Tu miska z 3.0. Na żółto smok oleju z pompą, na niebiesko powrót zużytego oleju do miski. ta miska jest tak skonstruowana że cały zużyty olej kierowany jest do tyłu miski grawitacyjnie. Niestety zbiornik na olej nie jest od góry zamknięty więc przy gwałtownym przyspieszeniu i hamowaniu olej przelewa się na wszystkie strony (zazn. na czerwono) co może doprowadzić do zasysania powietrza

Przeanalizowałem problem i zamiast miski 3.2 zdecydowałem zmodyfikować tą z 3.0. Dorobiłem specjalnie wyprofilowane aluminiowe przegrody, które ciasno przylegają do miski i zapobiegają przelewaniu się oleju do przodu i tyłu. A ponieważ seryjnie ma jeszcze przegrody blokujące przelewaniu oleju na boki - moja miska jest teraz lepsza od ori z 3.2.

I jeszcze wykonana rynienka do grawitacyjnego powrotu oleju do zbiornika

Układ korbowo-tłokowy złożony w całości, osatni element to panewki prosto z serwisu BMW. Wyglądają dość dziwnie




Ostatnie spojrzenie od spodu



A tu kilka zdjęć z budowy kolektora, niestety bez przymiarki w aucie to jest wszystko co można zrobić




Obudowa filtra oleju z wyjściem na chłodnicę oleju z S54B32 + napinacz paska M52 + alternator E39.

Zająłem się układem smarowania. Popularnym i sprawdzonym modem jest swap miski olejowej z S50B32 z podwójnym smokiem. W czym zatem lepsza jest ta miska? Poniżej zdjęcie porównawcze misek S50 3.0 oraz 3.2

Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem obieg oleju w 3.2. Na żółto smok oleju z pompą, na niebiesko powrót zużytego oleju do miski. Jak widać miska jest tak skonstruowana że cały zużyty olej kierowany jest do przodu miski, a tam dodatkowa sekcja pompy tłoczy go do prawie całkowicie przykrytego zbiornika oleju z tyłu

Tu miska z 3.0. Na żółto smok oleju z pompą, na niebiesko powrót zużytego oleju do miski. ta miska jest tak skonstruowana że cały zużyty olej kierowany jest do tyłu miski grawitacyjnie. Niestety zbiornik na olej nie jest od góry zamknięty więc przy gwałtownym przyspieszeniu i hamowaniu olej przelewa się na wszystkie strony (zazn. na czerwono) co może doprowadzić do zasysania powietrza

Przeanalizowałem problem i zamiast miski 3.2 zdecydowałem zmodyfikować tą z 3.0. Dorobiłem specjalnie wyprofilowane aluminiowe przegrody, które ciasno przylegają do miski i zapobiegają przelewaniu się oleju do przodu i tyłu. A ponieważ seryjnie ma jeszcze przegrody blokujące przelewaniu oleju na boki - moja miska jest teraz lepsza od ori z 3.2.

I jeszcze wykonana rynienka do grawitacyjnego powrotu oleju do zbiornika

Układ korbowo-tłokowy złożony w całości, osatni element to panewki prosto z serwisu BMW. Wyglądają dość dziwnie




Ostatnie spojrzenie od spodu



A tu kilka zdjęć z budowy kolektora, niestety bez przymiarki w aucie to jest wszystko co można zrobić




Obudowa filtra oleju z wyjściem na chłodnicę oleju z S54B32 + napinacz paska M52 + alternator E39.

www.turboBMW.pl
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Dlaczego zmniejszyłeś średnicę za flanszami wydechowymi ??
S50B30 M3turbo
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Może tak to wygląda na zdjęciu ale dokładnie to liczyłem. Pole powierzchni kanału wydechowego w silniku S50B30 po odliczeniu przegrody to ok. 12cm2. Mój kolektor zbudowany będzie z kolan fi42 zatem wewnętrzne pole powierzchni to 11,33 cm2. Następne dostępne w handlu kolana to fi48 i wew. pole aż 15,2. Sprawdziłem też w fachowej literaturze, będzie dobrze.krismax pisze:Dlaczego zmniejszyłeś średnicę za flanszami wydechowymi ??
www.turboBMW.pl
- tommo21
- Forumowicz
- Posty: 319
- Rejestracja: 5 lut 2010, o 03:06
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WWY
- Kontakt:
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
W dziale performance w temacie o s38b36 podał jeden z kolegów link do m30 z głowicą od s36 i oni mają tak samo


-
selem
- User
- Posty: 58
- Rejestracja: 10 gru 2010, o 17:58
- Imię: Adrian
- lokalizacja: Bielawa
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Korona jak tam postęp w Pracach?
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Powoli, ciągle brak czasu, obecnie robię kolektor wydechowy i próbuję jakoś to wszystko rozsądnie pod maską upchać. Kusi mnie by silnik do pionu postawić, ale wtedy to już chyba wcale nie wyjadę 
www.turboBMW.pl
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Tak patrzę na wynik Kamila z hamowni w Gliwicach i teraz już jestem pewny że w hamownia Rybniku to parodia i strata czasu i pieniędzy.
Dla przypomnienia: http://i874.photobucket.com/albums/ab31 ... 20067a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu dla porównania wykres Kamila: http://imageshack.us/f/687/yeah1i.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Po pierwsze ciśnienie atmosferyczne podawane na moim wykresie to 656hPa - przecież to nierealne! Dodam że 100hPa niższe ciśnienie to ok 10% mniejsza moc na silniku (http://www.godula.pl/?page=article&kat= ... t&artid=14" onclick="window.open(this.href);return false;) - oczywiście nie chodzi mi o to że miałem o ileś tam gorszy/lepszy wynik tylko że dane liczbowe są z dupy za przeproszeniem
- Po drugie brak podanej normy wg normy DIN - wynik ten podawany jest po korekcji względem temperatury i ciśnienia w czasie pomiaru - zakłada się warunki idealne (1013hPa i 20*c) tak by można wyniki porównać niezależnie od różnych warunków panujących przy hamowaniu. Tu brak podanej mocy wg normy DIN - nic dziwnego skoro po korekcji wg źle podanego ciśnienia wyszły by potężne rozbieżności i klient by to zobaczył... Podana jest tylko moc na kołach w czasie pomiaru i ich 656hPa...
Jeszcze raz odradzam hamowanie w Czerwionce-Leszczynach
Dla przypomnienia: http://i874.photobucket.com/albums/ab31 ... 20067a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu dla porównania wykres Kamila: http://imageshack.us/f/687/yeah1i.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Po pierwsze ciśnienie atmosferyczne podawane na moim wykresie to 656hPa - przecież to nierealne! Dodam że 100hPa niższe ciśnienie to ok 10% mniejsza moc na silniku (http://www.godula.pl/?page=article&kat= ... t&artid=14" onclick="window.open(this.href);return false;) - oczywiście nie chodzi mi o to że miałem o ileś tam gorszy/lepszy wynik tylko że dane liczbowe są z dupy za przeproszeniem
- Po drugie brak podanej normy wg normy DIN - wynik ten podawany jest po korekcji względem temperatury i ciśnienia w czasie pomiaru - zakłada się warunki idealne (1013hPa i 20*c) tak by można wyniki porównać niezależnie od różnych warunków panujących przy hamowaniu. Tu brak podanej mocy wg normy DIN - nic dziwnego skoro po korekcji wg źle podanego ciśnienia wyszły by potężne rozbieżności i klient by to zobaczył... Podana jest tylko moc na kołach w czasie pomiaru i ich 656hPa...
Jeszcze raz odradzam hamowanie w Czerwionce-Leszczynach
www.turboBMW.pl
-
maruda
- Turbo-Team
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 sty 2011, o 10:59
- Imię: Mateusz
- lokalizacja: Bochnia
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Jestem wielkim fanem twoich projektów i zawsze z niecierpliwością czekam na kolejne relacje.
Dawno nic nie aktualizowałeś. Coś nowego się dzieję?
Dawno nic nie aktualizowałeś. Coś nowego się dzieję?
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Adam ale poczytaj dokladnie moj temat, ja mam auto shamowane w czerwionkach, choc faktycznie te cisneinie masz porypane calkiem, (pamietaj ze dochodzi wilgotnosc) , moj wynik jest wedlog normy din U Ciebie faktycznie nie masz nawet mocy pozycji nr 1.korona pisze:Tak patrzę na wynik Kamila z hamowni w Gliwicach i teraz już jestem pewny że w hamownia Rybniku to parodia i strata czasu i pieniędzy.
Dla przypomnienia: http://i874.photobucket.com/albums/ab31 ... 20067a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu dla porównania wykres Kamila: http://imageshack.us/f/687/yeah1i.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Po pierwsze ciśnienie atmosferyczne podawane na moim wykresie to 656hPa - przecież to nierealne! Dodam że 100hPa niższe ciśnienie to ok 10% mniejsza moc na silniku (http://www.godula.pl/?page=article&kat= ... t&artid=14" onclick="window.open(this.href);return false;) - oczywiście nie chodzi mi o to że miałem o ileś tam gorszy/lepszy wynik tylko że dane liczbowe są z dupy za przeproszeniem![]()
- Po drugie brak podanej normy wg normy DIN - wynik ten podawany jest po korekcji względem temperatury i ciśnienia w czasie pomiaru - zakłada się warunki idealne (1013hPa i 20*c) tak by można wyniki porównać niezależnie od różnych warunków panujących przy hamowaniu. Tu brak podanej mocy wg normy DIN - nic dziwnego skoro po korekcji wg źle podanego ciśnienia wyszły by potężne rozbieżności i klient by to zobaczył... Podana jest tylko moc na kołach w czasie pomiaru i ich 656hPa...
Jeszcze raz odradzam hamowanie w Czerwionce-Leszczynach
" Dodaj ciśnienie pary, 18.9 i masz już 977.1. To co jest opisane jako atmosferyczne, jest ciśnieniem powietrza (oznaczenie Ppowietrza). Tak to wygląda na hamowni Maha. Tutaj info z tymi oznaczeniami: http://www../index.php?s=&...st&p=814570" onclick="window.open(this.href);return false; "
" błąd w nazewnictwie i chodziło nie o ciśnienie atmosferyczne, tylko o ciśnienie powietrza. Z prawa Daltona ciśnienie atmosferyczne to suma ciśnień powietrza oraz pary wodnej "
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Za wiele się nie dzieje, cały wolny czas pożera mi dom
. Czasem znajdę chwilę by coś zrobić. Lada dzień będzie kolektor równoodległościowy twin-scroll, w poszukiwaniu miejsca pod maską już dawno padła decyzja - tniemy co się da, ale z zewnątrz ma być seria.



Tu zapasowy S50 przymierzony pod wykonywany kolektor

A tyle miejsca udało się uzyskać
oczywiście będzie rozpórka między kielichami

_____________
Przy okazji jak już zawieszenie było rozebrane, to przeszło mały remont. Auto dostało amortyzatory KONI SPORT regulowane, tylne czekaną na założenie



_____________
Kilka gratów dotarło zza oceanu - potężny BOV 50mm oraz wastegate 60mm - oba niebieskie, made in USA







_____________
A tu silnik który wyląduje w E30 jednego z forumowiczów - może się w końcu Sebastian pochwalisz ?



M50 o pojemności prawie 3 litry, zakuty, oringowany



Tu zapasowy S50 przymierzony pod wykonywany kolektor

A tyle miejsca udało się uzyskać

_____________
Przy okazji jak już zawieszenie było rozebrane, to przeszło mały remont. Auto dostało amortyzatory KONI SPORT regulowane, tylne czekaną na założenie



_____________
Kilka gratów dotarło zza oceanu - potężny BOV 50mm oraz wastegate 60mm - oba niebieskie, made in USA







_____________
A tu silnik który wyląduje w E30 jednego z forumowiczów - może się w końcu Sebastian pochwalisz ?



M50 o pojemności prawie 3 litry, zakuty, oringowany
www.turboBMW.pl
-
DOHC
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
zapasowe s50... fajnie to brzmi
ale rozumiem bo też jestem chomik
. Zostawiasz vanosa ?
pozdrawiam
pozdrawiam
-
maruda
- Turbo-Team
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 sty 2011, o 10:59
- Imię: Mateusz
- lokalizacja: Bochnia
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Adam duzo zostaje miejsca miedzy blacha, a sprezyna po takim zabiegu na kielichu? Ciekawi mnie to bo chetnie tez zrobilbym to samo u siebie, widzialem takie rozwiazania na szwedzkim forum , ale tam mieli gwinty, a przy takim zawieszeniu to nie problem. Jak to wyglada u Ciebie?