E30 328 GTX3076 Turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 328 GT35 Turbo

Post autor: Pat-325 »

Pora na mały update.

GT3582 to turbina nr 3, która pożegnała się z e30stką w trybie pilnym.
Po pierwszym odpaleniu zadymiła mi garaż, tak że musiałem wyjść. Zrzuciłem to na wypalający się olej z poprzedniej turbiny i szczęśliwy chwilę pojeździłem. Byłem na kilku przejazdach dostrajających, byłem na szanuj-sie.pl w Wolinie, byłem na jakimś lotnisku gdzie zrobiłem jeden przejazd. W sumie na upartego może 1000km. W międzyczasie pojawiały się głosy, że e30stka wali olejowe bąki z wydechu. I nadszedł dzień, gdzie na lokalnej imprezie, na zimnym silniku odpaliłem i świat za mną zniknął. Na ciepło czasami poddymiała, ale bez szaleństw. Jeszcze tego samego wieczoru wyciągnąłem turbo.

Obrazek

Zeszczana na wydechu aż miło. Turbo brałem od Corey'a jako nowe, więc zakładałem już nawet że uszczelniacze w głowicy mi się zesrały. Po wyciągnięciu turbiny, silnik nawet bąka nie puścił. Turbo zostało odesłane tydzień temu do Corey'a i czekam na diagnozę, ale kontakt jest bardzo leniwy.

A ja przełknąłem kolejne niepowodzenie i zamówiłem rozmiar mniejsze JRspec GT3082. Miało być już na kulce + cnc, ale budżet nie ogarnął.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Naczytałem się kiedyś, że między GT30 a GT35 jest pomijalna różnica we wstawaniu. GT30 wstaje dużo chętniej, blow-off wykonuje jakąś pracę poniżej 3000rpm. Gdzie GT35 milczało jak zaklęte.
Dzisiaj przyszły tlumiki z RM Motors (fajnie wykonane, ale sam kontakt i termin realizacji to nieporozumienie). Mam już wszystkie elementy wydechu, to wkońcu odetkam i zobaczę jak naprawdę wstanie GT30.

Obrazek
Obrazek
makii
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: E30 328 GT35 Turbo

Post autor: makii »

Jakie masz ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku na wolnych bo coś mi tu pachnie problemami z ciśnienie oleju. Wiem to z własnych nieprzyjemnych doświadczeń z uturbionymi samochodami.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 328 GT35 Turbo

Post autor: Pat-325 »

Wszystko było sprawdzane, czy zasilanie drożne, czy odpływ drożny, czy ciśnienie jest, czy coś nie wpadło, czy to turbo, czy głowica, a może pierścienie.
Dodam jeszcze, że tak, restryktor jest i jest odpowiedniej średnicy.

W skrócie:
turbo nr 1 - za małe, zmienione, dalej jest sprawne
turbo nr 2 - hybryda nieznanego pochodzenia która zjadła łopatki na obudowie, straciła wyważenie i zesrała się na wydechu
turbo nr 3 - jak widać wyżej, zeszczane na wydechu od pierwszego odpalenia (po 2 minutach pracy)
turbo nr 4 - działa, nic mu nie jest (przejechała już tyle samo co turbo nr 3)

Ja po prostu mam zajebiste szczęście i zgodnie z prawem Murphiego, jeśli coś może się zesrać to u mnie napewno się zesra (ściągana głowica, 3 pompy paliwa, 2 wastegate'y, 2 pływaki paliwa, 2 wskaźniki paliwa). Mam bardzo pokaźną ilość zesranych acz nowych części. Tak było zawsze i chyba z tym umrę ;)
sztymc
Turbo-Team
Posty: 313
Rejestracja: 29 sty 2014, o 21:00
Imię: Krzysiek
lokalizacja: Wojnicz
Lokalizacja: Wojnicz

Re: E30 328 GT35 Turbo

Post autor: sztymc »

Kiepsko z tymi turbinami, straszny nie fart. Może tym razem wkońcu bedzie spokój :P Uwarzaj na te tłumiki RM, spawają je fuzyjnie bez drutu i lubią pękać na spawach, przynajmniej mi pękły dwa. Pospawałem jeszcze raz nie załując materiału i spokój. :D Ogolnie Fura kosa, podziwiam Cie za cierpliwość do tych non stop jebi@%ych sie turbin :P POzdro
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 328 GT35 Turbo

Post autor: caserwis »

A nie myślałeś nad chinolem 3530?
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 328 GT35 Turbo

Post autor: Pat-325 »

caserwis pisze:A nie myślałeś nad chinolem 3530?
Nie, zupełnie nie. Jest trochę wykresów na tych turbinach i nijak mi się one nie podobają. Powiem więcej, że jak będę zmieniał turbo na kulkę to chciałbym jeszcze ciut mniejsze ssanie. Myślę nad GTX3076.
sztymc pisze:Kiepsko z tymi turbinami, straszny nie fart. Może tym razem wkońcu bedzie spokój :P Uwarzaj na te tłumiki RM, spawają je fuzyjnie bez drutu i lubią pękać na spawach, przynajmniej mi pękły dwa. Pospawałem jeszcze raz nie załując materiału i spokój. :D Ogolnie Fura kosa, podziwiam Cie za cierpliwość do tych non stop jebi@%ych sie turbin :P POzdro
Dzięki :) W compakcie miałem ich tłumiki i nie pękły. W razie czego tak jak mówisz, drut w łapę, tig i objedziemy jeszcze raz.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E30 328 GT35 Turbo

Post autor: Blacha »

A rozważałeś borgwagner -a s200 czy nie warto względem JRspec dopłacić te kilka stów? Słyszałem o nim dobre opinie
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: E30 328 GT35 Turbo

Post autor: Marek_W »

mam u siebie takiego borga i kolektor na ts , nie chce innej turbiny :)

przy 2.5 wstaje 500 obrotów wcześniej jak gt3530
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E30 328 GT35 Turbo

Post autor: Blacha »

Marek_W pisze:mam u siebie takiego borga i kolektor na ts , nie chce innej turbiny :)

przy 2.5 wstaje 500 obrotów wcześniej jak gt3530
No właśnie, kolejny zadowolony.
Ten JRspec jest przynajmniej porównywalnej dobry bo jak sprawdziłem to różnica w cenie nie wielką.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 328 GT35 Turbo

Post autor: Pat-325 »

Borga nie testowałem. Jak kiedyś się zbiorę za nowy kolektor wydechowy i trzeba będzie wszystko jeszcze raz przerabiać to może i bym się zdecydował.
Teraz już mi się po prostu nie chce. GT30/GT35 wchodzi bez żadnych przeróbek, odkręcam, przykręcam, 1h roboty i jest.

Na tyle mnie to auto zmęczyło w tym roku, że większość czasu i tak stoi w garażu ;)
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 328 GT30 Turbo

Post autor: Pat-325 »

E30 doczekało się kilku bardziej profi fotek niż do tej pory, to wrzucę.
Fotek pewnie będzie, na ten moment dostałem 4.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 328 GT30 Turbo

Post autor: caserwis »

Ostatnia najlepsza :ok:
Czekam kiedy na forum e30 nominują Cię do palenia kapora. :tongue:
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 328 GT30 Turbo

Post autor: Pat-325 »

Nic się nie dzieje, fura jeździ, mam kilka nowych fotek ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 328 GT30 Turbo

Post autor: Pat-325 »

Długo to trwało, nie mogłem się zebrać do grzebania przy e30stce. Głównie jeździłem nią po mieście, załatwiając swoje sprawy. Takie daily. W piątek o 19 auto wjechało na podnośnik, by o 2 w nocy z niego zjechać z nowy 3" układem wydechowym. Wszystko oczywiście z kwasu - downpipe, środkowy, przelotowy tłumik środkowy i wydech końcowy przelotowy, 2 vbandy i tulejka na sondę AFR. Tłumiki mają dodatkowe przetłoczenia wyciszające, efekt tego jest taki że dalej jest mega cicho. Miałem nadzieje, że będzie ciut głośniej. To się pewnie ciutkę zmieni jak się tlumiczki trochę powypalają. Dorobione zostały nowe wieszaki dla środkowej części wydechu, tłumik z tyłu trzyma się na oryginalnej e30stkowej obejmie (lekko skrócona), no i do tego są dwa 2 vbandy (pierwszy tuż przy wahaczu, drugi przed końcowym tłumikiem, co pozwala go dopasować do dziury jak się chce).

Plan jest jeszcze wspawać wyjście z wastegate'a w wydech, żeby tak nie darło japy tym screemerem. Ale to znowu muszę znaleźć ochotę. Kilka fotek i video z uruchomionej procedury startu.

https://www.youtube.com/watch?v=RmPrw8hkgiM" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 328 GT30 Turbo

Post autor: Pat-325 »

Koniec roku to czas podsumowań, więc o.. takie jest.
Tym samym jest to rok posiadania e30stki, którą kupiłem tuż przed świętami 2015.

Obrazek

Z nowości wleci większy IC, który właśnie dotarł. Bardziej w celach wizualnych, niż osiągowych.
Ten zamontowany jest za krótki i jest niepotrzebna dziura w pasie przednim.

Obrazek

Na sezon 2017 rezygnuje z wyścigowego wyglądu. Wylatuje tylna lotka, laminaty przód i tył też zdemontuję.
Będzie powrót do korzeni i czyste e30.

Obrazek
ODPOWIEDZ