Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Holset H2C

Post autor: forti »

Teraz powrot do projektu.

Dorobione do MS-a wyjscia na COP

Obrazek

Siatka do DP

Obrazek

Pare zdjec z pasowan rur i spawania calego wydechu dolny odcinek

Obrazek
Obrazek

poczatki spawania

Obrazek
Obrazek

Pierwsze przymiarki tak panowie bez zadnych kanalow i podnosnikow

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przymiarka tlumika

Obrazek
Obrazek

nasze mocowania hehehe

Obrazek

No i tak to na koncu wyszlo

Obrazek
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Holset H2C

Post autor: forti »

Za dystanse zaplacilem okolo 340zl jest to PA6 wiec najmocniejszy stop aluminium dystans jest przykrecany do piasty, a w dystansie sa wtloczone szpile 12,9 pozatym wszedzie sa kolnierze.
Spokojnie nie odpadna jezdza ludzie na wiekszych ;)
Co do obcierania to teraz wlasnie tarlo, z dystansami i odpowiednim et felgi kolo wyjdzie na zewnatrz, wtedy bede musial przebudowac moje laminatowe blotniki :).
piotres
User
Posty: 112
Rejestracja: 9 lis 2009, o 12:52
Imię: Piotrek
lokalizacja: Okol. Warszawy

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Holset H2C

Post autor: piotres »

A Brembo z E38 ? :heh:
bmw z3 2.8 roadster N/A
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Holset H2C

Post autor: forti »

No i to czego zawsze jestem ciekaw w kazdym temacie czyli budowa kolektora wydechowego.

Zapomnialbym sprzedalem wtryski od M5 potrzebujacemu koledze ktory to juz z powodzeniem lata na swoim silniku(Pozdro Wąski), a potem dostalem te od kolegi z forum (niepamietam niku, ale tez pozdrowionka).

Obrazek
Obrazek

Wiec zaczynam ;) najpierw trzeba bylo zrobic jajka z rurek 38 zeby pasowaly do flanszy oczywiscie wykorzystalem imadlo

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nastepnym razem jak bede cial woda flansze to bede wiedzial, ze odrazu trzeba dac poprawki na wymiary ciecia, poniewaz dalem za malo trzeba bylo powiekszyc dziurki. Powiem szczerze ze to nie liche zadanie wiercic w nierdzewce i to wiertlami kobaltowymi.

Obrazek

Teraz wszystkim mowie ze trzeba sobie przykrecic flansze do jakiegos przedmiotu przy spawaniu bo sie straszliwie odksztalca, a ja wykorzytstalem stalowy profil kwadratowy

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Prosze zauwazyc jakie gluty wlazly do srodka pozniej za nie pokutowalem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Holset H2C

Post autor: forti »

tutaj foteczki tego co musialem zrobic tym narzedziem prawie cale 5h zeby pozbyc sie kuleczek :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Troszeczke tez pobawilem sie strona turbosprezarki

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Bede staral sie update-owac czesciej.
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Holset H2C

Post autor: forti »

piotres pisze:A Brembo z E38 ? :heh:

Zabiles mnie tym, jak tylko bede mial checi zajac sie tym i bede mial czas to wykonam te jarzma napewno plan sie nie zmienil jesli chodzi o zaciski. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Holset H2C

Post autor: Grzesi(E30)k »

Te spawanie kolektorów zawsze mnie przerażało. Strasznie skomplikowanie ot wszystko wygląda. Dobrać te kąty itd.. :P


Jak by w końcu ktoś ogarnął temat adapterów do zacisków brembo na zwrotnice E36 to bym był pierwszym klientem :D
-chałturnik-
Awatar użytkownika
bartpa
Turbo-Team
Posty: 91
Rejestracja: 22 gru 2009, o 20:41
Imię: bartek
lokalizacja: małopolska

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Holset H2C

Post autor: bartpa »

zastanawialem czym spawales bylem pewny ze magiem dopoki nie zobaczylem palnika :)
estetyka spawu nawet w idealnej pozycji to setki godzin cwiczen niestety
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Holset H2C

Post autor: forti »

bartpa pisze:zastanawialem czym spawales bylem pewny ze magiem dopoki nie zobaczylem palnika :)
estetyka spawu nawet w idealnej pozycji to setki godzin cwiczen niestety
Niestety estetyki nie bedzie bo nie ma doswiadczenia, a spawalem moze w sumie 18h w zyciu tig-iem i tak uwazam ze jest coraz lepiej.Do tego to co tu widzisz to mieszanka spawania mojego i kolegi bo tez chce nauczyc sie spawac tig-iem.
Awatar użytkownika
bartpa
Turbo-Team
Posty: 91
Rejestracja: 22 gru 2009, o 20:41
Imię: bartek
lokalizacja: małopolska

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Holset H2C

Post autor: bartpa »

jak na tyle godz to i tak ladnie wyglada
ps
wydaje mi sie ze masz troche za maly przeplyw argonu ustawiony
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Holset H2C

Post autor: forti »

bartpa pisze:jak na tyle godz to i tak ladnie wyglada
ps
wydaje mi sie ze masz troche za maly przeplyw argonu ustawiony
Na poczatku nie wiedzialem jak ustawiac w sumie to dalej nie wiem hehehe. Teraz ustawiam na jakies 12-15l/min.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Holset H2C

Post autor: k64 »

pieknie ,

mam rozumiec wyjscia na WG tak jak u mnie, + twin scrool , bedzie cos podobnego do mojego kolektora?
albo calkiem profi - 6 rur osobnych :heh: choc nie jest to idealne niby dla TwinScrola rozwiazanie.

to ze robia ci sie gluty wew to albo miales szparki w ktore lepiej dac kawalek drutu i potem spawac albo spawy nie sa zbytnio przetopione, ale z zew wyglada cacy nie powiem ! oby nie pekalo :heh: powodzenia :heh:

ja zniszczylem 2 takie dlubako frezo wiertla bo nie mam wysokoobrotowej wiertarki :heh: a spieszylo mi sie, moge zapytac ile cie kosztowal?
Awatar użytkownika
bartpa
Turbo-Team
Posty: 91
Rejestracja: 22 gru 2009, o 20:41
Imię: bartek
lokalizacja: małopolska

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Holset H2C

Post autor: bartpa »

gluty w srodku to normalny proces
aby ich uniknac trzeba spawac w dodatkowej oslonie
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Holset H2C

Post autor: forti »

. pisze:pieknie ,

mam rozumiec wyjscia na WG tak jak u mnie, + twin scrool , bedzie cos podobnego do mojego kolektora?
albo calkiem profi - 6 rur osobnych :heh: choc nie jest to idealne niby dla TwinScrola rozwiazanie.

to ze robia ci sie gluty wew to albo miales szparki w ktore lepiej dac kawalek drutu i potem spawac albo spawy nie sa zbytnio przetopione, ale z zew wyglada cacy nie powiem ! oby nie pekalo :heh: powodzenia :heh:

ja zniszczylem 2 takie dlubako frezo wiertla bo nie mam wysokoobrotowej wiertarki :heh: a spieszylo mi sie, moge zapytac ile cie kosztowal?
kazdy frez to jakies 30zl

Co do twinscroll-a to bedzie, a co do glutow to trzeba by bylo dac oslone od drugiej strony tak jak powiedzial bartpa.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Holset H2C

Post autor: k64 »

forti pisze:
. pisze:pieknie ,

mam rozumiec wyjscia na WG tak jak u mnie, + twin scrool , bedzie cos podobnego do mojego kolektora?
albo calkiem profi - 6 rur osobnych :heh: choc nie jest to idealne niby dla TwinScrola rozwiazanie.

to ze robia ci sie gluty wew to albo miales szparki w ktore lepiej dac kawalek drutu i potem spawac albo spawy nie sa zbytnio przetopione, ale z zew wyglada cacy nie powiem ! oby nie pekalo :heh: powodzenia :heh:

ja zniszczylem 2 takie dlubako frezo wiertla bo nie mam wysokoobrotowej wiertarki :heh: a spieszylo mi sie, moge zapytac ile cie kosztowal?
kazdy frez to jakies 30zl

Co do twinscroll-a to bedzie, a co do glutow to trzeba by bylo dac oslone od drugiej strony tak jak powiedzial bartpa.
ale uwierz mi daj tylko drucik i bardziej sproboj ustawic spawarke zeby topila a nie smarkala , zreszta masz frez to frezuj :heh:
umisz taki frez zalatwic w tej cenie?
i ponowie pytanie o kolektor :ph34r: 6 rur osobnych albo 3 w 1 i 3 w 1 -> twin scrool jak u mnie.
ODPOWIEDZ