E30 coupe 88' m20b27 turbo
-
- User
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WW 88
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Pęknięcie na głowicy da się zaspawać, ale trzeba mieć wprawę i odpowiednie warunki.Wydmuchałeś olej z gniazd? Na oryginalnych śrubach u mnie przy 1 barze uszczelka była w kanale wodnym po 800km.
Zaspawaj kanały wodne pewnie będzie lepiej. Dużo osób pisze, że u nich przy 1-1,5 bar jest spoko nic się nie dzieje, czasem się zastanawiam dlaczego u mnie nie jest tak kolorowo. Na początku miałem problem z uszczelką , głowicę ściągałem pewnie z 15 razy ( nieprzesadzając), jak ogarnąłem głowę pękały,tłoki, ogarnąłem tłoki łamały się korbowody, ogarnąłem silnik , od trzech lat niema awarii silnika
. Z powodu braku awarii silnika, nastąpiło zmielenie łączników elastycznych wału (Lemforder dwukrotnie z tendencją raz w sezonie) , sprzęgło spiek Radzika, założyłem nowe też od nniego i jest chyba lepsze bo przejechało 4tys i działa nieźle bo zmieliło zdrowy dyferencjał tj. wałek atakujący i koło talerzowe straciło zęby, założyłem wnętrze dyfra od e36 m3 w którym koło talerzowe jest potężniejsze , następnie pogięło i połamało motylek w skrzyni biegów i wale. Od dwóch miesięcy nic się nie dzieje ponieważ staram się jeździć rozsądnie ( ponieważ skrzynia jest do wymiany).
Zaspawaj kanały wodne pewnie będzie lepiej. Dużo osób pisze, że u nich przy 1-1,5 bar jest spoko nic się nie dzieje, czasem się zastanawiam dlaczego u mnie nie jest tak kolorowo. Na początku miałem problem z uszczelką , głowicę ściągałem pewnie z 15 razy ( nieprzesadzając), jak ogarnąłem głowę pękały,tłoki, ogarnąłem tłoki łamały się korbowody, ogarnąłem silnik , od trzech lat niema awarii silnika
. Z powodu braku awarii silnika, nastąpiło zmielenie łączników elastycznych wału (Lemforder dwukrotnie z tendencją raz w sezonie) , sprzęgło spiek Radzika, założyłem nowe też od nniego i jest chyba lepsze bo przejechało 4tys i działa nieźle bo zmieliło zdrowy dyferencjał tj. wałek atakujący i koło talerzowe straciło zęby, założyłem wnętrze dyfra od e36 m3 w którym koło talerzowe jest potężniejsze , następnie pogięło i połamało motylek w skrzyni biegów i wale. Od dwóch miesięcy nic się nie dzieje ponieważ staram się jeździć rozsądnie ( ponieważ skrzynia jest do wymiany).
- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
żabol_E34 pisze:Pęknięcie na głowicy da się zaspawać, ale trzeba mieć wprawę i odpowiednie warunki.Wydmuchałeś olej z gniazd? Na oryginalnych śrubach u mnie przy 1 barze uszczelka była w kanale wo........
O jakim silniku mówisz? Kanały mam zaspawane. Myślę o 450km. Nie wiem ile trzeba będzie dmuchnąć, ale jeżeli szpilki mają tego nie wytrzymać to wolę rozwiercić na większe.
-
- User
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WW 88
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
o swoim M20
- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
żabol_E34 pisze:o swoim M20
No tak słynne e34! Jak dopada mnie wk** na tego kasztana to wtedy otwieram stronę z Twoim projektem

- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
No i zwyczajnie świecie pojawił się kolejny problem, bo to normalnie być nie może. Znalazłem kolejny blok, już splanowany i przehonowany. Pasowanie zrobiłem na 8 setek. Zabrałem się za rozbieranie poprzedniej cegły. Ku mojemou zdziwieniu tłok pierwszy i drugi mają zerwane półki zaraz pod pierścieniem kompresyjnym.
Trzeba iść dalej.
Stuków żadnych nie usłyszałem. Lałem porządnie paliwem. Ładowane było 0,5b. Na koniec konkretnie przegrzałem motor jak już wyżej pisałem. W zasadzie jechałem z 3 km bez wody. Zastanawia mnie fakt czy to może być zmęczenie materiału. W zasadzie tłoki mają 30 lat. Po za tym nad pierścieniem kompresyjnym widać przycierki i to świeże. Dobrze, że zwiększyłem pasowanie, choć i tak zastanawiam się nad przetoczeiem delikatnie denka aż do pierścienia.
Nie mam pojęcia czy dalej ładować tłoki od ety czy może szukać od m50. Wiem, że KH w obu jest takie samo, z tym, że trzeba było by je podfrezować pod zawory, ale i to nie jest dobre bo pojawi się więcej ostrych krawędzi. One na bank pomogą stukowemu.
Co myślicie

Trzeba iść dalej.

Stuków żadnych nie usłyszałem. Lałem porządnie paliwem. Ładowane było 0,5b. Na koniec konkretnie przegrzałem motor jak już wyżej pisałem. W zasadzie jechałem z 3 km bez wody. Zastanawia mnie fakt czy to może być zmęczenie materiału. W zasadzie tłoki mają 30 lat. Po za tym nad pierścieniem kompresyjnym widać przycierki i to świeże. Dobrze, że zwiększyłem pasowanie, choć i tak zastanawiam się nad przetoczeiem delikatnie denka aż do pierścienia.
Nie mam pojęcia czy dalej ładować tłoki od ety czy może szukać od m50. Wiem, że KH w obu jest takie samo, z tym, że trzeba było by je podfrezować pod zawory, ale i to nie jest dobre bo pojawi się więcej ostrych krawędzi. One na bank pomogą stukowemu.
Co myślicie

-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Pasowanie na 8 setek to trochę luźno, nie za luźno? Jeszcze trochę i pasowanie będzie jak przy kuciźnie
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1816
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Coś masz nie tak, jeśli nie miałeś stuku to nie powinna póła zjechać przy tym CR i doładowaniu.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Widzisz miałem 7 setek i widać przytarcia na tłoku i to tylko na wysokości denka.Blacha pisze:Pasowanie na 8 setek to trochę luźno, nie za luźno? Jeszcze trochę i pasowanie będzie jak przy kuciźnie
- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
W m20 stuka góra z natury. Może po prostu na wysokich obrotach nie było słychać na "ucho". Mam det 3 więc nie założe czujników stuku. Det can był już prawie zmontowany, ale nie myślałem ze już przy 0,5b będzie potrzebny. Przy zapłonie troche musiałem pogrzebać, bo Motronic w pamięci ma błąd przepływomierza i wydaje mi się, że poprzestawiał z tego powodu zapłon (słabo jechał przy zerze w Ignition Table). Pewnie za bardzo przesunąłem i mamy efekt.Miś pisze:Coś masz nie tak, jeśli nie miałeś stuku to nie powinna póła zjechać przy tym CR i doładowaniu.
- nfs
- User
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
- Imię: Grzegorz
- lokalizacja: Pruszków
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Motronic w m20 przy błędzie przepływomierza ustawia zapłon na podstawie czujnika położenia przepustnicy. Jak jest otwarta ustawia 20stopni wyprzedzenia w całym zakresie obrotów. Jak wygląda twoja mapa zapłonu?Preiss pisze:Przy zapłonie troche musiałem pogrzebać, bo Motronic w pamięci ma błąd przepływomierza i wydaje mi się, że poprzestawiał z tego powodu zapłon (słabo jechał przy zerze w Ignition Table). Pewnie za bardzo przesunąłem i mamy efekt.
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... n-Motronic
- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Myślisz, że przy pełnym otwarciu przepustnicy również pozostanie 20 stopni? Nie jest wyszczególnione w podanym przez Ciebie wątku. Dla pewności odetnę przewód odpowiadający pełnemu otwarciu...nfs pisze:
Motronic w m20 przy błędzie przepływomierza ustawia zapłon na podstawie czujnika położenia przepustnicy. Jak jest otwarta ustawia 20stopni wyprzedzenia w całym zakresie obrotów. Jak wygląda twoja mapa zapłonu?
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... n-Motronic
- nfs
- User
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
- Imię: Grzegorz
- lokalizacja: Pruszków
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Cieżko powiedzieć. Ja mam u siebie TPS od m50 a DET oszukuje motronica dając mu tylko dwa sygnały, zamkniętej i lekko uchylonej przepustnicy. Nie podaje sygnału WOT. Inna sprawa że strojąc należało by wziąc pod uwagę ze poza wolnymi obrotami trzeba dodawać lub odejmować od wartości nadanej przez motronica (20*BTDC).
- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
nfs pisze:
.......Nie podaje sygnału WOT. Inna sprawa że strojąc należało by wziąc pod uwagę ze poza wolnymi obrotami trzeba dodawać lub odejmować od wartości nadanej przez motronica (20*BTDC).
No to wiadoma sprawa dla mnie. Ucinam dla pewności jeden przewód. Teraz przynajmniej wiadomo jaki jest odnośnik zapłonu.

- Preiss
- Turbo-Team
- Posty: 100
- Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Szukam mapy zapłonu. Najlepiej zbudowanej w Det3, a jeszcze lepiej ety z głowicą 2,5 w jakim kolwiek trybie. Było by to ułatwienie. Niestety nie mam map z konwersji.
-
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin
Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo
Jesli urwalo polki przy takim doladowaniu i z tego co widze bardzo "slabym" zaplonie to na moje oko cos Ci blokuje przeplyw ladunku w silniku. Moze to byc mala turbina, gowniany wydech , gowniany kolektor. Silnik nie bedzie robil mocy i bedzie reagowal stukiem na kazdy zaplon powyzej 20 st.