Na forum jestem nowy. Doświadczenia ?forumowego? nie mam, więc nie besztajcie mnie proszę za bardzo. Jest to mój własny projekt, którego zamysł powstał może ze 2 lata temu. Na początku chodziło o weekendową zabawę ?bokiem?, ale apetyt urósł szybko. Ciekawe jak się skończy

Karoseria e30 88? fabrycznie 2 litry, ktoś wrzucił etę 2.7 z wklęsłymi tłokami.
Silnik aktualnie - składany w zeszłym roku.
- blok m20b27 cylindry wystarczyło liznąć honownicą, nowe pierścienie Goetze, tłoki seria, planowanie bloku dla wyrównania
- wał m20b27 pierwszy szlif panewki główne King, korby Koelben?
- nowe korbowody kute PRISM 130mm
- głowica m20b25 pełna regeneracja, planowanie, z trzech głowic wybrany najlepszy wałek, nowe popychacze wraz z mimośrodami, spawana pomiędzy 5 a 6 podporą wałka
- wydajniejsza pompa oleju z m21
- nowy rozrząd, pompa wody, uszczelniacze, uszczelki.
- usunięty przepływomierz na poczet mapsensora
- nowy komlet zapłonowy Bremi wraz z palcem i kopułką
Układ chłodzenia:
- chłodnica oleju wraz z podstawką od m20b25
- duża chłodnica wody z e30 2,4d
Układ dolotowy:
- kolektor dolotowy i przepustnica z m20b25
Układ paliwowy
- wtryski z forda ok. 192cc.
- dwie pompy: wstępna Bosch 070 i ciśnieniowa Bosch 044
- swirl tank
- regulator ciśnienia Tomei
Układ napędowy
- skrzynia e36 2,5tds
- wał napędowy duży krzyżak e36 2,5tds
- zaspawany dyferencjał mała głowa przełożenie - ?, w zapasie duża głowa spięta 25%
- koło zamachowe z m20b20 ? było lżejsze niż te z ety o 3-4 kg
- tarcza spiekowa 6 łopatek
- podwójny docisk własnej roboty bazowany na m20b25
Sterowanie:
- wskaźniki AutoGauge: ciśnienie oleju, Egt, Doładowanie, temperatura oleju
- Ecu Master DET3
- sonda szerokopasmowa wraz z kontrolerem wbo2
- własne strojenie
Karoseria:
- zawieszenie gwintowane własnej roboty + żółte amortyzatory no name
- cambery 3d
- wydłużony wahacz o 5cm
- cofnięty magiel
- adapter skrętu 30%
- chiński rękaw ? przerobiony
- short shifter własnej roboty
Póki co auto autem jeżdżę na co dzień, więc wnętrze jeszcze jest.
Można powiedzieć, że to jest stage I
Aktualne części na Stage II:
- turbosprężarka od . gt3530
- intercooler 550x230x65
- blow off Hks IV
- wtryski bosch 440cc
- 2 uszczelki 1,75mm + przekładka ze stali kwasowej 2mm
- szpilki Victor Reinz m12 ? grubsze i dłuższe od seryjnych
- zimniejsze świece
- pospawany kolektor wydechowy home made
- kuty wał z m21 nominalny
- panewki główne Koelbenschmidt
- panewki korbowodowe King racing
Brakuje jeszcze wastegate?a i orurowania. Jeżeli chodzi o kolektor wydechowy lubię się uczyć na błędach. Wszyscy mówią, ze popęka. Chce sprawdzić na własnej skórze. Pewnie się skończy na kupionym, ale z pewnością o tym was poinformuję.
Zdjęc wiele nie mam i żałuję. Zamieszczam to co się znalazło.
Jakoś przed modami.
Na zewnątrz
pompa z m21