BMW E21 1980r by PERLIK - str. 15 1,8is turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
buhaaq
User
Posty: 83
Rejestracja: 17 gru 2010, o 12:46
Imię: Mateusz
lokalizacja: Chełm

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: buhaaq »

Jak u siebie do m50 założyłem jednomas musiałem wsadzić rozrusznik z jednomasu (ja mam od m20) Łożysko powinno pasować (przymierzałem m40 i m50).
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

buhaaq pisze:Jak u siebie do m50 założyłem jednomas musiałem wsadzić rozrusznik z jednomasu (ja mam od m20) Łożysko powinno pasować (przymierzałem m40 i m50).
Przy jednomasie z m20 trzeba też rozrusznik wymienić to fakt, ale ja mam jednomas z m50 i rozrusznik pasuje stary
BMW e28
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

Panowie gdzie najlepiej umieścić przepływomierz (no i czy koniecznie musi być ?) w układzie dolotowym z kompresorkiem ? Jak nabliżej kolektora dolotowego ? Może być w tym miejscu (nr 1 na super fotce) Czerwona kreska to rura z ic do kolektora dolotowego tak mniej więcej będzie to szło.
Obrazek

Nr 2 to planowane miejsce dla blowa, może tam być ?
Jakie jeszcze wyjścia trzeba robić w dolocie, jedno do głowicy podciśnienie, coś jeszcze ?
Wtryski o wydajności 350ccm przy 3barach wystarczą na początek ?
Jakiej średnicy powinny być rury do układu wydechowego ? Chcę tam wsadzić jakiś środkowy i końcowy tłumik, w miare przelotowe, 2.5 cala styknie czy trzeba robić 3 cale ? Sonda lambda jest potrzebna w autach doładowanych ?

Doradźcie co i jak bo narazie zbieram graty i robię jakieś pierdołki tylko przy rekinie ale mam zamiar nie długo coś zacząć robić na serio he he
BMW e28
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: Michał_Małecki »

Przepływomierza nie musisz instalować, ale wtedy koniecznie trzeba zrobić konwersję na map sensor. Jeżeli już go montować i do wyboru są pozycje #1 i #2, to lepsza będzie #2 ze względu na dłuższy prosty odcinek - wartości V z przepływki będą mniej poszarpane.

W dolocie przed kompresorem, przed przepustnicą musisz zrobić wyjście do silniczka krokowego. Zostaw krokowy w seryjnym miejscu (uszczelnij tylko dziubek w kolektorze ssącym na krokowy) i pociągnij do niego przewód z rury przed kompresorem/przepustnicą. Wtryski 350cc starczą spokojnie. Sonda lambda out. Odmę daj w atmosferę, nie rób dla niej otworu żadnego w dolocie. Tak będzie najczyściej :wink2: .

Edit. Myślę o tym BOVie... tak na dobrą sprawę, to jest on niepotrzebny, ponieważ masz przepustnicę przed kompresorem.
Maleckis Motorsport
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

Michał_Małecki pisze:Przepływomierza nie musisz instalować, ale wtedy koniecznie trzeba zrobić konwersję na map sensor. Jeżeli już go montować i do wyboru są pozycje #1 i #2, to lepsza będzie #2 ze względu na dłuższy prosty odcinek - wartości V z przepływki będą mniej poszarpane.
Watro wywalać przepływkę czy na początek żeby uniknąć kłopotów lepiej ją zostawić ? A i przepływka siedzi w rurce o średnicy ok 70mm, mój układ robiony jest na 60mm, zostawić ją w ori rurce czy można przenieść ją do rury 60mm ?
Michał_Małecki pisze: W dolocie przed kompresorem, przed przepustnicą musisz zrobić wyjście do silniczka krokowego. Zostaw krokowy w seryjnym miejscu (uszczelnij tylko dziubek w kolektorze ssącym na krokowy) i pociągnij do niego przewód z rury przed kompresorem/przepustnicą.


Między kompresorem a przepustnicą ? Na bardzo mam tam miejsce, z kompresora wychodzi kolektor który sam robiłem i odrazu jest przepustnica. To w tym kolektorze wspawać jakąś rurkę pod silniczek krokowy ?
BMW e28
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: Michał_Małecki »

perlik pisze:
Michał_Małecki pisze:
Michał_Małecki pisze: W dolocie przed kompresorem, przed przepustnicą musisz zrobić wyjście do silniczka krokowego. Zostaw krokowy w seryjnym miejscu (uszczelnij tylko dziubek w kolektorze ssącym na krokowy) i pociągnij do niego przewód z rury przed kompresorem/przepustnicą.


Między kompresorem a przepustnicą ? Na bardzo mam tam miejsce, z kompresora wychodzi kolektor który sam robiłem i odrazu jest przepustnica. To w tym kolektorze wspawać jakąś rurkę pod silniczek krokowy ?
Nie, nie. Zobacz, masz u siebie następujący układ:

stożek -> rura -> przepustnica -> kompresor

Pomiędzy stożkiem a przepustnicą wspawujesz krócieć na przewód gumowy do silniczka krokowego. Po prostu silniczek krokowy musi być zawsze "bocznym obejściem" przepustnicy.
perlik pisze:
Michał_Małecki pisze:Przepływomierza nie musisz instalować, ale wtedy koniecznie trzeba zrobić konwersję na map sensor. Jeżeli już go montować i do wyboru są pozycje #1 i #2, to lepsza będzie #2 ze względu na dłuższy prosty odcinek - wartości V z przepływki będą mniej poszarpane.
Watro wywalać przepływkę czy na początek żeby uniknąć kłopotów lepiej ją zostawić ? A i przepływka siedzi w rurce o średnicy ok 70mm, mój układ robiony jest na 60mm, zostawić ją w ori rurce czy można przenieść ją do rury 60mm ?
To zależy od przyszłego stroiciela Twojego silnika. Są osoby, które np. nie podejmą się wystrojenia silnika z przepływką za kompresorem/turbosprężarką, bo nie będą "uczyć się wszystkiego na nowo". Zrobienie konwersji na map sensor wiąże się z budowaniem mapy paliwa od zera, do tego trzeba zrobić korektę po IATcie. Jest po prostu więcej pracy, ale jeżeli zrobione porządnie, to efekt będzie prawie identyczny w stosunku do strojenia po przepływce. Jeżeli zdecydujesz się pozostawić przepływkę, to na pewno nie zmniejszaj jej średnicy.
Maleckis Motorsport
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

Dzieki Michał za konkretne odpowiedzi, teraz już wiem co i jak.
BMW e28
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

Dzisiaj wziąłem przepływkę w swoje ręce i okazało się że nie będzie pasować tam co planowałem na początku. Bedzie mniej więcej w tym miejscu :
Obrazek

Po 1. Może być w tym miejscu ? Nie będzie źle jak zaraz za wyjściem z przepływki będzie kolanko i wejście do kolektora ? Czy dać ją niżej tak by za wyjściem z niej był jeszcze kawałek prostej rury ?
Po 2. Przepływka ma średnicę ok 70mm. Myślę żeby dać od razu z przepływki do kolektora kolanko 70mm, ale cały układ ma 60mm, można zwiększyć go na koncu w ten sposób ?
Michał_Małecki pisze:Edit. Myślę o tym BOVie... tak na dobrą sprawę, to jest on niepotrzebny, ponieważ masz przepustnicę przed kompresorem.
To co całkiem blova nie dawać ? Bo niby jak puszczę gaz to i tak przepustnica zamknie układ dolotowy i nie na robi się tam duże ciśnienie ...
BMW e28
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: elmo0104 »

Jak masz przepustnice przed kompresorem to bov bedzie pełnił podobną role jak w dizlu-rolę fajnego świecącego gadżetu pod maską. Tak patrze na ten pasek i cos mi sie wydaje ze troche za mało "opasa" koło od kompresora. Tam musi śmiało wytrzymywać ze 30koni mechanicznych albo więcej a ja tam widze około 20% opasania. Zobaczysz jak wyjdzie przy strojeniu w sumie :) Napisz perlik prosze odrobine więcej o sprzęgle. Jak masz wysprzęglik ze "łapie" Ci sprzęgło, które jest z 20mm bliżej silnika niz w oryginale?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
tommo21
Forumowicz
Posty: 319
Rejestracja: 5 lut 2010, o 03:06
Imię: Tomek
lokalizacja: WWY
Kontakt:

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: tommo21 »

ja mam znaczy miałem podobnie z tym paskiem u siebie i strasznie piszczał. musi opasać min 50%. daj trochę duższy pasek i wsadź dodatkowy napinacz między kompresor a pompę wspomagania
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: Michał_Małecki »

perlik pisze:Po 1. Może być w tym miejscu ? Nie będzie źle jak zaraz za wyjściem z przepływki będzie kolanko i wejście do kolektora ? Czy dać ją niżej tak by za wyjściem z niej był jeszcze kawałek prostej rury ?
Po 2. Przepływka ma średnicę ok 70mm. Myślę żeby dać od razu z przepływki do kolektora kolanko 70mm, ale cały układ ma 60mm, można zwiększyć go na koncu w ten sposób ?
Ad.1) Może być w tym miejscu. Tak naprawdę, to aż tak bardzo nie musisz się głowić nad pozycją przepływki. Różnice, które pojawiłyby się pomiędzy pozycją #1 a #2 z Twojego poprzedniego postu, nie będą miały większego wpływu na pracę silnika. Wszystko skoryguje się w mapach podczas strojenia. Im prostsza rura po obu stronach przepływki, tym sygnał wyjściowy napięcia jest mniej poszarpany, ale bez przegięć. Nawet jak po obu stronach przepływki dałbyś kolanka, to nie będzie tragedii. Gorzej jakbyś zmniejszył średnicę, ponieważ wtedy przepływka będzie wcześniej się maksować. Zmniejszając średnicę powodujesz, że przepływka widzi większy przepływ masy powietrza (w porównaniu do średnicy seryjnej).
Ad.2) Śmiało, wszystko będzie OK.
perlik pisze:
Michał_Małecki pisze:Edit. Myślę o tym BOVie... tak na dobrą sprawę, to jest on niepotrzebny, ponieważ masz przepustnicę przed kompresorem.
To co całkiem blova nie dawać ? Bo niby jak puszczę gaz to i tak przepustnica zamknie układ dolotowy i nie na robi się tam duże ciśnienie ...
Nom, nie dawaj w ogóle. Twój kompresor ma jakiś by-pass?
Maleckis Motorsport
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

elmo0104 pisze:Napisz perlik prosze odrobine więcej o sprzęgle. Jak masz wysprzęglik ze "łapie" Ci sprzęgło, które jest z 20mm bliżej silnika niz w oryginale?
Tego do końca sam jeszcze chyba nie ogarnąłem, wsadziłem dłuższy wysprzęglik narazie ale nie testowałem czy to działa wogóle.

A to polecę z tą przepływką teraz tak jak będzie mi pasować skoro nie jest to aż tak super ważne. Blovika pewnie nie bede wsadzał he he to nie potrzebnie kupowałem ale to nic się sprzeda.


Dzisiaj ulepiłem kolejny naciąg paska klinowego tak że kompresor będzie troszkę lepiej napędzany już, chciałem fotki dodać ale coś nie daje rady (net mi słabo chodzi przy -22 stopniach).
No i od piątku zaczne walczyć z układem paliwowym może ... wypadało by w tym roku się przejechać na :śmiech:
BMW e28
Awatar użytkownika
bartpa
Turbo-Team
Posty: 91
Rejestracja: 22 gru 2009, o 20:41
Imię: bartek
lokalizacja: małopolska

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: bartpa »

niezle m112 bedziesz dmuchal 2,9 :heh: policz sobie jakie bedziesz mial doladowanianie :rolleyes2:
Na stage 2 proponuje :
- wiekszy ic
- srednica dolotu 76
- najwieksza przepustnica -np m60b40
ps
dobrze bys wlozyl jeszcze dv -stworzy ci uklad by-pass
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: perlik »

bartpa pisze:niezle m112 bedziesz dmuchal 2,9 :heh: dobrze bys wlozyl jeszcze dv -stworzy ci uklad by-pass
To eaton m90 a nad dv pomyślę.

Pare fotek :
Obrazek
doszła uszczelka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
wtryski 350ccm przy 3barach. Na zdjęciu 5 sztuk bo jeden zaginął w drodze, ale już dotarł.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
małe zabawy z dolotem
Obrazek
uuuu na styk ale weszło pod zderzak
Obrazek
Za to po założeniu silnika z kompresorem przestał pasować mi układ kierowniczy, wiec ten z e36 co miał siedzieć ustąpił miejsca dal tego z e38, oczywiście trzeba było to zmodyfikować troszkę.
Obrazek
tez z e36 rozebrałem, obciołem tak by pasowało, nie zdążyłem odspawać bo późno było a rano na służbę trzeba było lecieć
Podciągnąłem pod rekinem przewody paliwowe a do bagażnika zacząłem ładować zbiornik z równie wiekowego trabancika.
Tak patrząc na fotkę jak myślicie zostawić cały zbiornik w środku na stelarzu czy wyciąć dziurę w podłodze bagażnika i dać połowę jego pod spód ? Do tego dojdzie oczywiście filtr paliwka zewnetrzna pompa paliwa i surge tank.
Zastanawiam sie nad kupnem zagarów BOOSTu. Zegar bez "piszczałki" jest o 50% tańszy (nr 2) a ten z "piszczałką" (nr 1) który lepiej kupić ? Czy różnią się tylko one tym że jeden piszczy a drugi nie ? Warto kupić ten droższy ?
Obrazek
BMW e28
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E21 1980r BY PERLIK

Post autor: korona »

Pokrywa rozrządu i wyspawany dolot aż wołają o pomstę, tyle się napracowałeś, jak dotąd jest OK, a tu takie kwiatki :dry: koniecznie to popraw. Kilka kolan z nierdzewki to parędziesiąt złotych, pokrywę wystarczy wyczyścić i polakierować a efekt już będzie całkiem inny. Nie odpuszczaj z jakością tylko dlatego że ci się śpieszy wyjechać.
Co do zegarów - pierwszy to zegar elektroniczny na silniczku krokowym, ma w komplecie map-sensor a po przekręceniu stacyjki wskazówka robi piękne "open ceremony". Drugi to zwykły analogowy zegar, wyglądem przypominający odpustowy gadżet.
www.turboBMW.pl
ODPOWIEDZ