E30 coupe 88' m20b27 turbo
- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
A co sądzicie o zarysowanych denkach tłokow? EGT było w okolicach 800st.
- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Dawno nic nie wrzucałem, a temat poszedł dalej. Większość blacharka, ale nadal należy do całego bałaganu.

Rozbiórka wszystkiego

Wypiaskowana komora

W ruch poszedł Dinitrol RC800.

W miejscach gdzie zrobił się bardzo czarny zaszła większa reakcja nawet po piaskowaniu.

Podkład reaktywny.

Akrylowy.

Piaskowanie belki przód tył i reszty el. zawieszenia.

Położony akryl b. grubo.

Komora w czarnym półmacie.

Wleciał pomysł na zmianę koloru.




Wymiana poszyć progowych.
Gdzieś tam w między czasie zrobiona cała podłoga żeby nie wiało w nogi.

Rozbiórka wszystkiego

Wypiaskowana komora

W ruch poszedł Dinitrol RC800.

W miejscach gdzie zrobił się bardzo czarny zaszła większa reakcja nawet po piaskowaniu.

Podkład reaktywny.

Akrylowy.

Piaskowanie belki przód tył i reszty el. zawieszenia.

Położony akryl b. grubo.

Komora w czarnym półmacie.

Wleciał pomysł na zmianę koloru.
Wymiana poszyć progowych.
Gdzieś tam w między czasie zrobiona cała podłoga żeby nie wiało w nogi.
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Dzięki wielkie.
Tak przy okazji napotkałem na problem przy próbnych przymiarkach na dysze natrysku oleju.

Dysza z silnika m54 ma wejść w nawiercony otwór, ale ale płaszcz tłoka zjeżdzając na dół wystaje i to mocno.
Zastanawiam się nad skróceniem płaszcza. Tłoki m20 mają bardzo długie płaszcze. M50 już nie.
Jak bardzo wpłynie to na żywotność tuleii? Ktoś przerabiał podobny temat?
Tak przy okazji napotkałem na problem przy próbnych przymiarkach na dysze natrysku oleju.

Dysza z silnika m54 ma wejść w nawiercony otwór, ale ale płaszcz tłoka zjeżdzając na dół wystaje i to mocno.
Zastanawiam się nad skróceniem płaszcza. Tłoki m20 mają bardzo długie płaszcze. M50 już nie.
Jak bardzo wpłynie to na żywotność tuleii? Ktoś przerabiał podobny temat?
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Ingerowanie w tłok to ultra kiepski pomysł. Ten płaszcz, ma za zadanie prowadzić tłok po tulei w trakcie ruchu posuwisto zwrotnego. Skrócenie go, może doprowadzić do ukosowania się tłoka w tulei. Skutki na pewno szybko będą tragiczne. Poza tym musiałoby to być zrobione na tokarce żeby choć spróbować zachować wyważenie - co nawet nie wiem czy jest i tak do osiągnięcia. Ogólnie nie podoba mi się to, że ten tłok tak bardzo nisko schodzi, pierwsze widzę coś tak hardkorowego.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
- wzkurczak
- User
- Posty: 149
- Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Warszawa Zachod
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Sądze ze bedzie to miało duzy wpłym na "koszenie" się tłoka w tuleji co w konsekwencji skonczy się zacieraniem. idąc tym tokiem myślenia można by we wszystkich silnika zebrać tłoki od dołu zeby zejsc z masy układu korbowego.Preiss pisze:Dzięki wielkie.
Tak przy okazji napotkałem na problem przy próbnych przymiarkach na dysze natrysku oleju.
Dysza z silnika m54 ma wejść w nawiercony otwór, ale ale płaszcz tłoka zjeżdzając na dół wystaje i to mocno.
Zastanawiam się nad skróceniem płaszcza. Tłoki m20 mają bardzo długie płaszcze. M50 już nie.
Jak bardzo wpłynie to na żywotność tuleii? Ktoś przerabiał podobny temat?
Mam zdjecie tłoka z M50B20 robionego przez Ac-schnitze z silnika wolnossącego i tłoki były odchudzone ale w taki sposób jak na foto i sadze ze właśnie po to żeby zachować prawidłowy ruch w tuleji...
OT takie moje przemyślenia... ale mogę być w błędzie.

- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Karolo pisze:Ingerowanie w tłok to ultra kiepski pomysł. Ten płaszcz, ma za zadanie prowadzić tłok po tulei w trakcie ruchu posuwisto zwrotnego. Skrócenie go, może doprowadzić do ukosowania się tłoka w tulei. Skutki na pewno szybko będą tragiczne. Poza tym musiałoby to być zrobione na tokarce żeby choć spróbować zachować wyważenie - co nawet nie wiem czy jest i tak do osiągnięcia. Ogólnie nie podoba mi się to, że ten tłok tak bardzo nisko schodzi, pierwsze widzę coś tak hardkorowego.
Blok to m20b27. Wał m21d24 o wykorbieniu takim samym jak m20b27. Tłoki są właśnie z ety. Korby co prawda kute ale długość zachowana seryjna. Powód wykonania długiego płaszcza jakiś pewnie był.
Może z racji pasowania tłoków. Chociaż tłoki z m50 są krótsze a pasowania porównójąc do m20 wręcz takie same. Poniżej wymiar płaszcza. Porówna któś do tłoka z m50?

-
- Turbo-Team
- Posty: 672
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
W progach wierciłeś otwory i póżniej w nie spawałeś migiem?
- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
caserwis pisze:W progach wierciłeś otwory i póżniej w nie spawałeś migiem?
Odwierciłem stare zgrzewy. W nowych poszyciach nie wierciłem, spawane od wewnatrz.
- pajak2444
- User
- Posty: 71
- Rejestracja: 30 maja 2011, o 13:50
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Długołęka
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

od lewej:
M50B25 , 3 środkowe to M20b25 , prawy tłok M20B27
zgodnie z e30.de to środkowy tłok to najlepsza opcja do strokera na 327i.
Płaski i długi płaszcz to mahle, krótki tłok profilowany to Kolbenschmidt.
O prowadzenie bym się nie martwił w takim stopniu jak wy. tłoki motocyklowe maja jeszcze krótsze płaszcze i jakoś chulaja bez koszenia się, grunt, żeby tuleje cylindrowe nie były rozklepane
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
-
- Turbo-Team
- Posty: 672
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Wszystko ładnie ale nie bardzo rozumie po co po pichu dawałeś odrdzewiacz i reaktywny i akrylowy. Jakaś technologia rodem z NASA.
- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Nie do końca rozumiem pytanie. O co dokładnie pytasz?
-
- Turbo-Team
- Posty: 672
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
W jakim celu tyle chemi nie prościej epoxyda i mokro w mokro lakier i gotowe.
- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Na pewno prościej, ale czy lepiej?