E30 coupe 88' m20b27 turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: żabol_E34 »

Pęknięcie na głowicy da się zaspawać, ale trzeba mieć wprawę i odpowiednie warunki.Wydmuchałeś olej z gniazd? Na oryginalnych śrubach u mnie przy 1 barze uszczelka była w kanale wodnym po 800km.
Zaspawaj kanały wodne pewnie będzie lepiej. Dużo osób pisze, że u nich przy 1-1,5 bar jest spoko nic się nie dzieje, czasem się zastanawiam dlaczego u mnie nie jest tak kolorowo. Na początku miałem problem z uszczelką , głowicę ściągałem pewnie z 15 razy ( nieprzesadzając), jak ogarnąłem głowę pękały,tłoki, ogarnąłem tłoki łamały się korbowody, ogarnąłem silnik , od trzech lat niema awarii silnika
. Z powodu braku awarii silnika, nastąpiło zmielenie łączników elastycznych wału (Lemforder dwukrotnie z tendencją raz w sezonie) , sprzęgło spiek Radzika, założyłem nowe też od nniego i jest chyba lepsze bo przejechało 4tys i działa nieźle bo zmieliło zdrowy dyferencjał tj. wałek atakujący i koło talerzowe straciło zęby, założyłem wnętrze dyfra od e36 m3 w którym koło talerzowe jest potężniejsze , następnie pogięło i połamało motylek w skrzyni biegów i wale. Od dwóch miesięcy nic się nie dzieje ponieważ staram się jeździć rozsądnie ( ponieważ skrzynia jest do wymiany).
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

żabol_E34 pisze:Pęknięcie na głowicy da się zaspawać, ale trzeba mieć wprawę i odpowiednie warunki.Wydmuchałeś olej z gniazd? Na oryginalnych śrubach u mnie przy 1 barze uszczelka była w kanale wo........

O jakim silniku mówisz? Kanały mam zaspawane. Myślę o 450km. Nie wiem ile trzeba będzie dmuchnąć, ale jeżeli szpilki mają tego nie wytrzymać to wolę rozwiercić na większe.
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: żabol_E34 »

o swoim M20
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

żabol_E34 pisze:o swoim M20

No tak słynne e34! Jak dopada mnie wk** na tego kasztana to wtedy otwieram stronę z Twoim projektem :ok: i lece dalej. Ciekawi mnie czy finalnie zostałeś na fabrycznych szpilkach i wystarczyło podlać kanały wodne? Czekam na graty ze szlifienrii i będę musiał podjąć decyzję.
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

No i zwyczajnie świecie pojawił się kolejny problem, bo to normalnie być nie może. Znalazłem kolejny blok, już splanowany i przehonowany. Pasowanie zrobiłem na 8 setek. Zabrałem się za rozbieranie poprzedniej cegły. Ku mojemou zdziwieniu tłok pierwszy i drugi mają zerwane półki zaraz pod pierścieniem kompresyjnym. :oops:

Trzeba iść dalej. :roll:

Stuków żadnych nie usłyszałem. Lałem porządnie paliwem. Ładowane było 0,5b. Na koniec konkretnie przegrzałem motor jak już wyżej pisałem. W zasadzie jechałem z 3 km bez wody. Zastanawia mnie fakt czy to może być zmęczenie materiału. W zasadzie tłoki mają 30 lat. Po za tym nad pierścieniem kompresyjnym widać przycierki i to świeże. Dobrze, że zwiększyłem pasowanie, choć i tak zastanawiam się nad przetoczeiem delikatnie denka aż do pierścienia.

Nie mam pojęcia czy dalej ładować tłoki od ety czy może szukać od m50. Wiem, że KH w obu jest takie samo, z tym, że trzeba było by je podfrezować pod zawory, ale i to nie jest dobre bo pojawi się więcej ostrych krawędzi. One na bank pomogą stukowemu.

Co myślicie :?:
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Blacha »

Pasowanie na 8 setek to trochę luźno, nie za luźno? Jeszcze trochę i pasowanie będzie jak przy kuciźnie
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Miś »

Coś masz nie tak, jeśli nie miałeś stuku to nie powinna póła zjechać przy tym CR i doładowaniu.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Blacha pisze:Pasowanie na 8 setek to trochę luźno, nie za luźno? Jeszcze trochę i pasowanie będzie jak przy kuciźnie
Widzisz miałem 7 setek i widać przytarcia na tłoku i to tylko na wysokości denka.
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Miś pisze:Coś masz nie tak, jeśli nie miałeś stuku to nie powinna póła zjechać przy tym CR i doładowaniu.
W m20 stuka góra z natury. Może po prostu na wysokich obrotach nie było słychać na "ucho". Mam det 3 więc nie założe czujników stuku. Det can był już prawie zmontowany, ale nie myślałem ze już przy 0,5b będzie potrzebny. Przy zapłonie troche musiałem pogrzebać, bo Motronic w pamięci ma błąd przepływomierza i wydaje mi się, że poprzestawiał z tego powodu zapłon (słabo jechał przy zerze w Ignition Table). Pewnie za bardzo przesunąłem i mamy efekt.
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: nfs »

Preiss pisze:Przy zapłonie troche musiałem pogrzebać, bo Motronic w pamięci ma błąd przepływomierza i wydaje mi się, że poprzestawiał z tego powodu zapłon (słabo jechał przy zerze w Ignition Table). Pewnie za bardzo przesunąłem i mamy efekt.
Motronic w m20 przy błędzie przepływomierza ustawia zapłon na podstawie czujnika położenia przepustnicy. Jak jest otwarta ustawia 20stopni wyprzedzenia w całym zakresie obrotów. Jak wygląda twoja mapa zapłonu?

http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... n-Motronic
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

nfs pisze:
Motronic w m20 przy błędzie przepływomierza ustawia zapłon na podstawie czujnika położenia przepustnicy. Jak jest otwarta ustawia 20stopni wyprzedzenia w całym zakresie obrotów. Jak wygląda twoja mapa zapłonu?

http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... n-Motronic
Myślisz, że przy pełnym otwarciu przepustnicy również pozostanie 20 stopni? Nie jest wyszczególnione w podanym przez Ciebie wątku. Dla pewności odetnę przewód odpowiadający pełnemu otwarciu...
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: nfs »

Cieżko powiedzieć. Ja mam u siebie TPS od m50 a DET oszukuje motronica dając mu tylko dwa sygnały, zamkniętej i lekko uchylonej przepustnicy. Nie podaje sygnału WOT. Inna sprawa że strojąc należało by wziąc pod uwagę ze poza wolnymi obrotami trzeba dodawać lub odejmować od wartości nadanej przez motronica (20*BTDC).
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

nfs pisze:
.......Nie podaje sygnału WOT. Inna sprawa że strojąc należało by wziąc pod uwagę ze poza wolnymi obrotami trzeba dodawać lub odejmować od wartości nadanej przez motronica (20*BTDC).

No to wiadoma sprawa dla mnie. Ucinam dla pewności jeden przewód. Teraz przynajmniej wiadomo jaki jest odnośnik zapłonu. :piwo: Przejrzę mapę zapłonu i zobaczę ile "uciekłem" od Motronica. Jedno jest pewne słuchawki zamiast nuty z radia nawet przy 0,5b.
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Szukam mapy zapłonu. Najlepiej zbudowanej w Det3, a jeszcze lepiej ety z głowicą 2,5 w jakim kolwiek trybie. Było by to ułatwienie. Niestety nie mam map z konwersji.
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: corey »

Jesli urwalo polki przy takim doladowaniu i z tego co widze bardzo "slabym" zaplonie to na moje oko cos Ci blokuje przeplyw ladunku w silniku. Moze to byc mala turbina, gowniany wydech , gowniany kolektor. Silnik nie bedzie robil mocy i bedzie reagowal stukiem na kazdy zaplon powyzej 20 st.
ODPOWIEDZ