E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W Wykres str.12
-
- Turbo-Team
- Posty: 672
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
Po tym jak wydmuchało uszczelke wnioskuję że problem tkwi w dokręceniu czapki lub obróbka płaszczyzn poległa.
-
- User
- Posty: 89
- Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
- Imię: Jacek
- lokalizacja: Opolskie
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
Głowica planowana blok sprawdzony idealnie prosty...
Głowica dokręcona 30Nm 60Nm 90Nm 100Nm i po nocy poprawione 105Nm, mam leżeć nowe śruby z 2.5tds i myślę że przegwintuję blok na m12, dziwi mnie jeszcze to że sklejona na loctite odtluszczony blok i głowica a nie było problemu ze zdjeciem. Wszystko zostało na uszczelce blok i głowica nie nosi oznak kleju
Głowica dokręcona 30Nm 60Nm 90Nm 100Nm i po nocy poprawione 105Nm, mam leżeć nowe śruby z 2.5tds i myślę że przegwintuję blok na m12, dziwi mnie jeszcze to że sklejona na loctite odtluszczony blok i głowica a nie było problemu ze zdjeciem. Wszystko zostało na uszczelce blok i głowica nie nosi oznak kleju

-
- User
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 lis 2012, o 17:01
- Imię: Johny Kałamaga
- lokalizacja: WWL
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
Ja ma skręcone na kanapkę tak jak od instrukcji z uszczelki 30Nm 90 stopni, 90 stopni. Z tego co mi wiadomo skręca się na stopnie powyżej określonej wartości niutonów, Doładowanie 1 bar m52 alu, jeżdzę tak od roku, dodam jeszcze że głowica i blok nie były u szlifierza tylko sprawdzone szczelinomierzem na równość płaszczyzny. Koledze składałem podobny setup z tym że m50b20 1.3 bara, uszczelka kanapka skręcana tak jak w instrukcji. (skręcając na stopnie możesz przekroczyć 105Nm nawet czasami i 120Nm)
Chcesz mocno dokręcić to zrób jak w 1.9 td vw, 40Nm, 60Nm, 90stopni, 90stopnie wtedy już trzeba porządnie się zaprzeć tylko śruba M12
Czasami jak za obficie śruby nasmarujesz olejem to podpłynie pod uszczelkę, zdarzyło mi sie i już zwracam na to uwagę.
Chcesz mocno dokręcić to zrób jak w 1.9 td vw, 40Nm, 60Nm, 90stopni, 90stopnie wtedy już trzeba porządnie się zaprzeć tylko śruba M12
Czasami jak za obficie śruby nasmarujesz olejem to podpłynie pod uszczelkę, zdarzyło mi sie i już zwracam na to uwagę.
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1816
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
Fabryczna uszczelka na porządnych śrubach na żeliwnym bloku i obu płaszczyznach po zabieleniu potrafi trzymać 1,5bar 2 lata w m50b25nv, sprawdziłem osobiście, pozdro.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- User
- Posty: 89
- Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
- Imię: Jacek
- lokalizacja: Opolskie
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
Zastanawiam się nad śrubami m11x1.5 z m3 e46
Wiem że może być problem ręcznie nagwintować m12 na aucie... Co myślicie o takiej opcji ? I na ile wtedy kręcić czapkę ?
Wiem że może być problem ręcznie nagwintować m12 na aucie... Co myślicie o takiej opcji ? I na ile wtedy kręcić czapkę ?

-
- Forumowicz
- Posty: 293
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Mielec
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
ja bym wciąż skrecal na 95-100nm, bo duzo wazniejszy od srednicy jest material szpilki i jej odporność na rozciąganie, w USA da sie kupić szpilki do aluminium ktore skreca sie na 55nm i trzymaja 1.5b+Jack95 pisze:Zastanawiam się nad śrubami m11x1.5 z m3 e46
Wiem że może być problem ręcznie nagwintować m12 na aucie... Co myślicie o takiej opcji ? I na ile wtedy kręcić czapkę ?
-
- User
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 lis 2012, o 17:01
- Imię: Johny Kałamaga
- lokalizacja: WWL
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
Wszystko zależy co puści pierwsze czy gwint czy szpilka.
Ja bym próbował na ori szpilkach 40Nm, 90stopni, 90 stopni,(ori masz twardość 12.9) jak coś puści to wtedy gwintoawnie i większe szpile.
Chyba że planujesz tam więcej jak 1,5b to już ori nie wytrzyma.
Ja bym próbował na ori szpilkach 40Nm, 90stopni, 90 stopni,(ori masz twardość 12.9) jak coś puści to wtedy gwintoawnie i większe szpile.
Chyba że planujesz tam więcej jak 1,5b to już ori nie wytrzyma.
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
Mam takie sruby. Skręciłem w bloku żeliwnym na 120 bez przekładki na jednej uszczelce. Ale drugi raz bym tego nie zrobił. Gwintowanie ręczne pomimo, że wydaje się tobie prosto na takiej długości idealnie nie wychodzi. Niby masz prowadzenie w postaci gwintu M10 ale zawsze coś tam na bok minimalnie zejdzie i widać to jak założysz głowice. Nie było jakichś dużych odchyłek ale było widać, że nie jest idealnie. Drugi temat to podkładki w głowicy, wiertarka tego nie bierze, konieczna tokarka, tokarz bardzo narzekał jak je powiększał. Wolałbym skręcić na szpilki jeszcze raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
Miś pisze:Fabryczna uszczelka na porządnych śrubach na żeliwnym bloku i obu płaszczyznach po zabieleniu potrafi trzymać 1,5bar 2 lata w m50b25nv, sprawdziłem osobiście, pozdro.
mozesz podac jakie turbo i ile zaplonu tam bylo?
-
- User
- Posty: 89
- Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
- Imię: Jacek
- lokalizacja: Opolskie
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
We wtorek wszystko zmierzę , poprawię gwinty w bloku
Zamówię uszczelkę reinza i złożę wszystko do kupy na sucho i zobaczymy czy da radę
Musze jeszcze kupić termostat 70° bo teraz był 92°.
I przed strzalem z upg zdążyłem zmierzyć ciśniene sprężania po 13 bar na każdym
Zamówię uszczelkę reinza i złożę wszystko do kupy na sucho i zobaczymy czy da radę

Musze jeszcze kupić termostat 70° bo teraz był 92°.
I przed strzalem z upg zdążyłem zmierzyć ciśniene sprężania po 13 bar na każdym

- theownit
- User
- Posty: 36
- Rejestracja: 3 maja 2017, o 23:14
- Imię: TheOwnIt
- lokalizacja: Legnica
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
odprężony silnik po 13 bar sprężania ?Jack95 pisze:We wtorek wszystko zmierzę , poprawię gwinty w bloku
Zamówię uszczelkę reinza i złożę wszystko do kupy na sucho i zobaczymy czy da radę![]()
Musze jeszcze kupić termostat 70° bo teraz był 92°.
I przed strzalem z upg zdążyłem zmierzyć ciśniene sprężania po 13 bar na każdym

-
- User
- Posty: 89
- Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
- Imię: Jacek
- lokalizacja: Opolskie
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
Nie wiem na ile dokładny jest mój manometr ale tak wyszło stopień sprężania 9.2:1
-
- User
- Posty: 17
- Rejestracja: 9 kwie 2017, o 11:26
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Nowy Sacz
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
Mi przy m50b20nv przekładka 0.8 i dwie uszczelki wyszło niepełne 11bar
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
ale ja doskonale wiem ze ma oringowany blok tak tu racja , jestem z nim w stalym kontakcie od paru lat, tylko ze on laduje 2,7 bara. najwazniejsza jest szpilka, plastelinowa oem sluzy kolejny rok na 1,2 bara w naszym lotusie ale e30 500KM od sebastiana ktora tez tuaj opisalem po roku upalania na 1,4 bara miala zwykle sruby poprostu juz rozciagniete i odkrecac mozna bylo mala grzechoteczka.corey pisze:. pisze:Sama kanapka czy uszczelka nie jest problemem, bloki maja byc splanowane, glowice proste jak stół bilardowy, a zamiast zwyklych naciagajcych sie srub maja byc arp. Takie sety na 1,7 latają. Na zwyklej uszczelce lata między innymi boris z usa swoim e30 7 sekundowym (rekord swiata na seryjnych zawieszeniu), tak, zwykla uszczelka pod glowica + arp . Nie rozciąganie sie srub przy ogniu to najwazniejszy element.corey pisze:Mi nigdy uszczelka oem nie wytrzymala wiecej niz okolo 0.8 bara. Prob bylo naprawde duzo. Kanapka jeszcze gorzej- sam nigdy nie montowalem kanapki ale stroilem kilka kanapek i zawsze to sie konczylo wydmuchaniem.
Ona w n/a potrafi strzelic. Taki urok r6. Wiem ze niektorym kanapki trzymaja i sprzegla na docisku m57. Pytanie ile tam prawdziwej mocy jest.
zawsze planuje blok i glowice. Nigdy oem srub , ale tez nie bralem jeszcze arp. Montuje piramidki i problem konczy sie raz na zawsze. 7s na oem uszczelce hmm, ja tez stosuje oem uszczelke do piramidek to tez chyba moge tak napisac?, albo zaoringowac blok i tez mowic ze mam oem uszczelke? w obu przypadkach to przeciez prawda,tylko taka pol-prawda . auto borisa jest gdzies opisane? moze masz link?
EDIT. Znalazlem topik z budowa e30 borisa @djborla
I UWAGA sam wlasciciel pisze o swojej uszczelce pod glowica nastepujace slowa:
those are just o-rings no pyramids(i don't like the idea if being a gunea pig), i am using stock gasket(erling)and orings .012 protrusion above deck no groove in head.
B.
NIestety kamil legenda oem uszczelki upadla. Boris ma oringowany blok, tak jak myslalem. Kolejny mit upadl.
My ladujemy 2,2 bara moce pod 1000, aktualanie na naszym systemie piramidek ale najwazniejsze arp i to nie arp2000 a na tych ciut mocniejszych . przekladka nie ma nic do gadania przy mniejszych mocach, wiekszosc projektow w usa sklada sie z Przekladki na DOLE TYLKO + uszczelki athena z cutringami, robia wtedy okolice 9 cr , skrecaja arp2000 i robia spore moce. szpila szpila szpila, ale ty o tym wiesz

p.s. boris tak tylko na swoim fb opisuje zmiany co jakis czas, szalony projekt
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
kup m10 arp i masz spokojJack95 pisze:Zastanawiam się nad śrubami m11x1.5 z m3 e46
Wiem że może być problem ręcznie nagwintować m12 na aucie... Co myślicie o takiej opcji ? I na ile wtedy kręcić czapkę ?
