BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: sierRKA »

yakuza :ph34r:
to żółte coupe z Twoim serduchem Michale też bokiem? czy street?
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Awatar użytkownika
Maleckis
User
Posty: 69
Rejestracja: 25 paź 2009, o 18:50
Imię: Krzysztof
lokalizacja: Poznań

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Maleckis »

Blacha pisze::oops: mój błąd bo nie doczytałem :frusty:
No ale silnik już jest? Będzie od razu modyfikowany czy na razie skupicie się na osadzeniu go w aucie?
mega widocznych modyfikacji nie bedzie, ale michal ma cel - chce sie bac jeździc tym autem hah :wink2:
sierRKA pisze:yakuza :ph34r:
to żółte coupe z Twoim serduchem Michale też bokiem? czy street?
zolty bedzie streetowcem.
Maksymalna ilość znaków w podpisie to 50.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

Witam.

Większość osób, jak zabiera się za swap, to najpierw kupuje silnik. Ja zrobiłem inaczej, ponieważ zacząłem od skrzyni biegów. Przy swapie obojętnie czy 1JZ-GTE czy 2JZ-GTE jest kilka opcji ? jeśli chodzi o skrzynię biegów. Możemy założyć skrzynię z wolnossącej Toyoty Supry MK4 o oznaczeniu W58, ale jest ona tak słaba, że rozleci się zanim odpalimy silnik. Jej jedyną zaletą jest fakt, że wszystko pasuje plug&play. Kolejną opcją jest 6-biegowa skrzynia V160 z Toyoty Supry MK4 2JZ-GTE, ale kosztuje tyle, że musiałbym jeszcze sprzedać 2 takie silniki jak mój były 2.8. Trzecią opcją jest skrzynia ze starej Toyoty Supry MK3 3.0 Turbo o oznaczeniu R154 ? dla niej niestety także jest ?ale?. Jest tak rzadka, że jeszcze nikt jej nie widział. Jest rzadka, przez co droga, prawie pasuje, ale za to jest mega wytrzymała. Czwarta opcja to przeszczep skrzyni np. z BMW, a piąta pewnie też jest, ale nie wiem jaka.

Założyłem sobie, że jeżeli do momentu zakupu silnika, nie znajdę skrzyni R154, to obojętnie co by się działo, decyduje się na połączenie 1JZ-GTE z zapasową skrzynią taty do jego M3. Mocno poświęciłem się poszukiwaniom, spędzając dziennie 0.5 do 1.0 godziny na wertowanie internetu oraz telefony, i w końcu dorwałem R154kę. Poszukiwania zacząłem jakoś w połowie lata, a zakończyły się tydzień temu. W międzyczasie poznałem przeróżne historie związane z zakupem tej skrzyni, np. opowiadał mi starszy pan, do którego dzwoniłem z pytaniem, czy może ją ma, że nie zdążył nawet pomyśleć, że coś na niej można zarobić, a już ją sprzedał. Skrzynie kupiłem w zestawie z wałem napędowym (będzie na przeróbkę), kołem zamachowym, dociskiem sprzęgła, całym układem wysprzęglika itd. Krótko mówiąc - jest kompletna. Koło zamachowe jednak mi się nie przyda. Muszę dzwon ściągnąć z zaświatów oraz wyczarować odpowiednie koło zamachowe, a reszta jest miodna - będę z tej reszty korzystał i ją założę.

Skrzynia R154:

Obrazek

W tle moja ?kupka? ? w domu mamy ich coraz więcej ? aż trudno się poruszać :-)

Stay tuned,

Michał.
Maleckis Motorsport
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Blacha »

Michał w jakim nadwoziu będzie nowy silnik skoro BMW idzie pod młotek?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

Blacha pisze:Michał w jakim nadwoziu będzie nowy silnik skoro BMW idzie pod młotek?
Na pewno będzie to karoseria E36. Mam pewne pomysły - zobaczymy, które uda się zrealizować.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

1 tys. kilometrów, nieprzespana noc, ale silnik jest już w domu:

Obrazek

Swoją drogą mocno zanosi się na BMW E30 z RB25DET'em, hmm...
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: korona »

Michał_Małecki pisze: Swoją drogą mocno zanosi się na BMW E30 z RB25DET'em, hmm...
Michał, skoro inna buda i inny silnik proponuję po prostu założyć nowy temat - rozdział czerwonego E36 z eatonem do driftu możemy uznać za zamknięty...
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

korona pisze:
Michał_Małecki pisze: Swoją drogą mocno zanosi się na BMW E30 z RB25DET'em, hmm...
Michał, skoro inna buda i inny silnik proponuję po prostu założyć nowy temat - rozdział czerwonego E36 z eatonem do driftu możemy uznać za zamknięty...
Heh, akurat nie moje będzie to E30. Namawiam kolegę, aby się zdecydował na RB, a nie wsadzał już 145-go V8 do E30 w Polsce. Ja nowy temat o E36 1JZ założę, na razie tutaj piszę, bo nie miałbym wiele do napisania w tamtym temacie.
Maleckis Motorsport
Leonek1321
Nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 13 lis 2010, o 23:21
Imię: Bartosz
lokalizacja: 3Miasto

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Leonek1321 »

zależy w jaką moc chce iść kolega, bo niestety magistrala olejowa w rb woła o pomste do nieba :rozczarowany:
usunięty
User
Posty: 47
Rejestracja: 6 lip 2010, o 22:31
Imię: usuniety
lokalizacja: Konin
Lokalizacja: Konin

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: usunięty »

A dlaczego kolega uważa, że magistrala olejowa woła o pomstę do nieba? Chodzi Ci o to?

Obrazek

Jeśli tak to powiem Ci, że w naszym egzemplarzu wał jest już w nowszej wersji.
Leonek1321
Nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 13 lis 2010, o 23:21
Imię: Bartosz
lokalizacja: 3Miasto

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Leonek1321 »

kolega ma racje, źle to ujołem, chodziło mi o iż w rb wystepuje znacznie częsciej problem z smarowaniem niż np w jz ;)
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

Projekt został rozsprzedany, także czas zakończyć ten temat. Nowy, już ropoczęty opisywany jest tutaj. Pozdrawiam.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

Przed chwilą znalazłem 3 zdjęcia mojego poprzedniego autka. Tak na pamiątkę dla siebie wrzucam:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdr.

Michał
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Grzesi(E30)k »

tak btw. masz komplet tych felg co były na przodzie z białym rotorem czy tylko 2 do upalania ?? :heh:
-chałturnik-
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

Grzesi(E30)k pisze:tak btw. masz komplet tych felg co były na przodzie z białym rotorem czy tylko 2 do upalania ?? :heh:
Mam łącznie 6 sztuk - 2 na tor na przód (wspaniałe ET do mojego skrętu) i 4 ładne, które jednak częściej służą jako ozdoba w garażu :wink2: . Nie są na sprzedaż w każdym razie. Do teraz pluje sobie w brodę, jak 2 felgi zniszczyłem na torze. Miałbym 2 pełne komplety :kwasny: .
Maleckis Motorsport
ODPOWIEDZ