E30 coupe 88' m20b27 turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: caserwis »

Na wypiaskowane nie ma sensu dawać odrdzewiacze i reaktywny chyba że piaskowane odkurzaczem.
Jak jest wybite do czysta to Ep wystarczy w zupełności zwłaszcza na komore silnika, po co to tyle hajsu i roboty jak można szybciej i taniej i na pewno nie gorzej.
Podkład epoxy dobrze wypełnia na właściwości antykorozyjne i można na niego mokro w mokro lakierować.
Ile to tarcia mniej i paluchy niepokancerowane.

A robota ładna podoba mi się że dokładnie i z sercem. :ok:
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Widzisz położony dinitrol nawet na wypiaskowaną do gołego w miejscach gdzie była ruda zaszedł w reakcję. Piaskuję już od jakiegoś czasu i kiedyś zayważyłem że wypiaskowane nie znaczy że nie ma rdzy. Pluł bym sobie w brode jak by coś zaczęło wyłazić.
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: caserwis »

Ja dla spokoju używam reaktywnego na kwasie azotowym nie potrzeba żadnych odrdzewiaczy a te najczęściej wymagają przykrycia ich EP.

Czasem po piaskowaniu zachodzi reakcja w miejscu po rdzy jak robisz piaskiem a nie korundem piasek zaszkli rdze a nie zawsze wybije do czysta.
Dobrze zrobiłeś bo masz pewność że nie wyjdzie a to najważniejsze.
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Znalazłem silnik jako dawcę. W nim teoretycznie miała być szczelna głowica (w końcu!).
Nie w tym rzecz. Właściciel opowiadał różne historie. Między innymi jak to mu katalizator rozsadziło i się zapalił :?:
Jak zdjąłem czapkę pokazał się tam taki własnie tłok. (wtf?!) Auto nie doładowane, całkowicie seryjne.
Podczas rozbierania znalazłem przewody wtrysków przyciśnięte pokrywą. Całość zaczęła się jakoś logicznie układać. Wtryski sterowane są przeciez minusem.
Wychodzi na to, że jeden wtryskiwacz był cały czas otwarty stąd pożar katalizatora.

Zastanawia mnie fakt co się działo w tym cylindrze, że to tak wygląda. Dodam, że świeca też nie wyglądała za ciekawie, a raczej wiele z niej nie zostało.
Widzi ktoś to z logicznego punktu widzenia?


Obrazek
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Karolo »

Elektroda na świecy sie urwała i zrobiła to co wyżej - nic nietypowego, raczej norma.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Karolo pisze:Elektroda na świecy sie urwała i zrobiła to co wyżej - nic nietypowego, raczej norma.

Ze świecy nie urwał się żaden element. Wygląda jak podobnie jak ten tłok.
sztymc
Turbo-Team
Posty: 313
Rejestracja: 29 sty 2014, o 21:00
Imię: Krzysiek
lokalizacja: Wojnicz
Lokalizacja: Wojnicz

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: sztymc »

to wyglada jak jakies dziwne samozapłony tego paliwa, ale z drugiej strony za duzo paliwa to by nie palił na tego garczka, dziwne w kazdym razie niezłe spustoszenie na tym tłoku :)
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: k64 »

Za cieplo. Oo swiecy sa wzery , odpryski.
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Grzesi(E30)k »

Zamiast kolekcjonowac glowice nie lepiej szarpnac sie na nowa AMC?
-chałturnik-
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Grzesi(E30)k pisze:Zamiast kolekcjonowac glowice nie lepiej szarpnac sie na nowa AMC?

Akurat w tym wypadku silnik z osprzętem dostałem za przysłowiową flachee :) ale fakt AMC chodzi po głowie mocno :piwo:
wojtekm17
Forumowicz
Posty: 467
Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
Imię: Wojtek
lokalizacja: Brok

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: wojtekm17 »

Jak duzo taka głowica AMC kosztuje?
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Grzesi(E30)k »

Podejrzewam ze >2500zl. Ale slyszalem ze ma wiecej miesa na plaszczu wodnym kosztem przeplywu wzgledem ori 885. Ale to zawsze mozna nadrobic ,a zawory sa tak samo duze jak 2.5/S2.7
-chałturnik-
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Jakoś w tych okolicach. Gość na oelixie mial wystawioną i porównywał z ori i niby różnicy gołym okiem nie widział. W każdym bądź razie zawsze to świeże alu, nie wypracowane. One są też słabo wykończone. Nie obrobione krawędzie odlewowe i te sprawy.
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: nfs »

jak już inwestować w nową głowę do m20 to taką:

Obrazek

Obrazek

:smile2:
świerzop
User
Posty: 18
Rejestracja: 4 mar 2012, o 13:24
Imię: Rafał
lokalizacja: Szydłowiec

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: świerzop »

Ile tak głowica może kosztować ?
ODPOWIEDZ