

projekt Dawida, home made, oczywiscie m50 bmw e36 . zagazowane było
Tutaj podziekowania dla niego za zaufanie i za to ze jest taki fajny (bez podtekstów) z niego ogarniety Gość!
(p.s. ojciec dziękuje za wódeczke raz jeszce hehe).
konkrety: e36 turbo
sprawcą zamieszania tym razem było gt3530 .63 ta bez surga , tansza ta z tym mniejszym wirnikiem na dupie, jest faktycznie idealne na 2,5L
zapraszam wszystkich po te turbo, naprawde robi robote, jest mocne, nie psuje sie, a cyferki chyba biją wszystkie forumowe m50 streetowe.
i szczeze do 500 wydoli juz przy normalnym doladowaniu a boost jak widac porobił
nas wszystkich szczegolnie ze wydech byl seryjny - nie spodziewane cyferki i szybki spool.
lozyska: jorurnal b. - 360 .
chlodzenie : woda + olej / lub ver bez wody.
strona zimna: AR/70
strona goraca: AR/ 63
wymiary wirników:
przód (ssanie 68/83)
tyl (wirnik spalin): 57/64,4 mm
wydech wylot: 58mm
dolot: na 63mm
modyfikacje:
bmw 325 e36 1992 r m50b25nv
zmieniona skrzynia na manual
usunietyhak i gaz i klimatyzacja ktora działala prawidłowo pomimo wiekusamochodu
wspawane wzmocnienia tylnej kołyski z blachy 1 cm sruby 16mm skrecone przezpłaskownik 1 cm w bude.
zmnieniony dyfer na szpere 3.46 bebechy od e34...
Termostat82 C nawiercony otworami 4x4mm dla lepszego chłodzenia
sprzęgło:
odelzone i roztoczone koło jedno masowe 7 KG od M50B20
Tarcza organiczna 240 mm
Docisk od M57
Układ dolotowy:
- intercooler 450x300x76mm ,
- 3 cale dolot wlasciwie wszedzie az do przepustnicy
- odma odłączona z układu
- usunięty filtr węglowy
- blow off replika hks 4
- kolektor ssacy seryjny
- przepustnica seryjna
Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy zeliwniak na dole turbo
- zawór WG 44mm replika tiala ! ta mocniejsza, lepsza, wieksza, mocniejsza membrana i chlodzona wodą:
-wydech seryjny wybebeszony bez katów !
od turba 3 cale potem przelot 2x50 mm ori tłumik końcowy- flansza wydechowa turbiny zamknietą na wg który mógł by tam być umieszczony.
Układ wtryskowy:
- wtryski 630 siemens deka
- regulator na listwie 3,5bar / seryjny.
- zmieniona pompa paliwa
Elektronika:
- ECUMASTER DET 3 z wbudowanym mapem.
- czujniki EGT , BOOST.
- brak sondy lambda - odłączona od sterownika.
- strojenie + fuel implant by Lamik - za to kolejny raz czapka z głowy, motor odpala zawsze i chodzi jak należy.
Układ chłodzenia:
- seria, m50b25.
a reszta to tak jak zwykle raczej.
sorki za taka jakosc zdjec ale no coz, takie Dawid podesłał. W każdym razie poniżej fotorelacja z budowy (dosyć obszerna)
1. ciche (seryjny pusty wydech).
2. wygerowało jak dotychczas najwięcej przy 1 barze : 438KM i 540 nM ! (seria 2,5L - zadne strokery 2,8 3.0 itd , seryjne walki)
2. wygenerowało jak dotychczas najlepiej przy 1 barze - pelny boost od 3100 !!! (żeliwny chinski kolektor)
oczywiscie seryjny silnik odprezony kanapka 0,8mm i to tyle.
Dawid sam sobie chciał zrobic bmw, wpadł pol roku temu po graty ,
sprzedalem co mialem ,reszte se dokupił , i 3 tyg temu? wpadł na strojenie.
Dawid robil wszystko sam oprócz spawania nierdzewki, aluminium, planowania głowicy, bloku, sprawdzenia szczelnosci,
ustawiania rozrzadu za pomoca kumpla, włozenia silnika za pomoca wójka i ...
trala:
ok, konkrety:
standardowo:
[color="#092#092#092#000000#092#092#092"][font="#092#092#092Calibri#092#092#092"] [/font][/color]


































