BMW E21 1980r by PERLIK - str. 15 1,8is turbo
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
a z ciekawości... z czego wziąłeś silniczek?
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Radek silniczek krokowy wsadziłem z e38 3.0 benzyna. Nie pamiętam oznaczenia silnika. Jest większy od tego z m50
BMW e28
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Nie mogę się doczekać jak wyjedziesz od lakiernika.
Linka gazu i dzida
Muszę spróbować podmienić u mnie na większego krokowca, bo u mnie występuje takie delikatne falowanie obrotów 650-700 i nijak nie wiem jak to zwalczyć. Dzieje się tak wyłącznie na rozgrzanym silniku, na jałowych obrotach.. i gdybym nie był bardzo czepialski to pewnie nie wiedziałbym że problem istnieje
Zastanawiałem się czy nie ma to związku z odmą, którą mam puszczoną w atmosferę.
Linka gazu i dzida

Muszę spróbować podmienić u mnie na większego krokowca, bo u mnie występuje takie delikatne falowanie obrotów 650-700 i nijak nie wiem jak to zwalczyć. Dzieje się tak wyłącznie na rozgrzanym silniku, na jałowych obrotach.. i gdybym nie był bardzo czepialski to pewnie nie wiedziałbym że problem istnieje

Zastanawiałem się czy nie ma to związku z odmą, którą mam puszczoną w atmosferę.
perlik pisze:Radek silniczek krokowy wsadziłem z e38 3.0 benzyna. Nie pamiętam oznaczenia silnika. Jest większy od tego z m50
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Rekinek pomalowany, dzisiaj składałem go i o to mała sesja zdjęciowa.
Przygotowanie do malowania:



Braciszek Kamil (czyt. CZESŁAW)






Jutro, jak się uda postawie go na 4 BBS'y

No i tylna klapa

Jutro składam dalej i mam nadzieję na jakąś jazde.
Przygotowanie do malowania:



Braciszek Kamil (czyt. CZESŁAW)






Jutro, jak się uda postawie go na 4 BBS'y

No i tylna klapa


Jutro składam dalej i mam nadzieję na jakąś jazde.
BMW e28
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
W sobotę miałem okazję się przejechać E21. Nie jeździłem za dużo ale autko fajnie się porusza, szybko reaguje na gaz (nie było oczywiście pałowane itp.) Wcześniej martwiłem się o brak doładowania to teraz wiem że ono jest, po wyjechaniu na drogę i wciśnięciu gazu do ok 50 % kompresor tak ładował powietrze że zdmuchnęło nie skręcone kolanko.
Wszystko było by może i pięknie ładnie cacy gdyby nie fakt że rozje**ło przewód od wody (założyłem stary jakiś i musiał być jakiś nadcięty czy coś takiego) woda oczywiście wyleciała i sinik złapał wysoką temperaturę :(
Jak by tego mało było poci mi się olej z pod głowicy (no tak mi się wydaje bo nigdzie indziej nie widać wycieku a blok delikatnie jest mokry), zaraz będe darł głowice i zobaczymy czy się motornia nie przytarła z tego wszystkiego.
Ogólnie to całe święta psycha mnie bolała i chodziłem zły !
Wszystko było by może i pięknie ładnie cacy gdyby nie fakt że rozje**ło przewód od wody (założyłem stary jakiś i musiał być jakiś nadcięty czy coś takiego) woda oczywiście wyleciała i sinik złapał wysoką temperaturę :(
Jak by tego mało było poci mi się olej z pod głowicy (no tak mi się wydaje bo nigdzie indziej nie widać wycieku a blok delikatnie jest mokry), zaraz będe darł głowice i zobaczymy czy się motornia nie przytarła z tego wszystkiego.

Ogólnie to całe święta psycha mnie bolała i chodziłem zły !
BMW e28
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Zdjąłem głowicę by sprawdzić czy cylindry się przytarły i szczerze powiem że sam nie wiem co o tym myśleć. Kręcąc wałem tłoki obracają się niby tak samo jak przed odpalaniem, tzn. dosyć lekko. Nie widać na cylindrach przytarcia, ślady honowania dalej są widoczne, jedynie co widać to cienkie podłużne paski (nie są to rysy ani wżery, nie wyczuwam nic pod paznokciem). Najgorsze jest to że nie bardzo chce mi się wyciągać cały silnik by sprawdzić tłoki.
A ! zanim zdjąłem głowicę to spuściłem parę litrów wody i podczas zdejmowania głowicy wylało się jej tez troszkę (cylindry były pełne wody po zdjęciu.)
Foto cylindra na którym widać te paski. : reszta wygląda podobnie lub lepiej.





Co myślicie o cylindrach ? Tłoki mogły się przytrzeć ?
Chyba silnik nie pracował na jednym cylindrze.


No i dopatrzyłem się też że w uszczelce dorabianej mam większe otwory od wody i oleju, wydaje mi się że to też może wpływac negatywnie na ciśnienie w układzie.
A ! zanim zdjąłem głowicę to spuściłem parę litrów wody i podczas zdejmowania głowicy wylało się jej tez troszkę (cylindry były pełne wody po zdjęciu.)
Foto cylindra na którym widać te paski. : reszta wygląda podobnie lub lepiej.





Co myślicie o cylindrach ? Tłoki mogły się przytrzeć ?
Chyba silnik nie pracował na jednym cylindrze.


No i dopatrzyłem się też że w uszczelce dorabianej mam większe otwory od wody i oleju, wydaje mi się że to też może wpływac negatywnie na ciśnienie w układzie.
BMW e28
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Woda w komorze spalania daje właśnie efekt "czystych zaworów". Jak by silnik pracował ma pięciu cylindrach to na pewno byś to zauważył.
Wielce prawdopodobne jest, że ciśnienie na tym cylindrze poszło w kanał wodny i dlatego rozerwało Ci wąż.
Wielce prawdopodobne jest, że ciśnienie na tym cylindrze poszło w kanał wodny i dlatego rozerwało Ci wąż.
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Cylinder jest OK, po prostu pierścienie się docierają. Jakie jest pasowanie? Następnym razem przez zdjęciem głowicy całkowicie opróżnij układ tzn odkręć śrubę w bloku pod kolektorem wydechowym - unikniesz zalania cylindrów. I jak wyżej myślę że mogło wywalić uszczelkę stąd rozerwany wąż, sprawdź ją dokładnie.
www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
tloki masz ok, heh sie zdaje wlozyc ladowanie do bawary,
a czy ten olej przypakdiem nie lal ci z tylu z pokrywy klawiatury?
a czy ten olej przypakdiem nie lal ci z tylu z pokrywy klawiatury?
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Pasowanie o ile dobrze pamiętam to 0.08mm , uszczelka niby dobra nie widać przedmuchu więc nie wiem skąd te ciśnienie w układzie.korona pisze:Cylinder jest OK, po prostu pierścienie się docierają. Jakie jest pasowanie? Następnym razem przez zdjęciem głowicy całkowicie opróżnij układ tzn odkręć śrubę w bloku pod kolektorem wydechowym - unikniesz zalania cylindrów. I jak wyżej myślę że mogło wywalić uszczelkę stąd rozerwany wąż, sprawdź ją dokładnie.
To że wsadzenie turbiny czy tam kompresora to nie takie hoop siuup to wiem. pisze:tloki masz ok, heh sie zdaje wlozyc ladowanie do bawary,
a czy ten olej przypakdiem nie lal ci z tylu z pokrywy klawiatury?

Oliwka raczej nie leci spod klawiatury, raczej bo do końca to nie można być pewnym.
BMW e28
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
perlik pisze:Pasowanie o ile dobrze pamiętam to 0.08mm , uszczelka niby dobra nie widać przedmuchu więc nie wiem skąd te ciśnienie w układzie.korona pisze:Cylinder jest OK, po prostu pierścienie się docierają. Jakie jest pasowanie? Następnym razem przez zdjęciem głowicy całkowicie opróżnij układ tzn odkręć śrubę w bloku pod kolektorem wydechowym - unikniesz zalania cylindrów. I jak wyżej myślę że mogło wywalić uszczelkę stąd rozerwany wąż, sprawdź ją dokładnie.
To że wsadzenie turbiny czy tam kompresora to nie takie hoop siuup to wiem. pisze:tloki masz ok, heh sie zdaje wlozyc ladowanie do bawary,
a czy ten olej przypakdiem nie lal ci z tylu z pokrywy klawiatury?ale zapewne warto.
Oliwka raczej nie leci spod klawiatury, raczej bo do końca to nie można być pewnym.
to po co od razu glowice sciagales! mi sie lalo z pokrywy z tylu na skrzynie i myslalem ze KAPA, a silnik grzmial i latal na 400kuca , tak pochoponie nie podejmoj nagle decyzji, dasz rade, 3 mam kciuki


-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
coś mi tu nie pasi ; piszesz 28 lutego 2011 ze doszła uszczelka , a przecież uszczelkę chyba załatwiałem Ci poczatkiem zeszłego rokuperlik pisze:To eaton m90 a nad dv pomyślę.bartpa pisze:niezle m112 bedziesz dmuchal 2,9dobrze bys wlozyl jeszcze dv -stworzy ci uklad by-pass
Pare fotek :
doszła uszczelka
[/img]

-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Widzę, że nic się nie ukryje. Wiec już mówię jak byłomcgiver pisze: coś mi tu nie pasi ; piszesz 28 lutego 2011 ze doszła uszczelka , a przecież uszczelkę chyba załatwiałem Ci poczatkiem zeszłego roku, co to masz za uszczelkę ?

Uszczelkę którą Ty mi zamawiałeś wsadziłem do silnika 2.5 i miałem wsadzić go do siebie ale go sprzedałem i złożyłem ten i do niego zamawiałem nową uszczelkę, chyba od tego samego gościa co Ty nawet.
Silnik sprawdziłem wszystko jest OK, ale kompresor nadaje się na złom zapewne.

BMW e28
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
jezdziles na booscie bez strojenia??
to ze pekl waaz to raczej jest wina przedmuchu z cylindra do ukladu chlodzenia
jakim momentem dokrecales glowe?
p.s. moim zdaniem bez cometica nie warto podchodzic do skladania bmw turbo - chyba ze ktos lubi robic upg 10 razy z rzedu i liczy ze sie wuda w koncu...
to ze pekl waaz to raczej jest wina przedmuchu z cylindra do ukladu chlodzenia
jakim momentem dokrecales glowe?
p.s. moim zdaniem bez cometica nie warto podchodzic do skladania bmw turbo - chyba ze ktos lubi robic upg 10 razy z rzedu i liczy ze sie wuda w koncu...
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !
Jakieś drobne przejażdżki były bez strojenia.
Głowice dokręcałem na 105 NM na szpilkach ARP.
Klej już zamówiłem, teraz założę uszczelkę na klej.
Głowice dokręcałem na 105 NM na szpilkach ARP.
Klej już zamówiłem, teraz założę uszczelkę na klej.
BMW e28