E36 touring- powered .

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
kat23
Turbo-Team
Posty: 239
Rejestracja: 17 cze 2012, o 15:30
Imię: Darek
lokalizacja: Rydy

E36 touring- powered .

Post autor: kat23 »

Model: e36 m52b20

Modyfikacje

Silnik:
-Blok m50b25nv
-Wał m54b30
-głowica m50b25nv
-korbowody m50b25nv
-pompa oleju m54b30
-tłoki m44b19
-przekładka 0,8mm

Układ dolotowy: Seria

Układ wydechowy: Seria

Układ paliwowy / wtryskowy:
-Wtryski seryjne
-zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa
-pompa paliwa replika boscha 033
-instalacja lpg stag 300 isa 2

Elektronika / wskaźniki: seria

Układ chłodzenia: seria

Układ napędowy:
-cały z e36 m50b25
-szpera 40%

Zawieszenie:
-Progresywne springi przód
-tył customowe od stamka z syndykatu
-stabilizatory grubsze z m3

BODY KIT i wnętrze:
-zewnątrz seria
-wewnątrz sport zice
-czarny sufit
-podłokietnik
-felgi OZ ceres 17"


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pacjent już na haku
Obrazek

Jakieś szczątki w sitku smoka jak na razie nie odnalezione z czego ....
Obrazek

Stan silnika po rozebraniu
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przymiarka wału i raczej tłoki m50b25 nie pasują tu
Obrazek

Obrazek

tłoki
Obrazek

szpera
Obrazek

do tego będzie montowana pompa oleju z m54b30 jak i mnóstwo nowych cześć i uszczelek
Silnik jak na razie będzie N/A lecz przygotowany już pod turbo i tu chcę podziękować Kamilowi i Michałowi Małeckiemu za sprawdzenie CR czy dobrze policzyłem.

Edit
Znalazłem dziś trochę czasu przy niedzieli i zmierzyłem luz zamków pierścieni starych i wyszło że jest 1,45mm :D aż się dziwię że to auto odpalało.
Blok oczywiście trzeba pod frezować pod korby bo haczą ale tylko od strony ssącej i dementuję plotkę że koło impulastora z wału nie mieści się do bloku M50.
Teraz pytanie do ludzi bardziej obeznanych jakie zrobić pasowanie dla tłoków ? Te które mam zamiar założyć są od m44b19 o wymiarach 84,985 patrząc na to że na razie przez dłuższy czas będzie to N/A (myślę że coś ponad rok może dwa).
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 turing

Post autor: Miś »

Spasuj je na 0,04-0,05mm.
Fajny turas. ;)
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
kat23
Turbo-Team
Posty: 239
Rejestracja: 17 cze 2012, o 15:30
Imię: Darek
lokalizacja: Rydy

Re: E36 turing

Post autor: kat23 »

głowa blok i tłoki są już na szlifierni i pasowanie będzie na 4 setki :D
nowe sprzęgło
Obrazek
standardowy zestaw do turbo (już na przyszłość) jednomas m50, docisk m57d30 i tarcza kevlar
kat23
Turbo-Team
Posty: 239
Rejestracja: 17 cze 2012, o 15:30
Imię: Darek
lokalizacja: Rydy

Re: E36 turing

Post autor: kat23 »

Czas na kolejną aktualizację
Silnik już w 80% poskładany lecz nie obyło się bez kilku problemów.
Dostawa z Aso bmw i hurtowni motoryzacyjnej gdzie się zaopatruję

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Komplet nowych szklaneczek :devill2: :clap: :cool2:
Obrazek
Nowe pierścionki
Obrazek
Stary VS nowy łańcuch główny
Obrazek
oczywiście nie odbyło się bez problemów w postaci zerwanego gwintu w bloku który był spowodowany krzywymi nowymi śrubami głowicy :eee: :eee: . Miałem 3 komplety śrub w rękach i w każdym znalazło się po kilka krzywych śrub, minimalnie miały krzywe końcówki a więc uważajcie a nie jestem sam w tej materi iż . też miał taki przypadek :rozczarowany: .
Obrazek
a tu już po naprawie zestawem helicoil
Obrazek
Kilka osób również pytało czy płaszcze tłoków miną się z przeciwwagami wału a więc miną się na 1,6mm lecz trzeba zdemontować koło fonetyczne z ostatniej przeciwwagi które nie zmienia wyważenia wału bo samo koło również było wywarzane
kilkanaście osób pytało o położenie tłoków względem płaszczyzny bloku w gmp
Obrazek
Obrazek
Kilka osób również pytało czy płaszcze tłoków miną się z przeciwwagami wału a więc miną się na 1,6mm lecz trzeba zdemontować koło fonetyczne z ostatniej przeciwwagi które nie zmienia wyważenia wału bo samo koło również było wywarzane
I na koniec pompa z m54b30 przygotowana do bloku m50
Obrazek
Obrazek
Pozdro i do napisania
kat23
Turbo-Team
Posty: 239
Rejestracja: 17 cze 2012, o 15:30
Imię: Darek
lokalizacja: Rydy

Re: E36 turing

Post autor: kat23 »

Silnik już w aucie chodzi bardzo dobrze pierwsze km zrobione (około 250). Silnik jest bardzo żwawy mimo iż cr w granicach 8,5 i idzie od samego dołu.
Modyfikacja z pompą oleju bardzo mocno poprawiła ciśnienie oleju które na nagrzanym oleju do 95* i obrotach 2000 utrzymuje się w granicach 3barów, na jałowym zaś nie schodzi poniżej 1bara. Po dotarciu silnika det lub strojenie na ori sterowniku i na pewno większe wtryski bo tych brakuje od 4500obr/min i jest ubogo.
Poranek przed włożeniem
Obrazek

po 30 min silnik na swoim miejscu wraz z skrzynią
Obrazek

próbne odpalenie i sprawdzenie czy wszystko ok
https://youtu.be/JK75v9jdyXk" onclick="window.open(this.href);return false;

wstępne złożenie próbny przejazd
Obrazek

a tak na ulicę wyjechałem
Obrazek

piękne ciśnienie oleju
Obrazek

https://youtu.be/fxLqEfWopFY" onclick="window.open(this.href);return false;

Ile km docierać go ? i kiedy wypadało by jechać stroić ?
igore36
User
Posty: 146
Rejestracja: 18 lip 2012, o 22:43
Imię: Igor
lokalizacja: Głogów

Re: E36 turing

Post autor: igore36 »

po co Ci voltomierz skoro masz duze obc? szkoda miejsca..
nawet 100km na pelnym ogniu na jakims minerale powinno wystarczyc
kat23
Turbo-Team
Posty: 239
Rejestracja: 17 cze 2012, o 15:30
Imię: Darek
lokalizacja: Rydy

Re: E36 turing

Post autor: kat23 »

woltomierz będzie na razie potem zmieni się na AFR lub egt
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: E36 turing

Post autor: farmer91 »

te zegary to z Golfa I lub II GTI? czy z czegoś innego?
mat1120
User
Posty: 53
Rejestracja: 28 wrz 2014, o 12:11
Imię: Mateusz
lokalizacja: B-stok

Re: E36 turing

Post autor: mat1120 »

farmer91 pisze:te zegary to z Golfa I lub II GTI? czy z czegoś innego?
Kazde audio 80 cabrio ma.
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 turing

Post autor: elmo0104 »

Panowie z tą pompą z M54 to uważać trzeba. Masterowi jedna padłą a ostatnio pojeżdzałem koledze do strojenia M54B30 po modach wydechu i dolotu i wałek z seryjnym kółkiem się ukręcił. Jest tam jakaś wada i tyle.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E36 turing

Post autor: Grzesi(E30)k »

Osobiscie gdybym mial miske z tylu to bym od razu ladowal pompe z s50b32 ze wzgledu na 2 smoki. Nad cisnieniem zawsze mozna popracowac doborem oliwy i kontrolowaniem jej temperatury
-chałturnik-
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E36 turing

Post autor: Karolo »

Założenie tej pompy to jest pomylony temat. Na pewno nie w takiej formie w jakiej występuje w silniku. Ośka jest bezwzględnie do wymiany. Jak ktoś będzie potrzebował to takie ośki będą dostępne lada chwila w ilości paru sztuk. Oto o czym mówił Elmo - seria M54B30 na osprzęcie M50V + sterowanie vanosami z pwm deta3.

Obrazek
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: E36 turing

Post autor: farmer91 »

wydaje mi się że to trochę przesada skoro nie ma 2x vanosa a nawet pojedynczego ładować ta pompę z m54 skro piszecie że to nawet w serii się ukręca. M52 jest chyba wystarczająca, ale ja sie nie znam i mam mało doświadczenia :P w każdy bądź razie ciekawy projekt, owocnych wyników przy strojeniu oraz bezawaryjności :)
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: E36 turing

Post autor: master86 »

Dokładnie tak wyglądała moja ośka... Niestety bez przerobienia ośki w tej pompie, to niema co przekraczać seryjnej odcinki... Inaczej może się to źle skończyć
kat23
Turbo-Team
Posty: 239
Rejestracja: 17 cze 2012, o 15:30
Imię: Darek
lokalizacja: Rydy

Re: E36 turing

Post autor: kat23 »

ja niemam zamiaru przekraczać seryjnej odcinki ze względu na wysokie wykorbienie jakie mam a zegary pochodzą z audi 80
ODPOWIEDZ