E30 coupe 88' m20b27 turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Cześć, witam.

Na forum jestem nowy. Doświadczenia ?forumowego? nie mam, więc nie besztajcie mnie proszę za bardzo. Jest to mój własny projekt, którego zamysł powstał może ze 2 lata temu. Na początku chodziło o weekendową zabawę ?bokiem?, ale apetyt urósł szybko. Ciekawe jak się skończy :blink2:



Karoseria e30 88? fabrycznie 2 litry, ktoś wrzucił etę 2.7 z wklęsłymi tłokami.

Silnik aktualnie - składany w zeszłym roku.
- blok m20b27 cylindry wystarczyło liznąć honownicą, nowe pierścienie Goetze, tłoki seria, planowanie bloku dla wyrównania
- wał m20b27 pierwszy szlif panewki główne King, korby Koelben?
- nowe korbowody kute PRISM 130mm
- głowica m20b25 pełna regeneracja, planowanie, z trzech głowic wybrany najlepszy wałek, nowe popychacze wraz z mimośrodami, spawana pomiędzy 5 a 6 podporą wałka
- wydajniejsza pompa oleju z m21
- nowy rozrząd, pompa wody, uszczelniacze, uszczelki.
- usunięty przepływomierz na poczet mapsensora
- nowy komlet zapłonowy Bremi wraz z palcem i kopułką

Układ chłodzenia:

- chłodnica oleju wraz z podstawką od m20b25
- duża chłodnica wody z e30 2,4d

Układ dolotowy:
- kolektor dolotowy i przepustnica z m20b25

Układ paliwowy
- wtryski z forda ok. 192cc.
- dwie pompy: wstępna Bosch 070 i ciśnieniowa Bosch 044
- swirl tank
- regulator ciśnienia Tomei

Układ napędowy
- skrzynia e36 2,5tds
- wał napędowy duży krzyżak e36 2,5tds
- zaspawany dyferencjał mała głowa przełożenie - ?, w zapasie duża głowa spięta 25%
- koło zamachowe z m20b20 ? było lżejsze niż te z ety o 3-4 kg
- tarcza spiekowa 6 łopatek
- podwójny docisk własnej roboty bazowany na m20b25

Sterowanie:
- wskaźniki AutoGauge: ciśnienie oleju, Egt, Doładowanie, temperatura oleju
- Ecu Master DET3
- sonda szerokopasmowa wraz z kontrolerem wbo2
- własne strojenie

Karoseria:
- zawieszenie gwintowane własnej roboty + żółte amortyzatory no name
- cambery 3d
- wydłużony wahacz o 5cm
- cofnięty magiel
- adapter skrętu 30%
- chiński rękaw ? przerobiony
- short shifter własnej roboty

Póki co auto autem jeżdżę na co dzień, więc wnętrze jeszcze jest.

Można powiedzieć, że to jest stage I

Aktualne części na Stage II:
- turbosprężarka od . gt3530
- intercooler 550x230x65
- blow off Hks IV
- wtryski bosch 440cc
- 2 uszczelki 1,75mm + przekładka ze stali kwasowej 2mm
- szpilki Victor Reinz m12 ? grubsze i dłuższe od seryjnych
- zimniejsze świece
- pospawany kolektor wydechowy home made
- kuty wał z m21 nominalny
- panewki główne Koelbenschmidt
- panewki korbowodowe King racing

Brakuje jeszcze wastegate?a i orurowania. Jeżeli chodzi o kolektor wydechowy lubię się uczyć na błędach. Wszyscy mówią, ze popęka. Chce sprawdzić na własnej skórze. Pewnie się skończy na kupionym, ale z pewnością o tym was poinformuję.
Zdjęc wiele nie mam i żałuję. Zamieszczam to co się znalazło.

Obrazek
Jakoś przed modami.

Obrazek
Na zewnątrz

Obrazek
Obrazek
pompa z m21

Obrazek
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Nie wiem czemu nie mogę doddać reszty zdjęc. Jakiś problem z serwerem. Zresztą może jutro.

Wszelkie sugestie i pomysły mile widziane. :rolleyes2:
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: kamil7s »

Ja w m20 w ogóle nie robiłbym przekładki.
E30 325
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Pat-325 »

Dokładnie, m20b27 ma 9:1 z tego co pamiętam.
Zakładając głowicę z b25 jeszcze odprężyłeś.. i do tego przekładka 2mm + 2 uszczelki?
Też bym tego nie ruszał i dmuchał jak idzie.
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: caserwis »

Z tego co widze to tłoki masz wklęsłe nie jestem pewien ale ety takich chyba nie miały do tego głowica z b25 i 2x uszczelka + przekładka. Cr wyjdzie tak niski że będzie problem z odpalaniem tego auta. Od razu CI mówie zrezygnuj z przekładki a i bez tego Cr bedzie niski.
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Faktycznie macie rację. :eee: Z danych technicznych wynika: eta 9:1, a seta 8,8:1.
Stopień sprężania obliczałem dość dawno. Przekładka była już kiedyś założona. Odpalało to i jeździło.
W pamięci mi wisi, że wyjściowa była 11:1 dlatego pojawila się przekładka.
Skąd ja te dane wziąłem to nie mam pojęcia. Gdzieś powinna być kartka z obliczeń..... :?: Nawet mierzyłem komorę spalania w głowicy b25.....

Jeżeli chodzi o tłoki to wklęsłe były w ecie 122km i płaskie w secie 129km.

caserwis pisze:Z tego co widze to tłoki masz wklęsłe nie jestem pewien ale ety takich chyba nie miały do tego głowica z b25 i 2x uszczelka + przekładka. Cr wyjdzie tak niski że będzie problem z odpalaniem tego auta. Od razu CI mówie zrezygnuj z przekładki a i bez tego Cr bedzie niski.
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: caserwis »

Nie będe się spierał bo pewności nie mam. Projekt fajny też mam taki motor na rozkładzie. Kute korby Ty zakładałeś czy już były? Seryjne korbowody dają rade do 400ps+ ale na ori układzie zapłonowym ciężko tyle zrobić lepiej zainwestować w wywalenie rozdzielacza i pakować cewki.
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: DawidLwa »

Seryjna korba z ety nie powinna byc słabsza niż m50b25nv
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Korby ja zakładałem. Jeżeli chodzi o układ zapłonowy to chcę z seryjnego wyciągnąć tyle ile się da, a docelowo myśle o EMU. Tak jak mówisz - wywalić rozdzielacz i założyć cewki. :ok:


Wracając do tematu stopnia sprężania. Przypomina mi się, że przy obliczeniach mierzyłem wszystko na silniku. Z racji przebiegu czasu mogło się wiele wydażyć i ktoś mógł już planować blok i głowicę parę razy.

Coś wisi w powietrzu i trzeba to sprawdzić. Silnik tak czy siak będę rozbierał, więc jest okazja :wink2:


caserwis pisze:Nie będe się spierał bo pewności nie mam. Projekt fajny też mam taki motor na rozkładzie. Kute korby Ty zakładałeś czy już były? Seryjne korbowody dają rade do 400ps+ ale na ori układzie zapłonowym ciężko tyle zrobić lepiej zainwestować w wywalenie rozdzielacza i pakować cewki.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Blacha »

Skrzynią tds, robisz pod nią nowe łapy i ustawiasz silnik do pionu? Co z niską?
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Pat-325 »

Jakieś 2 miesiące temu sprawdzałem dane techniczne ETY, bo będę jedno dmuchał w budzie e28.
I też natknąłem się na te 11:1, ale wydało mi się to niemożliwe przy tej pojemności i mocy wyjściowej.
Poszperałem głębiej i doczytałem właśnie o 9:1.

Powodzenia, będę obserwował :piwo:
Awatar użytkownika
pajak2444
User
Posty: 71
Rejestracja: 30 maja 2011, o 13:50
Imię: Wojtek
lokalizacja: Długołęka

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: pajak2444 »

Chętnie bym zobaczył posadzenie fmica u Ciebie.
Policz jeszcze raz pojemność komory spalania.

Kolektor wydechowy podepnij z M21D24TD, odwrócony do góry nogami.
Bez dystansowania go od głowicy, a tylko z dołożoną dodatkową flanszą T3 w celu podniesienia turbo do góry, żeby nie smażyło przewodów zapłonowych T3 z RB25 wchodzi wręcz genialnie, aR na wydecu .63.
Jeśłi 2-gi raz bym robił M20 turbo, to z wykorzystaniem adapterów kolektora D24- czyli 1 szpilka wspólna dla adaptera i turbo, 1 śruba imbus do dokręcenia adaptera i 1 śruba kolektor -adapter, a wtedy powinno być dośc miejsca nawet dla muszli ssącej tej gt 35/30
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: caserwis »

Ja na próbe to ori wydechowe odwróce i tylko trzeba zrobić adapter między turbo a kolektory.
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: Preiss »

Blacha pisze:Skrzynią tds, robisz pod nią nowe łapy i ustawiasz silnik do pionu? Co z niską?
Skrzynka tds pasowała plug&play. Było tylko mało miejsca do przykręcenia dwóch górnych śrub. Ta z e36 ma wiekszego "garba" za dzwonem.

pajak2444 pisze:Chętnie bym zobaczył posadzenie fmica u Ciebie.
Policz jeszcze raz pojemność komory spalania.
Kolektor wydechowy podepnij z M21D24TD, odwrócony do góry nogami.
Bez dystansowania go od głowicy, a tylko z dołożoną dodatkową flanszą T3 w celu podniesienia turbo do góry, żeby nie smażyło przewodów zapłonowych T3 z RB25 wchodzi wręcz genialnie, aR na wydecu .63.
Jeśłi 2-gi raz bym robił M20 turbo, to z wykorzystaniem adapterów kolektora D24- czyli 1 szpilka wspólna dla adaptera i turbo, 1 śruba imbus do dokręcenia adaptera i 1 śruba kolektor -adapter, a wtedy powinno być dośc miejsca nawet dla muszli ssącej tej gt 35/30
Co masz na myśli mówiąc o posadzeniu fmic-a?
Ten kolektor z 2.4 nie będzie czasem za wąskim gardłem?

Pat-325 pisze:Jakieś 2 miesiące temu sprawdzałem dane techniczne ETY, bo będę jedno dmuchał w budzie e28.
I też natknąłem się na te 11:1, ale wydało mi się to niemożliwe przy tej pojemności i mocy wyjściowej.
Poszperałem głębiej i doczytałem właśnie o 9:1.

Powodzenia, będę obserwował :piwo:
No to jak tylko zaczniesz, zapodaj w dziale projekty ma sią rozumieć :ok:
przem
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 17 mar 2011, o 17:03
Imię: Przemek
lokalizacja: WZY

Re: E30 coupe 88' m20b27 turbo

Post autor: przem »

eta występowała w 4 różnych wersjach stopnia sprężania, któe zależały od głowicy (były głowice z końcówką 200 i z końcówką 885) i zależnie od tłoków jakie były :wink2:
http://pl.scribd.com/doc/12801628/Mahle ... M20#scribd" onclick="window.open(this.href);return false;
ODPOWIEDZ