E36 320>328>325TURBO DRIFT

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
grubyrrc
User
Posty: 22
Rejestracja: 25 lis 2014, o 21:10
Imię: Lech
lokalizacja: WLKP

E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: grubyrrc »

Witam Szanowne grono forumowiczów.
Chciałbym przedstawić moją padlinkę do driftu.

Kociołek
M50B25 Vanos,
Bok żeliwny wstępnie bez czujników stukowych więc chyba jakiś stary, czujniki dołożone, Blok honowany, tłoki poprzestawiane względem zużycia ? rozmiaru,
Tłoki, korby i wał z M52B28, nowe pierścienie, stare panewki,
Głowica standard - sprawdzona, wymienione i dotarte zawory,
Dwie uszczelki pod głowicę plus przekładka,
Nowy cały rozrząd,
Świeczki stopień niżej.
Wszelkie możliwe dostępne gumki - nowe.

Układ dolotowy:
Całość 2,5 cala, alu w farbie proszkowej,
Silikony FMIC,
Intercooler 450x300x76 FMIC,
Blov-off China ? na razie działa,
Kolektor M50B25 seria,

Kanaliza:
Kolektor żeliwny chiński, dołożone przekładki między kolektor a głowicę 8mm plus dorobiona gardziel celem odejścia turbiny "wyżej-dalej" od głowicy - TOP MOUNT.
Waste-Gate replika tial 44mm ?śmieć? ? nie działa od początku ? pięć razy polerowany-docierany, dwa przejazdy przy strojeniu i od nowa.
Wydech początek 3cale, reszta 3,5cala bez puszek.
V-band FMIC, bandaże, siatka.

Dmuchawka:
Z galerii . Chińczyk, późno wstaje około 4tyś, olej w części gorącej po 350km w tym 190 km na dotarciu bez doładowania. Ciekawe ile pociągnie?

Waha:
Wtryski - SID motorsport ? Siemens Deka 630cc,
Pompka - replika bosch 044,
Filtr paliwa BMW V8.

Prądy:
Skrzynka główna ECU Master ? reszta Michał Małecki (WIELKI SZACUN).
Wskaźniki: temperatura oleju, doładowanie.

Padlina:
Drzwi, pokrywy, błotniki ? żywica (z M52B28 1190kg),
Fotele kubły z pasami TAKATA,
Wahacze przód z Kielc plus 8cm, dwa razy skracane, zwrotnice lekko przespawane, regulacja kamberów, rozpórki.
Wahacze tylne skrócone: lekki zbieg i lekkie podcięcie tylnych kółek.
Zawias Bilstein B8 wersja Nürburgring plus ustawienie Zerkopol ? skręcane.
Hebel: przód e46 330D, tył dwa zaciski na stronę, jeden do łapki.
Napęd: sprzęgło 228mm, 6-spieków, dwie sprężyny - słoneczka, (produkcja Kożuchów koło Zielonej Góry), koło M20, wieniec przełożony chyba od M30, skrzynia ta mniejsza Getrag lżejsza i łatwiejsza do montażu, most tylny 3,15, duża głowa 100% szpera (na 4.10 nie do wystrojenia).

Plany:
Podstawka oleju M3 ? temperatura wskakuje na 120st.
Swirl pot ? mało paliwa na wtryskach,
Wzmocnienie wózka plus polibusze ? wiadomo.

Spostrzeżenia:
WG ? śmieć.
Pożar podczas strojenia spowodowany olejem na kolektorze pochodzącym z przepalonej uszczelki pod kapą zaworową. Dmuchawka za blisko głowicy.
Foty wkrótce.
Obrazek
Części
Obrazek
Głowica
Obrazek
Blok w czerwieni plus 5 power horse
Obrazek
Magiczna przedłużka do żeliwnego kolektora
Obrazek
Padlinka z zewnątrz
Obrazek
Z tyłu
Obrazek
Wewnątrz
Obrazek
Obrazek
Pod maską.
Sugestie, poprawki, zalecenia mile widziane :blink2:
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: k64 »

podeslij wg 44 do mnie. Zrobie go. Prędzej przetestuje na samochodzie.
pozdro .
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: Blacha »

WOW :eee: ta turbina musi być wystawiona tak mocno do góry? i po co wyciąłeś kawałek kielicha, to można było klepnąć delikatnie młotkiem.
Pomijając estetykę mam nadzieje że auto będzie dawało dużo radości z jazdy.
Wzmacniałeś mocowanie tylnego wózka ?
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: Szpera »

grubyrrc pisze:
Dmuchawka:
Z galerii . Chińczyk, późno wstaje około 4tyś, olej w części gorącej po 350km w tym 190 km na dotarciu bez doładowania. Ciekawe ile pociągnie?
Przecież to 5bolt i stroker 2,8 więc powinna wcześnie wstawać
marcinsz32
User
Posty: 132
Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
Imię: marcin
lokalizacja: wałbrzych

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: marcinsz32 »

Ja mam takie turbo i wstaje w 2.8 bardzo szybko. Może wg jest częściowo otwarty.q
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: k64 »

marcinsz32 pisze:Ja mam takie turbo i wstaje w 2.8 bardzo szybko. Może wg jest częściowo otwarty.q
:piwo:
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: Karolo »

grubyrrc pisze:Dmuchawka:
Z galerii . Chińczyk, późno wstaje około 4tyś, olej w części gorącej po 350km w tym 190 km na dotarciu bez doładowania. Ciekawe ile pociągnie?
Jaki dałeś restryktor olejowy? Turbo ma jakies znaczne luzy na wirniku?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: elmo0104 »

A jak docierałeś silnik to turbo było założone w aucie? Gdzie wtedy miałeś podłączony wąż ciśnienia doładowania?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
marcinsz32
User
Posty: 132
Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
Imię: marcin
lokalizacja: wałbrzych

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: marcinsz32 »

Ja mam u siebie resystor i jest wsystko w porządku zero luzu i brak jakich kolwiek oznak oleju.
grubyrrc
User
Posty: 22
Rejestracja: 25 lis 2014, o 21:10
Imię: Lech
lokalizacja: WLKP

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: grubyrrc »

Witam
Postaram się odpowiedzieć w jednym poście na wszystkie pytania.
ad. 1
Kamil - zawór docierałem cztery razy i na końcu na szczęście się nie zaciął ale ten koniec to 1 godzina jazdy. Jak się okaże że nadal będzie problem to kupię oryginał.
ad. 2
Docieranie turbiny - nie rozumiem :eee:
ad.3
Restryktor olejowy - nie rozumiem :eee:
ad. 4
Wózek na razie na oryginalnych mocowaniach, ale mam już te blachy kupione. Czy jedno lub dwa katowania wytrzyma, czy raczej wydziera się od razu?
ad. 5
Kielich wycięty bo niestety ten kolektor nie pasuje pod TOP, więc było dużo przymiarek i faktycznie może za ostro poszedłem i nie wygląda to najlepiej.
ad. 6
Z tym wstawaniem turbo to według mnie wina zaworu, może nie wraca bo się zacina i wtedy jest dupa.

Jako ciekawostkę dodam że zamówiłem na BMWSTORE nową podstawę filtra oleju za około 1100zł brutto, odliczając VAT i dochodowy wychodzi taniej niż używka na alledrogo. Dodam że z pewnością termostat w niej będzie działał. W piątek ma być to opiszę więcej.
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: elmo0104 »

Poprawiłem swój post z tym docieraniem silnika(bo chodziło o docieranie silnika i co wtedy działo się z turbosprężarką) bo mógłeś to źle zinterpretować, mój błąd, sory.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
marcinsz32
User
Posty: 132
Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
Imię: marcin
lokalizacja: wałbrzych

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: marcinsz32 »

Zastosowanie restryktora pozwala zmiejszyc ciśnienie oleju. Co za tym idzie doprawdzaenie oleju do turbo bez zastosowanie restryktora powoduje wyciek oleju Z turbo z uszczelniaczy.
grubyrrc
User
Posty: 22
Rejestracja: 25 lis 2014, o 21:10
Imię: Lech
lokalizacja: WLKP

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: grubyrrc »

Jak docierałem silnik, a robiłem to na ostro to wszystko było wpięte tak jak na gotowo łącznie z dużymi wtryskami. Silnik docierałem przez około 150km na lotnisku w Kąkolewie w pół dnia na moście 4.10 czyli mega ostro bo V-max to 190km/h, a jeździłem około 150km/h. :wink2: Panował nad tym Michał Małecki więc myślę że nic źle nie zrobiłem.
W tym tygodniu może uda mi się zaglądnąć do suszary to zobaczę czy ten olej znów tam jest.
grubyrrc
User
Posty: 22
Rejestracja: 25 lis 2014, o 21:10
Imię: Lech
lokalizacja: WLKP

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: grubyrrc »

marcinsz32 pisze:Zastosowanie restryktora pozwala zmiejszyc ciśnienie oleju. Co za tym idzie doprawdzaenie oleju do turbo bez zastosowanie restryktora powoduje wyciek oleju Z turbo z uszczelniaczy.

Zasilanie do turbo jest z czujnika ciśnienia, tak jak w większości przypadków na forum. Przewód olejowy wraz z trójnikami mam do .. Natomiast samo wejście oleju do turbiny jest przerobione na śrubę taką jak od pompy wspomagania z dziurką w środku.
Może ona daje za duże ciśnienie.
Jutro zrobię zdjęcia i opiszę.
Dzięki za sugestię. :ok:
grubyrrc
User
Posty: 22
Rejestracja: 25 lis 2014, o 21:10
Imię: Lech
lokalizacja: WLKP

Re: E36 320>328>325TURBO DRIFT

Post autor: grubyrrc »

Działam dalej.
Podstawka z BMWSTORE rewelacja, ma faktycznie termostat, uszczelkę pomiędzy blok, kapę i uwaga filtr oleju oryginał BMW :eee:
Obrazek
Podstawka
Obrazek

Niestety tak jak widać na pierwszym foto w podstawce, zarówno wyjście na sterowanie vanosem jak i czujnik oleju ma tą samą średnicę czyli 12mm. W oryginale wyjście na vanos jest 14mm. Dlatego trzeba niestety zakuć nowy wąż z jednej strony na oczku na śrubę 12 mm przy podstawce i z drugiej na śrubę 14mm przy vanosie. Ja tak zrobiłem i mam nadzieje że będzie to działać. Układ chłodzenia to przewody i chłodnica od skrzyni automatycznej od e39. Nie wiem czy to wytrzyma i odpowiednio schłodzi.
Obrazek
Chłodnica jest taka
ODPOWIEDZ