Moją 4 już "Bemke" kupiłem po za chęcią posiadania klasyka bez specjalnych planów . Aż do roku czy półtora w stecz kiedy zrodził się u mnie pomysł na turbo bmw.
Od tamtego okresu zbieram systematycznie "graty" odpowiednie do założeń mojego projektu które są:
- ze względu na "polskie realia ekonomiczne" i rodzinę nie wydawania zbędnej kasy.
-moc na poziomie akceptowalnym dla fabrycznego (nowego) sprzęgła i wydechu, myślę że będzie to 280-300km zakładając jazdę bez ciągłego zasmażania laczków czy strzałów ze sprzęgła .
MODEL: BMW 525i
Modyfikacje
Plan doładowania silnika na poziomie 0,5-0,7 bar , turbo td04hl-16t
Silnik: Aktualnie seria po wymianie uszczelek
Modyfikacje głowicy: brak po za odmą w atmosferę .
Modyfikacje bloku:brak
Układ dolotowy: seria
Kupiono stożek , intercooler , blow off
Układ wydechowy: seria nowe tłumiki bez kat.
Kupiono , kolektor wydechowy żeliwny , przejściówkę t3-t4 ,uszczelki , turbo sprężarkę td04hl-16t , złącze elastyczne 30cm.
Układ wtryskowy: seria
kupiono 8szt wtrysków czerwonych od saaba/volvo , regulatory na 3 i 3,5 bar , drugą pompę paliwa ,kpl. świec .
Elektronika: ecumaster w trybie piggy back( w planach F.I. )
Kupiono LC-1 , pomiar pod/nad ciśnienia w planach kupno sondy EGT.
Układ chłodzenia: seria - nowa chłodnia , org wiatrak od klimy
Układ napędowy: seria - nowe sprzegło
Zawieszenie: "gleba " po poprzedniku
kupiono rozpórkę przednich kielichów
BODY KIT: heh dociążono elektr. skórami ;p
Aktualnie buni nic nie dolega silnik zdrowizna a po za pierdołami wieku klasycznego np pierdzący org. wydech (na dniach wymieniam) czy poprawki lakiernicze które będę ogarniał na wiosnę np zmiana zderzaków na nowe i malowane ich pod kolor .
Buda jest zdrowa przez lato wyspawałem/usuwałem korozje w podłodze plus wymiana błotnika .
Moim największym problemem jest brak miejsca do pracy niestety nie posiadam garażu z kanałem ani łatwym dostępem do niego czyli . Np wspomniana wymiana wydechu nastręcza mi wielu trudności wiadomo trza kanału i najlepiej 230v do spawarki a tego brak .
I zupełnie po za tematem mam takie pytanie jeśli ktoś jest z ścisłych okolic lub z Świnoujścia i dysponuje garażem z kanałem plus 230v ac i mógłby mię ugościć w nim raz na jakiś czas na kilka godz za banknot lub butelkę magicznego napoju o wybranym steżniu i kolorze , daj znać smile.gif
kilka fotek:
żeliwo
http://i1028.photobucket.com/albums/y34 ... tjtzzw.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

śpreżarka

Jeśli ktoś mógłby mi napisać od czego są te wejścia/wyjścia byłbym wdzięczny
http://i1028.photobucket.com/albums/y34 ... pvm52j.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Przeciąganie kabli do lc-1 i montaż ecumastera


Wałki - ściągnięta pokrywa .

Widok bez kolektora dolotowego

Z usuwania korozji na podłodze - jedno z miejsc

Próbowałem wyspawać samemu kolektor wydechowy jednak szybko się zorientowałem że zbyt ambitne zadanie na naukę spawania


Jeśli będzie jakieś zainteresowanie zdjęć na pewno znjade więcej