E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

dzięki leo :ok:
Zastanawiam się trochę nad podjechaniem jeszcze z mocą, ale z drugiej strony jest tak jak mówisz - już teraz silnik świetnie sobie radzi z tą budą :wink2: Przeznaczenie auta raczej nie potrzebuje niczego więcej.
Wstawiam kilka fotek żebyście mieli pogląd jak auto wygląda :wink2:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: caserwis »

Już wiem dlaczego masz różne opony na tylnej osi :D
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: szarybmw »

Bardzo fajnie to ciągnie . Normalnie jak TDI :heh: Idelanie do codziennej jazdy, nie trzeba czekać na boost tylko gaz i idzie . :pasuje:
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: leo »

Powiem Ci że projekt taki jakie lubię najbardziej, czysto, schludnie i przyjemnie.

Zderzak pięknie chowa co ma chować, nie porżnięty i powyginany :ok:

e30 wygląda jak milion dolarów :)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Karolo »

Wąska cabrio to jest przekozak :) Props ale wstaw szpere :D Przydaje się :)
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
sztymc
Turbo-Team
Posty: 313
Rejestracja: 29 sty 2014, o 21:00
Imię: Krzysiek
lokalizacja: Wojnicz
Lokalizacja: Wojnicz

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: sztymc »

Dokładnie. Fura pierwsza klasa :) Jedynie to zeby tylko dwa ślady zostawiała a pełnia szczęścia bedzie :D Pozdro :D
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Pat-325 »

pikna jest! i motorownia słuszna do tej budy.
zazdraszczam trochę ;)
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

Dzięki za miłe słowa - fajnie że auto podoba się nie tylko właścicielowi :wink2:
Podkręciłem ostatnio doładowanie do 1 bara i pojeździłem trochę. To co zaczęło się dziać na drodze jest piękne - na 3 biegu zrywało już trakcję przy 3 tysiącach obrotów bez konieczności deptania w podłogę. Zamieliło kilka razy nawet na 4 biegu. Szpera więc jest koniecznie potrzebna :wink2:
Niestety zaczęło się też ślizgać sprzęgło, więc trzeba było ująć doładowanie z powrotem do 0,8.
Niby autu z takim przeznaczeniem jak cabrio wystarczy i tyle, ale kto wie czy nie pomyślę nad mocniejszym sprzęgłem w przyszłości i może hybrydzie td04-19T :wink2:
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
jare_1989
Nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 19 wrz 2014, o 09:29
Imię: jarek
lokalizacja: preston uk

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: jare_1989 »

Siema. Projekt super. Ja zabieram sie za swoj po noeym roku. Juz wszystkie graty chyba leza oprocz intercoolera. Czy dobrze widze ze zalozyles ten cooler o wym 280x300x76. Tez swojego chce schować ładnie. Weze wypusciles jeden pod chlodnice a drugi z boku? Dalo rade? Nie unosi chlodnicy no boost? Myslalem jeszcze zeby do przodu je odwrocic i wjechac pod lampami. Jak zakonczyles temat z tps i krokowcem jesli mozna wiedziec bo mi sie przyda. Pozdro dla Ciebie
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

fmic ma wymiary rdzenia 280x300x76.
Węże idą tak jak piszesz wyżej:
- od turbo do coolera pod chłodnicą,
- od coolera do kolektora obok chłodnicy. Musiałem nieco podszlifować zgrzewy pasa przedniego żeby weszło wszystko bez załamań itp.
Co do TPS'ów to mam zamontowane dwa - seryjny z M20 zostawiony do sterowania krokowcem. Drugi z M50 podpięty pod ecumastera :wink2:
Sprawdza się to super :ok:
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: nfs »

Gdyby ktoś trafił na ten temat podczas poszukiwania info o TPSie M50 w M20 to mi udało się to podłączyć tak jak pisał Michał.

TPS m50 za pomocą adaptera (dystansu) zamontowany w oryginalne miejsce na przepustnicy. We wtyczce przy TPSie zamienione piny 1 i 2 (masa zamieniona miejscami z kablem od sygnału wolnych obr. czylu nr.52 przy kompie).

To wszystko w komorze silnika.

Przy kompie podpięte tak:

Obrazek

W menu ecumastera (DET3 FIT w wersji minimum 1.40):
Setup->param out conf->source1=Analog in #1; condition <; value 0.2(czyli 4% uchylenia przepustnicy); hist 0.02
Dodatkowo należy zaznaczyć ptaszek przy "use freq out as output"

Koniec :heh:

Krokowiec działa jak podpięty pod seryjnego kompa.
jare_1989
Nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 19 wrz 2014, o 09:29
Imię: jarek
lokalizacja: preston uk

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: jare_1989 »

Akurat sie przyda NFS dzięki. Początek kwietnia wolne wiec graty wlatuja do autka. To chyba najprostszy sposób na tpsa i krokowca w m20. Przez zime moja biała b20 miała małe ala w przód wiec robiąc przód wleciał zaraz cooler, chłodnia oleju z podstawka i kanapka z czujnikami oleju. Pozdro
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

Ostatnio trochę zająłem się sprzęgłem - chciałem wykombinować coś na bazie ori zamachu z M20. Znajomy wytoczył mi pierścień/ podkładkę aby było możliwe założenie docisku z M57. Zamach z tyłu został trochę stoczony - tak aby waga była zbliżona do oryginalnego zestawu zamach+ sprzęgło. Od przodu zamach został zeszlifowany (seryjnie ma minimalny kołnierz pod tarczę 228mm). Zostało tylko przerobić tarczę aby uzyskać 240mm na sprężynkach, a zamach z dociskiem wysłać gdzieś do wyważenia ;)
... i można zakładać :lol:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Łysol
User
Posty: 54
Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
Imię: m
lokalizacja: Poznań

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Łysol »

Niezły pomysł z tym pierścieniem :ok:
Teraz przeniesie oczekiwany moment.
Awatar użytkownika
Driftman
User
Posty: 42
Rejestracja: 26 paź 2009, o 19:18
Imię: Paweł
lokalizacja: ulica

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Driftman »

Od samego początku kibicowałem za to, żeby projekt doczekał się zakończenia. Gratuluję.

Mam jednak jedną uwagę. O ile kolor skór jest powiedzmy do zaakceptowania, o tyle kolor ten na felgach to dla mnie osobiście wprost festyn i w ogóle nie pasuje jako kolor do auta jakim jest, czyli yountimera. Czemu ?
Naprawdę Ci się to podoba ? Poler urwie dupe. To piękne felgi. Są preparaty które nakłada się dwa razy do roku i polerce nic się nie stanie.

Nie przekonuję koniecznie do polerki, ale do zmiany koloru na normalny.

Pozdrawiam P.
ODPOWIEDZ