E30 328 GTX3076 Turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 328 GT30 Turbo

Post autor: Pat-325 »

makii pisze:Dla mnie najładniejsze e 30 jakie widziałem na zdjęciach, ale szczerze poprzednie wcielenie wizualne bardziej do mnie przemawiało.
Do najładniejszej to jej daleko, ale dziękuję :piwo:
dresol pisze:Pytanie jak bedzie sie spisywał względem ori - bo tu zdania są podzielone z tego co czytalem
Nie ukrywam, że nawet jakby nie dał nic to bym go założył. Ten paskudny seryjny plastik jest po prostu słaby. A jak już tak dopytujecie. Bo trochę potestowałem i coś tam sobie posprawdzałem na tyle ile mogłem (warunki na drodze).

Na seryjnym kolektorze miałem 1.0b i EGT między 900-950 stopni (w okolicy 5 stopni na dworze) i AFR dochodzącym do 10.8 (przelana) pod odcinką. Żadnego strojenia nie było, tyle co ustabilizowałem wolne obroty i wyjechałem posprawdzać co się dzieje. 1.0b, IAT 22 stopnie (w okolicy 5 stopni na dworze), EGT max 800-850 stopni, max DC wtrysków (700cc) 70% przy 6500rpm i AFR 11.5.

W poprzednim compakcie miałem produkt KS Racing, który wizualnie miał dużo większe plenum i tam zauważalnie turbo zaczęło gorzej wstawać (GT3582). Ten w e30 z GT3082 nie wpłynął na wstawalność sprężarki. Nadciśnienie od 2700rpm, 1.0b w okolicy 3700rpm. Tyle, że tu też jest wygładzone delikatnie przez EBC. No i trzeba pamiętać, że wjechał też dużo większy IC w międzyczasie, a testów nie było. Za to reakcja na gaz znacząco się poprawiła (przez przepustnicę, obecnie 90mm). Jak dla mnie mod zdecydowanie na plus. Na koniec podniosłem doładowanie na 1.2b.

Ciekawostka - ani razu nie miałem przepustnicy otwartej na 100%. A testy wyglądały mniej więcej tak (sucho, 245/35/17 na tyle):
https://www.youtube.com/watch?v=0fMvOBEpE3Y" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: E30 328 GT30 Turbo

Post autor: Szpera »

Czyli krótki dolot zrobili robotę ?
Ciekawo jak by to było na kulce
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 328 GT30 Turbo

Post autor: Pat-325 »

Krótki dolot pomógł, na pewno nie zaszkodził :)
Kulkę niedługo przetestuję, tylko się muszę zmusić do zamówienia - niestety bardzo boli ten wydatek :hammer:
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 328 GT30 Turbo

Post autor: Pat-325 »

Mały update, mało treściwy pod względem modyfikacji.
Aleeee coś się dzieje.

Zanabyłem sobie nową apkę do połączenia z EMU o nazwie RealDash, jest na google play'u.
Tableta zainstalowałem póki co na oryginalnych zegarach w celach testowych.
Stworzyłem sobie wygląd prędkościomierza i obrotomierza z e30stki + reszta danych potrzebnych przy turbo wydumkach.

Tu w warunkach symulacyjnych:
https://www.youtube.com/watch?v=7LLI849dgdo" onclick="window.open(this.href);return false;

A tu pod koniec filmiku, w którym główną rolę odgrywa dzisiejszy "mod".
Nowe "stare" felgi. Azev A 2x8,5" + Federal RS-R 215/40/17, 2x10" 245/35/17 Hankook Evo2 (generalnie jest problem z dostępnością opony w profilu 35):
https://www.youtube.com/watch?v=FfS7gnkPrbE" onclick="window.open(this.href);return false;

Kilka fotek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Horex
Forumowicz
Posty: 293
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: E30 328 GT30 Turbo

Post autor: Horex »

Co to za nakladki progowe?
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E30 328 GT30 Turbo

Post autor: Grzesi(E30)k »

Jak dobrze widze to seryjne w kolorze
-chałturnik-
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 328 GT30 Turbo

Post autor: Pat-325 »

Tak jest, zwykłe seryjne e30stkowe
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: E30 328 GT30 Turbo

Post autor: kamil7s »

Ten kolektor i ogólnie ssące tuningowe są strasznie drogie, nie zastanawiałeś się nad wrzuceniem kolektora ssącego z 335i ?
E30 325
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 328 GT30 Turbo

Post autor: Pat-325 »

Karolo robił coś takiego w e36 i nie było to wcale takie proste.
Adaptery, przejściówki. A dalej to szpecący plastik. Także przełknąłem cenę i kupiłem tuningowego aluminiaka ;)
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: E30 328 GT30 Turbo

Post autor: kamil7s »

Wydech końcowy ktorys z Allegro czy robili specjalnie jakies inne średnice wejścia i wyjścia ? I ile kosztował jesli moge wiedzieć bo ładnie brzmi i tez nim jestem zainteresowany
E30 325
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 328 GT30 Turbo

Post autor: Pat-325 »

RM Motors ma w ofercie końcowy do e30.
Podajesz jaką chcesz średnicę wejścia i jak ma wyglądać wyjście. Ja zostawiłem seryjny look wyjścia, a na wejściu jest 3" (cały wydech od turbo mam 3").
Dodatkowo brałem od nich środkowy przelotowy. Razem było niecałe 700zł z tego co pamiętam.

Jest cicho, obecnie jak WG dmucha w wydech to nie mogę się przyzwyczaić. Wcześniej wiedziałem, że jak ryczy to dmucha ile trzeba ;)
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: E30 328 GT30 Turbo

Post autor: kamil7s »

Dzięki bardzo za odp, mam nadzieje że gdzieś w sezonie zobacze białą w akcji :)
E30 325
Adam HP
User
Posty: 36
Rejestracja: 16 paź 2016, o 22:43
Imię: Adam
lokalizacja: Moszczenica

Re: E30 328 GT30 Turbo

Post autor: Adam HP »

Pat-325 pisze: Jest cicho, obecnie jak WG dmucha w wydech to nie mogę się przyzwyczaić. Wcześniej wiedziałem, że jak ryczy to dmucha ile trzeba ;)

Tak się zastanawiam dlaczego ostatnio każdy zmienia wyjście WG do wydechu. Za głośne jest pewnie do seryjnej jazdy?
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 328 GT30 Turbo

Post autor: Pat-325 »

Ciężko przycisnąć po mieście, żeby 3 ulice dalej nie słyszały że coś leci. Teraz nie ma tego problemu.
Poza tym już stary jestem i nie lubię hałasu :hammer:
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 328 GT30 Turbo

Post autor: Pat-325 »

Auto hula, zmieniłem sprężynki w WG i dzisiaj załadowałem 1.35b.. po czym skończyły się wtryski.
Finalnie ściągnąłem doładowanie na 1.2b. Jest całkiem przyjemnie.

Tu jakieś wcześniejsze video z zeszłego tygodnia na 1.0b opadającym na 0.9b przez nieszczelność w dolocie.
Trakcji nie było, najlepsze 5.0s 0-100 i 12.999s na 1/4. 100-200 nie zmierzyłem, nie wiem czemu:
https://www.youtube.com/watch?v=XwNm-nfyl-g" onclick="window.open(this.href);return false;

A tymczasem dostarczono mi "nowy" blok m50b25, pod kolejny głupi pomysł. Plan jest na w pełni kute 3.0.
Taki plan rozrywkowy na ten sezon.

Obrazek
ODPOWIEDZ