Więc przyjmując to za wyznacznik wyszłoby ~0.085 mm pasowania - ten motor nie chodziłby za kulturalnie a z całą pewnością jego żywotność byłaby taka sobie. Szkoda, że nie zapytałeś co i jak przed robotą, bo wielki nakład Twojej pracy może iść na marne. Turbo będzie ciągło u dołu dobrze, ale górą raczej będzie słabo, ja od 2.8 w górę nie schodzę z żeliwem <0.82 przy tym modelu.
e34 m50b29+GT35
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: e34 m50b29+GT35
Właśnie, że tym pasowaniem również powinieneś się przejmować bo już od paru słyszałem, że jest coś co zwią "zasadą" (swoją drogą wziętą chyba z d.), że tłoki pasuje się 1 setkę na każde 10 mm średnicy 
Więc przyjmując to za wyznacznik wyszłoby ~0.085 mm pasowania - ten motor nie chodziłby za kulturalnie a z całą pewnością jego żywotność byłaby taka sobie. Szkoda, że nie zapytałeś co i jak przed robotą, bo wielki nakład Twojej pracy może iść na marne. Turbo będzie ciągło u dołu dobrze, ale górą raczej będzie słabo, ja od 2.8 w górę nie schodzę z żeliwem <0.82 przy tym modelu.
Więc przyjmując to za wyznacznik wyszłoby ~0.085 mm pasowania - ten motor nie chodziłby za kulturalnie a z całą pewnością jego żywotność byłaby taka sobie. Szkoda, że nie zapytałeś co i jak przed robotą, bo wielki nakład Twojej pracy może iść na marne. Turbo będzie ciągło u dołu dobrze, ale górą raczej będzie słabo, ja od 2.8 w górę nie schodzę z żeliwem <0.82 przy tym modelu.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
dzorczbond
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Brzeg
Re: e34 m50b29+GT35
to niezla mi zasada, jak wkladalem je tak na sucho bez piescieni to wydawalo sie naprawde ciasno no ale to chyba nie jest miarodajne takie probowanie. A turbo wolalem z mniejszym tylkiem wlasnie by kilka obrotow predzej wstalo bo i tak nie jestem fanem jezdzenia na czerwonym polu obrotomierza
-
caserwis
- Turbo-Team
- Posty: 672
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: e34 m50b29+GT35
[quote="Karolo"] Ogólnie rzecz biorąc unikam jak ognia przy budowie silników tych tłoków. Mądra głowa mi kiedyś powiedziała, że ten kształt denka jest dostosowany do spalania mieszanki w silniku 8V. Zauważcie, że IS 1.9 już ma zupełnie inne tłoki i inny kształt denka.
W takim razie tłoki m43b19 są idealne do M20 i można się pokusić na zbudowanie silnika na tych gratach.
Skoro w M50 wytrzymują do 500koni to stare M20 raczej nie jest w stanie ich zamordować no chyba że kogoś poniesie fantazja.
W takim razie tłoki m43b19 są idealne do M20 i można się pokusić na zbudowanie silnika na tych gratach.
Skoro w M50 wytrzymują do 500koni to stare M20 raczej nie jest w stanie ich zamordować no chyba że kogoś poniesie fantazja.
-
dzorczbond
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Brzeg
Re: e34 m50b29+GT35
Czesc!!! pora na maly update, bylo kilka dni wolnych to moglem sie wziasc za krazownika. Pierwsze co to musialem sie wybrac po kilka brakujacych czesci takich jak WG, BOV, IC, kolektor wydechowy i inne gadzety, znowu kilka tysiecy wydane ale czego sie nie robi dla pasji
wazne ze to co kupilem teraz to juznie jestem w kompletnym lesie i zaczyna to wygladac jak prawdziwe turbo bmw
ponizej wrzucam kilka fot z pracy
wiec tak wzielem sie za demontaz starego ukladu wydechowego i na przymiarke tylko powiesilem nowy kolektor


po calej tej radosci z zakupu i nacieszeniu oka wzielem sie za montaz Intercoolera, wymiarow nie pamietam ale wyjscia maja po 3 cale


a po tym juz za dolot 3'' calosc, mialem kupiony zestaw dlugich kolanek i rur z aluminium do tego byly sylikony i opaski w sumie wyciecie i spasowanie tego zajelo mi moze 3h






tutaj przymiarka gdzie bedzie BOV Epman

skoro nie bylo jeszcze tak pozno to machnelem jeszcze przewod do zasilania turbiny olejem, majster Kamil powiedzial skrecic na kleju to tak tez zrobione

i taki gadzet wpadl co by druciarni z kolektorem nie musial robic

no i tak juz dzien zlecial, nastepnego dnia wzielem sie za mala przerobke kolektora wydechowego poniewaz byl dedykowany do e36 ale kilka ciec i spawow 2h roboty i zrobione, jak widac pozniej na zdjeciach turbo jest idealnie spasowane do tego co jak co ale e34 pod tego typu przerobke jest idealne niema ciasnoty itd miejsca ze tanczyc jeszcze mozna



jak juz pocielem to co trzeba bylo to zaczelem skladac, najpierw owinelem kolektor bandazem i przykrecilem do glowicy z racji ze robilem to pierwszy raz to taka wskazowka dla tych co jeszcze tego nie robili. Owijajcie w rekawiczkach gumowych bo ja to golymi rekoma i pozniej rece nie milosiernie piekly

i tak po kolei czesci z calej ukladanki wpadaly teraz kolej na WG, musialem sobie pomoc sprezarka zeby go nalozyc na flansze. Ogolnie jak zobaczylem ten zawor pierszy raz na zywo to nie sadzilem ze to takie bydle, jak zreszta i sporo innych czesci do turbo

pozniej krocce do turbiny

nastepnie przykrecilem do kolektora, zamontowalem splyw z turbiny bez spawania w obudowe i wyszlo naprawde elegancko


po tym poskrecalem na zicher dolot opaskami w miedzyczasie oddalem do wspawania flansze od zaworu upoustowego no i efekt jak na ten moment wyszedl taki


reklama musi byc







takze na ta chwile jest tyle zrobione w najblizszym czasie czeka mnie zmiana sprzegla na cos mocniejszego po tym wyspawanie wydechu, montaz wtryskow bo leza chyba juz z pol roku i niemoga sie doczekac a pompa juz zamontowana, jeszcze kilka innych pierdolkow jak np wskazniki nowe wisco i takie tam inne i wkoncu przyjdzie czas na strojenie
A jeszcze takie pytanie do was, czy musze sie podpiac silniczkiem krokowym normalnie w dolot przed przepustnica jesli nie bedzie przeplywki?
Co bedzie nowego to wrzuce napewno. Pozdrawiam Tomek
wiec tak wzielem sie za demontaz starego ukladu wydechowego i na przymiarke tylko powiesilem nowy kolektor


po calej tej radosci z zakupu i nacieszeniu oka wzielem sie za montaz Intercoolera, wymiarow nie pamietam ale wyjscia maja po 3 cale


a po tym juz za dolot 3'' calosc, mialem kupiony zestaw dlugich kolanek i rur z aluminium do tego byly sylikony i opaski w sumie wyciecie i spasowanie tego zajelo mi moze 3h






tutaj przymiarka gdzie bedzie BOV Epman

skoro nie bylo jeszcze tak pozno to machnelem jeszcze przewod do zasilania turbiny olejem, majster Kamil powiedzial skrecic na kleju to tak tez zrobione

i taki gadzet wpadl co by druciarni z kolektorem nie musial robic

no i tak juz dzien zlecial, nastepnego dnia wzielem sie za mala przerobke kolektora wydechowego poniewaz byl dedykowany do e36 ale kilka ciec i spawow 2h roboty i zrobione, jak widac pozniej na zdjeciach turbo jest idealnie spasowane do tego co jak co ale e34 pod tego typu przerobke jest idealne niema ciasnoty itd miejsca ze tanczyc jeszcze mozna



jak juz pocielem to co trzeba bylo to zaczelem skladac, najpierw owinelem kolektor bandazem i przykrecilem do glowicy z racji ze robilem to pierwszy raz to taka wskazowka dla tych co jeszcze tego nie robili. Owijajcie w rekawiczkach gumowych bo ja to golymi rekoma i pozniej rece nie milosiernie piekly

i tak po kolei czesci z calej ukladanki wpadaly teraz kolej na WG, musialem sobie pomoc sprezarka zeby go nalozyc na flansze. Ogolnie jak zobaczylem ten zawor pierszy raz na zywo to nie sadzilem ze to takie bydle, jak zreszta i sporo innych czesci do turbo

pozniej krocce do turbiny

nastepnie przykrecilem do kolektora, zamontowalem splyw z turbiny bez spawania w obudowe i wyszlo naprawde elegancko


po tym poskrecalem na zicher dolot opaskami w miedzyczasie oddalem do wspawania flansze od zaworu upoustowego no i efekt jak na ten moment wyszedl taki


reklama musi byc







takze na ta chwile jest tyle zrobione w najblizszym czasie czeka mnie zmiana sprzegla na cos mocniejszego po tym wyspawanie wydechu, montaz wtryskow bo leza chyba juz z pol roku i niemoga sie doczekac a pompa juz zamontowana, jeszcze kilka innych pierdolkow jak np wskazniki nowe wisco i takie tam inne i wkoncu przyjdzie czas na strojenie
A jeszcze takie pytanie do was, czy musze sie podpiac silniczkiem krokowym normalnie w dolot przed przepustnica jesli nie bedzie przeplywki?
Co bedzie nowego to wrzuce napewno. Pozdrawiam Tomek
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1816
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: e34 m50b29+GT35
Jak w oryginale, wejście do krokowca bierzesz z dolotu przed przepustnicą, a wyjście w kolektor.
RS3 8V2 nardo limo pl 600HP 700NM
109-Performance
109-Performance
-
dzorczbond
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Brzeg
Re: e34 m50b29+GT35
no tak ale skoro jest MAP sensor wbudowany w deta to on czyta rowniez podcisnienie? bo jesli nie, to silniczek krokowy moze sobie ciagnac ''lewe'' powietrze, tyle ze niewiem co sie dzieje z silniczkiem podczas uchylenia przepustnicy czy on calkiem zamyka odrazu przeplyw powietrza?Miś pisze:Jak w oryginale, wejście do krokowca bierzesz z dolotu przed przepustnicą, a wyjście w kolektor.
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: e34 m50b29+GT35
Jak tylko tkniesz przepustnice to krokowy się zamyka. MAP czyta pod i nadciśnienie. Bez próżni byś nie wystroił silnika 
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
dzorczbond
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Brzeg
Re: e34 m50b29+GT35
Czyli nie muszę wpinać sie krokowcem w dolot przed przepustnica skoro MAP będzie podłączony w kolektor
-
sztymc
- Turbo-Team
- Posty: 313
- Rejestracja: 29 sty 2014, o 21:00
- Imię: Krzysiek
- lokalizacja: Wojnicz
- Lokalizacja: Wojnicz
Re: e34 m50b29+GT35
A skąd weźmiesz powietrze zeby silnik ustał na wolnych jak przepustnica zamnknieta bedzie?dzorczbond pisze:Czyli nie muszę wpinać sie krokowcem w dolot przed przepustnica skoro MAP będzie podłączony w kolektor
-
dzorczbond
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Brzeg
Re: e34 m50b29+GT35
No tak jak napisałem wcześniej krokowiec będzie sobie ciagnąć te lewe powietrze prosto z atmosfery
-
IskraKrK
- User
- Posty: 81
- Rejestracja: 4 sie 2014, o 01:16
- Imię: Michał
- lokalizacja: Kraków
Re: e34 m50b29+GT35
Weź pod uwagę to , że krokowy nie jest mega szczelny i przy doladowaniu może przepuszczac ciśnienie. Wepnij go przed przepustnica.
-
dzorczbond
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Brzeg
Re: e34 m50b29+GT35
wiem, i tez tak zrobie raptem kilka minut roboty tyle ze musze oddac do wspawania krociec. Tak sie tylko nad tym zastanawialem czy jest taka mozliwosc zestawienia, z drugiej strony nawet jesli by trzymal to niewiadomo jak dlugo bo cisnienie mialby tylko z jednej strony
-
Blacha
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: e34 m50b29+GT35
Twój spływ nie jest za nisko wkręcony w obudowę rozrządu, wydaje mi się że na samym końcu olej będzie miał "pod górkę"
-
dzorczbond
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Brzeg
Re: e34 m50b29+GT35
Moze i delikatnie ma ale spływ jest dość sporej średnicy pierwsza cześć jest długa i prawie pionowo w dół wiec nie powinno robić jakiegoś zatoru
-
marcc
- User
- Posty: 30
- Rejestracja: 10 sty 2016, o 20:16
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Navan
Re: e34 m50b29+GT35
Fajnie to wszystko wygląda, spoko że sam działasz
Ale mam pytanie od laika - w czym lepsza jest głowica m52 którą zastosowałeś? Oglądam już trochę projektów m50T ale niestety nie wszystko udaje mi się wychwycić
Ale mam pytanie od laika - w czym lepsza jest głowica m52 którą zastosowałeś? Oglądam już trochę projektów m50T ale niestety nie wszystko udaje mi się wychwycić