BMW e36 turbo dla Dawida . 1.2 bar 600km m50b25 rekord seria

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Zablokowany
SAS performance
User
Posty: 65
Rejestracja: 20 lut 2014, o 21:27
Imię: Kamil
lokalizacja: MMZ

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1.2 bar 600km m50b25 rekord s

Post autor: SAS performance »

serek_pl pisze:A nie lepiej wstawić klatkę z zastrzałem do kielichów (p+t)? Wtedy z wycinaniem można poszaleć. Jak będzie za lekko to balast zrobić w odpowiednich miejscach? Jako to się robi w rajdówkach czy innych seriach. Odważnik przednie od traktora mają już otwory i nic wiercić nie trzeba.

Pozdrawiam
Janusz.
To nie ma sensu. Najpierw wycinasz by później dokładać. Żeby było to dobrze zrobione, trzeba ciąć od przodu. I przesuwać w tył wszystko co się da przesunąć. Więc osobiście z tyłu zostawiłbym jak jest fabrycznie, a przód zrobiłbym po bandycku. Lepiej będzie się napędzać od konkurenta 50 kilo lżejszego. Obniżyć trzeba też tył. Taki kielfahrwerk dobrze nie robi na transfer masy. Choć przy tych kołach trzeba rzeźbić dużo żeby wyszło dobrze. Chłodnica z tego co wiem już czeka najmniejsza z fabrycznych BMW e36. Więc na pojemności układu można zaoszczędzić parę kilo. Pozbyć się wspomagania, montując magiel z e30 bez wspomagania. Także parę kilo mniej. Oczywiście poszycie przodu z laminatu konieczne, drzwi wystarczy powycinać i ponawiercać. Brak deski i nagrzewnicy. Kubeł i kierowcę na tył, przedłużyć kolumnę kierowniczą.

Reszta to już raczej droższe i bardziej pracochłonne odelżanie i mało efektywne (prócz przesunięcia całego napędu).

Można także coś ugrać podnosząc wahacz tylny wzdłużny do góry przy progu - tył nie będzie siadać przy starcie. Wtedy można to skompensować trochę mniej twardym zawiasem, więc i praca zawieszenia powinna dać trochę stabilności (na przykład mniej podskakujący tył - łagodniejszy start).

Profesjonalnego slicka macie, więc pozostaje tylko zabawa z pochyleniem koła i ciśnieniem opony. Trochę inna bajka, ale ostatnio w 400konnym FWD, na oponie federal semi slick (nie pamiętam modelu) szerokość 205/40/17 ciśnienie 2.2b ,zamieniłem na zimówkę chińską za 130pln sztuka, 205/55/15 ciśnienie 1,5b i trakcję samochód zaczął łapać już w połowie 2 biegu na ulicy. Wcześniej na końcu trójki coś zaczynał się napędzać dopiero.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1.2 bar 600km m50b25 rekord s

Post autor: k64 »

Dawid generalnie wie co robic. Dazy do mojego 11.2 et na seryjnym motorze i napewno mu sie to uda czego mu zycze a z moja pomoca i po moim skromnym doswiadczeniu w cwiartce 10 peknie. Ma 50-70 kuca wiecej oraz o wiele lepsza gore, nie wychodzi z boostu po przepieciach . Transfer masy z przodu ma byc na tyle i tak jak przedmowca pisze.
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1.2 bar 600km m50b25 rekord s

Post autor: caserwis »

Tnij jak najwięcej łatwiej jest dodać troche kilo niż odjąć. W razie kłopotu z trakcją zbalansujesz odważnikami ile zechcesz i gdzie zechcesz tak jak w WRC się robi.
SAS performance
User
Posty: 65
Rejestracja: 20 lut 2014, o 21:27
Imię: Kamil
lokalizacja: MMZ

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1.2 bar 600km m50b25 rekord s

Post autor: SAS performance »

To nie ma sensu, ciąć i dokładać. To nie WRC. Gdzie do tego masz jeszcze wymagania minimalnej wagi (stąd z jednej strony mus odciążania, a z drugiej strony dokładania by zbalansować samochód i spełnić minimalną wagę, ale ani grama więcej). Tutaj sprawa jest "prosta", masa ma być taka aby była trakcja. A będzie trakcja gdy masa będzie skupiona jak najbardziej na osi, a dokładniej deczko przed osią napędzaną. Tylko się tak nie da w tym przypadku. Więc po co chcesz wycinać 20KG blach z tyłu i dokładać później 40?? To mega nie logiczne, wiedząc że największa masa skupiona jest nad przednią osią. Więc co najwyżej możesz zrobić jedno - ciąć przód, i dokładać z tyłu. Choć zanim zacząłbym dokładać z tyłu, najpierw powycinałbym przód, później powalczył zawiasem i oponą, a na końcu dokładał balast.
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1.2 bar 600km m50b25 rekord s

Post autor: DawidLwa »

A teraz kilka słów ...

Nadal wszystko robie sam wieczorami, najwiekszą udręką dla mnie jest blacharstwo i lakiernictwo ale trudno podjąłem wyzwanie za kilka dni malowanie całego wozu ...

Zostało jeszcze do zrobienia

-Rollbar, z zastrzałem"wzmocnienie drzwi" od strony kierowcy
-Zamontować alu bak
-Poliuretany tylnego zawieszenia,ustawić kąty
-Zamontować szyby poliweglanowe



I pytania :

-Zrobiłem odstęp miedzy oponą a nadkolem ok 9 cm czy to wystarczy zeby nie obcierało ? Spreżyny ori, amortyzatory STD komfort

-Przy zdemontowaniu wspomagania odstęp miedzy kołem pasowym wału a alternatorem jest dość spory odcinek paska, czy robił ktoś coś podobnego ? Boje sie ze moze pasek wpadać w rezonans, pasek jest naciągniety tak jak ori.

Z ciekawostek ... wyciąłem 12 kg kabli (zostało 5 bezpieczników)oraz te czarne przyklejone cienkie maty 10 kg


EDYTOWANE NA PROŚBĘ DAWIDA

Karolo
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1.2 bar 600km m50b25 rekord s

Post autor: k64 »

bedzie ok z tym wspomaganiem (mialem tak samo) - zrezygnowalem ze wspomagania.

przeswit moze byc ok na styk, jak sie karniesz i opona sie przylepi to zobaczysz czy obciera. ale wyglada ze wysoko . zostaw te amory i sprezyny co masz wedlog mnie, miekko bedzie to lepiej sie przylepi.

dobrze idziesz ! :) az mi zal :wink2:
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1.2 bar 600km m50b25 rekord s

Post autor: DawidLwa »

Dzieki Kamilu mam nadzieje ze bedzie ok. W razie konieczności moge włozyć gumy pod i nad sprezyne które wyciągnąłem i sie podniesie 3-4 cm
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1.2 bar 600km m50b25 rekord s

Post autor: Karolo »

Mat suszara vol. 2? Teraz to poleciałeś z tematem :D Muszę przyznać, że jesteś hardkorem :cool2: Nie rozumiem tylko, po co wywalać to wspomaganie a wstawiać rollbar, ale to detal. Całokształt rysuje się co najmniej fajnie. Na kreskę wystarczy zrobienie krzyża wzmacniającego mocowania wózka i tyle.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1.2 bar 600km m50b25 rekord s

Post autor: DawidLwa »

Karolo pisze:Mat suszara vol. 2? Teraz to poleciałeś z tematem :D Muszę przyznać, że jesteś hardkorem :cool2: Nie rozumiem tylko, po co wywalać to wspomaganie a wstawiać rollbar, ale to detal. Całokształt rysuje się co najmniej fajnie. Na kreskę wystarczy zrobienie krzyża wzmacniającego mocowania wózka i tyle.
Wspomaganie wyleciało bo to pare kilo mniej,jest nie potrzebne na 1/4, teoretycznie jedna awaria mniej.

Rollbar jest wymagany wg. regulaminu gdy masz drzwi z laminatu lub przednia szyba z poliweglanu.
A troche sam chciałem dla bezpieczeństwa.
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e36 turbo dla Dawida . 1.2 bar 600km m50b25 rekord s

Post autor: Karolo »

Zamykam na prośbę właściciela. Ciąg dalszy dostępny w nowym wątku, który prowadzi już sam Dawid od początku.

http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t=5933" onclick="window.open(this.href);return false;
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Zablokowany