Blachowóz czyli E36T

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Blachowóz czyli E36T

Post autor: Blacha »

Witam, chciałbym przedstawić moje auto i jego perypetie przez ostatnie kilka lat. Auto zakupiłem jako seryjne 2,5 dotknięte tjuningiem i zeszmacone w środku, zderzaki M od razu sprzedałem bo szkoda mi ich było a dodatkowo wzmocniły budżet na start. Ze środka zostało wszystko wyprute i o dziwo okazało się że trafił mi się egzemplarz z minimalnymi oznakami rdzy. Prucie nie oszczędziło nawet instalacji elektrycznej a że w planach był silnik 4.0 konstrukcji Toyoty postanowiłem wraz z właścicielem firmy Racehouse z Wrocławia w której auto pierwotnie powstawało że robimy max prostą. Z tym piecem auto pojeździło cały sezon 2013 nawet z sukcesami w SSS w Kamieniu Śląskim byłem 5 a we wszystkich D.O. w których startowałem udawało mi się wejść do top 32 niestety po zakończeniu sezonu poczułem że brakuje mocy a mi urodziła się córeczka tak więc zapadła decyzja że sprzedajemy auto lub przynajmniej silnik (koszta turbienia mnie odstraszyły ale gdybym znał ludzi których teraz znam V-ka został by pod maską + ślimak). Wspierany przez rodzinę i znajomych postanowiłem że do nadwozia e36 powróci silnik... BMW :lol: , udało mi się upolować komplet ze skrzynią za 1000zł a . zaczął robić rewolucję turbinową w Polsce i pomyślałem że coś z tego może być. Po rozebraniu silnika do rewizji okazało się że słupek jest w stanie dobrym ale posiada pękniętą głowicę a że kolega miał na półce sprawdzoną głowicę z M52 2,8 została ona dostosowana do pracy jako NV.
marka i model
E36 325i rok 92

Silniki:
M50b25 po zakupie
1UZ z SC400 rok 93
M50B25 Turbo

Moc
192km -> 250km -> coś koło 500km :grin:

Zawieszenie i układ kierowniczy

Skręt powiekszony poprzez zwrotnice od Coela i wahacze wykonane u kolegi w warsztacie własnoręcznie, efekt bardzo zadowalający

Poprzednie dwa silniki to była seria więc nie ma się co rozpisywać
Ostatni set:
Układ dolotowy:
Duży filtr Piper Cross, turbina GT35 A/R 0.63 na wydechu (chiny) , cały dolot 3 cale, intercooler FMIC, BOV ala HKS (chiny), WG 60mm (chiny)

Układ wydechowy:
metr 3 calowej rury z nierdzewki :lol:

Modyfikacje elektroniki i układu paliwowego:
układ paliwowy oparty na przewodach w poczwórnym oplocie, poprowadzony przez kabinę po tunelu i przez gródź, bezpieczny zbiornik w bagażniku alu od Coela,swirl pot własnej konstrukcji i wykonania, pompa zewnętrzna - zamiennik z SL500

Układ Hamulcowy
Tarcze przód i tył seria
hamulec reczny hydrauliczny

Modyfikacje wnętrza:
Rozbudowana klatka z zastrzałami do kielichód i tylnego zawieszenia
Resztka deski, nowa wiązka elektryczna
1x Kubeł Bimarco Futura + pasy 3"

układ napedowy
zaspawany dyfer 3,15 (3,64 w zapasie), skrzynia e34 ZF, Sprzęgło M20 na spieku i podwójnym docisku

koła
Z przodu stalowe z insigni + dystans 20mm
Z tyłu 16" i 17" + dystans 60mm
Body kit - w trakcie, przygotowałem poszerzenia ze stali grubości 1mm, naniekturych zdjęciach widać że na tyle już jednak zostaną wycięte a ich miejsce zajmą szersze odpowiedniki

Auto po zakupie, niestety reszta fot zagineła
Obrazek

Budowa klatki i ogarnianie środka
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po lakierowaniu
Obrazek
Obrazek

Małe servo co by nic nie kolidowało
Obrazek
V-ka na miejscu
Obrazek

Szkoda mi było tego silnika bo siedział w aucie jak by był fabryczny
Obrazek

Koniec 2013 czas na zmiany :cray:
Obrazek

2014 spędziłem na rozkładaniu, czyszczeniu, rewizji i ponownym składaniu:
Kanapka
Obrazek
Nowa głowica wymagała... mycia
Obrazek
Obrazek

Budowa kolektora wydechowego na podstawie ori z M52
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pęknięta głowica na coś się przydała, mieliśmy na czym spawać
Obrazek
Kolektor prawie na gotowo
Obrazek
Spływ oleju w obudowę
Obrazek
Obrazek
Wałki po ustawieniu na 0, podczas strojenia były przestawiane celem zminimalizowania współotwarcia
Obrazek
Obrazek
Doszły graty więc miałem się czym z córką bawić
Obrazek
Poskładany słupek ze skrzynią czeka na włożenie do auta
Obrazek
I w nadwoziu
Obrazek
Turbina na miejscu i orurowanie, chciałem żeby był max krótki dlatego wyciąłem pół przednich lamp
Obrazek
Obrazek
WG
Obrazek
Wydech :D
Obrazek
Turbo troszkę wystaje ale chciałem to szystko tak upchnąć żeby przy ewentualnym demontażu nie było problemu z dostępem
Obrazek
Pierwsze upalanie i od razu na Toruniu.
Tak było po pierwszych minutach na torze
Obrazek
Tak po 10 minutach
Obrazek
Tak po chwili wyglądały tylne opony
Obrazek
A tak silnik :sorry:
Obrazek

C.D.N.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Blachowóz czyli E36T

Post autor: Blacha »

Po powrocie z Torunia i odsapnięciu od nadmiaru emocji zabrałem się za diagnozę usterki:

Przepraszam za jakość zdjęć ale nie miałem pod ręką cyfrówki :frusty:
Korba o milimetry minęła smok i nie uszkodziła misy :clap:
Obrazek
Tłok dostał złamaną korbą, na szczęście bo dzięki temu głowice nie ruszona
Obrazek
Przyczyna
Obrazek
i skutek
Obrazek

Przez pomyłkę źle zamontowałem stopę korbowodu, wy pamiętajcie "zamek w zamek" :P

No ale dość tego smucenia bo 200zł później i kilka telefonów po znajomych miałem to:
Obrazek
Obrazek
Blok, tłoki, pompa oleju, rozrząd, i co najważniejsze gładzie igła :yahoo:

Składanie z dbałością o czystość:
Obrazek
Tłoki po czyszczeniu
Obrazek
i prawie gotowe
Obrazek

Prezent od COELA co by smarowanie było konkretne, mogę szczerze polecić wyrób tej firmy
Obrazek

Co by oliwa miała łatwiej doszła chłodnica oleju
Obrazek

No i jeździmy
Obrazek
Dwa filmiki ale coś tam widać
https://www.youtube.com/watch?v=cgsxFuy-srw
http://www.youtube.com/watch?v=ztANnoqLzsk

Więcej na https://www.facebook.com/BlachaDrift i w miarę postępów na bieżąco w temacie

Chciałbym powiedzieć że gdyby nie to forum to nawet na myśl by mi nie przyszedł taki kierunek rozwoju auta, pewnie wpadła by jakaś mocniejsza V-ka i tyle.
Radom i częściami wspierał mnie Kamil . dla którego wielkie podziękowania.
Auto wystrojone w EvolutionMotorSport i również wielki podziękowania dla Jacka za ogarnięcie tej wydumki.
Na chwilę obecną auto jest finalnie wystrojone i nie mogę doczekać się zawodów żeby je przetestować.
Chciałbym również podziękować warsztatom moich znajomych: Rodzinie Chowaniec oraz Czuchrowski Auto Serwis za pomoc i wsparcie w projekcie
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: Blachowóz czyli E36T

Post autor: caserwis »

Co było przyczyną uwalenia korby ?
Awatar użytkownika
Przemek328
User
Posty: 104
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:53
Imię: Przemek
lokalizacja: Legionowo

Re: Blachowóz czyli E36T

Post autor: Przemek328 »

Widzę że odbyła się szybka naprawa trytką :D
rom089
User
Posty: 115
Rejestracja: 9 sty 2011, o 14:19
Imię: roman
lokalizacja: bydgoszcz

Re: Blachowóz czyli E36T

Post autor: rom089 »

odwrotnie złożona stopka korbowodu :( pośpiech i nieuwaga niestety
Awatar użytkownika
madmax81
Turbo-Team
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2012, o 22:29
Imię: Tomek
lokalizacja: Łódź/Widawa

Re: Blachowóz czyli E36T

Post autor: madmax81 »

Jak sprawowało Ci sie to servo ze Swifta? Masz je od pierwszego grubszego setupu prawda?
Bóg musi kochać wariatów skoro tylu ich stworzył;)
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Blachowóz czyli E36T

Post autor: Blacha »

madmax81 pisze:Jak sprawowało Ci sie to servo ze Swifta? Masz je od pierwszego grubszego setupu prawda?
Cały czas działa jakby było z tego auta, nigdy nie miałem z nim problemu.
Jak ktoś szuka miejsca pod maską to mogę polecić
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Blachowóz czyli E36T

Post autor: k64 »

Hahahhaa ale duplo :clap: szkoda ze tak, myslalem ze zarabales tam 2.5 barca to bym wiedzial kiedy sie korba lamie.

P.s. milo ze pamietales. Kreski jakies?

Pozytywnie pozdro .
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Blachowóz czyli E36T

Post autor: Blacha »

. pisze:Hahahhaa ale duplo :clap: szkoda ze tak, myslalem ze zarabales tam 2.5 barca to bym wiedzial kiedy sie korba lamie.

P.s. milo ze pamietales. Kreski jakies?

Pozytywnie pozdro .
Dupło mocno a jakie było zdziwienie gdy patrząc pod rozrusznik widziałem ziemię po przeciwnej stronie :śmiech:
2,5 bara nie ma ale jak zaciął się w/g było ponad 2 i jakieś 570km :śmiech:
W/G poprawiony i jest skromne 1,3-1,4 bara, moment wejścia turbo to kop w plecy i można driftować z gazu na 3 biegu.
Kresek nie ma, były na słupku przed wybuchem ale auto nie było finalnie wystrojone i wałki przy okazji kolejnego składania zostały ustawione przez osobę która stroiła i teraz jest lepiej.

Jak wszystko pójdzie dobrze po sezonie będziemy dalej rozwijać jednostkę :devill2:
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Blachowóz czyli E36T

Post autor: Miś »

Obawiam się, że przy 2500ccm i GT3530 nie ma 500KM przy 1,3b. Fajna wydumka, gratki za takie wyniki jeżdżąc ze słabą V8ką.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Blachowóz czyli E36T

Post autor: k64 »

Miś pisze:Obawiam się, że przy 2500ccm i GT3530 nie ma 500KM przy 1,3b. Fajna wydumka, gratki za takie wyniki jeżdżąc ze słabą V8ką.
Ale w 2.9 juz jest 517. Max wydusita z niej 540 i ani grama wiecej.


Blacha, fajnie ze pozytywnie podchodzisz. Ty brales z surgem o ile oamietam?
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Blachowóz czyli E36T

Post autor: Blacha »

. pisze:
Miś pisze:Obawiam się, że przy 2500ccm i GT3530 nie ma 500KM przy 1,3b. Fajna wydumka, gratki za takie wyniki jeżdżąc ze słabą V8ką.
Ale w 2.9 juz jest 517. Max wydusita z niej 540 i ani grama wiecej.


Blacha, fajnie ze pozytywnie podchodzisz. Ty brales z surgem o ile oamietam?
Bez surga, z surgiem też braliśmy i ta sprężarką nadal czeka na 1JZ w e30, została tylko elektryka ale czasu ciągle brak.
Co do podejścia to wybór padł na M50 z uwagi na cenę, nie boje się awari bo zakupić części czy nawet słupek jest tańszy niż przy np V-ce czy JZ-cie a ja przede wszystkim myślę o rodzinie.
Co do cyferek wiem że jest dobrze, jeśli tylko będzie okazją to potwierdzony to wydrukiem.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Blachowóz czyli E36T

Post autor: Blacha »

Jesteśmy po zawodach w ramach 5 rundy Drift Open na lotnisku w Krzywej i od razu powiem że jestem mega zadowolony bo udało mi się poznać auto i trochę nauczyć nim jeździć :D
Do top 32 się nie dostałem ale i tak jestem zadowolony bo auto pomimo upalania przez 3 dni nie uległo awarii, latało mi się świetnie dzięki ponawiercaniu przedniego zderzaka opanowałem temperaturę panującą w silniku w dość ciepły dzień tak więc kolejny progres.
Czekam jeszcze na foto od zaprzyjaźnionych fotografów to coś wkleję a puki co dwa filmiki z kasku nagrane podczas kwali
https://www.youtube.com/watch?v=gcvIxhawOOI
https://www.youtube.com/watch?v=EeVYEOHaV4s

Zamontowałem obrotomierz który o dziwo nie przekłamuje i na treningach pojawił się banan na twarzy bo turbo przy 3,5 tys. obr. już ma max zadane doładowanie filmik tego nie oddaje ale opona 235/45/17 napompowana na 1,5 bara traci trakcje na 3 biegu :yahoo: JEST MOC :rockon:
Zaczynam się z furą dogadywać i wiem kiedy kopnąć sprzęgło co by fanu nie było końca.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Blachowóz czyli E36T

Post autor: k64 »

Blacha pisze:Jesteśmy po zawodach w ramach 5 rundy Drift Open na lotnisku w Krzywej i od razu powiem że jestem mega zadowolony bo udało mi się poznać auto i trochę nauczyć nim jeździć :D
Do top 32 się nie dostałem ale i tak jestem zadowolony bo auto pomimo upalania przez 3 dni nie uległo awarii, latało mi się świetnie dzięki ponawiercaniu przedniego zderzaka opanowałem temperaturę panującą w silniku w dość ciepły dzień tak więc kolejny progres.
Czekam jeszcze na foto od zaprzyjaźnionych fotografów to coś wkleję a puki co dwa filmiki z kasku nagrane podczas kwali
https://www.youtube.com/watch?v=gcvIxhawOOI
https://www.youtube.com/watch?v=EeVYEOHaV4s

Zamontowałem obrotomierz który o dziwo nie przekłamuje i na treningach pojawił się banan na twarzy bo turbo przy 3,5 tys. obr. już ma max zadane doładowanie filmik tego nie oddaje ale opona 235/45/17 napompowana na 1,5 bara traci trakcje na 3 biegu :yahoo: JEST MOC :rockon:
Zaczynam się z furą dogadywać i wiem kiedy kopnąć sprzęgło co by fanu nie było końca.
Ha ! Alez pozno wstaje ten chinczyk eheh :p ogien!
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Blachowóz czyli E36T

Post autor: Blacha »

Kamil dobrze wstaje ;)
Po zamontowaniu obrotomierza z rzeki i ustawieniu tej czerwonej kontrolki na 3,5 tysiące wystarczy pilnować żeby się cały czas święciła i można elegancko bawić się gazem podczas driftu. Pożądanie wjeździłem się w auto dopiero na trzeci dzień zawodów, niestety nie mam filmów. W każdy razie Drift w ciasnych łukach i operowanie gazem jest jak najbardziej możliwe, reakcja na kopnięcie że sprzęgłą też niesamowita i mogę szczerze polecić "chinola" do driftu a pod uwagę trzeba wziąść że mam dość długo kolektor wydechowy. Nadal nie mam fot a 3 października zawody z Zgierzu się na pewno będzie więcej filmikików.
ODPOWIEDZ