BMW E21 1980r by PERLIK - str. 15 1,8is turbo
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: E21 1980r BY PERLIK
Ja miałem pospawane tak:
http://img213.imageshack.us/img213/7956/img0361r.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Też migiem i jedynie jeszcze dodatkowo satelitki przyłapane do kosza. Nie mam pojęcia ile zrobiłem ale podczas zmiany dyferencjału wyglądało jak świeżo po spawaniu bez żadnych niepokojących znaków.
Tuleje jakieś w belkę musisz dać bo inaczej to będzie ją rwało z budy. Tak jak pisałem dawaj jakiś poliuretan, seria tylko Lemforder ale też to jest jednak guma i przy elektro + szerokie koło naprężenia są strasznie duże i może rwać
http://img213.imageshack.us/img213/7956/img0361r.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Też migiem i jedynie jeszcze dodatkowo satelitki przyłapane do kosza. Nie mam pojęcia ile zrobiłem ale podczas zmiany dyferencjału wyglądało jak świeżo po spawaniu bez żadnych niepokojących znaków.
Tuleje jakieś w belkę musisz dać bo inaczej to będzie ją rwało z budy. Tak jak pisałem dawaj jakiś poliuretan, seria tylko Lemforder ale też to jest jednak guma i przy elektro + szerokie koło naprężenia są strasznie duże i może rwać
-chałturnik-
- Bambus
- User
- Posty: 52
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 10:21
- Imię: Robert
- lokalizacja: Kutno
- Lokalizacja: Kutno
Re: E21 1980r BY PERLIK
Ja mam tak u siebie(spawane migomatem)

Rok latania i wszystko ok, a nie spawałem z koszem żeby go nie osłabić. Co najwyżej półosie tylko się ukręcaja niestety.
Tylną belkę musisz mieć na tulejach bo tam cały czas wszytko pracuje i jeśli tak nie zrobisz wyrwie Ci ją napewno.

Rok latania i wszystko ok, a nie spawałem z koszem żeby go nie osłabić. Co najwyżej półosie tylko się ukręcaja niestety.
Tylną belkę musisz mieć na tulejach bo tam cały czas wszytko pracuje i jeśli tak nie zrobisz wyrwie Ci ją napewno.
e30 335i drift car
e36 takie zwykłe coupe m44
GG 5906624
e36 takie zwykłe coupe m44
GG 5906624
-
- User
- Posty: 69
- Rejestracja: 3 lut 2010, o 12:22
- Imię: Jarek
- lokalizacja: Szczytno
Re: E21 1980r BY PERLIK
Mam takie pytanie jak się prowadzi e21 na takim zestawieniu zawieszenia??
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK
Szczerze też mnie to bardzo ciekawi, podzielę się tymi wrażeniami na pewno jak auto zacznie jeździć ...czarny is pisze:Mam takie pytanie jak się prowadzi e21 na takim zestawieniu zawieszenia??
BMW e28
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E21 1980r BY PERLIK
perlik zbijałęm się że migiem to nie jest szpera:P Nie dałem emota żadnego prze zpomyłkę.
Migiem też będzie doobrze:)

Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
- Nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 lis 2010, o 21:44
- Imię: Darek
- lokalizacja: K-staw
Re: E21 1980r BY PERLIK
genialny projekt chyle czoła za zapał i postep prac wiem że nie jest łątwo bo sam też przerabiam ten temat w e21 lecz w dużo wolniejszym tępie pozdrawiam i życze powodzenia
-
- User
- Posty: 47
- Rejestracja: 6 lip 2010, o 22:31
- Imię: usuniety
- lokalizacja: Konin
- Lokalizacja: Konin
Re: E21 1980r BY PERLIK
A kolega Perlik w ogóle sprawdzał wymiary tego auta na ramie? Jak w swoim rekinie wyciąłem i wstawiłem nowe fragmenty podłużnic to później mieliśmy troszkę problemów, żeby ustawić wszystko idealnie. Rozwijana miarka "monterska" nie wystarczy niestety.
Gratuluję projektu, ale przy tak wielkich i rozległych modyfikacjach martwię się chorobami wieku dziecięcego...
Gratuluję projektu, ale przy tak wielkich i rozległych modyfikacjach martwię się chorobami wieku dziecięcego...
-
- Nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 lis 2010, o 21:44
- Imię: Darek
- lokalizacja: K-staw
Re: E21 1980r BY PERLIK
Tak jak autor pisał wszystko pokaże jazda próbna i wtedy wyjdzie czy jest prosto swoją drogą czytałem na którymś z forum ( chyba na BEEMCE ) że e21 ma zgrzewane blachy i trzeba by je pospawać chociaż w tych najważniejszych miejscach by to wszystko się nie rozlazło tym bardziej że silnik jest z większą mocą plus kompresor
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK
Na ramie nie byłem jeszcze na ramie, odległości belki tylnej i przedniej z obu stron są tak samo oddalone. Muszę auto postawić całkiem na koła, poskrecać, wsadzić silnik i w tedy patrzeć czy jest ok czy nie. Myślałem nad zrobieniem regulacji w mocowaniach zawieszenia z przodu i z tylu by dało się zbierzność ustawić i wyregulować ewentualne skrzywienia ale nie jestem do końca pewien czy to ma sens i jak to zadziała.
Najgorsze jest to że ostatnio nie mam wogóle czasu na jakie kolwiek pracę przy aucie, w dodatku teraz jestem na miesięcznym poligonie więc w tym roku nie poszaleje z robotą .
Najgorsze jest to że ostatnio nie mam wogóle czasu na jakie kolwiek pracę przy aucie, w dodatku teraz jestem na miesięcznym poligonie więc w tym roku nie poszaleje z robotą .
BMW e28
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E21 1980r BY PERLIK
Perlik pisałem CI priva odnośnie felg ale nic nie odpisałeś. Jak będziesz miał chwile to nasmaruj coś do mnie:)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK
No więc wracam małymi kroczkami do roboty nad rekinkiem, w ostatnich dniach złożyłem swoje sprzęgło (jak ktoś nie w temacie to jednomas z m50+ tarcza z m30 i do tego docisk m57). Wygląda to narazie tak :




I mam takie pytanko odrazu
Jednomas jest cieńszy przez co całe sprzęgło chyba jest bliżej silnika, więc będzie mi to działać czy trzeba przerabiać łapę od wysprzęglika ? Łożysko oporowe podejdzie z m50 ? Czy kombinować inne ?
Wcześniej przerobiłem troszkę przód pod IC




Starałem się żeby weszło to pod zderzak bez cięcia go i jakoś się udało.

Wpasowałem też chłodnice ale okazało się w wisco się nie mieści to ja wywaliłem (narazie nie mam fotki gotowego)

Z racji że czekałem na części dosyć dłuuugo to kupiłem kółka na lato 3x 8J i 2x 9.5J 17" BBS RC i zacząłem je ogarniać



Całe wysmarowałem scansolem i "zjadł" starą farbę



Pomalowane na biało
Jeszcze tylko zostało śruby na złoto zrobić.


Na razie tyle. A ! odpowiedzcie mi na pytanie z początku odnośnie sprzęgła he he !




I mam takie pytanko odrazu

Wcześniej przerobiłem troszkę przód pod IC




Starałem się żeby weszło to pod zderzak bez cięcia go i jakoś się udało.

Wpasowałem też chłodnice ale okazało się w wisco się nie mieści to ja wywaliłem (narazie nie mam fotki gotowego)

Z racji że czekałem na części dosyć dłuuugo to kupiłem kółka na lato 3x 8J i 2x 9.5J 17" BBS RC i zacząłem je ogarniać



Całe wysmarowałem scansolem i "zjadł" starą farbę



Pomalowane na biało



Na razie tyle. A ! odpowiedzcie mi na pytanie z początku odnośnie sprzęgła he he !

BMW e28
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: E21 1980r BY PERLIK
co do sprzegła to jesli masz taka mozliwosc to zmierz odległośc od płaszczyzny przylegania dzwonu do słoneczka oryginału i już będziesz miał pojecie ile sie zmieniło .
podziwiam ludzi którzy maja cierpliwośc do zrobienia felg , ja sie kiedyś wziołe za moje remote'ki i dałem se siana , brak mi cierpliwosci do takiej roboty .
ale z tą przeróbką pod ic to dałeś du... , tak fajnie wszystko odnowione a tam taka rdze wspawałeś
, chyba że to tylko tak na fotkach wyglada .
te pierścionki znalazłes?
podziwiam ludzi którzy maja cierpliwośc do zrobienia felg , ja sie kiedyś wziołe za moje remote'ki i dałem se siana , brak mi cierpliwosci do takiej roboty .
ale z tą przeróbką pod ic to dałeś du... , tak fajnie wszystko odnowione a tam taka rdze wspawałeś

te pierścionki znalazłes?
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: E21 1980r BY PERLIK
Mcgiwer powiem szczerze, że jest troche roboty przy felgach ale da się wytrzymać, ja to znowu podziwiam ludzi co mają nerwy do lutowania i całej tej elektroniki he hemcgiver pisze:co do sprzegła to jesli masz taka mozliwosc to zmierz odległośc od płaszczyzny przylegania dzwonu do słoneczka oryginału i już będziesz miał pojecie ile sie zmieniło .
podziwiam ludzi którzy maja cierpliwośc do zrobienia felg , ja sie kiedyś wziołe za moje remote'ki i dałem se siana , brak mi cierpliwosci do takiej roboty .
ale z tą przeróbką pod ic to dałeś du... , tak fajnie wszystko odnowione a tam taka rdze wspawałeś, chyba że to tylko tak na fotkach wyglada .
te pierścionki znalazłes?
Co do mocowania icka to hmmm miałem takie paski blachy co tam pasowały, no fakt są pordzewiałe ale je poczyściłem i pomalowałem podkładem teraz wygląda to lepiej.
Z pierścieniami to mam jakiegoś pecha, zamówiłem raz przyszły złe, znalazłem inne niby super pasujące i podobno dobre a okazały się jakimś polskim zamiennikiem do jakiejś maszyny - zwątpiłem. Zamówiłem kolejne i zobaczymy co przyjdzie.
BMW e28
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: E21 1980r BY PERLIK
ale wiesz ze to maja być z m44? mają azotowany górny pierścień , a m43 nie .
pasują p&p
ps, do kabelków , oporników i innych pasci też trzeba mieć nerwy czasem
pasują p&p
ps, do kabelków , oporników i innych pasci też trzeba mieć nerwy czasem

-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA