E34 m50b25 - sof turbo , daily car .

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Jeeet
Forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

E34 m50b25 - sof turbo , daily car .

Post autor: Jeeet »

A wiec jest to e34 525i z 91r po uczciwym przebiegu jak na ten wiek . Samochód jest wyposażony oryginalnie w szpere, klime i centralny zamek oraz grzanie zamków , sprysków i lusterek a został doposażony w skórzane wnętrze i elek. szyby.

Moją 4 już "Bemke" kupiłem po za chęcią posiadania klasyka bez specjalnych planów . Aż do roku czy półtora w stecz kiedy zrodził się u mnie pomysł na turbo bmw.
Od tamtego okresu zbieram systematycznie "graty" odpowiednie do założeń mojego projektu które są:
- ze względu na "polskie realia ekonomiczne" i rodzinę nie wydawania zbędnej kasy.
-moc na poziomie akceptowalnym dla fabrycznego (nowego) sprzęgła i wydechu, myślę że będzie to 280-300km zakładając jazdę bez ciągłego zasmażania laczków czy strzałów ze sprzęgła .

MODEL: BMW 525i

Modyfikacje
Plan doładowania silnika na poziomie 0,5-0,7 bar , turbo td04hl-16t

Silnik: Aktualnie seria po wymianie uszczelek

Modyfikacje głowicy: brak po za odmą w atmosferę .


Modyfikacje bloku:brak


Układ dolotowy: seria
Kupiono stożek , intercooler , blow off


Układ wydechowy: seria nowe tłumiki bez kat.
Kupiono , kolektor wydechowy żeliwny , przejściówkę t3-t4 ,uszczelki , turbo sprężarkę td04hl-16t , złącze elastyczne 30cm.


Układ wtryskowy: seria
kupiono 8szt wtrysków czerwonych od saaba/volvo , regulatory na 3 i 3,5 bar , drugą pompę paliwa ,kpl. świec .

Elektronika: ecumaster w trybie piggy back( w planach F.I. )
Kupiono LC-1 , pomiar pod/nad ciśnienia w planach kupno sondy EGT.
Układ chłodzenia: seria - nowa chłodnia , org wiatrak od klimy

Układ napędowy: seria - nowe sprzegło


Zawieszenie: "gleba " po poprzedniku
kupiono rozpórkę przednich kielichów

BODY KIT: heh dociążono elektr. skórami ;p

Aktualnie buni nic nie dolega silnik zdrowizna a po za pierdołami wieku klasycznego np pierdzący org. wydech (na dniach wymieniam) czy poprawki lakiernicze które będę ogarniał na wiosnę np zmiana zderzaków na nowe i malowane ich pod kolor .
Buda jest zdrowa przez lato wyspawałem/usuwałem korozje w podłodze plus wymiana błotnika .
Moim największym problemem jest brak miejsca do pracy niestety nie posiadam garażu z kanałem ani łatwym dostępem do niego czyli . Np wspomniana wymiana wydechu nastręcza mi wielu trudności wiadomo trza kanału i najlepiej 230v do spawarki a tego brak .

I zupełnie po za tematem mam takie pytanie jeśli ktoś jest z ścisłych okolic lub z Świnoujścia i dysponuje garażem z kanałem plus 230v ac i mógłby mię ugościć w nim raz na jakiś czas na kilka godz za banknot lub butelkę magicznego napoju o wybranym steżniu i kolorze , daj znać smile.gif

kilka fotek:
żeliwo
http://i1028.photobucket.com/albums/y34 ... tjtzzw.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek
śpreżarka
Obrazek
Jeśli ktoś mógłby mi napisać od czego są te wejścia/wyjścia byłbym wdzięczny
http://i1028.photobucket.com/albums/y34 ... pvm52j.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek
Przeciąganie kabli do lc-1 i montaż ecumastera
Obrazek
Obrazek
Wałki - ściągnięta pokrywa .
Obrazek
Widok bez kolektora dolotowego
Obrazek
Z usuwania korozji na podłodze - jedno z miejsc
Obrazek
Próbowałem wyspawać samemu kolektor wydechowy jednak szybko się zorientowałem że zbyt ambitne zadanie na naukę spawania :ph34r:
Obrazek

Jeśli będzie jakieś zainteresowanie zdjęć na pewno znjade więcej
sawblade
Nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 13 paź 2015, o 14:18
Imię: Tomek
lokalizacja: Płock

Re: E34 m50b25 - sof turbo , daily car .

Post autor: sawblade »

jesli uda Ci sie uzyskac moc o ktorej piszesz, nowe seryjne sprzeglo na dlugo Ci nie wystarczy
Jeeet
Forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: E34 m50b25 - sof turbo , daily car .

Post autor: Jeeet »

sawblade pisze:jesli uda Ci sie uzyskac moc o ktorej piszesz, nowe seryjne sprzeglo na dlugo Ci nie wystarczy
Zapewne ale po co się martwić tym co dopiero nastopi. A tak na serio plan i reali ekonomiczne są takie że licze na pół roku życia org sprzęgła i po ogarnięciu lakieru będę chciał ogarniać sprzęgło pewnie od razu z wymianą skrzyni .
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: E34 m50b25 - sof turbo , daily car .

Post autor: DawidLwa »

Popraw zdjecia zeby sie wyswietlalo normalnie. Od góry masz olej z boku woda x2 i na samym dole splyw oleju. Powodzenia
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E34 m50b25 - sof turbo , daily car .

Post autor: Blacha »

Te foto są bez kolejności czy kupiłeś żeliwny kolektor a ponad to strugasz własny?

No spawy kiepskie na tym kolanku ale w sumie dobrze że o tym wiesz. Dotnij wszystko, popunktuj a do pospawania daj komuś kto ogarnia i dobrze.
sztymc
Turbo-Team
Posty: 313
Rejestracja: 29 sty 2014, o 21:00
Imię: Krzysiek
lokalizacja: Wojnicz
Lokalizacja: Wojnicz

Re: E34 m50b25 - sof turbo , daily car .

Post autor: sztymc »

Soft turbo tzn, bedziesz odprężał silnik czy nie? :)
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: E34 m50b25 - sof turbo , daily car .

Post autor: atom1 »

jak sotf to bez odprezania, sprzegło zostaw ale klęknie, zrób sama tarcze spieka i te 280 powinno wytrzymać, kolektor bardzo dobrze ze kupileś żeliwo, bardzo ładnie pasuje do tej sprężarki z volvo (zobacz w moim temacie) turbo troche małe do 2.5 ale bedize fajnie szybko wstawac no i ma wbudowanego bova i wg wiec sporo zaoszczedzone, musisz ladowac z 0.8 z tej sprężarki zeby były takie moce a to juz jej granice

jak to ma latac na gazie to na takim ulozeniu nie wytrzyma ;-))
Jeeet
Forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: E34 m50b25 - sof turbo , daily car .

Post autor: Jeeet »

atom1 pisze:jak sotf to bez odprezania, sprzegło zostaw ale klęknie, zrób sama tarcze spieka i te 280 powinno wytrzymać, kolektor bardzo dobrze ze kupileś żeliwo, bardzo ładnie pasuje do tej sprężarki z volvo (zobacz w moim temacie) turbo troche małe do 2.5 ale bedize fajnie szybko wstawac no i ma wbudowanego bova i wg wiec sporo zaoszczedzone, musisz ladowac z 0.8 z tej sprężarki zeby były takie moce a to juz jej granice

jak to ma latac na gazie to na takim ulozeniu nie wytrzyma ;-))
Dokładnie bez odprężania (daily car) , kwestia Lpg nie jest priorytetem ale finalnie chciałbym to ogarnąć aby turlać się ekonomiczniej .
p.s Atom znam tój temat noo prawie na pamieć :piwo:
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: E34 m50b25 - sof turbo , daily car .

Post autor: atom1 »

hehe to sie ciesze, mam nadzieje ze i ja dojde do ciebie i kiedys w koncu zloze 2.5 na boszu i bede mial w koncu mozliwosc podlaczenia deta :D... a wtedy to nie beda przelewki ;P
Awatar użytkownika
maveric004
Turbo-Team
Posty: 174
Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
Imię: Rafał
lokalizacja: Nowy Dwór Mazow

Re: E34 m50b25 - sof turbo , daily car .

Post autor: maveric004 »

montuj DET 3 od razu w trybie FIT żadna filozofia a dużo lepiej się stroi u mnie w b20 ta sprężarka świeciła jak żarówka co prawda było 13t ale muszla wydechowa ta sama ;)
Jeeet
Forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: E34 m50b25 - sof turbo , daily car .

Post autor: Jeeet »

maveric004 pisze:montuj DET 3 od razu w trybie FIT żadna filozofia a dużo lepiej się stroi u mnie w b20 ta sprężarka świeciła jak żarówka co prawda było 13t ale muszla wydechowa ta sama ;)
Oryginalnie ta sprężarka pracuje w volvo 2.3 L więc mam nadzieje że te " 16t " będzie czymś wiecej niżeli zwężką w dolocie . Po za tym w tym nie każdy chce mieć te standardowe 400 km w m50 . Ta e34 to drugie auto w rodzinie do turlania się przez miasto do pracy w zime (lato rower). Ale fajnie też by było pojechać na jakiś zlot podnieść maskę , wygrać na 1/4 mili z jakimś tatusiowym kombi disel itp .

Co do projektu mam zamiar wziąć kilka dni urlopu w listopadzie zorganizować jakiś garaż i ogarnoć to mechanicznie/złożyć , Aktualnie czekam na flansze do turbo - wylot na wydech i do samego wydechu plus końcówki do weży nyple trujniki i w zasadzie zestaw turbo skompletowany .
ODPOWIEDZ