E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W Wykres str.12

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: caserwis »

Po tym jak wydmuchało uszczelke wnioskuję że problem tkwi w dokręceniu czapki lub obróbka płaszczyzn poległa.
Jack95
User
Posty: 89
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Jack95 »

Głowica planowana blok sprawdzony idealnie prosty...
Głowica dokręcona 30Nm 60Nm 90Nm 100Nm i po nocy poprawione 105Nm, mam leżeć nowe śruby z 2.5tds i myślę że przegwintuję blok na m12, dziwi mnie jeszcze to że sklejona na loctite odtluszczony blok i głowica a nie było problemu ze zdjeciem. Wszystko zostało na uszczelce blok i głowica nie nosi oznak kleju :blink2:
irek050
User
Posty: 17
Rejestracja: 11 lis 2012, o 17:01
Imię: Johny Kałamaga
lokalizacja: WWL

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: irek050 »

Ja ma skręcone na kanapkę tak jak od instrukcji z uszczelki 30Nm 90 stopni, 90 stopni. Z tego co mi wiadomo skręca się na stopnie powyżej określonej wartości niutonów, Doładowanie 1 bar m52 alu, jeżdzę tak od roku, dodam jeszcze że głowica i blok nie były u szlifierza tylko sprawdzone szczelinomierzem na równość płaszczyzny. Koledze składałem podobny setup z tym że m50b20 1.3 bara, uszczelka kanapka skręcana tak jak w instrukcji. (skręcając na stopnie możesz przekroczyć 105Nm nawet czasami i 120Nm)

Chcesz mocno dokręcić to zrób jak w 1.9 td vw, 40Nm, 60Nm, 90stopni, 90stopnie wtedy już trzeba porządnie się zaprzeć tylko śruba M12
Czasami jak za obficie śruby nasmarujesz olejem to podpłynie pod uszczelkę, zdarzyło mi sie i już zwracam na to uwagę.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Miś »

Fabryczna uszczelka na porządnych śrubach na żeliwnym bloku i obu płaszczyznach po zabieleniu potrafi trzymać 1,5bar 2 lata w m50b25nv, sprawdziłem osobiście, pozdro.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Jack95
User
Posty: 89
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Jack95 »

Zastanawiam się nad śrubami m11x1.5 z m3 e46
Wiem że może być problem ręcznie nagwintować m12 na aucie... Co myślicie o takiej opcji ? I na ile wtedy kręcić czapkę ? :blink2:
Horex
Forumowicz
Posty: 293
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Horex »

Jack95 pisze:Zastanawiam się nad śrubami m11x1.5 z m3 e46
Wiem że może być problem ręcznie nagwintować m12 na aucie... Co myślicie o takiej opcji ? I na ile wtedy kręcić czapkę ? :blink2:
ja bym wciąż skrecal na 95-100nm, bo duzo wazniejszy od srednicy jest material szpilki i jej odporność na rozciąganie, w USA da sie kupić szpilki do aluminium ktore skreca sie na 55nm i trzymaja 1.5b+
irek050
User
Posty: 17
Rejestracja: 11 lis 2012, o 17:01
Imię: Johny Kałamaga
lokalizacja: WWL

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: irek050 »

Wszystko zależy co puści pierwsze czy gwint czy szpilka.
Ja bym próbował na ori szpilkach 40Nm, 90stopni, 90 stopni,(ori masz twardość 12.9) jak coś puści to wtedy gwintoawnie i większe szpile.
Chyba że planujesz tam więcej jak 1,5b to już ori nie wytrzyma.
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: gadziuWLKP »

Mam takie sruby. Skręciłem w bloku żeliwnym na 120 bez przekładki na jednej uszczelce. Ale drugi raz bym tego nie zrobił. Gwintowanie ręczne pomimo, że wydaje się tobie prosto na takiej długości idealnie nie wychodzi. Niby masz prowadzenie w postaci gwintu M10 ale zawsze coś tam na bok minimalnie zejdzie i widać to jak założysz głowice. Nie było jakichś dużych odchyłek ale było widać, że nie jest idealnie. Drugi temat to podkładki w głowicy, wiertarka tego nie bierze, konieczna tokarka, tokarz bardzo narzekał jak je powiększał. Wolałbym skręcić na szpilki jeszcze raz.
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: corey »

Miś pisze:Fabryczna uszczelka na porządnych śrubach na żeliwnym bloku i obu płaszczyznach po zabieleniu potrafi trzymać 1,5bar 2 lata w m50b25nv, sprawdziłem osobiście, pozdro.

mozesz podac jakie turbo i ile zaplonu tam bylo?
Jack95
User
Posty: 89
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Jack95 »

We wtorek wszystko zmierzę , poprawię gwinty w bloku
Zamówię uszczelkę reinza i złożę wszystko do kupy na sucho i zobaczymy czy da radę :śmiech:
Musze jeszcze kupić termostat 70° bo teraz był 92°.
I przed strzalem z upg zdążyłem zmierzyć ciśniene sprężania po 13 bar na każdym :śmiech:
Awatar użytkownika
theownit
User
Posty: 36
Rejestracja: 3 maja 2017, o 23:14
Imię: TheOwnIt
lokalizacja: Legnica

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: theownit »

Jack95 pisze:We wtorek wszystko zmierzę , poprawię gwinty w bloku
Zamówię uszczelkę reinza i złożę wszystko do kupy na sucho i zobaczymy czy da radę :śmiech:
Musze jeszcze kupić termostat 70° bo teraz był 92°.
I przed strzalem z upg zdążyłem zmierzyć ciśniene sprężania po 13 bar na każdym :śmiech:
odprężony silnik po 13 bar sprężania ? :blink2:
Jack95
User
Posty: 89
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Jack95 »

Nie wiem na ile dokładny jest mój manometr ale tak wyszło stopień sprężania 9.2:1
mlis38
User
Posty: 17
Rejestracja: 9 kwie 2017, o 11:26
Imię: Maciej
lokalizacja: Nowy Sacz

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: mlis38 »

Mi przy m50b20nv przekładka 0.8 i dwie uszczelki wyszło niepełne 11bar
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: k64 »

corey pisze:
. pisze:
corey pisze:Mi nigdy uszczelka oem nie wytrzymala wiecej niz okolo 0.8 bara. Prob bylo naprawde duzo. Kanapka jeszcze gorzej- sam nigdy nie montowalem kanapki ale stroilem kilka kanapek i zawsze to sie konczylo wydmuchaniem.
Ona w n/a potrafi strzelic. Taki urok r6. Wiem ze niektorym kanapki trzymaja i sprzegla na docisku m57. Pytanie ile tam prawdziwej mocy jest.
Sama kanapka czy uszczelka nie jest problemem, bloki maja byc splanowane, glowice proste jak stół bilardowy, a zamiast zwyklych naciagajcych sie srub maja byc arp. Takie sety na 1,7 latają. Na zwyklej uszczelce lata między innymi boris z usa swoim e30 7 sekundowym (rekord swiata na seryjnych zawieszeniu), tak, zwykla uszczelka pod glowica + arp . Nie rozciąganie sie srub przy ogniu to najwazniejszy element.

zawsze planuje blok i glowice. Nigdy oem srub , ale tez nie bralem jeszcze arp. Montuje piramidki i problem konczy sie raz na zawsze. 7s na oem uszczelce hmm, ja tez stosuje oem uszczelke do piramidek to tez chyba moge tak napisac?, albo zaoringowac blok i tez mowic ze mam oem uszczelke? w obu przypadkach to przeciez prawda,tylko taka pol-prawda . auto borisa jest gdzies opisane? moze masz link?


EDIT. Znalazlem topik z budowa e30 borisa @djborla
I UWAGA sam wlasciciel pisze o swojej uszczelce pod glowica nastepujace slowa:

those are just o-rings no pyramids(i don't like the idea if being a gunea pig), i am using stock gasket(erling)and orings .012 protrusion above deck no groove in head.
B.

NIestety kamil legenda oem uszczelki upadla. Boris ma oringowany blok, tak jak myslalem. Kolejny mit upadl.
ale ja doskonale wiem ze ma oringowany blok tak tu racja , jestem z nim w stalym kontakcie od paru lat, tylko ze on laduje 2,7 bara. najwazniejsza jest szpilka, plastelinowa oem sluzy kolejny rok na 1,2 bara w naszym lotusie ale e30 500KM od sebastiana ktora tez tuaj opisalem po roku upalania na 1,4 bara miala zwykle sruby poprostu juz rozciagniete i odkrecac mozna bylo mala grzechoteczka.
My ladujemy 2,2 bara moce pod 1000, aktualanie na naszym systemie piramidek ale najwazniejsze arp i to nie arp2000 a na tych ciut mocniejszych . przekladka nie ma nic do gadania przy mniejszych mocach, wiekszosc projektow w usa sklada sie z Przekladki na DOLE TYLKO + uszczelki athena z cutringami, robia wtedy okolice 9 cr , skrecaja arp2000 i robia spore moce. szpila szpila szpila, ale ty o tym wiesz ;)

p.s. boris tak tylko na swoim fb opisuje zmiany co jakis czas, szalony projekt
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: k64 »

Jack95 pisze:Zastanawiam się nad śrubami m11x1.5 z m3 e46
Wiem że może być problem ręcznie nagwintować m12 na aucie... Co myślicie o takiej opcji ? I na ile wtedy kręcić czapkę ? :blink2:
kup m10 arp i masz spokoj :)
ODPOWIEDZ