e34 m50b29+GT35

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: e34 m50b29+GT35

Post autor: Karolo »

Właśnie, że tym pasowaniem również powinieneś się przejmować bo już od paru słyszałem, że jest coś co zwią "zasadą" (swoją drogą wziętą chyba z d.), że tłoki pasuje się 1 setkę na każde 10 mm średnicy :D
Więc przyjmując to za wyznacznik wyszłoby ~0.085 mm pasowania - ten motor nie chodziłby za kulturalnie a z całą pewnością jego żywotność byłaby taka sobie. Szkoda, że nie zapytałeś co i jak przed robotą, bo wielki nakład Twojej pracy może iść na marne. Turbo będzie ciągło u dołu dobrze, ale górą raczej będzie słabo, ja od 2.8 w górę nie schodzę z żeliwem <0.82 przy tym modelu.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
dzorczbond
User
Posty: 91
Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
Imię: Tomek
lokalizacja: Brzeg

Re: e34 m50b29+GT35

Post autor: dzorczbond »

to niezla mi zasada, jak wkladalem je tak na sucho bez piescieni to wydawalo sie naprawde ciasno no ale to chyba nie jest miarodajne takie probowanie. A turbo wolalem z mniejszym tylkiem wlasnie by kilka obrotow predzej wstalo bo i tak nie jestem fanem jezdzenia na czerwonym polu obrotomierza
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: e34 m50b29+GT35

Post autor: caserwis »

[quote="Karolo"] Ogólnie rzecz biorąc unikam jak ognia przy budowie silników tych tłoków. Mądra głowa mi kiedyś powiedziała, że ten kształt denka jest dostosowany do spalania mieszanki w silniku 8V. Zauważcie, że IS 1.9 już ma zupełnie inne tłoki i inny kształt denka.

W takim razie tłoki m43b19 są idealne do M20 i można się pokusić na zbudowanie silnika na tych gratach.
Skoro w M50 wytrzymują do 500koni to stare M20 raczej nie jest w stanie ich zamordować no chyba że kogoś poniesie fantazja.
dzorczbond
User
Posty: 91
Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
Imię: Tomek
lokalizacja: Brzeg

Re: e34 m50b29+GT35

Post autor: dzorczbond »

Czesc!!! pora na maly update, bylo kilka dni wolnych to moglem sie wziasc za krazownika. Pierwsze co to musialem sie wybrac po kilka brakujacych czesci takich jak WG, BOV, IC, kolektor wydechowy i inne gadzety, znowu kilka tysiecy wydane ale czego sie nie robi dla pasji :) wazne ze to co kupilem teraz to juznie jestem w kompletnym lesie i zaczyna to wygladac jak prawdziwe turbo bmw :heh: ponizej wrzucam kilka fot z pracy

wiec tak wzielem sie za demontaz starego ukladu wydechowego i na przymiarke tylko powiesilem nowy kolektor :D
Obrazek
Obrazek

po calej tej radosci z zakupu i nacieszeniu oka wzielem sie za montaz Intercoolera, wymiarow nie pamietam ale wyjscia maja po 3 cale
Obrazek
Obrazek

a po tym juz za dolot 3'' calosc, mialem kupiony zestaw dlugich kolanek i rur z aluminium do tego byly sylikony i opaski w sumie wyciecie i spasowanie tego zajelo mi moze 3h
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

tutaj przymiarka gdzie bedzie BOV Epman
Obrazek

skoro nie bylo jeszcze tak pozno to machnelem jeszcze przewod do zasilania turbiny olejem, majster Kamil powiedzial skrecic na kleju to tak tez zrobione :D
Obrazek

i taki gadzet wpadl co by druciarni z kolektorem nie musial robic
Obrazek

no i tak juz dzien zlecial, nastepnego dnia wzielem sie za mala przerobke kolektora wydechowego poniewaz byl dedykowany do e36 ale kilka ciec i spawow 2h roboty i zrobione, jak widac pozniej na zdjeciach turbo jest idealnie spasowane do tego co jak co ale e34 pod tego typu przerobke jest idealne niema ciasnoty itd miejsca ze tanczyc jeszcze mozna :heh:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

jak juz pocielem to co trzeba bylo to zaczelem skladac, najpierw owinelem kolektor bandazem i przykrecilem do glowicy z racji ze robilem to pierwszy raz to taka wskazowka dla tych co jeszcze tego nie robili. Owijajcie w rekawiczkach gumowych bo ja to golymi rekoma i pozniej rece nie milosiernie piekly :kwasny:
Obrazek

i tak po kolei czesci z calej ukladanki wpadaly teraz kolej na WG, musialem sobie pomoc sprezarka zeby go nalozyc na flansze. Ogolnie jak zobaczylem ten zawor pierszy raz na zywo to nie sadzilem ze to takie bydle, jak zreszta i sporo innych czesci do turbo
Obrazek

pozniej krocce do turbiny
Obrazek

nastepnie przykrecilem do kolektora, zamontowalem splyw z turbiny bez spawania w obudowe i wyszlo naprawde elegancko
Obrazek
Obrazek

po tym poskrecalem na zicher dolot opaskami w miedzyczasie oddalem do wspawania flansze od zaworu upoustowego no i efekt jak na ten moment wyszedl taki :)
Obrazek
Obrazek

reklama musi byc :devill2:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

takze na ta chwile jest tyle zrobione w najblizszym czasie czeka mnie zmiana sprzegla na cos mocniejszego po tym wyspawanie wydechu, montaz wtryskow bo leza chyba juz z pol roku i niemoga sie doczekac a pompa juz zamontowana, jeszcze kilka innych pierdolkow jak np wskazniki nowe wisco i takie tam inne i wkoncu przyjdzie czas na strojenie :)

A jeszcze takie pytanie do was, czy musze sie podpiac silniczkiem krokowym normalnie w dolot przed przepustnica jesli nie bedzie przeplywki?

Co bedzie nowego to wrzuce napewno. Pozdrawiam Tomek :piwo:
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e34 m50b29+GT35

Post autor: Miś »

Jak w oryginale, wejście do krokowca bierzesz z dolotu przed przepustnicą, a wyjście w kolektor.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
dzorczbond
User
Posty: 91
Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
Imię: Tomek
lokalizacja: Brzeg

Re: e34 m50b29+GT35

Post autor: dzorczbond »

Miś pisze:Jak w oryginale, wejście do krokowca bierzesz z dolotu przed przepustnicą, a wyjście w kolektor.
no tak ale skoro jest MAP sensor wbudowany w deta to on czyta rowniez podcisnienie? bo jesli nie, to silniczek krokowy moze sobie ciagnac ''lewe'' powietrze, tyle ze niewiem co sie dzieje z silniczkiem podczas uchylenia przepustnicy czy on calkiem zamyka odrazu przeplyw powietrza?
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: e34 m50b29+GT35

Post autor: Karolo »

Jak tylko tkniesz przepustnice to krokowy się zamyka. MAP czyta pod i nadciśnienie. Bez próżni byś nie wystroił silnika :)
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
dzorczbond
User
Posty: 91
Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
Imię: Tomek
lokalizacja: Brzeg

Re: e34 m50b29+GT35

Post autor: dzorczbond »

Czyli nie muszę wpinać sie krokowcem w dolot przed przepustnica skoro MAP będzie podłączony w kolektor
sztymc
Turbo-Team
Posty: 313
Rejestracja: 29 sty 2014, o 21:00
Imię: Krzysiek
lokalizacja: Wojnicz
Lokalizacja: Wojnicz

Re: e34 m50b29+GT35

Post autor: sztymc »

dzorczbond pisze:Czyli nie muszę wpinać sie krokowcem w dolot przed przepustnica skoro MAP będzie podłączony w kolektor
A skąd weźmiesz powietrze zeby silnik ustał na wolnych jak przepustnica zamnknieta bedzie?
dzorczbond
User
Posty: 91
Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
Imię: Tomek
lokalizacja: Brzeg

Re: e34 m50b29+GT35

Post autor: dzorczbond »

No tak jak napisałem wcześniej krokowiec będzie sobie ciagnąć te lewe powietrze prosto z atmosfery
IskraKrK
User
Posty: 81
Rejestracja: 4 sie 2014, o 01:16
Imię: Michał
lokalizacja: Kraków

Re: e34 m50b29+GT35

Post autor: IskraKrK »

Weź pod uwagę to , że krokowy nie jest mega szczelny i przy doladowaniu może przepuszczac ciśnienie. Wepnij go przed przepustnica.
dzorczbond
User
Posty: 91
Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
Imię: Tomek
lokalizacja: Brzeg

Re: e34 m50b29+GT35

Post autor: dzorczbond »

wiem, i tez tak zrobie raptem kilka minut roboty tyle ze musze oddac do wspawania krociec. Tak sie tylko nad tym zastanawialem czy jest taka mozliwosc zestawienia, z drugiej strony nawet jesli by trzymal to niewiadomo jak dlugo bo cisnienie mialby tylko z jednej strony
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: e34 m50b29+GT35

Post autor: Blacha »

Twój spływ nie jest za nisko wkręcony w obudowę rozrządu, wydaje mi się że na samym końcu olej będzie miał "pod górkę"
dzorczbond
User
Posty: 91
Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
Imię: Tomek
lokalizacja: Brzeg

Re: e34 m50b29+GT35

Post autor: dzorczbond »

Moze i delikatnie ma ale spływ jest dość sporej średnicy pierwsza cześć jest długa i prawie pionowo w dół wiec nie powinno robić jakiegoś zatoru
marcc
User
Posty: 30
Rejestracja: 10 sty 2016, o 20:16
Imię: Marcin
lokalizacja: Navan

Re: e34 m50b29+GT35

Post autor: marcc »

Fajnie to wszystko wygląda, spoko że sam działasz :ok:


Ale mam pytanie od laika - w czym lepsza jest głowica m52 którą zastosowałeś? Oglądam już trochę projektów m50T ale niestety nie wszystko udaje mi się wychwycić ;)
ODPOWIEDZ