E36 320>328>325TURBO DRIFT

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: farmer91 »

Jaki koszt podstawki i gdzie ją kupiłeś? Może być pw
Szejn
User
Posty: 16
Rejestracja: 2 cze 2013, o 20:16
Imię: Kamil
lokalizacja: Wrocław

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: Szejn »

Czytamy forum, a nie tylko oglądamy zdjęcia
grubyrrc pisze:Jako ciekawostkę dodam że zamówiłem na BMWSTORE nową podstawę filtra oleju za około 1100zł brutto, odliczając VAT i dochodowy wychodzi taniej niż używka na alledrogo. Dodam że z pewnością termostat w niej będzie działał. W piątek ma być to opiszę więcej.
grubyrrc
User
Posty: 22
Rejestracja: 25 lis 2014, o 21:10
Imię: Lech
lokalizacja: WLKP

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: grubyrrc »

Mam pytanie:
Przy jakiej temperaturze otwiera się termostat w podstawce oleju.
Trema
User
Posty: 120
Rejestracja: 18 paź 2013, o 12:07
Imię: Jacury
lokalizacja: GZC

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: Trema »

Nie jestem pewien ale przy około 90 C.
grubyrrc
User
Posty: 22
Rejestracja: 25 lis 2014, o 21:10
Imię: Lech
lokalizacja: WLKP

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: grubyrrc »

Panowie mam takie pytanie. Dziś zamontowałem chłodnice do oleju od BMW M5 albo e34 albo e39. Jest większa niż od M3 e36/e46. Do tego żeby to założyć zastosowałem grube węże (przekrój 15-20mmm na oko) które zostały zakute. Auto rozgrzałem do temperatury ponad 100st. Termostat w podstawce puścił, ze względu na duży (chyba za duży przepływ) temperatura momentalnie spadła chyba o 20st i wtedy zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju :eee:
Olej przed odpaleniem został uzupełniony-dolany 1,5l.
Auto ostygło i po odpaleniu kontrolka nie zgasła, ale "klawiatura nie szczeka" i pod korkiem wlewu ciśnienie oleju jakieś jest.
Czy pompa oleju od M52 B28 może nie ogarnąć takiego obiegu?
Jaki jeszcze może być powód.
z góry dzięki za podpowiedzi
michaś
User
Posty: 15
Rejestracja: 24 sty 2010, o 16:13
Imię: Michał
lokalizacja: warszawa

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: michaś »

za duży przekrój przewodów dałeś. daj takie o przekroju 5-7mm. ciśnienie smarowania może ginąć przy takim rozluźnieniu. na próbę zaślep przewody albo zrób obieg zamkniety z pominieciem chłodnicy i sprawdź czy kontrolka zgaśnie
sztymc
Turbo-Team
Posty: 313
Rejestracja: 29 sty 2014, o 21:00
Imię: Krzysiek
lokalizacja: Wojnicz
Lokalizacja: Wojnicz

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: sztymc »

Najlepiej bedzie jak podepniesz manometr, bedziesz widział jakie jest ciśnienie. Na zimnym bedziesz miał wysokie dopiero jak silnik sie zagrzeje to pokazuje prawdziwą wartość. Pompa powinna dać sobie rade spokojnie. Może po prostu miałes pechowy zbieg okoliczności ze padł czujnik? :) Nie widzi mi sie to ze tak szybko potrafiło wessać olej, zresztą jak silnik ostygł to termostat sie zamknął i na "małym" obiegu niw powinna sie kontrolka zaświecic. Może to juz końcówka pompy oleju była? Podepnij manometr :D pozdro!
Awatar użytkownika
Driftman
User
Posty: 42
Rejestracja: 26 paź 2009, o 19:18
Imię: Paweł
lokalizacja: ulica

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: Driftman »

A nie kręciłeś wałem przed odpaleniem, żeby przepchnąć powietrze tak jak przy wymianie turbo ?
grubyrrc
User
Posty: 22
Rejestracja: 25 lis 2014, o 21:10
Imię: Lech
lokalizacja: WLKP

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: grubyrrc »

Ogólnie doszedłem do ładu z chłodnicą zakładając na wężu zasilającym zwężkę na 6-7mm. Poprzednio jak termostat się otwierał to ciśnienie spadało i zapalała się kontrolka. Mam nadzieje że będzie git.

Dziś niestety rozczarowanie. Przedłużka pod turbo którą dorobiłem i jest na foto strona 1, wygięła się od temperatury, stała się owalna i przerwa między kolektorem a flanszą była 4mm. Blaszka bez gatunkowa na profilu stopiła się i wybrzuszyła. Spalinki wypaliły uszczelkę pod kapą zaworową, stąd pożar podczas strojenia. Zmieniam cały kolektor na TOP. :devill2:

Chyba poza placem w tym roku nie wyjadę - zgroza, ale moc jest nie do opisania ani M5 ani 911 nie daje takiej frajdy.

Turbo od Kamila w środku suche :piwo:
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: farmer91 »

powinieneś przedłużkę zrobić z grubszego materiału, potem ją wygrzać i odpuścić i splanować przylgnie, po takiej operacji chyba powinno być ok
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: Miś »

Znany temat. Załóż restryktor w obieg chłodnicy oleju jak przy turbosprężarce, 2mm powinien być ok. ;)
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
grubyrrc
User
Posty: 22
Rejestracja: 25 lis 2014, o 21:10
Imię: Lech
lokalizacja: WLKP

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: grubyrrc »

Witam po sporej przerwie.
Nareszcie za czwartym razem udało mi się spalić 7 kompletów gumek na lotnisku w Kąkolewie, bez żadnej awarii.
Dołożyłem czujni temperatury wody AutoGauge i tu szok. Wskaźnik na zegarach stoi równo w pionie a temperatura wody na dodatkowym zegarze 110st i ciągłe pikanie. Sprawdziłem rzeczywistą temperaturę wody takim bezprzewodowym laserowym czujnikiem i znów szok 103st :eee:
Parcie na gumę było większe i przy sporym upale w czwartek jeździłem 4godziny na odcince i nic się nie wysypało.
Pytanie moje jest takie jak najlepiej schłodzić silnik, jaką ewentualnie chłodnice bo w tej chwili mam dużą po klimę ale ze zbiorniczkiem wewnątrz. Termostat 88st, pompa wody nowa, wisko sprawne na 50% być może i ten chiński wentylatoreczek od FMIC.
Co można zastosować żeby temp max cieczy :frusty: była niższa.
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: Pan. B »

Org wentylator klimy, robi wichure w porownaniu do chinczyka. Jest 2biegowy wiec drugi bieg mozesz zrobic po przelaczniku i odpalac na stale przy upalaniu.
grubyrrc
User
Posty: 22
Rejestracja: 25 lis 2014, o 21:10
Imię: Lech
lokalizacja: WLKP

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: grubyrrc »

Niestety mam przed chłodnica cieczy chłodnicę doładowania IC i chłodniczkę oleju, zostawiłem tam miejsce na tego wąskiego chinola który niestety nie robi. Może ktoś wie jaki elektryczny wentylator w miarę pasuje za chłodnicę w miejsce wisco.
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: hz10 »

kup sobie z e46.
ODPOWIEDZ