BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

Obrazek

Witam.

Rozpoczęcie tego projektu wiązało się z moim największym marzeniem o braniu przeze mnie udziału w zawodach driftingowych. Samochód zawitał w domowym garażu prawie dwa lata temu. Wcześniej jeździł nim mój znajomy Michał ?Butch?. Co ciekawe, kiedy jeszcze Butch walczył nim w drifcie, to E36 było doładowane także kompresorem ? Eatonem M90 z Forda Thunderbirda. Ja kupiłem je jako wolnossące. Silnik to M50B25 bez Vanosa. Moje prace przy nim jak dotychczas można podzielić na 3 etapy. W pierwszym z nich skupiłem się na zawieszeniu, układzie kierowniczym i hamulcowym.

Pierwsze treningi zaliczyłem, nie przeprowadzając większych zmian mechanicznych. Z czasem jednak zabraliśmy się z tatą za modyfikacje w układzie kierowniczym, zwiększając kąt skrętu kół i zakładając maglownicę z BMW E36 M3, która ma 2.7 obrotu od maksymalnej wartości w lewo do maksymalnej wartości w prawo. Zajęliśmy się również przednią geometrią oraz zawieszeniem. Za pomocą podkładek pomiędzy piastę a kolumnę McPherson ustawiliśmy negatyw równy 6 st. Do tego montaż acentrycznych gum wahaczy przednich z M3 pozwolił na zwiększenie k.w.s.z.

26mm przedni stabilizator

Obrazek

6-stopniowy negatyw

Obrazek

W międzyczasie zamontowaliśmy także hydrauliczny hamulec ręczny. Mechanizm ręcznego współpracuje z pompą Willwood. Układ hydraulicznego hamulca ręcznego jest wpięty liniowo w przewód hamulca nożnego idący do tylnich zacisków. Seryjne przednie hamulce zastąpiliśmy hamulcami 325x25mm z BMW E46 330d.

Hydrauliczny hamulec ręczny

Obrazek

Nowe tarcze i klocki hamulcowe na tylniej osi

Obrazek

Porównanie seryjnej przedniej tarczy hamulcowej z E36 325 i tarczy hamulcowej z E46 330d

Obrazek

Tarcza hamulcowa, zacisk, klocki oraz jarzmo z E46 330i zamontowane w E36

Obrazek

Film nakręcony przez mojego młodszego brata Kubę podczas jednego z treningów na Torze Poznań:

http://www.youtube.com/watch?v=x-ciySisDHs

Zawieszenie:
- amortyzatory Koni z regulacją siły tłumienia,
- customowe sprężyny na zamówienie Posprings,
- 6-stopniowy negatyw na przedniej osi,
- pełne acentryczne tuleje gumowe wahaczy przednich M3,
- 26mm stabilizator przedni,
- tylni stabilizator M3,
- tuleje stabilizatora przedniego i tylniego Powerflex.

Układ hamulcowy:
- hydrauliczny hamulec ręczny Sandtler,
- pompa hydraulicznego hamulca ręcznego Willwood,
- przednie tarcze hamulcowe BMW E46 330d 325x25mm,
- zaciski hamulców przednich BMW E46 330d,
- klocki hamulcowe Ferodo,
- usunięty układ ABS.

Układ kierowniczy:
- maglownica BMW E36 M3 3.0,
- zwiększony kąt skrętu kół.

Układ napędowy:
- krótsze przełożenie dyferencjału 3.45:1,
- zaspawany dyferencjał ? szpera 100%.

Na takim setupie przetrenowałem pół roku i zadebiutowałem w moich pierwszych zawodach w czerwcu 2009r. na torze w Wyrazowie. Drugim etapem był montaż kompresora Eaton M62 ze sprzęgłem elektromagnetycznym. Cdn.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: korona »

Brawo Michał ! Mam pytanie co do ręcznego - po pierwsze gdzie kupić taką pompę ? Po drugie - masz wymienione całe przewody od pompy hamulca głównego aż do osi tylnej, czy udało ci się jakoś wpiąć pompą ręcznego w oryginalne przewody? Widzę przewody miedziane, ale może są połączone jakimiś złączkami?
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

korona pisze:Brawo Michał ! Mam pytanie co do ręcznego - po pierwsze gdzie kupić taką pompę ? Po drugie - masz wymienione całe przewody od pompy hamulca głównego aż do osi tylnej, czy udało ci się jakoś wpiąć pompą ręcznego w oryginalne przewody? Widzę przewody miedziane, ale może są połączone jakimiś złączkami?
Pompę hamulcową do hydraulicznego hamulca ręcznego można kupić w sklepie re5pect.pl. Nastraszony przez ludzi kupiłem dwie, ale od ponad roku jeżdżę na tej samej i nie ma z nią żadnych problemów. Z tego względu, że usuwałem układ ABS, z przodu mam wymienione przewody aż do zacisków, z tyłu do trójnika rozdzielającego płyn hamulcowy na zaciski na tylniej osi. Montując hydrauliczny hamulec ręczny najprościej wpiąć się liniowo w seryjny układ hamulcowy:

pompa hamulca nożnego -> przewód idący na tylnią oś -> pompa hamulca ręcznego -> trójnik -> zaciski na tylniej osi
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

Przejście z pierwszego etapu do drugiego rozpoczęło się w lipcu bieżącego roku. Dzięki doświadczeniu zebranemu przy instalacji turbosprężarki w E36 M3 mojego taty, zdecydowałem się doładować również i moje BMW. Kupiłem zestaw stworzony przez Piotra (brus_ik), który do momentu przybycia do mnie jeździł w dwóch E36 M52B28. Był zaprojektowany dla E36 z właśnie takim silnikiem. Ze względu na inną magistralę olejową, mniejszy alternator w M52 i kilku drobnych różnic pomiędzy silnikami M50 i M52 koniecznych było parę modyfikacji, abym mógł zaadoptować zestaw do swojego M50B25.
Musiałem zmodyfikować stelaż mocujący kompresor do silnika, abym mógł go włożyć na alternator z M50. Kompresor napędzany jest dzięki dodatkowemu kołu pasowemu na pompie wspomagania. Koniecznie trzeba było dobrać nową flanszę dystansującą dodatkowe koło pasowe od zasadniczego koła pasowego pompy wspomagania, aby odpowiednio wyosiować układ. Nawet różnica 1mm w pionie pomiędzy kołem pasowym kompresora a dodatkowego na pompie wspomagania powodowało spadanie paska przy powolnej jeździe, czasami nawet na wolnych obrotach w zależności od napięcia paska dodatkowym napinaczem.

Kompresor Eaton M62, który znalazł się w moim E36, posiada elektromagnetyczne sprzęgło. Takie rozwiązanie umożliwiło mi wykorzystanie mapy injection/boost w Ecumasterze DET2, za pomocą której mogłem w pełni zdecydować, w jakim momencie potrzebuję ciś. doładowania, a w którym jest mi ono niepotrzebne. W zakresie obr. silnika do 2 500 i podciśnienia większego niż 0.2bar silnik pracował dokładnie tak, jak za czasów N/A. Silnik wystroiłem osobiście. Na AFR 10.8:1 i seryjnym (z niewielką zmianą) zapłonie przy 0.5bar boostu silnik osiągnął 212rwhp i 291rwnm (na kołach). Biorąc pod uwagę spadek ciśnienia doładowania do wartości 0.3bar od 5 tys. obr. silnika (związany ze sprawnością wolumetryczną silnika oraz spadkiem wydajności kompresora na przełożeniu kół pasowych w moim setupie) wynik uważam za zadowalający. Nazbierałem sporo wykresów seryjnych i doładowanych M50 w międzyczasie. Przeważnie straty na napędzie wynosiły od 35 do 40 hp. Dodając tą niższą wartość do wartości na kołach, którą udało się u mnie osiągnąć, wychodzi około 250hp & 330nm na silniku. Co ciekawe, odejmując paliwa od AFR 10.8:1 do 12:1 silnik nie wytwarzał ani większego momentu obrotowego ani większej mocy. Ponieważ nie było żadnego zysku z jeżdżenia na 12.0 wróciłem do poprzedniego 10.8. Jedyną zmianą w zapłonie, o której przed chwilą wspomniałem, było przyspieszenie o 2 stopnie w obszarze, w którym doładowanie wytwarzane przez kompresor spadało z 0.5bar do 0.3bar.

Zdjęcia z prac:

Motyw przewodni projektu i mojej wspaniałej przygody z driftem:

Obrazek

Usuwanie starej wiązki elektrycznej

Obrazek

Na poniższym zdjęciu widać jedną z dwóch wersji alternatorów, jakie występowały w M50 - ten jest tą znacznie większą

Obrazek

Przy okazji montażu kompresora wymieniłem całą silnikową wiązkę elektryczną - poprzednia była w bardzo kiepskim stanie

Obrazek

Zmodyfikowana pod DET2 wiązka

Obrazek

Brat dbający o dobry image samochodu ;)

Obrazek

Porównanie dwóch różnych alternatorów montowanych w M50B25

Obrazek

Zmodyfikowane mocowanie kompresora przykręcone do mniejszego alternatora

Obrazek

Obrazek

Ja dokręcając kompresor

Obrazek

Eaton M62 na swoim miejscu - tak myślałem, ale demontowany był jeszcze kilka razy :)

Obrazek

Tata pomagając mi przy montażu intercoolera

Obrazek

Obrazek

Dodatkowe koło pasowe na pompie wspomaganie do napędzania kompresora

Obrazek

Spojrzenie na układ pasowy oraz napinacz paska napędzającego kompresor

Obrazek

Obrazek

Seryjne wtryskiwacze zostały zastąpione Boschowskimi odpowiednikami o wydajności 315cc/min.@3.0bar

Obrazek

Moje ostatnie prace nad wiązką elektryczną

Obrazek

Obrazek

Montaż nowej zmodyfikowanej wiązki elektrycznej

Obrazek

Obrazek

Kolektor ssący z silniczkiem krokowym i z przerobionym wejściem przewodu silniczka krokowego do kolektora ssącego

Obrazek

Obrazek

Źródło pod-/nadciśnienia dla zaworu upustowego BOV i MAP sensora

Obrazek

BOV ProPerfekt

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjęcie o którejś w nocy :) Miałem niecałe 2 tygodnie, aby rozpocząć, skończyć i dopracować projekt przed następnymi zawodami, także pracowałem, kiedy mi sił nie brakowało

Obrazek

Rura dolotowa idąca od kompresora do FMIC, w tle zdjęcia przepływomierz, gumowe łączniki widoczne na zdjęciu rozerwały się podczas pierwszego wyjazdu po za osiedle. Natychmiast zastąpione redukcjami Samco - rury dolotowe są 70mm, przepływomierz 80mm.

Obrazek

Obrazek

Widok na intercooler

Obrazek

Efekt końcowy

Obrazek

Moje centrum strojenia

Obrazek

Największym problemem tego projektu był układ dolotowy. W drifcie w układzie ssącym bardzo często i w bardzo krótkich odstępach czasu następują zmiany ciśnienia - skoki z pod- do nadciśnienia i odwrotnie. Dopóki na na końcach każdej rury dolotowej nie pojawił się warkoczyk spawu, skręcałem dolot co kilka przejazdów.

Film z 1. testów samochodu z zamontowanym już kompresorem:

http://www.youtube.com/watch?v=Jy06Rgx-KqY

2 przejazdy podczas sobotniego treningu przed jednym z zawodów Drift Series:

http://www.youtube.com/watch?v=whAmhkAd9wo

Przejazd zapoznawczy oraz 3 przejazd kwalifikacyjny na II rundzie zawodów Drift Series w Kąkolewie - 9 sierpnia 2009r.

http://www.youtube.com/watch?v=lHEYocrECvU


W takim setupie silnik przeżył mnóstwo treningów i 3 partie zawodów. Przez lipiec, sierpień i wrzesień był eksploatowany przeważnie tylko na lotniskach i torach. Szczególnie na zawodach w Koszalinie, gdzie przez 2 dni padało, silnik został poddany ciężkiej próbie. Było ślisko, cały czas padał deszcz, więc opony się nie ścierały. Non stop silnik był na chodzie i przez długi czas pracował w zakresie najwyższych obrotów silnika. Przeżył 2 dni treningu i zawodów. Co prawda, bez awarii się nie obyło. Pierwszego dnia zerwałem sworzeń mocujący przedni wahacz do belki pod silnikiem, a drugiego - podczas drift taxi - wyrwały się wszystkie śruby przykręcające półoś do flanszy dyferencjału, jednak obie awarie bardzo szybko udało nam się naprawić.

Ścięty sworzeń wahacza przedniego

Obrazek

Przed ostatnimi zawodami Drift Series w sezonie 2009 wymieniłem półoś. Seryjne śruby mocujące półosie do flansz dyferencjału zamieniłem na odpowiedniki o twardości 10.9. Nie zastosowaliśmy śrub o twardości 12.9, gdyż nie chciałem ryzykować ich pęknięcia pod wpływem wibracji, które występują w układzie napędowym. Śrubę 10.9 można jeszcze spiłować delikatnie pilnikiem, 12.9 już nie.

Na ostatnich zawodach PFD poszło źle. Na treningu niewiele potrenowałem, bo ciągle zapowietrzał się układ chłodzący, przez co miałem 2 kółka i kilkanaście minut przerwy na ponowne odpowietrzenie. Pod koniec treningu pod obciążeniem zaczął pojawiać się delikatny dym z wydechu, a na koniec pierwszego i mojego jedynego przejazdu kwalifikacyjnego wydmuchało uszczelkę pod głowicą ? przynajmniej poznałem przyczynę zapowietrzającego się układu cieczy chłodzącej. Teraz wiem, że mała chłodnica wody z E36 1.8l oraz pojedynczy wiatrak elektryczny, to za mało. Jednak z drugiej strony ciężko oczekiwać po prawie 20-letniej uszczelce, że będzie trzymać na 0.5bar na seryjnym stopniu sprężania.

Jedyny przejazd kwalifikacyjny na ostatnich zawodach w sezonie

http://www.youtube.com/watch?v=sS-4QI3dY4I

Przez całą zbliżającą się zimę będzie trwać przejście z etapu drugiego do trzeciego. Silnik przejdzie remont generalny, zostanie wyposażony w wał oraz tłoki z silnika M52B28, co pozwoli podnieść pojemność do 2.8l. Odprężę go również przekładką o grubości 0.8mm pomiędzy dwoma seryjnymi uszczelkami pod głowicą. Cdn.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: elmo0104 »

cóż za IC siedzi w tym aucie??
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
Maleckis
User
Posty: 69
Rejestracja: 25 paź 2009, o 18:50
Imię: Krzysztof
lokalizacja: Poznań

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Maleckis »

elmo0104 pisze:cóż za IC siedzi w tym aucie??
IC z X5 3.0d. Jak dobrze pójdzie, zimą zostanie zmieniony.
Maksymalna ilość znaków w podpisie to 50.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

Po zawodach zabraliśmy się do zdjęcia głowicy, aby zobaczyć na czym stoimy. Wtedy jeszcze nie było koncepcji strokera na 2.8l.

Obrazek

Zawsze tacie zostawiam wałki rozrządu do odkręcenia, ja jakoś się boję :lol:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Inny odcień na denku tłoka 1. cylindra od strony zaworów ssących i na całej powierzchni tłoka na ostatnim cylindrze rzucił podejrzenie na wtryskiwacze. Wysłałem swoje wtryskiwacze znajomemu, aby sprawdził ich wydajność oraz przepłukał na myjce ciśnieniowej.

Wyniki:

2 wtryskiwacze ? 322cc/min.@3.0bar
1 wtryskiwacz ? 328cc/min.@3.0bar
3 wtryskiwacze ? 330cc/min.@3.0bar

Daje nam to niecałe 2.5% różnicy pomiędzy najmniej i najbardziej wydajnym wtryskiwaczem, więc wtryskiwacze zostały oczyszczne z zarzutów (w końcu wystroiłem silnik na AFR 10.8:1, także różnica 2.5% ciągle daje mi bezpieczną mieszankę powietrzno-paliwową). Szczególnie, że znajomy spotkał się już z wtryskiwaczami montowanymi w seryjnych samochodach, których wydajność czasami różniła się o 11%!

Zdemontowana głowica

Obrazek

Miejsce, w którym uszczelka puściła

Obrazek

Swoją drogą jest to druga wydmuchana uszczelka w doładowanym BMW przez nas i 2 raz na tym samym ? ostatnim ? cylindrze.

Pojawił się pomysł montażu wału korbowego i tłoków od M52B28, więc rozpoczęły się przygotowania do wyjęcia silnika

Obrazek

Jednego dnia zaprosiłem mojego znajomego, który razem ze mną często trenuje na torze ? Aleksa ? właściciela E36 z silnikiem S50B30 GT.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Groźne spojrzenie bezpośrednio przed wyjęciem silnika ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I na koniec meldunek o zakończeniu prac

Obrazek

W międzyczasie otrzymałem przekładkę pomiędzy dwie seryjne uszczelki pod głowicą od Jędrka ? o grubości 0.8mm.

Obrazek

Za wał korbowy i tłoki podziękowania dla Adama "Korony". Cdn.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

Odkąd kupiłem auto, zawsze chciałem zrobić porządek w wiązce elektrycznej. Teraz, kiedy nigdzie mi samochód nie ucieknie - w końcu nie ma silnika - to miałem okazję się za to zabrać.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Uporządkowana wiązka po stronie pasażera

Obrazek

Tutaj też czasem zaglądam

Obrazek

Zdobycz po kilku godzinach walki z wiązką

Obrazek

Cdn.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

Wracając do silnika...

Obrazek

Seryjne tłoki M50B25 oprócz jednego pękniętego pierścienia górnego po 200 tys. kilometrów były w bardzo dobrym stanie.

Obrazek

Obrazek

Blok gotowy do obróbki

Obrazek

Zadbałem również o odpowiednie przeniesienie napędu - koło zamachowe, docisk sprzęgła 3.0d M57

Obrazek

Spiekowa tarcza sprzęgła FW Motorsport

Obrazek

Porównanie korbowodów: po lewej korbowód z M50B25 vs. korbowód z M52B28

Obrazek

Tłok M52B28 z korbowodem M50B25

Obrazek

Blok po obróbce, splanowana powierzchnia o 0.9mm, co w połączeniu z dwoma seryjnymi uszczelkami pod głowicą - każda po 1.75mm - oraz przekładką pomiędzy nimi o grubości 0.8mm da mi CR=9:1.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Cdn.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

Jedyny defekt (nie licząć jednego złamanego pierścienia na 6. cylindrze), który znalazłem w moim silniku:

Obrazek

Blok silnika czekając na wał korbowy

Obrazek

Obrazek

Wał korbowy M52B28 w bloku M50B25

Obrazek

Przykręcanie...

Obrazek

Obrazek

Tłoki przed montażem nowych pierścieni Goetze

Obrazek

Porównanie tłoków: od dołu M52B28, od góry M50B25

Obrazek

Tłok i zestaw pierścieni

Obrazek

Nowe pierścienie już na tłoku

Obrazek

Obrazek

Nowe panewki korbowodowe Glyco

Obrazek

Obrazek

Zestaw gotowy do montażu!

Obrazek

Pierwszy tłok już jest...

Obrazek

... drugi w drodze

Obrazek

Krismaxowy sprzęt - pamięta już nie jeden zatarty kuty tłok ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Odebrałem również głowicę z obróbki: wszystkie nowe uszczelniacze i prowadnice zaworowe, zeszlifowane wszystkie zawory, zfrezowane wszystkie gniazda zaworowe, wymieniona 1 sprężynka zaworowa, której sprężystość wykraczała po za normy.

Obrazek

Cdn.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

Przedwczoraj i dzisiaj znalazłem trochę więcej wolnego czasu, więc wróciłem do składania silnika.

Pompa oleju

Obrazek

Miska przeżyła już sporo ze mną i dalej mi służy

Obrazek

Obrazek

Koło zamachowe od M57D30

Obrazek

Spiekowa tarcza 240mm FW Motorsport od Daniela

Obrazek

Docisk sprzęgła M57D30

Obrazek

Obrazek

Części składowe głowicy M50

Obrazek

Powierzchnia po splanowaniu

Obrazek

Zawory po zeszlifowaniu i ponownym dopasowaniu do gniazd zaworowych

Obrazek

Trzy-częściowa uszczelka pod głowicę

Obrazek

Pierwsza seryjna część - uszczelka Goetze 1.75mm

Obrazek

Przekładka pomiędzy dwie seryjne uszczelki wycięta laserowo z płyty 0.8mm grubości z kwasówki

Obrazek

Głowica spoczęła na bloku

Obrazek

Obrazek

Dokręcałem w 3 fazach: 30Nm -> 60Nm -> 90Nm. Aby uzyskać równą siłę docisku na wszystkich 14 śrubach w 1. fazie musiałem dokręcać w 4 seriach, w 2. fazie wystarczyły tylko 2, podobnie w 3.

Obrazek

Potem zabrałem się za przykręcanie wałka ssącego ...

Obrazek

... który skończył tak:

Obrazek

Nie polecam przykręcania wałka rozrządu na szybko :)

Wałek wydechowy nie sprawił problemów

Obrazek

Następny ssący także

Obrazek

Ustawianie rozrządu

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Cdn.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: korona »

Dobrze że idzie do przodu, i moje gratki za dłubanie przy tym samemu, nie sztuka wstawić auto do warsztatu i odebrać gotowe, zresztą satysfakcja z późniejszego użytkowania jest nieporównywalnie większa a zrozumie to tylko ten co sam sobie szybkie auto zrobi. Wałkiem się nie przejmuj, ja zakładałem je dziesiątki razy a też udało mi się kiedyś jeden pęknąć ;) , sprzedaję wałki regularnie tak raz na tydzień do M50 i M52, są bardzo kruche, do tego drążone wewnątrz, trzeba bardzo uważać przy skręcaniu i dociągać śruby po kolei etapami.
Pytania: 1) jak macie rozwiązane chłodzenie wiatrakiem elektrycznym z przodu (auto miało klimatyzację?), jest on włączany automatycznie, możesz opisać jak dokładnie to jest podłączone?
2) Ile kosztuje taka tarcza i czy trzeba dostarczyć starą na wymianę? Jak ma się porównanie samego materiału ciernego na tej tarczy do Sachs Racing które macie w M3?
PS. do przedniej klapy podobno pasują podnośniki z klapy Poldka, załóż sobie jakieś bo ta deska kłuje w oczy a jeszcze kiedyś coś nią uszkodzisz niechcący
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
Dakic
User
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:35
Imię: Szymon
lokalizacja: Pszczyna

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Dakic »

Niemysleliscie zeby rury dolotu pospawac z hamburgow (kolanek)?? Lepiej by wygladalo szybsciej i prosciej sie robi... :wink2: no i pewnie mniejsze zaburzenia przeplywu...
WIELE SERC JEDNO BICIE BMW PONAD ŻYCIE!!!!
Jaco plo
User
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:30
Imię: Jacek
lokalizacja: Płock
Lokalizacja: Płock

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Jaco plo »

Kurcze szkoda że wcześniej nie przeczytałem bo mam nowe koła pasowe wałków i łańcuch do nich - pozostałośc po kliencie co się rozmyślił - kupiłem na wyprzedaży w ASO jak coś to mogę odsprzedać za niewielką kasę . A i myśle że głowicę przykręciliście nowymi śrubkami, jednak jak dla mnie trochę za słabo, ja dokręcam w 3 fazach także na końcowym 126Nm a to dlatego że moi mili mamy dwie a nie jedną uszczelkę i one po podgrzaniu bedą się wiecej ściskać niż jedna i jak stwardnieją to puszczą na 100% ja już miałem kilka takich przypadków, mimo stosowania przekładki. Wałek ssący zawsze dokręcam na oko - he he już mam taki z tym hazard he he. ale póki co żaden nie powrócił. wiecie jak to jest z uzywanymi silnikani - nie trzymają wymiarów a suwmiarką to mozna szerokość wiertła sobie zmierzyć więc omijam te urządzenie i składam na słuch. oczywiście nie wszystko. trzymam kciuki :pasuje: , bo zainteresowany jestem kompresorem do swojej Alpiny ale to jeszcze trochę wiody upłynie w Wiśle, :pasuje: :heh:
BMW E30 332i Alpina. KIA CLARUS FUUL AMERICANOS
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Maleckis Motorsport
ODPOWIEDZ