Naprawdę trasa mega trudna, i o to chodzi w końcu na łatwej trasie niczego nie da się nauczyć.
BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
-
kremat0r
- User
- Posty: 78
- Rejestracja: 25 kwie 2010, o 16:00
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: Poznan
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Widziałem Twoje przejazdy, widziałem trasę i widziałem jak jeździli inni, stosunkowo lepsi zawodnicy ( sorki
)
Naprawdę trasa mega trudna, i o to chodzi w końcu na łatwej trasie niczego nie da się nauczyć.
Naprawdę trasa mega trudna, i o to chodzi w końcu na łatwej trasie niczego nie da się nauczyć.
e36 coupe m50b25nv, czas zacząc :)
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Dokładnie. Dlatego też w niedzielę wróciłem i jeździłem ile tylko mogłem, aby trasę ogarnąć. Udało się dopiero pod koniec treningów niedzielnych. W sobotę więcej się nauczyłem podczas rozmów z Hiroki Furuse niż podczas swoich przejazdów, bo przez 4 godziny zrobiłem ich tylko 8. Były ogromne kolejki i mnóstwo czekania. Mój silnik jeszcze nigdy tak długo nie pracował na jałowym. Przed kwalifikacjami każdy przejazd to wstyd, w trakcie kwalifikacji pierwsze dwa także. W trzecim wreszcie przeszedłem 1. zakręt ładnie i fakt, że doleciałem do przerzutu na drugi (co mi się po raz pierwszy udało), tak mnie podniecił, że na końcu się pogubiłem i przywaliłem w barierkę. Kiedy byłeś: sobota czy niedziela? Pozdrawiam.kremat0r pisze:Naprawdę trasa mega trudna, i o to chodzi w końcu na łatwej trasie niczego nie da się nauczyć.
Maleckis Motorsport
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Że ci się to nie znudziłoMichał_Małecki pisze:....
Aaa... i tradycyjnie nic się nie popsuło.
www.turboBMW.pl
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Uwielbiam moje piskliwie jęczące 2.8, ale mimo to - za każdym razem jak spoglądam na silnik 1JZ-GTE to przesiąkam strasznym pożądaniemkorona pisze: Że ci się to nie znudziłoa tak poważnie to gratuluję bezawaryjnego setupu, podziwiam wytrzymałośc serii przy takim upalaniu
3 zdjęcia z zawodów:


Zimą znów zabieram się za cięcie i krzesanie iskier przy zwrotnicach - nie podoba mi się to wewn. koło...

No i jeszcze jeden film z mojego przejazdu:
http://www.youtube.com/watch?v=HLI7UIIvbRw
Jeżeli podołamy finansowo, to 10-11 lipca walczę znów - tym razem celem jest Toruń i Tor Coloseum.
Pozdrawiam,
Michał.
Maleckis Motorsport
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Dzisiaj mój znajomy inżynier, Pan i Władca konińskiego internetu oraz regularny pomocnik na treningach i zawodach w Maleckis Drift Teamie przywiózł mi takie oto coś:






Na razie zbiornik trochę poczeka na montaż. Chciałbym układ paliwowy złożyc na porządnych pompach, lecz obecnie priorytetem są starty w zawodach.
Pozdrawiam,
Michał.
Na razie zbiornik trochę poczeka na montaż. Chciałbym układ paliwowy złożyc na porządnych pompach, lecz obecnie priorytetem są starty w zawodach.
Pozdrawiam,
Michał.
Maleckis Motorsport
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
ladny, ile litrow? moje pytanie najwazniejsze -> ile wazy seryjny bak? bedziesz wyzucac?
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Zbiornik główny ma 40 litrów, surge tank około 1 litra. Ile waży seryjny bak nie wiem. Nie sądze, aby ważył wiele. Wiem, że Adam ma 1 bak luźny, to może w wolnej chwili doda do tematu jego wagę. Tak, seryjny wyrzucam i zostawiam tylko ten biały.. pisze:ladny, ile litrow? moje pytanie najwazniejsze -> ile wazy seryjny bak? bedziesz wyzucac?
Maleckis Motorsport
-
Blacha
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Już gdzieś widziałem ten zbiornik
Kuba się spisał.
Michał czy będzie on wypełniony gąbką czy może coś się zmieniło i ma przegrody?
Co do zbiorniczka pośredniego nie będzie on za mały? Wiem że podobne konstrukcje mają od 1,5 do 3 litrów.
Bardzo fajna rzecz, przy ciągłym przechodzeniu z boku w bok podczas driftu na ori zbiorniku często mi się dławił w mojej e30, niestety nie doczekał dakiego dywajsu a z opinii znajowym który to stosują rozwiązuje to całkowice problem z dostawami paliwa.
Pozdrawiam
Michał czy będzie on wypełniony gąbką czy może coś się zmieniło i ma przegrody?
Co do zbiorniczka pośredniego nie będzie on za mały? Wiem że podobne konstrukcje mają od 1,5 do 3 litrów.
Bardzo fajna rzecz, przy ciągłym przechodzeniu z boku w bok podczas driftu na ori zbiorniku często mi się dławił w mojej e30, niestety nie doczekał dakiego dywajsu a z opinii znajowym który to stosują rozwiązuje to całkowice problem z dostawami paliwa.
Pozdrawiam
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Będzie wypełniony gąbką. Dodatkowo kruciec wyjściowy z baku będzie połączony z miedzianą rurką wewnątrz, którą wygniemy tak, aby jej otwór znalazł się na środku zbiornika. Myślę, że surge tank ma wystarczającą pojemność.Blacha pisze:Już gdzieś widziałem ten zbiornikKuba się spisał.
Michał czy będzie on wypełniony gąbką czy może coś się zmieniło i ma przegrody?
Co do zbiorniczka pośredniego nie będzie on za mały? Wiem że podobne konstrukcje mają od 1,5 do 3 litrów.
Pozdrawiam
Właśnie dlatego ten zbiornik wyląduje u mnie. Miałem z tym szczególne problemy na długich łukach - takich jak np. na Torze Poznań na dużej nitce toru. Jak bak był pełen, to nie było problemu, ale im mniej paliwa, tym było gorzej. Na razie rozwiązałem to montując drugą pompę paliwa w drugim koszyku. Jednak zawsze chciałem mieć rajdowe części w moim BMWBlacha pisze:Bardzo fajna rzecz, przy ciągłym przechodzeniu z boku w bok podczas driftu na ori zbiorniku często mi się dławił w mojej e30, niestety nie doczekał dakiego dywajsu a z opinii znajowym który to stosują rozwiązuje to całkowice problem z dostawami paliwa.
Kuba dał radę, rzeczywiście! Nie mogę się doczekać, aby wystroić jego E30 2.8 Kompresor. Na razie przywiózł mi tylko tonę gratów, z których mam złożyć silnik
Pozdrawiam.
Maleckis Motorsport
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Całkiem ładny, oby był szczelny. Nie da rady zastosować w którymś zbiorniku ori pompy? Czy będziesz montował zewnętrzne? Czy gąbka do wypełnienia zbiornika może być zwykła z babcinej kanapy?
PS. Właśnie przed godziną miałem ten oryginalny zbiornik w rękach, waży ok 10kg, może nawet mniej. Niestety Michał nie było przewodów o które pytałeś.
PS. Właśnie przed godziną miałem ten oryginalny zbiornik w rękach, waży ok 10kg, może nawet mniej. Niestety Michał nie było przewodów o które pytałeś.
www.turboBMW.pl
-
Blacha
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
To jeszcze tylko jedno szybkie pytanie odnośnie zbiornika. Dno jest płaski czy jest w nim jeden punkt w którym zawsze będzie paliwo?Michał_Małecki pisze: Będzie wypełniony gąbką. Dodatkowo kruciec wyjściowy z baku będzie połączony z miedzianą rurką wewnątrz, którą wygniemy tak, aby jej otwór znalazł się na środku zbiornika.
Korona przy doborze gąbki najważniejsze żeby jej paliwo nie rozsuszczało... z babcinej kanapy może się nie nadać
Michał to czeka cie troche zabawy z tymi gratam, mam nadzieje że po zakończeniu lub co by było ciekawsze w trakcie budowy Kuba zdecyduje się opisać auto w dziale projekty.
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Spokojnie dałoby radę zastosować seryjny koszyk mocujący pompę. Wiem, że mój inżynier załatwiał podobny zbiornik dla właściciela Nissana S14 i tam właśnie koszyk wraz z pompą z seryjnego baku został przeszczepiony do jego aluminiowego odpowiednika. Ja będę u siebie pompy montował zewnętrznie. Inżynier coś wspominał o piance poliuretanowej, jeszcze nie zastanawiałem się nad tym prawdę mówiąc.korona pisze:Całkiem ładny, oby był szczelny. Nie da rady zastosować w którymś zbiorniku ori pompy? Czy będziesz montował zewnętrzne? Czy gąbka do wypełnienia zbiornika może być zwykła z babcinej kanapy?![]()
PS. Właśnie przed godziną miałem ten oryginalny zbiornik w rękach, waży ok 10kg, może nawet mniej. Niestety Michał nie było przewodów o które pytałeś.
Bak ma płaskie dno. A z gratami sobie poradzę, spokojnie. Już nie takie "imprezy się stawiało" - jak to mawia mój kolegaBlacha pisze:To jeszcze tylko jedno szybkie pytanie odnośnie zbiornika. Dno jest płaski czy jest w nim jeden punkt w którym zawsze będzie paliwo?
Korona przy doborze gąbki najważniejsze żeby jej paliwo nie rozsuszczało... z babcinej kanapy może się nie nadać![]()
Michał to czeka cie troche zabawy z tymi gratam, mam nadzieje że po zakończeniu lub co by było ciekawsze w trakcie budowy Kuba zdecyduje się opisać auto w dziale projekty.
Pozdrawiam.
Maleckis Motorsport
-
usunięty
- User
- Posty: 47
- Rejestracja: 6 lip 2010, o 22:31
- Imię: usuniety
- lokalizacja: Konin
- Lokalizacja: Konin
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Ojej, mam jakiś taki podobny :-)))

A tak na poważnie - idealna jest gąbka o "otwartej" strukturze, czyli bez bąbelków a z siateczką - z gradacją (ilość bąbli na cal) F10 lub F20. Najczęściej w sporcie używa się gąbek silikonowych, ale one są drogie. Można też użyć gąbki poliuretanowej (większość z nich jest odporna na benzynę) - te są tańsze i łatwo dostępne.

U góry gradacja F20, na dole F10.
Optymalna była by gąbka filtracyjna od akwarium (to jedna z lepszych gąbek bo musi być idealnie obojętna - a woda nie jest wcale gorszym rozpuszczalnikiem od benzyny). Koszt wypełnienia całego zbiornika taką gąbką to ok 180zł brutto - a więc nie tak tragicznie. Można oczywiście zastosować gąbkę poliuretanową z jakiegoś materaca, ale ona ma dość dużą gradację i może zbyt dobrze trzymać paliwo (choć doszły mnie słuchy, że też nieźle daje radę).
Ja chyba zapakuję coś takiego:

Tak jak Michał napisał - ciągnąć paliwo będziemy prosto ze środka zbiornika (największe prawdopodobieństwo, że ono tam będzie). Wszystko dzięki miedzianej rurce wlutowanej w kruciec i lekko wygiętej ku środkowi. Zagłębienia tam nie ma, ale zrobimy je w gąbce, tak, żeby paliwo zawsze tam "stało" w luźnej formie.

A tak na poważnie - idealna jest gąbka o "otwartej" strukturze, czyli bez bąbelków a z siateczką - z gradacją (ilość bąbli na cal) F10 lub F20. Najczęściej w sporcie używa się gąbek silikonowych, ale one są drogie. Można też użyć gąbki poliuretanowej (większość z nich jest odporna na benzynę) - te są tańsze i łatwo dostępne.

U góry gradacja F20, na dole F10.
Optymalna była by gąbka filtracyjna od akwarium (to jedna z lepszych gąbek bo musi być idealnie obojętna - a woda nie jest wcale gorszym rozpuszczalnikiem od benzyny). Koszt wypełnienia całego zbiornika taką gąbką to ok 180zł brutto - a więc nie tak tragicznie. Można oczywiście zastosować gąbkę poliuretanową z jakiegoś materaca, ale ona ma dość dużą gradację i może zbyt dobrze trzymać paliwo (choć doszły mnie słuchy, że też nieźle daje radę).
Ja chyba zapakuję coś takiego:

Tak jak Michał napisał - ciągnąć paliwo będziemy prosto ze środka zbiornika (największe prawdopodobieństwo, że ono tam będzie). Wszystko dzięki miedzianej rurce wlutowanej w kruciec i lekko wygiętej ku środkowi. Zagłębienia tam nie ma, ale zrobimy je w gąbce, tak, żeby paliwo zawsze tam "stało" w luźnej formie.
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Panowie, wspaniały weekend za mną. Właśnie wróciłem z kolejnych zawodów PRO. Teraz padam ze zmęczenia, lecę się wykąpać i odpoczywać, bo jutro do pracy, ale jako "teaser" tego, co się działo, daję 2 linki do filmików:
http://www.youtube.com/watch?v=MrU15U6tmdo" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=q0kX5CJUl1c" onclick="window.open(this.href);return false;
Obszerniejsza relacja pewnie jutro albo we wtorek.
Pozdrawiam,
Michał.
http://www.youtube.com/watch?v=MrU15U6tmdo" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=q0kX5CJUl1c" onclick="window.open(this.href);return false;
Obszerniejsza relacja pewnie jutro albo we wtorek.
Pozdrawiam,
Michał.
Maleckis Motorsport
- sierRKA
- Forumowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Grudziądz
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
dzisiaj odwiedziłem Michale zawody, dzwoniłem ale byłeś pewnie zajęty
gratuluje przejazdu
jak Wy wytrzymujecie w tych kombinezonach w tych maszynach, ja na trybunach sie rozpływałem.
gratuluje przejazdu
jak Wy wytrzymujecie w tych kombinezonach w tych maszynach, ja na trybunach sie rozpływałem.
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE