E30 coupe 88' m20b27 turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

A co sądzicie o zarysowanych denkach tłokow? EGT było w okolicach 800st.
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Dawno nic nie wrzucałem, a temat poszedł dalej. Większość blacharka, ale nadal należy do całego bałaganu.


Obrazek
Rozbiórka wszystkiego



Obrazek
Wypiaskowana komora



Obrazek
W ruch poszedł Dinitrol RC800.



Obrazek
W miejscach gdzie zrobił się bardzo czarny zaszła większa reakcja nawet po piaskowaniu.



Obrazek
Podkład reaktywny.



Obrazek
Akrylowy.



Obrazek
Piaskowanie belki przód tył i reszty el. zawieszenia.



Obrazek
Położony akryl b. grubo.



Obrazek
Komora w czarnym półmacie.



Obrazek
Wleciał pomysł na zmianę koloru.



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wymiana poszyć progowych.

Gdzieś tam w między czasie zrobiona cała podłoga żeby nie wiało w nogi.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: leo »

swietna robota :)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Dzięki wielkie.

Tak przy okazji napotkałem na problem przy próbnych przymiarkach na dysze natrysku oleju.

Obrazek

Dysza z silnika m54 ma wejść w nawiercony otwór, ale ale płaszcz tłoka zjeżdzając na dół wystaje i to mocno.
Zastanawiam się nad skróceniem płaszcza. Tłoki m20 mają bardzo długie płaszcze. M50 już nie.

Jak bardzo wpłynie to na żywotność tuleii? Ktoś przerabiał podobny temat?
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Karolo »

Ingerowanie w tłok to ultra kiepski pomysł. Ten płaszcz, ma za zadanie prowadzić tłok po tulei w trakcie ruchu posuwisto zwrotnego. Skrócenie go, może doprowadzić do ukosowania się tłoka w tulei. Skutki na pewno szybko będą tragiczne. Poza tym musiałoby to być zrobione na tokarce żeby choć spróbować zachować wyważenie - co nawet nie wiem czy jest i tak do osiągnięcia. Ogólnie nie podoba mi się to, że ten tłok tak bardzo nisko schodzi, pierwsze widzę coś tak hardkorowego.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
wzkurczak
User
Posty: 149
Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
Imię: Tomek
lokalizacja: Warszawa Zachod

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: wzkurczak »

Preiss pisze:Dzięki wielkie.

Tak przy okazji napotkałem na problem przy próbnych przymiarkach na dysze natrysku oleju.

Obrazek

Dysza z silnika m54 ma wejść w nawiercony otwór, ale ale płaszcz tłoka zjeżdzając na dół wystaje i to mocno.
Zastanawiam się nad skróceniem płaszcza. Tłoki m20 mają bardzo długie płaszcze. M50 już nie.

Jak bardzo wpłynie to na żywotność tuleii? Ktoś przerabiał podobny temat?
Sądze ze bedzie to miało duzy wpłym na "koszenie" się tłoka w tuleji co w konsekwencji skonczy się zacieraniem. idąc tym tokiem myślenia można by we wszystkich silnika zebrać tłoki od dołu zeby zejsc z masy układu korbowego.

Mam zdjecie tłoka z M50B20 robionego przez Ac-schnitze z silnika wolnossącego i tłoki były odchudzone ale w taki sposób jak na foto i sadze ze właśnie po to żeby zachować prawidłowy ruch w tuleji...

OT takie moje przemyślenia... ale mogę być w błędzie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Karolo pisze:Ingerowanie w tłok to ultra kiepski pomysł. Ten płaszcz, ma za zadanie prowadzić tłok po tulei w trakcie ruchu posuwisto zwrotnego. Skrócenie go, może doprowadzić do ukosowania się tłoka w tulei. Skutki na pewno szybko będą tragiczne. Poza tym musiałoby to być zrobione na tokarce żeby choć spróbować zachować wyważenie - co nawet nie wiem czy jest i tak do osiągnięcia. Ogólnie nie podoba mi się to, że ten tłok tak bardzo nisko schodzi, pierwsze widzę coś tak hardkorowego.


Blok to m20b27. Wał m21d24 o wykorbieniu takim samym jak m20b27. Tłoki są właśnie z ety. Korby co prawda kute ale długość zachowana seryjna. Powód wykonania długiego płaszcza jakiś pewnie był.
Może z racji pasowania tłoków. Chociaż tłoki z m50 są krótsze a pasowania porównójąc do m20 wręcz takie same. Poniżej wymiar płaszcza. Porówna któś do tłoka z m50?
Obrazek
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: caserwis »

W progach wierciłeś otwory i póżniej w nie spawałeś migiem?
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

caserwis pisze:W progach wierciłeś otwory i póżniej w nie spawałeś migiem?


Odwierciłem stare zgrzewy. W nowych poszyciach nie wierciłem, spawane od wewnatrz.
Awatar użytkownika
pajak2444
User
Posty: 71
Rejestracja: 30 maja 2011, o 13:50
Imię: Wojtek
lokalizacja: Długołęka

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: pajak2444 »

Obrazek
od lewej:
M50B25 , 3 środkowe to M20b25 , prawy tłok M20B27
zgodnie z e30.de to środkowy tłok to najlepsza opcja do strokera na 327i.
Płaski i długi płaszcz to mahle, krótki tłok profilowany to Kolbenschmidt.

O prowadzenie bym się nie martwił w takim stopniu jak wy. tłoki motocyklowe maja jeszcze krótsze płaszcze i jakoś chulaja bez koszenia się, grunt, żeby tuleje cylindrowe nie były rozklepane
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: elmo0104 »

Pajak2444 +1
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: caserwis »

Wszystko ładnie ale nie bardzo rozumie po co po pichu dawałeś odrdzewiacz i reaktywny i akrylowy. Jakaś technologia rodem z NASA.
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Nie do końca rozumiem pytanie. O co dokładnie pytasz?
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: caserwis »

W jakim celu tyle chemi nie prościej epoxyda i mokro w mokro lakier i gotowe.
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Na pewno prościej, ale czy lepiej?
ODPOWIEDZ