BMW E21 1980r by PERLIK - str. 15 1,8is turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

BMW E21 1980r by PERLIK - str. 15 1,8is turbo

Post autor: perlik »

Witam, Nazywam się Łukasz, na forum ?pasożytuje? już od pewnego czasu i postanowiłem wreszcie wrzucić coś swojego tzn. mojego rekinka.


Model:
E21 320 1980r

Modyfikacje

Silnik:
m52b29 kompresor eaton m90 - jest !

Układ dolotowy:
IC uniwersalny + rury 60mm. - jest !
Układ wydechowy:
2.5 cala + środkowy i końcowy tłumik - będzie
Układ paliwowy / wtryskowy:
wtryski 315ccm, pompa paliwa zewnętrzna o wydajności 220l/h - jest
Elektronika / wskaźniki:
- Wiązka silnika m50 + wiązka kabinowa z e21
- Wskaźnik boost
Układ chłodzenia:
chłodnica z e34 2.5 tds
Układ napędowy:
most e36 2.5 , wał e36 2.5 skracany i wyważony na wymiar
Zawieszenie:
he he jest z e21, e30, e34, e36,
BODY KIT i wnętrze:
Wnętrze : Hmm wszystko co zbędne idzie WON ! Do środka 2 kubełki, klatka bezpieczeństwa, no i może jakieś drobne audio ;) bagażnik na płasko.
Z zewnątrz : nowe progi , reperaturki tył (ale chyba będzie zmiana na nadkola z golfa 1) , zderzaki w oryginale, reszta dopiero powstaje. Co wyjdzie to zobaczymy.

Prace nad autem trochę czasu już trwają, postęp w pracy jest narazie nie wielki ale powoli powoli idzie :wink2:
Takie auto kupiłem :
Awatar użytkownika
Driftman
User
Posty: 42
Rejestracja: 26 paź 2009, o 19:18
Imię: Paweł
lokalizacja: ulica

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: Driftman »

Pomyśleć, że te auto ma już 30 lat ! :heh:

Skoro znalazło się w projektach to chyba nie wypada wsadzać wolnossaka (szeryf cię pewnie zaraz pogoni :mrgreen: . Dawaj M50B25 + Eaton m90 :twisted:

Edit: Opisz dokładnie kombinację z zawieszeniem bo to jest bardzo interesujące co napisałeś. Jak wiadomo do e21 jest ciężko w tym temacie.
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

To fakt auto jest stare he he ale temu właśnie też je kupiłem pod jakieś modyfikacje bo e30, e36 jest sporo dłubniętych a e21 nie !
Co do zawieszenie wyjdzie wszystko w fotkach :cool2: . Myślałem właśnie nad m50b25 z eatonem m90 (miałem taki komplecik w garażu już ale silnik znalazł nowego nabywce )

No do dalej lecimy z fotami
Po piaskowaniu auto pomalowałem podkładem reaktywnym z Nowolu.
Obrazek
Obrazek
10 calowe stalówki
Obrazek
Na razie styknie idę coś zjeść.
BMW e28
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: elmo0104 »

Felgi są przerabiane? Można domowym sposobem poszerzyć stalówki? Podoba mi się stalowa felga:D:D
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

Tak można poszerzyć stalówki ale robią się wtedy naprawdę ciężkie. Są przecięte i wstawiony jest tam płaskownik na taką szerokość ile cali ma mieć, są nawet dobrze zrobione bo nie trzeba strasznie mocno wyważać.
No to przy okazji parę fot rekina:
No to walimy na dach i dumamy z zawieszeniem i spawamy podłogę i całe sito z dołu.
Obrazek
Obrazek
Belka przednia jak i tylna pochodzi z e30 ale jak wiadomo nie pasuje, do czasu :smile2:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
postanowiłem sprawdzić swoje możliwości w dorabianiu blach, zapup nowych jak i używanych w dobrym stanie to ciężka sprawa.
Obrazek
Obrazek
podłużnice poszły na złom więc kupiłem nowe, na metry :heh:
Obrazek
Obrazek
trochę mierzenia, trochę kombinacji, sporo nerwów i o to mamy podłużnice pasujące pod ławke z e30.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
no i już prawie śmigać można
Obrazek
A to zdjęcie z mojego pierwszego malowania rekina, obiecałem że je wrzucę na forum.
Obrazek
cdn.
BMW e28
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: Blacha »

Projekcik super, robiony od podstaw. Chwali sie, chwali.
Prośba tylko dawaj trochę większe zdjęcia żeby było cokolwiek na mich widać a nie miniatury.

Zaciekami z podkładu się nie martw, przynajmniej masz co trzeć :śmiech:
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: g-rad »

Cholera! to się nazywa robota ;)
To będzie chyba pierwsze bmw na forum, które zostało wypiaskowane w całości.
Ja od razu po piaskowaniu i łataniu poszukał bym gdzieś w okolicy komory i zrobił proszkowo na czarną morkę, pancerną skorupę z palety RAL :hammer:

Nie przesadźcie z glebą i wagą silnika i będzie git.
sputnik
User
Posty: 21
Rejestracja: 20 maja 2010, o 22:18
Imię: Kuba
lokalizacja: Wrocław

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: sputnik »

Fajny musieli by mieć piec ,żeby włożyć tam całe auto.
quattro ist fur sissies
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: g-rad »

Ten zakład, który mam na myśli to pronar narew znajdują się rzut beretem obok perlika.
Malują tam min. konstrukcje stalowe przyczep ciągnikowych o wiele większe niż e21 :)
Kilku moich znajomych robiło tam ramy motocyklowe, felgi itp. Ciekawe czy dali by sobie radę z budą auta.
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: sierRKA »

będe sledził projekt na bieżąco, jest arcyciekawy.
musisz mieć duużo czasu żeby ogarniać auto praktycznie od podstaw, ja niestety tego komfortu nie mam :sad:
powodzenia!!!
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

A ciekawe ile by wzieli za pomalowanie, mam do nich ok 70km ale i tak nie bede malował proszkowo. Po piaskowaniu dałem podkład reaktywny na to później zwykły podkład i biały kolorek :cool2:
Co do czasu to bywa różnie, siedzę w garażyku praktycznie tylko wieczorami i to nie zawsze. Teraz mam urlop więc podziałam troszkę więcej, a przynajmniej mam taką nadzieje.
BMW e28
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: mcgiver »

podoba mi sie taka robota . zastanawia mnie jednak fakt wyciecia podłuznic i spawania nowych bez konkretnego stanowiska , z usztywnieniem wszystkiego .
przy takich robotach trzeba umiejetnie kłaśc spoiny tzn naprzemiennie , aby nie gieło w jedna strone tylko kontrowalo.
nie boisz sie że coś pokrzywi i nie bedzie mozna np zamknąc drzwi lub auto bedzie uciekac na bok?
w kazdym razie życze powodzenia :ok: .
woytek13
User
Posty: 55
Rejestracja: 25 paź 2009, o 12:28
Imię: Wojtek
lokalizacja: Lublin

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: woytek13 »

Jak zobaczyłem ten projekt od razu skojarzyło mi się z dawno oglądanym przeze mnie serialem na YT:

http://www.youtube.com/watch?v=D1ITVcvN22s" onclick="window.open(this.href);return false;

(polecam obejrzenie wszystkich odcinków, nawet jako dydaktyka)

I też od razu rzuciło mi się na oczy to wrzucanie podłużnic tak ad-hoc (przynajmniej tak wygląda na zdjęciach) :heh:


Trzeba będzie tu częściej zaglądać. A pod maskę wrzucaj jakieś R4+turbo, a nie jakieś śmieszne szóśtki :śmiech:
Awatar użytkownika
artix
User
Posty: 42
Rejestracja: 30 paź 2009, o 20:39
Imię: Artur
lokalizacja: Sweden
Lokalizacja: Malmö Szwecja

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: artix »

pieknie sie zapowiada , gratsy za podejscie do odrestaurowania budy !
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

mcgiver pisze:podoba mi sie taka robota . zastanawia mnie jednak fakt wyciecia podłuznic i spawania nowych bez konkretnego stanowiska , z usztywnieniem wszystkiego .
przy takich robotach trzeba umiejetnie kłaśc spoiny tzn naprzemiennie , aby nie gieło w jedna strone tylko kontrowalo.
nie boisz sie że coś pokrzywi i nie bedzie mozna np zamknąc drzwi lub auto bedzie uciekac na bok?
w kazdym razie życze powodzenia :ok: .
Tego się boje i na 100 % nie mam pewności że będzie dobrze, okaże się dopiero po pierwszej jeździe. Sporo mierzyłem, łapałem przekątne itp, itd ale jest możliwość że uciekł milimetr tu, milimetr tam, mam ndadzieję że bedzie dobrze
BMW e28
ODPOWIEDZ