ps, naprawde wierzysz że to nie z chin?
Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
-
hz10
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
patrząc na fotki korb i napisów to można napisać że na pewno są produkowane w australii
ach ta powtarzalność czcionki
ps, naprawde wierzysz że to nie z chin?
ps, naprawde wierzysz że to nie z chin?
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Nie wierzę, tylko jestem 1000% pewien że są produkowane na miejscu w Australii. PPM jest jednym z największych producentów wyczynowych kutych komponentów do wszystkich silników - tłoki, korbowody, dźwigienki. Mają takich dystrybutorów jak chyba najbardziej znany na świecie Top End Performance z USA który z kolei zaopatruje najszybsze i najmocniejsze teamy na świecie. Porządnie rozeznałem rynek, mam nawet naocznych świadków z Austarlii mieszkających niedaleko fabryki
z tamtejszych for, którzy potwierdzają fizyczną produkcję od A do Z na miejscu. Jakość PPM jest naprawdę niepodważalna, więc nie porównuj proszę moich cudeniek do chińczyków po czcionce 
Tymczasem odebrałem kolejną przesyłkę, a w niej takie coś:

DET3 będzie panował nad elektroniką, widoczny przewód to wejście na wbudowany map-sensor, nie mam ochoty na jeszcze więcej kabli więc zamówiłem wersję z MPX wewnątrz obudowy.
Tymczasem odebrałem kolejną przesyłkę, a w niej takie coś:

DET3 będzie panował nad elektroniką, widoczny przewód to wejście na wbudowany map-sensor, nie mam ochoty na jeszcze więcej kabli więc zamówiłem wersję z MPX wewnątrz obudowy.
www.turboBMW.pl
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
W zeszłym tygodniu blok poszedł do obróbki, dzisiaj go odebrałem






No i powali zabieram się za składanie wszystkiego w całość






No i powali zabieram się za składanie wszystkiego w całość
www.turboBMW.pl
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
pieknie, dlaczego lepiej jak sa takie drobne rysy niz polerka w cylindrach, wiadomo polerka i tak sie zrobi i tak przez tarcie ale?
pieknie to wyglada.
pieknie to wyglada.
-
tony
- Nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 7 cze 2010, o 09:45
- Imię: Grzegorz
- lokalizacja: Kraków
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Jeśli dobrze kumam to robi się honowanie(takie ryski) żeby olej lepiej przywiera do ścianek cylindrów.
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Te ryski to honowanie, mają na celu "utrzymanie" filmu olejowego na cylindrze, aby działało to właściwie ważna jest głębokość honowania i odpowiednie nachylenie względem osi, więcej info jest tu: http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=9&t=395" onclick="window.open(this.href);return false;
www.turboBMW.pl
-
mcgiver
- Turbo-Team
- Posty: 1413
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
jakby nie te ryski to niedotarł byś pierścieni.. pisze:pieknie, dlaczego lepiej jak sa takie drobne rysy niz polerka w cylindrach, wiadomo polerka i tak sie zrobi i tak przez tarcie ale?
pieknie to wyglada.
dlatego nie ma sensu wymiana samych pierscieni , bez honowania
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Dokładnie, powiem więcej, czasem jak mam do odratowania jakiś silnik w stylu kosiarka czy motorower, a cylindry wytarte są na gładko - "honowanie" robię papierem ściernym. Co prawda nie jest to to samo co obróbka w zakładzie na odpowiednich maszynach, ale można to samo zrobić przy wymianie pierścieni w samochodowych silnikach, pod warunkiem że cylindry nie mają jeszcze rantów i wzdłużnych głębokich rys czy przytarć.
www.turboBMW.pl
-
corey
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
wskrocie bez honowania nie ma jazdy.
to ktore widac na zdjeciu jest jeszcze i tak lajtowe. w pl zaklady bardzo boja sie tego zabiegu, robia to bardzo delikatnie - zawsze trzeba poprawiac.
w fabryce pierscieni prima w lodzi uslyszalem kiedys ze tego nie wolno wogole robic bo cytuje "tylko dziura sie powieksza"
korona - sprawdz czy kazdy rowek na pierscienie(piramidki) ma taka sama glebokosc, mala odchylka i bedzie dupa. robilem niedawno blok przyslany przez klijenta na dorobienie takich pierscieni i roznica w glebokosci rowkow byla 0,3mm - dramat, wykonywal to jakze slynny zaklad na krasnobrodzkiej w warszawie
to ktore widac na zdjeciu jest jeszcze i tak lajtowe. w pl zaklady bardzo boja sie tego zabiegu, robia to bardzo delikatnie - zawsze trzeba poprawiac.
w fabryce pierscieni prima w lodzi uslyszalem kiedys ze tego nie wolno wogole robic bo cytuje "tylko dziura sie powieksza"
korona - sprawdz czy kazdy rowek na pierscienie(piramidki) ma taka sama glebokosc, mala odchylka i bedzie dupa. robilem niedawno blok przyslany przez klijenta na dorobienie takich pierscieni i roznica w glebokosci rowkow byla 0,3mm - dramat, wykonywal to jakze slynny zaklad na krasnobrodzkiej w warszawie
-
lukas87
- User
- Posty: 31
- Rejestracja: 13 lis 2010, o 16:35
- Imię: łuki
- lokalizacja: *************
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
a te rowki na szczytach cylindrów to do czego to??
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Na piramidki.
Ale mięska to malusieńko zostało między cylindrami
Ale mięska to malusieńko zostało między cylindrami
-chałturnik-
- Aquaz
- Forumowicz
- Posty: 557
- Rejestracja: 27 lip 2010, o 01:59
- Imię: Beniamin
- lokalizacja: Glasgow/Shotts
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Może to przez te piramidki taka zmyłka 
http://img256.imageshack.us/img256/94/bmw23.jpg
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
czyli bedzie piramidka + zwykla uszczelka seryjna wzmcniona np. obita miedzią + arp sruby + klej , a tloki to juz odprezajace? mysle nad swoim powoli i nie wiem co by bylo najlepsze 
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Nie będzie żadnych klejów, czy obicia miedzią. Za uszczelnienie komory spalania odpowiadają specjalne pierścienie wchodzące w wytoczone rowki, a za uszczelnienie kanałów wodnych i olejowych zwykła uszczelka wykonana na zamówienie, teoretycznie może być nawet z klingierytu i i tak wytrzyma. Całość oczywiście skręcona ARP.. pisze:czyli bedzie piramidka + zwykla uszczelka seryjna wzmcniona np. obita miedzią + arp sruby + klej , a tloki to juz odprezajace?
Zacząłem składać dół silnika, na dzień dobry przekonałem się że krawędź obrobionych cylindrów jest ostra jak nóź

Tu już wkręcone dysze natrysku oleju na denka tłoków


Pompa oleju dokładnie sprawdzona - wnętrze jak nowe

I wreszcie wał na miejscu, panewki główne nominalne, oryginał BMW (Kolbensmidt).
Poza tym fabrycznie nowa pompa wody widoczna niżej będzie dbała o chłodzenie mocno wysilonej jednostki.


www.turboBMW.pl
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
1.a to dlaczego uszczelke na zamowienie bierzesz a nie seryjną ? w seryjną tez sie chyba ladnie wżerą piramidy,
2. czy twoj material bedzie lepszy niz seryjna + miedz?
3.rozumiem ze piramidki uszczelnia bdb , ale dla gupoty smignal bym klejem no chyba ze to w czyms jest minusem ? - przy stosowaniu piramidek.
4.Miedziane obicia miales przeciez tak w 2,5 (2,8) i bylo chyba ok
5. pasowanie tlokow na 10 a jakie miales poprzednio w 2,5 (2,8) ? normalnie to 0,8 na polkach do kupienia mam tloki kute i mam rozumiec jednak lepiej wziasc wiecej? jak to sie odbije na spalanie oleju tak z ciekawosci ,
6.uwazaj na ostre narzędzia rowniez
ja dzis prawie uwalilems sobie palec i odpuszczam na 2dni az krew przestanie kapac , ubabralem na czerwono nowy WG ahhh
powodzenia

2. czy twoj material bedzie lepszy niz seryjna + miedz?
3.rozumiem ze piramidki uszczelnia bdb , ale dla gupoty smignal bym klejem no chyba ze to w czyms jest minusem ? - przy stosowaniu piramidek.
4.Miedziane obicia miales przeciez tak w 2,5 (2,8) i bylo chyba ok
5. pasowanie tlokow na 10 a jakie miales poprzednio w 2,5 (2,8) ? normalnie to 0,8 na polkach do kupienia mam tloki kute i mam rozumiec jednak lepiej wziasc wiecej? jak to sie odbije na spalanie oleju tak z ciekawosci ,
6.uwazaj na ostre narzędzia rowniez