BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
kremat0r
User
Posty: 78
Rejestracja: 25 kwie 2010, o 16:00
Imię: Krzysztof
lokalizacja: Poznan

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: kremat0r »

Widziałem Twoje przejazdy, widziałem trasę i widziałem jak jeździli inni, stosunkowo lepsi zawodnicy ( sorki :cool2: )
Naprawdę trasa mega trudna, i o to chodzi w końcu na łatwej trasie niczego nie da się nauczyć.
e36 coupe m50b25nv, czas zacząc :)
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

kremat0r pisze:Naprawdę trasa mega trudna, i o to chodzi w końcu na łatwej trasie niczego nie da się nauczyć.
Dokładnie. Dlatego też w niedzielę wróciłem i jeździłem ile tylko mogłem, aby trasę ogarnąć. Udało się dopiero pod koniec treningów niedzielnych. W sobotę więcej się nauczyłem podczas rozmów z Hiroki Furuse niż podczas swoich przejazdów, bo przez 4 godziny zrobiłem ich tylko 8. Były ogromne kolejki i mnóstwo czekania. Mój silnik jeszcze nigdy tak długo nie pracował na jałowym. Przed kwalifikacjami każdy przejazd to wstyd, w trakcie kwalifikacji pierwsze dwa także. W trzecim wreszcie przeszedłem 1. zakręt ładnie i fakt, że doleciałem do przerzutu na drugi (co mi się po raz pierwszy udało), tak mnie podniecił, że na końcu się pogubiłem i przywaliłem w barierkę. Kiedy byłeś: sobota czy niedziela? Pozdrawiam.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: korona »

Michał_Małecki pisze:....

Aaa... i tradycyjnie nic się nie popsuło :wink2: .
Że ci się to nie znudziło :heh: a tak poważnie to gratuluję bezawaryjnego setupu, podziwiam wytrzymałośc serii przy takim upalaniu
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

korona pisze: Że ci się to nie znudziło :heh: a tak poważnie to gratuluję bezawaryjnego setupu, podziwiam wytrzymałośc serii przy takim upalaniu
Uwielbiam moje piskliwie jęczące 2.8, ale mimo to - za każdym razem jak spoglądam na silnik 1JZ-GTE to przesiąkam strasznym pożądaniem :pasuje:

3 zdjęcia z zawodów:

Obrazek

Obrazek

Zimą znów zabieram się za cięcie i krzesanie iskier przy zwrotnicach - nie podoba mi się to wewn. koło...

Obrazek

No i jeszcze jeden film z mojego przejazdu:

http://www.youtube.com/watch?v=HLI7UIIvbRw

Jeżeli podołamy finansowo, to 10-11 lipca walczę znów - tym razem celem jest Toruń i Tor Coloseum.

Pozdrawiam,
Michał.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

Dzisiaj mój znajomy inżynier, Pan i Władca konińskiego internetu oraz regularny pomocnik na treningach i zawodach w Maleckis Drift Teamie przywiózł mi takie oto coś:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na razie zbiornik trochę poczeka na montaż. Chciałbym układ paliwowy złożyc na porządnych pompach, lecz obecnie priorytetem są starty w zawodach.

Pozdrawiam,
Michał.
Maleckis Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: k64 »

ladny, ile litrow? moje pytanie najwazniejsze -> ile wazy seryjny bak? bedziesz wyzucac?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

. pisze:ladny, ile litrow? moje pytanie najwazniejsze -> ile wazy seryjny bak? bedziesz wyzucac?
Zbiornik główny ma 40 litrów, surge tank około 1 litra. Ile waży seryjny bak nie wiem. Nie sądze, aby ważył wiele. Wiem, że Adam ma 1 bak luźny, to może w wolnej chwili doda do tematu jego wagę. Tak, seryjny wyrzucam i zostawiam tylko ten biały.
Maleckis Motorsport
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Blacha »

Już gdzieś widziałem ten zbiornik :śmiech: Kuba się spisał.
Michał czy będzie on wypełniony gąbką czy może coś się zmieniło i ma przegrody?
Co do zbiorniczka pośredniego nie będzie on za mały? Wiem że podobne konstrukcje mają od 1,5 do 3 litrów.
Bardzo fajna rzecz, przy ciągłym przechodzeniu z boku w bok podczas driftu na ori zbiorniku często mi się dławił w mojej e30, niestety nie doczekał dakiego dywajsu a z opinii znajowym który to stosują rozwiązuje to całkowice problem z dostawami paliwa.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

Blacha pisze:Już gdzieś widziałem ten zbiornik :śmiech: Kuba się spisał.
Michał czy będzie on wypełniony gąbką czy może coś się zmieniło i ma przegrody?
Co do zbiorniczka pośredniego nie będzie on za mały? Wiem że podobne konstrukcje mają od 1,5 do 3 litrów.
Pozdrawiam
Będzie wypełniony gąbką. Dodatkowo kruciec wyjściowy z baku będzie połączony z miedzianą rurką wewnątrz, którą wygniemy tak, aby jej otwór znalazł się na środku zbiornika. Myślę, że surge tank ma wystarczającą pojemność.
Blacha pisze:Bardzo fajna rzecz, przy ciągłym przechodzeniu z boku w bok podczas driftu na ori zbiorniku często mi się dławił w mojej e30, niestety nie doczekał dakiego dywajsu a z opinii znajowym który to stosują rozwiązuje to całkowice problem z dostawami paliwa.
Właśnie dlatego ten zbiornik wyląduje u mnie. Miałem z tym szczególne problemy na długich łukach - takich jak np. na Torze Poznań na dużej nitce toru. Jak bak był pełen, to nie było problemu, ale im mniej paliwa, tym było gorzej. Na razie rozwiązałem to montując drugą pompę paliwa w drugim koszyku. Jednak zawsze chciałem mieć rajdowe części w moim BMW :heh: .

Kuba dał radę, rzeczywiście! Nie mogę się doczekać, aby wystroić jego E30 2.8 Kompresor. Na razie przywiózł mi tylko tonę gratów, z których mam złożyć silnik :wink2: .

Pozdrawiam.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: korona »

Całkiem ładny, oby był szczelny. Nie da rady zastosować w którymś zbiorniku ori pompy? Czy będziesz montował zewnętrzne? Czy gąbka do wypełnienia zbiornika może być zwykła z babcinej kanapy? :heh:

PS. Właśnie przed godziną miałem ten oryginalny zbiornik w rękach, waży ok 10kg, może nawet mniej. Niestety Michał nie było przewodów o które pytałeś.
www.turboBMW.pl
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Blacha »

Michał_Małecki pisze: Będzie wypełniony gąbką. Dodatkowo kruciec wyjściowy z baku będzie połączony z miedzianą rurką wewnątrz, którą wygniemy tak, aby jej otwór znalazł się na środku zbiornika.
To jeszcze tylko jedno szybkie pytanie odnośnie zbiornika. Dno jest płaski czy jest w nim jeden punkt w którym zawsze będzie paliwo?
Korona przy doborze gąbki najważniejsze żeby jej paliwo nie rozsuszczało... z babcinej kanapy może się nie nadać :rolleyes2:

Michał to czeka cie troche zabawy z tymi gratam, mam nadzieje że po zakończeniu lub co by było ciekawsze w trakcie budowy Kuba zdecyduje się opisać auto w dziale projekty.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

korona pisze:Całkiem ładny, oby był szczelny. Nie da rady zastosować w którymś zbiorniku ori pompy? Czy będziesz montował zewnętrzne? Czy gąbka do wypełnienia zbiornika może być zwykła z babcinej kanapy? :heh:

PS. Właśnie przed godziną miałem ten oryginalny zbiornik w rękach, waży ok 10kg, może nawet mniej. Niestety Michał nie było przewodów o które pytałeś.
Spokojnie dałoby radę zastosować seryjny koszyk mocujący pompę. Wiem, że mój inżynier załatwiał podobny zbiornik dla właściciela Nissana S14 i tam właśnie koszyk wraz z pompą z seryjnego baku został przeszczepiony do jego aluminiowego odpowiednika. Ja będę u siebie pompy montował zewnętrznie. Inżynier coś wspominał o piance poliuretanowej, jeszcze nie zastanawiałem się nad tym prawdę mówiąc.
Blacha pisze:To jeszcze tylko jedno szybkie pytanie odnośnie zbiornika. Dno jest płaski czy jest w nim jeden punkt w którym zawsze będzie paliwo?
Korona przy doborze gąbki najważniejsze żeby jej paliwo nie rozsuszczało... z babcinej kanapy może się nie nadać :rolleyes2:

Michał to czeka cie troche zabawy z tymi gratam, mam nadzieje że po zakończeniu lub co by było ciekawsze w trakcie budowy Kuba zdecyduje się opisać auto w dziale projekty.
Bak ma płaskie dno. A z gratami sobie poradzę, spokojnie. Już nie takie "imprezy się stawiało" - jak to mawia mój kolega :wink2: .

Pozdrawiam.
Maleckis Motorsport
usunięty
User
Posty: 47
Rejestracja: 6 lip 2010, o 22:31
Imię: usuniety
lokalizacja: Konin
Lokalizacja: Konin

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: usunięty »

Ojej, mam jakiś taki podobny :-)))

Obrazek

A tak na poważnie - idealna jest gąbka o "otwartej" strukturze, czyli bez bąbelków a z siateczką - z gradacją (ilość bąbli na cal) F10 lub F20. Najczęściej w sporcie używa się gąbek silikonowych, ale one są drogie. Można też użyć gąbki poliuretanowej (większość z nich jest odporna na benzynę) - te są tańsze i łatwo dostępne.

Obrazek
U góry gradacja F20, na dole F10.

Optymalna była by gąbka filtracyjna od akwarium (to jedna z lepszych gąbek bo musi być idealnie obojętna - a woda nie jest wcale gorszym rozpuszczalnikiem od benzyny). Koszt wypełnienia całego zbiornika taką gąbką to ok 180zł brutto - a więc nie tak tragicznie. Można oczywiście zastosować gąbkę poliuretanową z jakiegoś materaca, ale ona ma dość dużą gradację i może zbyt dobrze trzymać paliwo (choć doszły mnie słuchy, że też nieźle daje radę).

Ja chyba zapakuję coś takiego:

Obrazek

Tak jak Michał napisał - ciągnąć paliwo będziemy prosto ze środka zbiornika (największe prawdopodobieństwo, że ono tam będzie). Wszystko dzięki miedzianej rurce wlutowanej w kruciec i lekko wygiętej ku środkowi. Zagłębienia tam nie ma, ale zrobimy je w gąbce, tak, żeby paliwo zawsze tam "stało" w luźnej formie.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: Michał_Małecki »

Panowie, wspaniały weekend za mną. Właśnie wróciłem z kolejnych zawodów PRO. Teraz padam ze zmęczenia, lecę się wykąpać i odpoczywać, bo jutro do pracy, ale jako "teaser" tego, co się działo, daję 2 linki do filmików:

http://www.youtube.com/watch?v=MrU15U6tmdo" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=q0kX5CJUl1c" onclick="window.open(this.href);return false;

Obszerniejsza relacja pewnie jutro albo we wtorek.

Pozdrawiam,
Michał.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu

Post autor: sierRKA »

dzisiaj odwiedziłem Michale zawody, dzwoniłem ale byłeś pewnie zajęty :down:
gratuluje przejazdu :ok:
jak Wy wytrzymujecie w tych kombinezonach w tych maszynach, ja na trybunach sie rozpływałem.
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
ODPOWIEDZ