Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: k64 »

no nie zartuj sobie ze chcesz sprzedac silnik i robic v8 bi turbo bo moj nowy temat cie zainspirowal :śmiech: :pasuje:

ale zeby nie bylo ot: silnik s50 mozna na dme z m50 odpalic? ne wiedzialem :eee:
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

. pisze:no nie zartuj sobie ze chcesz sprzedac silnik i robic v8 bi turbo bo moj nowy temat cie zainspirowal :śmiech: :pasuje:

ale zeby nie bylo ot: silnik s50 mozna na dme z m50 odpalic? ne wiedzialem :eee:
Mój silnik który składam nie jest do sprzedania - oferuję inny. A na DME M50 odpalisz każdą 6-cyl - kwestia kilku czujników i już.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

UPDATE

Zająłem się układem smarowania. Popularnym i sprawdzonym modem jest swap miski olejowej z S50B32 z podwójnym smokiem. W czym zatem lepsza jest ta miska? Poniżej zdjęcie porównawcze misek S50 3.0 oraz 3.2
Obrazek

Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem obieg oleju w 3.2. Na żółto smok oleju z pompą, na niebiesko powrót zużytego oleju do miski. Jak widać miska jest tak skonstruowana że cały zużyty olej kierowany jest do przodu miski, a tam dodatkowa sekcja pompy tłoczy go do prawie całkowicie przykrytego zbiornika oleju z tyłu
Obrazek

Tu miska z 3.0. Na żółto smok oleju z pompą, na niebiesko powrót zużytego oleju do miski. ta miska jest tak skonstruowana że cały zużyty olej kierowany jest do tyłu miski grawitacyjnie. Niestety zbiornik na olej nie jest od góry zamknięty więc przy gwałtownym przyspieszeniu i hamowaniu olej przelewa się na wszystkie strony (zazn. na czerwono) co może doprowadzić do zasysania powietrza
Obrazek

Przeanalizowałem problem i zamiast miski 3.2 zdecydowałem zmodyfikować tą z 3.0. Dorobiłem specjalnie wyprofilowane aluminiowe przegrody, które ciasno przylegają do miski i zapobiegają przelewaniu się oleju do przodu i tyłu. A ponieważ seryjnie ma jeszcze przegrody blokujące przelewaniu oleju na boki - moja miska jest teraz lepsza od ori z 3.2.
Obrazek

I jeszcze wykonana rynienka do grawitacyjnego powrotu oleju do zbiornika
Obrazek

Układ korbowo-tłokowy złożony w całości, osatni element to panewki prosto z serwisu BMW. Wyglądają dość dziwnie
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ostatnie spojrzenie od spodu
Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tu kilka zdjęć z budowy kolektora, niestety bez przymiarki w aucie to jest wszystko co można zrobić
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obudowa filtra oleju z wyjściem na chłodnicę oleju z S54B32 + napinacz paska M52 + alternator E39.
Obrazek
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: krismax »

Dlaczego zmniejszyłeś średnicę za flanszami wydechowymi ??
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

krismax pisze:Dlaczego zmniejszyłeś średnicę za flanszami wydechowymi ??
Może tak to wygląda na zdjęciu ale dokładnie to liczyłem. Pole powierzchni kanału wydechowego w silniku S50B30 po odliczeniu przegrody to ok. 12cm2. Mój kolektor zbudowany będzie z kolan fi42 zatem wewnętrzne pole powierzchni to 11,33 cm2. Następne dostępne w handlu kolana to fi48 i wew. pole aż 15,2. Sprawdziłem też w fachowej literaturze, będzie dobrze.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
tommo21
Forumowicz
Posty: 319
Rejestracja: 5 lut 2010, o 03:06
Imię: Tomek
lokalizacja: WWY
Kontakt:

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: tommo21 »

W dziale performance w temacie o s38b36 podał jeden z kolegów link do m30 z głowicą od s36 i oni mają tak samo
Obrazek
selem
User
Posty: 58
Rejestracja: 10 gru 2010, o 17:58
Imię: Adrian
lokalizacja: Bielawa

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: selem »

Korona jak tam postęp w Pracach?
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

Powoli, ciągle brak czasu, obecnie robię kolektor wydechowy i próbuję jakoś to wszystko rozsądnie pod maską upchać. Kusi mnie by silnik do pionu postawić, ale wtedy to już chyba wcale nie wyjadę :ph34r:
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

Tak patrzę na wynik Kamila z hamowni w Gliwicach i teraz już jestem pewny że w hamownia Rybniku to parodia i strata czasu i pieniędzy.

Dla przypomnienia: http://i874.photobucket.com/albums/ab31 ... 20067a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu dla porównania wykres Kamila: http://imageshack.us/f/687/yeah1i.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

- Po pierwsze ciśnienie atmosferyczne podawane na moim wykresie to 656hPa - przecież to nierealne! Dodam że 100hPa niższe ciśnienie to ok 10% mniejsza moc na silniku (http://www.godula.pl/?page=article&kat= ... t&artid=14" onclick="window.open(this.href);return false;) - oczywiście nie chodzi mi o to że miałem o ileś tam gorszy/lepszy wynik tylko że dane liczbowe są z dupy za przeproszeniem :dry:
- Po drugie brak podanej normy wg normy DIN - wynik ten podawany jest po korekcji względem temperatury i ciśnienia w czasie pomiaru - zakłada się warunki idealne (1013hPa i 20*c) tak by można wyniki porównać niezależnie od różnych warunków panujących przy hamowaniu. Tu brak podanej mocy wg normy DIN - nic dziwnego skoro po korekcji wg źle podanego ciśnienia wyszły by potężne rozbieżności i klient by to zobaczył... Podana jest tylko moc na kołach w czasie pomiaru i ich 656hPa...

Jeszcze raz odradzam hamowanie w Czerwionce-Leszczynach
www.turboBMW.pl
maruda
Turbo-Team
Posty: 19
Rejestracja: 23 sty 2011, o 10:59
Imię: Mateusz
lokalizacja: Bochnia

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: maruda »

Jestem wielkim fanem twoich projektów i zawsze z niecierpliwością czekam na kolejne relacje.

Dawno nic nie aktualizowałeś. Coś nowego się dzieję?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: k64 »

korona pisze:Tak patrzę na wynik Kamila z hamowni w Gliwicach i teraz już jestem pewny że w hamownia Rybniku to parodia i strata czasu i pieniędzy.

Dla przypomnienia: http://i874.photobucket.com/albums/ab31 ... 20067a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu dla porównania wykres Kamila: http://imageshack.us/f/687/yeah1i.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

- Po pierwsze ciśnienie atmosferyczne podawane na moim wykresie to 656hPa - przecież to nierealne! Dodam że 100hPa niższe ciśnienie to ok 10% mniejsza moc na silniku (http://www.godula.pl/?page=article&kat= ... t&artid=14" onclick="window.open(this.href);return false;) - oczywiście nie chodzi mi o to że miałem o ileś tam gorszy/lepszy wynik tylko że dane liczbowe są z dupy za przeproszeniem :dry:
- Po drugie brak podanej normy wg normy DIN - wynik ten podawany jest po korekcji względem temperatury i ciśnienia w czasie pomiaru - zakłada się warunki idealne (1013hPa i 20*c) tak by można wyniki porównać niezależnie od różnych warunków panujących przy hamowaniu. Tu brak podanej mocy wg normy DIN - nic dziwnego skoro po korekcji wg źle podanego ciśnienia wyszły by potężne rozbieżności i klient by to zobaczył... Podana jest tylko moc na kołach w czasie pomiaru i ich 656hPa...

Jeszcze raz odradzam hamowanie w Czerwionce-Leszczynach
Adam ale poczytaj dokladnie moj temat, ja mam auto shamowane w czerwionkach, choc faktycznie te cisneinie masz porypane calkiem, (pamietaj ze dochodzi wilgotnosc) , moj wynik jest wedlog normy din U Ciebie faktycznie nie masz nawet mocy pozycji nr 1.

" Dodaj ciśnienie pary, 18.9 i masz już 977.1. To co jest opisane jako atmosferyczne, jest ciśnieniem powietrza (oznaczenie Ppowietrza). Tak to wygląda na hamowni Maha. Tutaj info z tymi oznaczeniami: http://www../index.php?s=&...st&p=814570" onclick="window.open(this.href);return false; "

" błąd w nazewnictwie i chodziło nie o ciśnienie atmosferyczne, tylko o ciśnienie powietrza. Z prawa Daltona ciśnienie atmosferyczne to suma ciśnień powietrza oraz pary wodnej "
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

Za wiele się nie dzieje, cały wolny czas pożera mi dom :ph34r: . Czasem znajdę chwilę by coś zrobić. Lada dzień będzie kolektor równoodległościowy twin-scroll, w poszukiwaniu miejsca pod maską już dawno padła decyzja - tniemy co się da, ale z zewnątrz ma być seria.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tu zapasowy S50 przymierzony pod wykonywany kolektor

Obrazek

A tyle miejsca udało się uzyskać :heh: oczywiście będzie rozpórka między kielichami

Obrazek

_____________

Przy okazji jak już zawieszenie było rozebrane, to przeszło mały remont. Auto dostało amortyzatory KONI SPORT regulowane, tylne czekaną na założenie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_____________

Kilka gratów dotarło zza oceanu - potężny BOV 50mm oraz wastegate 60mm - oba niebieskie, made in USA

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
_____________

A tu silnik który wyląduje w E30 jednego z forumowiczów - może się w końcu Sebastian pochwalisz ?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

M50 o pojemności prawie 3 litry, zakuty, oringowany :ok:
www.turboBMW.pl
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: DOHC »

zapasowe s50... fajnie to brzmi :D ale rozumiem bo też jestem chomik :) . Zostawiasz vanosa ?

pozdrawiam
maruda
Turbo-Team
Posty: 19
Rejestracja: 23 sty 2011, o 10:59
Imię: Mateusz
lokalizacja: Bochnia

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: maruda »

:heh: A jednak sporo się podziało. Zawsze mnie zastanawiało czy kiedyś nie chciał byś sobie pojeździć tym co zbudujesz :śmiech: ale rozumiem że samo grzebanie przynosi ci więcej lub tyle samo radości co jazda :devill2:
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: forti »

Adam duzo zostaje miejsca miedzy blacha, a sprezyna po takim zabiegu na kielichu? Ciekawi mnie to bo chetnie tez zrobilbym to samo u siebie, widzialem takie rozwiazania na szwedzkim forum , ale tam mieli gwinty, a przy takim zawieszeniu to nie problem. Jak to wyglada u Ciebie?
ODPOWIEDZ